Σαφή και διάφανη θέση για τα σοβαρά και διαχρονικά προβλήματα του ελληνικού κινηματογράφου, σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από εκείνη στην οποία θέλουν να «σύρουν» τους δημιουργούς το κράτος και διάφοροι «αντιμαχόμενοι» του χώρου (που δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές μεταξύ τους) καταθέτει το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ).
Σε χτεσινή επιστολή του προς το ΔΣ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), το ΣΕΗ εξηγεί γιατί δε συμμετείχε στη χτεσινή απόπειρα για νέα, «έκτακτη», Γενική Συνέλευση του ΕΚΚ, η διοίκηση του οποίου δεν μπορεί ...να «καταπιεί» το γεγονός ότι ο ετήσιος απολογισμός της καταψηφίστηκε στη ΓΣ του περασμένου Σεπτέμβρη.
Συγκεκριμένα, το ΣΕΗ σημειώνει ότι «η ΓΣ έχει ήδη αποφανθεί σχετικά με τους απολογισμούς που προτείνατε. Η σύγκληση εκ νέου ΓΣ έχει προφανή σκοπό να μεθοδευτεί η υπερψήφιση του οικονομικού απολογισμού και να νοθευτεί έτσι η ήδη δηλωθείσα βούληση του σώματος στη Γενική Συνέλευση του ΕΕΚ», άρα «δεν παρευρισκόμαστε και δε νομιμοποιούμε αυτή τη διαδικασία».
Το ΣΕΗ επαναδιατυπώνει και τις πάγιες θέσεις του (εκφράστηκαν και στην περασμένη ΓΣ):
Το ΕΚΚ ανακοίνωσε ότι η χτεσινή ΓΣ δε συγκροτήθηκε «λόγω έλλειψης απαρτίας», αφού, εκτός του ΣΕΗ, δεν προσήλθαν οι εκπρόσωποι των παρακάτω φορέων: Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Ενωση Μουσικοσυνθετών Ελλάδας, Πανελλήνια Ομοσπονδία Αιθουσαρχών, Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών. Δεν προσήλθαν ούτε καν τα διορισμένα από το ΥΠΠΟ (σ.σ. από την προηγούμενη ηγεσία του) μέλη. Το ΕΚΚ θα ...ξαναπροσπαθήσει για ΓΣ στις 29/10.
Πάνω από 10 εκατομμύρια κινεζικές αρχαιότητες λεηλατήθηκαν μέσα σε έναν αιώνα ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων κοσμώντας σήμερα μεγάλα μουσεία και ιδιωτικές «συλλογές»!
Το κλεμμένο κεφάλι της Νεφερτίτης, που παράνομα κατακρατά το Μουσείο του Βερολίνου |
Η Κίνα συγκαταλέγεται στις χώρες, που η πολιτιστική κληρονομιά τους, λεηλατήθηκε κατά τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις. Σύμφωνα με την Κινεζική Ενωση Αρχαιοτήτων, πάνω από 10 εκατομμύρια πολιτιστικά αντικείμενα κλάπηκαν την περίοδο 1840 - 1949 και εκτίθενται σήμερα σε ξένα μουσεία. Η Κίνα, την τελευταία δεκαετία, έχει επιδοθεί, επίμονα, για τον επαναπατρισμό αρχαιοτήτων, χρησιμοποιώντας όλα τα νόμιμα μέσα.
Η κινεζική επιστημονική ομάδα θα επικεντρωθεί καταρχήν σε μουσεία των ΗΠΑ, Βρετανίας, Γαλλίας και Ιαπωνίας. «Επιδιώκουμε τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου αρχείου, ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα του αρχαίου βασιλικού κήπου, πριν την επιδρομή των γαλλικών και βρετανικών δυνάμεων το 1860», δήλωσε στην εφημερίδα «China Daily» ο διευθυντής του Μουσείου των Ανακτόρων, Σεν Μιγκ-τζίε. Πρόσθεσε ότι παρότι δεν ξέρει τον ακριβή αριθμό των συγκεκριμένων αρχαιοτήτων που εκτίθενται στο εξωτερικό, σήμερα, «σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, περίπου 1,5 εκατομμύρια αρχαία εκθέματα βρίσκονται σε πάνω από 2.000 μουσεία, σε 47 χώρες του κόσμου»! Ηδη, είναι γνωστό ότι μεγάλο μέρος των κινεζικών αρχαιοτήτων των Ανακτόρων εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο και στο γαλλικό μουσείο «Φοντενεμπλό».
Η διεύθυνση του κινεζικού μουσείου «εξηγεί» ότι «σκοπός μας δεν είναι ο επαναπατρισμός των αρχαιοτήτων, αλλά η καταγραφή τους, αν και ευελπιστούμε να επανακτήσουμε κάποια από τα αρχαία εκθέματα που θα εντοπίσουμε και θα καταγράψουμε».
Προβλήματα όμως θα αντιμετωπίσει και το Νέο Μουσείο του Βερολίνου, που ξανάνοιξε, μετά από 11χρονες εργασίες ανακαίνισης. Σύμφωνα με τα γερμανικά ΜΜΕ, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των επισκεπτών και όχι μόνον, προσέλκυσε η προτομή της βασίλισσας της Αιγύπτου, Νεφερτίτης, που αποκαλύφθηκε σε ανασκαφή Γερμανού αρχαιολόγου...
Η κυβέρνηση της Αιγύπτου ανακοίνωνε ότι διαθέτει σχετικό ντοκουμέντο. Ο «δαιμόνιος» επικεφαλής της Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων Αιγύπτου, Ζαχί Χαουάς, δήλωσε σε γερμανικά ΜΜΕ ότι «η Αίγυπτος θα κάνει έρευνα για το πώς βρέθηκε στη Γερμανία. Αν διαπιστωθεί ότι βγήκε από την Αίγυπτο παράνομα - όπως πιστεύω - τότε θα ζητήσουμε επισήμως την επιστροφή της».
Επί 15 χρόνια (1967-1986) παρακολουθούσαν οι μυστικές υπηρεσίες του Μεξικού (DFS) τον σπουδαίο Κολομβιανό συγγραφέα, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελ Ουνιβερσάλ», ο Μάρκες αποτέλεσε «αντικείμενο» παρακολούθησης την περίοδο που ζούσε στο Μεξικό, αλλά μέχρι τώρα τα σχετικά ντοκουμέντα δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Η εφημερίδα αναφέρει ότι οι πράκτορες έδιναν αναφορές για τις συναντήσεις του συγγραφέα με ηγέτες λατινοαμερικανικών και ευρωπαϊκών κρατών. Κύριο «ενδιαφέρον» τους ήταν οι σχέσεις του Μάρκες με κομμουνιστές και ιδιαίτερα η φιλία του με τον Φιντέλ Κάστρο.
Μάλιστα, το 1982, όταν ο Μάρκες πήρε το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, τα «σαΐνια» της «DFS» σε αναφορά τους τον χαρακτήρισαν «πράκτορα της κουβανικής προπαγάνδας», επειδή πρόσφερε τα δικαιώματα του έργου του «Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου» στην κυβέρνηση της Κούβας.
Πάντως, οι χαφιέδες δεν κατάφεραν να «συγκροτήσουν» συγκεκριμένες κατηγορίες εναντίον του, αφού δεν μπόρεσαν να εισχωρήσουν στο στενό κύκλο του, παρότι παρακολουθούσαν τα τηλεφωνήματά του. Ο Μάρκες έφυγε από την πατρίδα του για το Μεξικό, στις αρχές της δεκαετίας του 1960, όπου ζήτησε πολιτικό άσυλο.
Συναυλία της Ελίζας Μαρέλλι πραγματοποιείται (24/10, 9μ.μ.), στη Θεσσαλονίκη. Η γνωστή ερμηνεύτρια τραγουδιών όπως «Ερωτα συ μοιραίε μου», «Κι εσύ μου λείπεις», «Ρεζεντά», «Δυο πράσινα μάτια», «Θα ξανάρθεις» κ.ά. θα παρουσιάσει δημιουργίες του ελαφρού τραγουδιού. Στη συναυλία θα προβληθεί ντοκιμαντέρ για την Δανάη, καθώς συμπληρώνεται ένας χρόνος από το θάνατό της. Ενορχήστρωση - επιμέλεια: Κώστας Νικολόπουλος.