ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Ιούλη 1999
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Παντού πληγές

"... όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει"

Λέει ο πικρός στίχος του ποιητή. Στίχος, που επιβεβαιώνεται σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, αφού οι πολύχρονες αντιλαϊκές πολιτικές και οι "εκσυγχρονισμοί" των κυβερνώντων δεν έχουν αφήσει τίποτε ανέγγιχτο. Οι αποδείξεις πάμπολλες. Ορισμένες και χαρακτηριστικές "αλιεύσαμε" από το τελευταίο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας της Ηλείας "Ελεύθερο Βήμα", στην οποία η στήλη δίνει σήμερα το λόγο.

"Η ερήμωση που παρουσιάζει αυτή τη στιγμή το συγκρότημα του ΕΟΤ στην Κυλλήνη, οι εγκαταστάσεις του πρώην "Ξενία", είναι αποκαρδιωτική. Για δεύτερη χρονιά, οι προσδοκίες που δημιούργησε η μίσθωση του συγκεκριμένου παραδείσου στον όμιλο "Grecotel" δεν επιβεβαιώνονται. Το νέο υδροθεραπευτήριο Κυλλήνης παραμένει κλειστό. Μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκινήσει καμία εργασία από τον όμιλο Δασκαλαντωνάκη... ". Προς δόξαν της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

"Απούλητοι περιμένουν ακόμα στις αποθήκες του Χαβαρίου 200 τόνοι σταφίδας από την περυσινή σοδειά. Η τιμή που δίνει η ΕΑΣ Ηλείας - Ολυμπίας είναι 160 δρχ. το κιλό και μ' αυτή μάλλον θα "κλείσει", αφού σε λίγο καιρό οι αποθήκες θ' ανοίξουν για τη νέα παραγωγή". Και να σκεφτεί κανείς ότι η σταφίδα στο σούπερ - μάρκετ πουλιέται σε πενταπλάσια και εξαπλάσια τιμή, ως είδος πολυτελείας.

""

Δ}έκα δραχμές πουλήσαμε το καρπούζι σήμερα στο Τραγανό", ακούστηκε να φωνάζει αγρότης, διακόπτοντας την ομιλία του βουλευτή του ΚΚΕ Βαγγέλη Μπούτα, στο Τραγανό την περασμένη Πέμπτη. Την ώρα που εκείνος αναφερόταν στην τιμή των πεπονιών. "30.000 τη ρυμούλκα αγοράζουν σήμερα το πεπόνι στη Λάρισα..."". Αυτή είναι η στήριξη στους αγρότες που παρέχει η κυβέρνηση...Οσο για το πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τις κινητοποιήσεις τους, το δηλώνει η είδηση από την επόμενη σελίδα της εφημερίδας: "17 αγρότες από την Πηνεία έφθασαν στο εδώλιο με την κατηγορία της παρακώλυσης συγκοινωνιών. Πρόκειται για αγροκτηνοτρόφους που το Φλεβάρη του 1996 είχαν στήσει μπλόκα με αγροτικά μηχανήματα στην περιοχή της Πηνείας...". Βέβαια το δικαστήριο τους αθώωσε, αλλά η απειλή της κυβέρνησης παραμένει... Μέχρι την επόμενη κινητοποίηση και το επόμενο "αγροτοδικείο"!

"Ενα γυμνάσιο της Ηλείας πρέπει να διαγραφεί από τον εκπαιδευτικό της χάρτη! Μετά την εφαρμογή της μεταρρύθμισης και των εξετάσεων "νέου τύπου" 230 μαθητές και μαθήτριες από τους 1.315 του νομού μας, που φοίτησαν στην Α Λυκείου τη χρονιά αυτή απορρίπτονται". Και πιο κάτω συνεχίζει ο συντάκτης. "Στα υψηλά ποσοστά των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο πριν ολοκληρώσουν τη γυμνασιακή τους εκπαίδευση, έρχονται να προστεθούν οι 230 "αποτυχόντες", η πλειοψηφία των οποίων ασφαλώς δε θα επιχειρήσει να επαναλάβει την τάξη".

Θα κλείσουμε την αλίευση ειδήσεων και ρεπορτάζ από το "Ελεύθερο Βήμα" με ένα γεγονός από το χώρο του πολιτισμού. Που υποδηλώνει ότι η εγκατάλειψη της επαρχίας και το χτύπημα της παραγωγικής βάσης της περιοχής, δεν περιορίζεται μόνο στο σήμερα, δεν υπονομεύει το μέλλον των κατοίκων και ειδικά της νέας γενιάς, αλλά "τραβάει" και πίσω στο παρελθόν. Ενα παρελθόν που θέλουν να το κρατάνε σβησμένο από τη μνήμη των νεότερων.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη δήλωση του Προέδρου της Εταιρείας Φίλων Αρχαίας Ηλιδας "Στην 7η Επιτροπή Παρακολούθησης που πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουλίου, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, οριστικοποιήθηκε η ουσιαστική απένταξη του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηλιδας, από τις πιστώσεις του 2ου κοινοτικού πλαισίου στήριξης", παρά το γεγονός ότι η "Εταιρεία παραχώρησε έγκαιρα στο υπουργείο Πολιτισμού, το οικόπεδο ανέγερσης 30 στρεμμάτων καθώς και τη μελέτη του έργου. Δεν υπάρχουν πλέον για κανέναν δικαιολογίες γι' αυτή τη δυσάρεστη εξέλιξη...".

Για την αντιγραφή

Γιάννης ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΤΑΜΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ
Στο στόχαστρο ιδιωτικών συμφερόντων

Το αίτημα των εργαζομένων να μη μετατραπεί σε Ανώνυμη Εταιρία μεταφέρουν στη Βουλή βουλευτές του ΚΚΕ, με Ερώτηση στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

Το ζήτημα του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), το οποίο εισπράττει τα διόδια και βρίσκεται στο στόχαστρο της ιδιωτικοποίησης από την κυβέρνηση, προς όφελος μερικών μεγαλοεργολάβων και ξένων και ντόπιων τραπεζών, θέτουν, με δύο Ερωτήσεις τους προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, βουλευτές του ΚΚΕ. Σύμφωνα, μάλιστα, με αποκλειστικές πληροφορίες του "Ρ", οι μεγάλες τράπεζες, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν τα οδικά έργα με το σύστημα της ληστρικής αυτοχρηματοδότησης, απαιτούν από την κυβέρνηση να τους δώσει προκαταβολικά τις εισπράξεις από τα διόδια, πριν καλά - καλά αρχίσει η δημοπράτηση των έργων! Ζητούν, με άλλα λόγια, να τους δώσει προκαταβολικά η κυβέρνηση τα κονδύλια, με τα οποία θα ...αυτοχρηματοδοτήσουν - υποτίθεται - τα οδικά έργα. Να εφαρμόσουν, δηλαδή, το σύστημα της ..."τζάμπα αυτοχρηματοδότησης"!

  • Στην πρώτη Ερώτηση, οι βουλευτές Νίκος Γκατζής και Αχιλλέας Κανταρτζής ρωτούν αν η κυβέρνηση θα προχωρήσει στη μετατροπή του ΤΕΟ σε Ανώνυμη Εταιρία και αν θα συνεχίσει αυτό τη λειτουργία του με το ισχύον νομικό καθεστώς, ώστε να μη δοθεί σε ιδιώτες ένα Ταμείο ιδιαίτερης σημασίας για την εθνική οικονομία και να μην ανατραπεί η εργασιακή σχέση των εργαζομένων.
  • Στη δεύτερη Ερώτηση, οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Μπάμπης Αγγουράκης ρωτούν τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, αν προτίθεται να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα των συμβασιούχων, που απασχολούνται στο ΤΕΟ, για μετατροπή των συμβάσεών τους σε μόνιμες ή αορίστου χρόνου, αφού είναι φανερό ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Οπως αναφέρεται στην πρώτη Ερώτηση, το ΤΕΟ είναι ΝΠΔΔ, καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα. Τα έσοδα μόνο από τις εισπράξεις χρηστών των εθνικών δρόμων κυμαίνονται πάνω από 50 δισ. δρχ. το χρόνο, με τις κυκλοφοριακές συνδέσεις 70 δισ. δρχ., με προοπτική να υπερβούν σύντομα τα 100 δισ. δρχ. "Παρότι είναι ένα Ταμείο καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα και τα έσοδά του διατίθενται για έργα συντήρησης των εθνικών οδών - επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - δόθηκε στους εργαζόμενους σχέδιο νόμου και υπήρξαν και διάφορα δημοσιεύματα στον Τύπο, από όπου προκύπτει η πρόθεση της κυβέρνησης να μετατραπεί το Ταμείο σε Ανώνυμη Εταιρία". Μια τέτοια εξέλιξη - τονίζουν οι βουλευτές - βρίσκει αντίθετους και τους εργαζόμενους στο Ταμείο, που έχουν κινητοποιηθεί προκειμένου να την αποτρέψουν.

Το ΤΕΟ, επισημαίνεται στη δεύτερη Ερώτηση, απασχολεί 400 μόνιμους και 250 περίπου συμβασιούχους, οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Αυτό επιβεβαιώνεται, τόσο από αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων στα οποία αυτοί προσέφυγαν (ασφαλιστικά μέτρα), όσο και από την απάντηση του ΑΣΕΠ της 17/7/95 σε σχετικό ερώτημα που του έθεσε το Σωματείο των Εργαζομένων. Οι συμβασιούχοι απασχολούνται στο ΤΕΟ, ορισμένοι από το 1991, άλλοι από το 1994 και κάποιοι άλλοι από το 1995, με διακεκομμένες συμβάσεις έως το 1996 και από 8/1/97 έως σήμερα συνεχόμενα.

"Οπως είναι γνωστό - τονίζουν οι βουλευτές - ο Ν. 2190 μιλάει ρητά για εποχιακό προσωπικό, όμως, στην προκειμένη περίπτωση, είναι φανερό ότι οι συμβασιούχοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Η συνέχιση της σημερινής κατάστασης, όπως είναι φυσικό, δημιουργεί ανασφάλεια στους εργαζόμενους και στις οικογένειές τους, ενώ αίτημα του Σωματείου τους είναι να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να μετατραπούν οι συμβάσεις τους σε μόνιμες ή αορίστου χρόνου".

Τις εισπράξεις των διοδίων έχουν βάλει "στο μάτι" τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και η κυβέρνηση σπεύδει να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις τους!

Από το 1991, 250 υπάλληλοι του ΤΕΟ εργάζονται ως ...έκτακτοι, παρότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ