Eurokinissi |
Τα νέα βιβλία που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση, και ήδη έχουν πάρει παράταση πολλές φορές μέχρι να ετοιμαστούν, θα αφορούν αρχικά τις τάξεις του Γυμνασίου και την Α' Λυκείου (αργότερα θα επεκταθεί στη Β' και στην Γ' Λυκείου) και θα αρχίσουν το επόμενο διάστημα να αναρτώνται ψηφιακά, ενώ έως και τον Φεβρουάριο του 2026 θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί της κάθε ειδικότητας σε κάθε σχολείο να επιλέξουν για κάθε μάθημα ένα από αυτά. «Το βιβλίο παραμένει ΕΝΑ σε κάθε σχολείο, ΕΝΑ για κάθε μαθητή/μαθήτρια. Αυτό που αλλάζει είναι πως κάθε σχολείο μπορεί να επιλέγει και διαφορετικό βιβλίο (σ.σ. από τα δύο - τρία που θα υπάρχουν για κάθε μάθημα). Με άλλα λόγια, άλλο βιβλίο θα μπορεί να χρησιμοποιεί ένα σχολείο στην Εκάλη και άλλο βιβλίο ένα σχολείο στην Κρήτη. Αλλο βιβλίο να έχει ένα Πρότυπο και άλλο ένα τυπικό σχολείο», εξηγεί η ΕΛΜΕ.
Το υπουργείο ισχυρίζεται ότι όλα τα βιβλία θα πληρούν ένα ελάχιστο απαιτούμενο επίπεδο ποιότητας, αυτό όμως δεν απαγορεύει τη δυνατότητα ενός εκδοτικού οίκου και μιας συγγραφικής ομάδας να δημιουργήσουν βιβλία μεγαλύτερης δυσκολίας και υψηλότερης απαιτητικότητας, επισημαίνει η ΕΛΜΕ, δίνοντας το παράδειγμα των εκατοντάδων βοηθημάτων που κυκλοφορούν στο εμπόριο για την προετοιμασία των μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι δημοσιεύματα έχουν αναδείξει πως ένα μεγάλο ποσοστό των νέων βιβλίων προς επιλογή είναι τέτοια φροντιστηριακά βοηθήματα. «Κάποιοι, εκτός από φροντιστήρια, εκτός από βοηθήματα, θα διαθέτουν πλέον και δικά τους σχολικά εγχειρίδια, ανοίγοντας ταυτόχρονα πολύ επικίνδυνους δρόμους - ακόμα και να προσπαθούν να δελεάσουν εκπαιδευτικούς για να επιλέγουν το βιβλίο τους! Και θα λάβουν μάλιστα πακτωλό κρατικού χρήματος γι' αυτόν τον σκοπό, από τη φορολογία των εργαζομένων», τονίζει η ΕΛΜΕ. Και προσθέτει:
«Στην ουσία αυτό που θα γίνει είναι η δημιουργία πολλών κατηγοριών διδακτικών βιβλίων, για κάθε τύπο και προφίλ σχολείου, ανάλογα τελικά με το κοινωνικό - οικονομικό υπόβαθρο των μαθητών του κάθε σχολείου, που εξαρτάται φυσικά και από την περιοχή όπου εδρεύει το σχολείο. Ουσιαστικά λοιπόν οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι διδασκόντων θα κληθούν να κατατάξουν οι ίδιοι τους μαθητές τους. Αντικειμενικά, και μέσα από την επιλογή βιβλίου γίνεται ένα ακόμα βήμα στη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της Εκπαίδευσης, στη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, όπως άλλωστε έχουν διακηρύξει ως στόχο η κυβέρνηση ("πολυτυπία"), η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ».
«Μήπως μεθοδεύεται τελικά αυτό που συμβαίνει στις αγγλοσαξονικές χώρες, να υπάρχει ένα ελάχιστο επίπεδο κατάκτησης Προσδοκώμενων Μαθησιακών Αποτελεσμάτων, που θα συνοδεύεται από μια ελάχιστη διδακτέα ύλη για τους πολλούς και από εκεί και πέρα τα "καλά" σχολεία να εμπλουτίζουν τη διδακτέα ύλη με επιπλέον κεφάλαια, καλύπτοντας ένα αντικείμενο σε μεγαλύτερο βάθος και με μεγαλύτερη επιστημονική πληρότητα;», σχολιάζει ακόμα η ΕΛΜΕ. Θυμίζοντας δε ότι από φέτος στο Γυμνάσιο η ύλη χωρίζεται πλέον σε υποχρεωτικό και προαιρετικό μέρος, θέτει το ερώτημα: Μήπως τελικά αυτός ο σχεδιασμός οδηγεί στο να μη διδάσκεται - και με τη βούλα - ενιαία ύλη σε όλους;
Παράλληλα επισημαίνει και μια σειρά τραγελαφικά που μπορεί να προκύψουν στην εφαρμογή του μέτρου, όπως ότι οι εκπαιδευτικοί θα επιλέξουν βιβλίο μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026, όμως αυτό θα διδαχθεί από τον Σεπτέμβριο του 2027, άρα είναι πολύ πιθανό να διδάξουν το βιβλίο στην τάξη άλλοι εκπαιδευτικοί από αυτούς που το επέλεξαν. Ενας αναπληρωτής που πάει σε 3 σχολεία θα κληθεί να διδάξει πιθανώς 3 διαφορετικά εγχειρίδια, άλλο ανά σχολείο, χωρίς μάλιστα ο ίδιος να έχει επιλέξει κανένα! Αν ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς μιας ειδικότητας υπάρχει διχογνωμία, θα καλείται ο διευθυντής να βγάλει «το φίδι από την τρύπα», που μπορεί π.χ. ο ίδιος να είναι φιλόλογος και να πρέπει να επιλέξει το βιβλίο της Φυσικής...
Σημειώνεται επίσης ότι για τα ΕΠΑΛ δεν προβλέπονται ούτε νέα αναλυτικά προγράμματα, ούτε νέα βιβλία, ούτε εκσυγχρονισμός των εργαστηρίων, απολύτως τίποτα. Κι ας είναι απαρχαιωμένα τα βιβλία: Ορισμένα στον πρόλογό τους αναφέρονται ακόμα στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ), που καταργήθηκαν το 2006, ή στο μάθημα «Αρχές Οργάνωσης Διοίκησης», που εξετάζεται πανελλαδικά, χρησιμοποιούνται παραδείγματα με ...δραχμές, στο δε μάθημα «Σύγχρονο Περιβάλλον Γραφείου» γίνεται αναφορά σε υπερσύγχρονες συσκευές όπως telex και fax...
Καταλήγοντας η ΕΛΜΕ Πειραιά τονίζει πως είναι μαθηματικά βέβαιο «ότι το λεγόμενο "πολλαπλό βιβλίο" δεν είναι καν πολλαπλό, αφού θα παραμένει ΕΝΑ στο επίπεδο του μαθητή και του σχολείου. Αντίθετα, θα διαφοροποιείται από σχολείο σε σχολείο και από γειτονιά σε γειτονιά, και τελικά θα βαθύνει την κατηγοριοποίηση με ταξικά κριτήρια στο δημόσιο σχολείο».
Από το εξώφυλλό του καλεί τη νεολαία να συμπορευτεί ακόμα πιο μαζικά με το ΚΚΕ, δυναμώνοντας την πάλη για την ανατροπή του σάπιου συστήματος της βαρβαρότητας, της εκμετάλλευσης, των πολέμων.
Στις σελίδες του ξεχωρίζουν η συζήτηση Κομμουνιστικών Νεολαιών με τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, για την ενίσχυση της πάλης των κομμουνιστών απέναντι στο σύστημα, όπως και η συνέντευξη με την Λουίζα Ράζου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, για το 22ο Συνέδριο και τις Θέσεις της ΚΕ, γιατί αξίζει να διαβαστούν από τους νέους που συζητούν και αγωνίζονται καθημερινά με τα μέλη της ΚΝΕ.
Ακόμα, ο «Οδηγητής» μοιράζεται με τους αναγνώστες του την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε η Μάγδα Φύσσα, στον χώρο του 51ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» στην Αθήνα.
Διαβάστε ακόμα:
Η εκδήλωση θα γίνει το Σάββατο 18 Οκτώβρη, στις 19.30 στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας (Κωνσταντινουπόλεως και Προποντίδος) και θα μιλήσει ο Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ.
Τα μαθήματα στο Στέκι Πολιτισμού της ΚΝΕ στην Καισαριανή «Ανδρέας Λυκουρίνος» ξεκίνησαν με το πρόγραμμα διδασκαλίας χορών και την ερχόμενη έπονται και τα υπόλοιπα...
Οι έγγραφες συνεχίζονται για τα ομαδικά! Το πρόγραμμα έχει ως εξής:
Θέατρο: Τρίτη 18.30-20.30*
Μπαλέτο για αρχάριους: Τετάρτη 19.00-20.30
Σύγχρονος χορός: Πέμπτη 19.15-20.45
Κινηματογραφική ομάδα: Παρασκευή 19.30
Οι ομάδες Σκίτσο για κόμικ και Φωτογραφία θα καταληχθούν την επόμενη βδομάδα. Τα μαθήματα πιάνου και κιθάρας θα διεξάγονται κανονικά βάσει προγραμματισμένων μαθημάτων και προτεραιότητας στους εγγεγραμμένους μαθητές (Δυστυχώς οι θέσεις είναι πλήρεις μέχρι νεωτέρας).
Για τις εγγραφές στο email: steki.kaisariani@gmail.com και στα τηλέφωνα 6971723760, 6971800887.
*Η μέρα και η ώρα ενδέχεται να αλλάξει.