ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 6 Φλεβάρη 2003
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ερχεται νέο «χαράτσι» υπέρ ... ανακύκλωσης

ICON

Μέσα στη δίνη μιας νέας πρόσθετης φορολογίας αναμένεται να βρεθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα οι καταναλωτές όλης της χώρας, η οποία αναμένεται να επιβληθεί στο όνομα της ανακύκλωσης διαφόρων υλικών.

Πιο συγκεκριμένα, με βάση το νόμο 2939/01 τα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης και ανακύκλωσης διαφόρων υλικών προβλέπεται να τα αναλάβουν ιδιωτικοί φορείς, που θα εισπράττουν τέλη από τις αντίστοιχες επιχειρήσεις που παράγουν τα υλικά, οι οποίες βέβαια θα μετακυλίουν στη συνέχεια όλο αυτό το κόστος στο τελικό προϊόν που αγοράζουν οι καταναλωτές. Με τον τρόπο αυτό, όπως είχε καταγγείλει το ΚΚΕ και στη Βουλή κατά τη συζήτηση αυτού του νόμου, οι καταναλωτές θα κληθούν να πληρώσουν πρόσθετη φορολογία, πέρα από αυτήν που ήδη πληρώνουν μέσω των δημοτικών τελών για τον ίδιο λόγο, δηλαδή για τη διαχείριση των απορριμμάτων!

Ο νόμος προβλέπει καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης φακέλων για την ανάθεση των φορέων διαχείρισης των εντύπων (εφημερίδες, περιοδικά), αλλά και των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού την 6η του Φλεβάρη 2003, δηλαδή την αυριανή μέρα. Προς το παρόν, ενδιαφέρον για την κατάθεση φακέλου ανάληψης των φορέων διαχείρισης των υλικών αυτών έχει εκδηλώσει ο Ενιαίος Σύνδεσμος Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής (ΕΣΔΚΝΑ), δεν αποκλείεται όμως μέχρι αύριο να προκύψουν και άλλες υποψηφιότητες από ενδιαφερόμενους ιδιώτες.

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, το κόστος ανά πωλούμενη εφημερίδα που θα αποδίδουν οι εκδότες στο φορέα διαχείρισης, με βάση την πρόταση του ΕΣΔΚΝΑ, θα κυμαίνεται μεταξύ ενός και δύο λεπτών για μια συνηθισμένη έκδοση, ποσό που θα ξεπερνιέται κατά πολύ σε κυριακάτικες και άλλες εκδόσεις με πολλά ένθετα. Η πρόταση όμως αυτή μπορεί να μην εγκριθεί, όπως έγινε και για την περίπτωση των υλικών συσκευασίας, όπου η πρόταση των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης «θάφτηκε» υπέρ των μεγάλων ιδιωτικών επιχειρήσεων που επιδιώκουν να ασχοληθούν με τον τομέα της ανακύκλωσης με γνώμονα, βέβαια, όχι την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά το μεγαλύτερο κέρδος.

Ενα ερώτημα που παραμένει είναι από πότε θα αρχίσει να υλοποιείται η εναλλακτική αυτή διαχείριση των υλικών και από πότε οι φορείς των συστημάτων θα αρχίσουν να εισπράττουν τα τέλη, καθώς δεν έχει ακόμη εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα το οποίο ενεργοποιεί ουσιαστικά το νόμο 2930/01.

ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Οι κακοτεχνίες ... ξαναχτύπησαν

Νέες κατολισθήσεις και εκτεταμένες ρηγματώσεις σημειώθηκαν στον πρόσφατα κατασκευασμένο εθνικό δρόμος Τρίπολης - Καλαμάτας και συγκεκριμένα στο τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα. Μετά την προειδοποιητική καθίζηση που σημειώθηκε πριν τρεις βδομάδες περίπου στο ίδιο τμήμα του δρόμου η προχτεσινή καταστροφή θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο. Ολόκληρος λόφος έχει πέσει στο δρόμο, η άσφαλτος έχει τσαλακωθεί και ανασηκωθεί σε μεγάλο μήκος, ενώ τα ρήγματα και οι καθιζήσεις συμπληρώνουν την καταστροφική εικόνα.

Οι πινακίδες που είχαν στήσει οι εργολάβοι - από την ημέρα παράδοσης - κατά μήκος του δρόμου για να δικαιολογήσουν τις κακοτεχνίες, όπως «Συγνώμη για την ενόχληση, τα έργα συνεχίζονται» και «η ενόχληση θα είναι προσωρινή, οι αυτοκινητόδρομοι θα είναι μόνιμοι», μόνο ειρωνικά μειδιάματα προκαλούν. Κανείς μέχρι στιγμής δε γνωρίζει πότε θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος, ενώ η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται από την παλαιά εθνική οδό (από τα Παραδείσια). Η εξέλιξη των νέων γεωλογικών φαινομένων, στέλνουν ...περίπατο όλα τα χρονοδιαγράμματα περί αποκατάστασης και παράδοσης του δρόμου στην κυκλοφορία.

Οι κακοτεχνίες των εργολάβων, οι οποίες πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι ευδιάκριτες και σε άλλα σημεία της εθνικής οδού, είναι η αιτία των σοβαρότατων προβλημάτων ενός δρόμου που δόθηκε στην κυκλοφορία λίγο πριν τις εθνικές εκλογές του 2000. Εξάλλου, η μετατόπιση του βουνού στη συγκεκριμένη περιοχή ήταν γνωστή από χρόνια, αλλά το ΥΠΕΧΩΔΕ και οι εργολάβοι δε φάνηκαν να συγκινούνται ιδιαίτερα. Μόνο που το «μάρμαρο» καλείται να πληρώσει εκ νέου ο ελληνικός λαός, καθώς και οι κάτοικοι της περιοχής. Ετσι, δυστυχώς συμβαίνει στην «περίοδο της κοσμογονίας των έργων»...

Αλλοι 55 πρόσφυγες στην Εύβοια

ΧΑΛΚΙΔΑ.-

Πενήντα πέντε πρόσφυγες (πολιτικοί - οικονομικοί) από το Κασμίρ, φιλοξενούνται από χτες το πρωί σε εγκαταλειμμένο σχολείο της Κύμης, μετά από θαλάσσια ταλαιπωρία τεσσάρων ημερών και πάλη με τα κύματα, πάνω στο δουλεμπορικό ιστιοφόρο με ελληνική σημαία, που τους μετέφερε από τα παράλια της Σμύρνης. Θύματα της στυγερής καπιταλιστικής εκμετάλλευσης και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων στη μικρή χώρα τους, αποφάσισαν το ταξίδι για «μια καλύτερη ζωή» και βέβαια ξανάπεσαν θύματα του ντόπιου και διεθνούς δουλεμπορικού κυκλώματος που «εξυπηρετεί» με κόστος 1.500 - 3.000 δολάρια το «κεφάλι» και πολλές φορές με απώλεια της ίδιας της ζωής τους.

Το δουλεμπορικό έφτασε ανοιχτά της παραλίας των Πετριών, στη νότια Εύβοια, λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Τρίτης, λόγω, όμως, της μεγάλης θαλασσοταραχής και του κινδύνου μπαταρίσματος του σκάφους, οι τρεις δουλέμποροι (δύο Ελληνες και ένας Πολωνός), το εγκατέλειψαν, επιβιβαζόμενοι σε εξωλέμβιο ταχύπλοο. Οι μετανάστες, εγκαταλειμμένοι και με ακυβέρνητο το σκάφος, έγιναν έρμαιο των κυμάτων, με άμεσο κίνδυνο της ζωής τους, ώσπου έγιναν αντιληπτοί ξημερώματα της χτεσινής μέρας από ψαρά της περιοχής, ο οποίος τους ρυμούλκησε μέχρι την ακτή των Πετριών και ειδοποίησε το Λιμεναρχείο Κύμης.

Κατά τη διάρκεια των ερευνών, για τυχόν ναυαγούς, από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, εντοπίστηκαν σε παραλία των Ζαράκων (περιοχή νοτιότερα των Πετριών) και συλλήφθηκαν οι τρεις δουλέμποροι και άλλοι δύο Ελληνες που τους περίμεναν στη στεριά. Ολοι κρατούνται στο Λιμεναρχείο Κύμης και σήμερα θα προσαχθούν στον Εισαγγελέα Χαλκίδας.

Οι πρόσφυγες με πρωτοβουλία της Νομαρχίας και του υπεύθυνου των ΠΣΕΑ - Πολιτικής Προστασίας Κ. Τσιμπλή, μεταφέρθηκαν και διαμένουν σε εγκαταλειμμένο σχολείο της Κύμης, ενώ πέντε άτομα που φέρουν τραύματα, διακομίστηκαν στο Κέντρο Υγείας Αλιβερίου και από εκεί στο νοσοκομείο Χαλκίδας για νοσηλεία.


ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Από αύριο τα νέα «τσουχτερά» διόδια

Από αύριο Παρασκευή θα αρχίσουν να ισχύουν τα νέα αυξημένα κατά 50% διόδια στην... ανολοκλήρωτη Αττική Οδό, τα οποία η κυβέρνηση επέτρεψε να εισπράττουν ως «μπόνους» οι εργολάβοι του πανάκριβου αυτού έργου. Πιο συγκεκριμένα οι νέες τιμές διοδίων είναι οι εξής:

- Για τα δίκυκλα 0,90 ευρώ (από 0,50).

- Για τα ΙΧ 1,80 ευρώ (από 1,20).

- Για τα Φορτηγά - Λεωφορεία 4,50 ευρώ (από 3).

- Για τις νταλίκες 7,20 ευρώ (από 4,50).

Οπως ενημερώνει η κοινοπραξία «Αττική Οδός ΑΕ» έκπτωση 30 λεπτών (δηλαδή κόστος κάθε διαδρομής για τα ΙΧ 1,5 ευρώ) θα έχουν όσοι προμηθεύονται τις ηλεκτρονικές κάρτες αξίας 30 ευρώ, ενώ όσοι έχουν προμηθευτεί και τοποθετήσει στα αυτοκίνητά τους τις ειδικές ηλεκτρονικές συσκευές θα έχουν τις εξής εκπτώσεις: 30 λεπτών ανά διαδρομή για τις πρώτες 30 διελεύσεις το μήνα, 60 λεπτών ανά διαδρομή για τις επόμενες 20 διελεύσεις το μήνα και 90 λεπτών για κάθε διέλευση πάνω από τις 51 το μήνα.

Σύσκεψη για... τις λακκούβες

Το ποσόν των 1,1 δισ. δρχ. υποσχέθηκε στους νομάρχες του Λεκανοπεδίου Αττικής ότι θα χορηγήσει σε πρώτη φάση ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Τσακλίδης για την αποκατάσταση των ζημιών (λακκούβες κλπ.) που υπάρχουν στο κύριο και δευτερεύον οδικό δίκτυο και οι οποίες είτε προκλήθηκαν από τις πρόσφατες πλημμύρες, είτε οφείλονται σε κακοτεχνίες.

Στη χτεσινή σύσκεψη που έγινε στο ΥΠΕΧΩΔΕ για το θέμα αυτό πήραν ακόμη μέρος οι τέσσερις νομάρχες της Αττικής Γ. Σγουρός (Αθηνών), Γ. Μίχας (Πειραιά), Α. Αρκουδιάρης (Δυτ. Αττικής) και Λ. Κουρής (Ανατ. Αττικής), καθώς και ο γεν. γραμματέας Δημοσίων Εργων Π. Βασιλείου.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ