ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 15 Γενάρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΘΗΣΕΑΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Με χρήματα των δημοτών υλοποιείται η κυβερνητική πολιτική

Τους πόρους των δήμων που θα χρηματοδοτήσουν λειτουργικές τους ανάγκες και έργα αλλά και εθνικές παρεμβάσεις μοίρασε χτες η κυβέρνηση. Για το σκοπό αυτό συνεδρίασε χτες η Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης του νέου προγράμματος «Θησέας», μέσα από το οποίο θα χρηματοδοτηθούν οι παραπάνω δράσεις.

Οπως προκύπτει τόσο από τον τρόπο κατανομής των κονδυλίων όσο και από το ίδιο το περιεχόμενο του «Θησέας», αυτό από ένα υποτιθέμενο αναπτυξιακό πρόγραμμα μετατρέπεται σε πηγή κάλυψης των λειτουργικών δαπανών των δήμων οι οποίοι επιβαρύνονται με νέες αρμοδιότητες κοινωνικού χαρακτήρα χωρίς τους αντίστοιχους πόρους.

Χαρακτηριστικό είναι ότι μέσα από το «Θησέα» - δηλαδή κυρίως μέσα από την πενιχρή κρατική χρηματοδότηση των δήμων - θα χρηματοδοτηθούν οι λεγόμενες οριζόντιες δράσεις (παιδικοί σταθμοί, Βοήθεια στο Σπίτι, σχολικοί φύλακες, ΚΕΠ, κλπ.). Μάλιστα, κριτήριο για τη χρηματοδότηση των δράσεων είναι η σύμπραξη με ιδιώτες, γεγονός που οδηγεί στην παραπέρα εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αρμοδιοτήτων.

Σ' αυτό το πλαίσιο, η Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης αποφάσισε να κατανείμει αρχικά το 45% των κονδυλίων του «Θησέα» (δηλαδή 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ) για την πενταετία 2005 έως 2010 με τυπικά κριτήρια (πληθυσμός, έκταση δήμου, κλπ.). Από 1η Γενάρη 2006 θα ξεκινήσει η κατανομή του 35%, δηλαδή του ποσού των περίπου 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, με προγραμματικά κριτήρια, δηλαδή με βάση τις εθνικές και περιφερειακές προτεραιότητες της κυβέρνησης. Για την άμεση έναρξη των έργων, οι δήμοι θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις απαραίτητες διεργασίες μέχρι 15 Φλεβάρη, ώστε από Μάρτη να έχει ξεκινήσει η δημοπράτηση των έργων. Ποσοστό 20% των οριζόντιων δράσεων, των έκτακτων και επειγουσών αναγκών και της υποστήριξης της διαδικασίας για τις συμπράξεις δήμων και ιδιωτών θα χρηματοδοτηθεί με 700 εκατομμύρια ευρώ.

Με βάση την κατανομή που αποφασίστηκε, οι Περιφέρειες θα λάβουν τα εξής ποσοστά: Ανατολική Μακεδονία - Θράκη 7,83%. Κεντρική Μακεδονία 11,39%. Δυτική Μακεδονία 7,55%. Ηπειρος 7,72%. Θεσσαλία 9,18%. Ιόνια νησιά 3,97%. Δυτική Ελλάδα 8,50%. Στερεά Ελλάδα 8,49%. Αττική 9%. Πελοπόννησος 10,09%. Βόρειο Αιγαίο 4%. Νότιο Αιγαίο 5,21%. Κρήτη 7,07%. Παρατηρείται ότι η Αττική παίρνει μία αύξηση της τάξεως του 1% σε σχέση με όσα λάμβανε από το ΕΤΠΑ, ενώ οι 17 δήμοι της Θεσσαλονίκης λαμβάνουν κονδύλια αυξημένα κατά 2,93%.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Μέχρι την Κόρινθο το Μάη

Eurokinissi

Στην Κόρινθο θα φτάνει τον ερχόμενο Μάη ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ενώ στις αρχές του 2006 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και τα τμήματα προς Χαλκίδα, Θήβα και Κιάτο.

Τη διαβεβαίωση αυτή παρείχε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπης, κατά τη διάρκεια του πρώτου δοκιμαστικού δρομολογίου του προαστιακού στη γραμμή Αθήνα - Κόρινθος. Για την κατασκευή της γραμμής, που άρχισε το 1996, υπολογίζεται ότι δαπανήθηκαν περισσότερα από 470 εκατ. ευρώ.

Με την έναρξη των δρομολογίων θα λειτουργούν σταθμοί σε Νέα Πέραμο, Μέγαρα, Κινέττα και Αγίους Θεοδώρους, ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται οι σταθμοί σε Ανω Λιόσια, Μαγούλα και Θριάσιο, οι οποίοι προβλέπεται να παραδοθούν την άνοιξη του 2006. Σταθμός προβλέπεται και στο Ζεφύρι.

Σύμφωνα με τις υπουργικές δηλώσεις, θα εκτελούνται καθημερινά δύο δρομολόγια και η απόσταση Αθήνα - Κόρινθος θα διανύεται σε 55 λεπτά της ώρας. Πάντως, τόσο ο υπουργός όσο και ο πρόεδρος του προαστιακού απέφυγαν να απαντήσουν σε ερώτηση για το κόστος του εισιτηρίου...

Κλειστή έξοδος της Αττικής Οδού

Κλειστή, λόγω έργων, θα παραμείνει η έξοδος της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Φυλής (Νο 6) στην κατεύθυνση προς Ελευσίνα από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδυ της Κυριακής. Οπως ανακοινώθηκε από την εταιρία «Αττική Οδός ΑΕ», όσοι επιθυμούν να κινηθούν προς τους Αγίους Αναργύρους, θα πρέπει να εξέρχονται στην αμέσως προηγούμενη έξοδο προς «Λεωφ. Δημοκρατίας» (Νο 7), ενώ προς Φυλή και Ανω Λιόσια θα πρέπει να εξέρχονται από την αμέσως επόμενη έξοδο (Νο 5). Σημειώνεται ότι η έξοδος Νο 6 με κατεύθυνση προς αεροδρόμιο θα λειτουργεί κανονικά.

Αποπομπή του διοικητή της ΥΠΑ

Στην αποπομπή του διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) Π. Μανούσου, προχώρησε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπης. Οι λόγοι της απομάκρυνσης του διοικητή της ΥΠΑ, τον οποίο είχε διορίσει προ μηνών η κυβέρνηση της ΝΔ, όχι μόνο δεν έγιναν γνωστοί, αλλά, αντίθετα, ο προϊστάμενός του υπουργός Μ. Λιάπης, επιχείρησε να την εμφανίσει σαν ...παραίτηση. Γεγονός, που ενόχλησε τον Π. Μανούσο, ο οποίος απλά κοινοποίησε το αντίγραφο δελτίου Τύπου που είχε έτοιμο ο υπουργός μετά την προχτεσινή τους συνάντηση. Στο δελτίο αυτό, αναφερόταν ότι ο διοικητής της ΥΠΑ επισκέφθηκε τον υπουργό και του υπέβαλε την παραίτησή του, την οποία ο Μ. Λιάπης έκανε αποδεκτή!

Ευρωδικαστήριο για το περιβάλλον

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο παραπέμπεται η χώρα μας, όπως ανακοίνωσε χτες η Επιτροπή της ΕΕ, για παράβαση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας για τρεις περιπτώσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι περιπτώσεις αυτές αφορούν:

  • Στη ρύπανση και υποβάθμιση της λίμνης Κορώνειας.
  • Στην παράλειψη της Ελλάδας να θεσπίσει διατάξεις για την προειδοποίηση των πολιτών, όταν υπάρχει έξαρση του ρύπου του όζοντος.
  • Στη μη εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας για το περιβόητο εμπόριο ρύπων.
ΜΕΤΡΟ
Δημοπρατούνται τρεις νέοι σταθμοί

Την έναρξη της διαδικασίας για τη δημοπράτηση της κατασκευής των τριών νέων σταθμών του μετρό στη γραμμή Εθνική Αμυνα - Δουκίσσης Πλακεντίας, κόστους 80 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε για άλλη μια φορά χτες - προφανώς για επικοινωνιακούς λόγους - ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, με πρόσχημα συνάντηση που είχε με τους δημάρχους της περιοχής.

Πρόκειται για τους σταθμούς Χολαργός και Νομισματοκοπείο, οι οποίοι θα είναι έτοιμοι ως το 2007 και για το σταθμό Αγία Παρασκευή που θα ολοκληρωθεί το 2008. Ο υπουργός επέκρινε την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία δεν είχε προβλέψει την κατασκευή του κελύφους του σταθμού Αγία Παρασκευή, όπως στους άλλους δύο, με αποτέλεσμα το καλοκαίρι του 2007 να χρειαστεί να κλείσει η γραμμή για τρεις τουλάχιστον μήνες από το Νομισματοκοπείο ως το Χαλάνδρι και η κυκλοφορία να γίνεται με λεωφορεία.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε επίσης ότι τον ερχόμενο Μάρτη θα δημοπρατηθεί η επέκταση του μετρό από τον Αγιο Δημήτριο ως το Ελληνικό, μήκους 5,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, ενώ δήλωσε ότι τον Ιούνη θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το μετρό Θεσσαλονίκης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ