ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Ιούλη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΡΑΤΙΚΑ ΘΕΑΤΡΑ
Σε απεργιακή ετοιμότητα οι εργαζόμενοι

Oι εργαζόμενοι (τεχνικοί και διοικητικοί) στα δύο κρατικά θέατρα, ενόψει των φεστιβαλικών παραστάσεων και περιοδειών, βρίσκονται σε αγωνιστική κινητοποίηση, διεκδικώντας να μην εφαρμοστούν οι περικοπές στους μισθούς και το εκτός έδρας επίδομά τους.

Χτες, οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Θέατρο, με απόφαση γενικής συνέλευσής τους (1/7), πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας, το πρωί, στην είσοδο του θεάτρου, «για όλα όσα συμβαίνουν στον πολιτισμό και στα κρατικά θέατρα». Οι εργαζόμενοι του Εθνικού Θεάτρου ζητούν να διασφαλιστούν, απαρέγκλιτα, οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και να μην περικοπεί το επίδομα για την εκτός έδρας εργασία. Λόγω των κυλιόμενων 24ωρων απεργιών των εργαζομένων στο Εθνικό Θέατρο η διεύθυνση του θεάτρου ματαίωσε τις προγραμματισμένες παραστάσεις της Παιδικής Σκηνής, με το έργο «Παραμύθι χωρίς όνομα» στη Θεσσαλονίκη. Τα σωματεία των εργαζομένων στο Εθνικό Θέατρο και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος επικοινωνούν μεταξύ τους αλλά και με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, του οποίου το ΔΣ συνεδρίασε χτες και γι' αυτό το θέμα.

Η εξωφρενική κυβερνητική επιμονή για ένταξη των κρατικών θεάτρων στις ΔΕΚΟ, έβαλε σε κίνδυνο την προγραμματισμένη για τις 8 και 9/7, στην Επίδαυρο, επετειακή παράσταση «Μικρά Διονύσια» του 50χρονου ΚΘΒΕ. Οι μεν τεχνικοί δεν αρνήθηκαν να μεταβούν στην Επίδαυρο για να αρχίσουν το στήσιμο της παράστασης, οι δε ηθοποιοί του ΚΘΒΕ, σε συνέλευσή τους, αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν στάσεις εργασίας στις 8 και 9/7, από 8-11μμ. Ετσι οι δύο παραστάσεις των «Μικρών Διονυσίων» δε θα γίνουν στην Επίδαυρο, ενώ κανονικά θα παιχθούν στις 14, 15/7 (9.15 μ.μ.) στο «Θέατρο Δάσους» της Θεσσαλονίκης.

Σε επικοινωνία μας με το Γραφείο Τύπου του ΚΘΒΕ πληροφορηθήκαμε ότι οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιούσαν χτες συνέλευση, προκειμένου να ανακοινώσουν στη διεύθυνση του θεάτρου την περαιτέρω στάση τους.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι καλλιτεχνικοί διευθυντές των δύο θεάτρων ζήτησαν (για δεύτερη φορά μάλιστα) συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών. Η συνάντηση έγινε (1/7) αλλά όχι, και πάλι, με τον υπουργό. Λέγεται ότι δόθηκε μια «υπόσχεση» για μη περικοπή, άμεσα, του εκτός έδρας, ενώ η εξαίρεση των κρατικών θεάτρων από τις ΔΕΚΟ παραπέμφθηκε στις καλένδες... σε σύνταξη νομοσχεδίου το Σεπτέμβρη!!!

«Ευέλικτες» ... απολύσεις στο Μουσείο Μπενάκη

«Πογκρόμ» απολύσεων και άγριο «τσεκούρωμα» των αποδοχών ξεκίνησε στο Μουσείο Μπενάκη (ΝΠΙΔ, επιχορηγούμενο από το ΥΠΠΟΤ και από τα πλέον προβεβλημένα μουσεία της χώρας).

Οι πρώτες απολύσεις περιλαμβάνουν 40 εργαζόμενους, από τους περίπου 270 (ακόμη ένας εργαζόμενος απολύθηκε εκτός του «πλάνου»), που θα απολύονται σταδιακά τους επόμενους μήνες. Η αρχή έγινε με - τουλάχιστον - πέντε επιβεβαιώμενες απολύσεις, ενώ αναμένεται μείωση αποδοχών κατά 20%.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Μουσείο Μπενάκη είναι πελάτης της αμερικανικής εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων BCG, από την οποία απορρέουν προφανώς και οι παραπάνω ...«συμβουλές» για «νοικοκύρεμα» της «επιχείρησης», που διαχειρίζεται συλλογές με πάνω από 40.000 αντικείμενα από την αρχαιότητα μέχρι και τη Μικρασιατική Καταστροφή, αλλά και αρχειακές συλλογές. Ολος αυτός ο πλούτος αποτελεί τμήμα της πολιτιστικής κληρονομιάς του ελληνικού λαού.

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα, ενώ τα δημόσια μουσεία απαξιώνονται συνεχώς από το κράτος, ενώ η Αρχαιολογική Υπηρεσία υποστελεχώνεται και υποχρηματοδοτείται, το Μουσείο Μπενάκη (σ.σ. πρόεδρος της Διοικητικής Επιτροπής είναι η Αιμιλία Γερουλάνου, μητέρα του υπουργού Πολιτισμού - Τουρισμού) τον περασμένο Μάρτη ενισχύθηκε από τον ΟΠΑΠ ΑΕ με 3,6 εκατ. ευρώ για έκθεση στις ΗΠΑ το 2013!

Ο στρατηγικός στόχος του κεφαλαίου για πλήρη εμπορευματοποίηση του πολιτισμού «περνά» και με επιβολή όλων των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων (τσάκισμα εργασιακών σχέσεων κλπ.) και στον Πολιτισμό, ψυχρά και ανελέητα, όπως και στην παραγωγή. Η δε μαύρη προπαγάνδα εναντίον του δημόσιου χαρακτήρα που πρέπει να έχουν τα μουσεία και όλη η πολιτιστική κληρονομιά εξυπηρετεί, ακριβώς, τον παραπάνω στόχο.

Μιούζικαλ ... ο Ωνάσης στη Λυρική

Η Εθνική Λυρική Σκηνή βαίνει ...στις αγκάλες του Ιδρύματος Νιάρχου, αλλά και ο Αρ. Ωνάσης «πρωταγωνιστεί» στο ...μιούζικαλ «"Ωνάσης - Κάλλας" Ο μύθος - Το μιούζικαλ» του Χρίστου Παπαγεωργίου, που θα παρουσιάσει η ΕΛΣ τον ερχόμενο Μάρτη. Κι αν το «φλερτ» της ΕΛΣ με εφοπλιστικούς «μύθους» δεν είναι για κάποιους αρκετό, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του, Μύρων Μιχαηλίδης, παρουσιάζοντας χτες τον προγραμματισμό του 2011-12, κάλεσε «τους ευκατάστατους συμπατριώτες μας να γίνουν ευεργέτες, μεγάλοι και μικροί χορηγοί των αναπτυξιακών πρωτοβουλιών, των παραστάσεων και του οράματός μας».

Αναφερόμενος στο πρόγραμμα, μίλησε για «άνοιγμα της βεντάλιας» (δίπλα σε δημοφιλή έργα συμπεριλαμβάνονται ο «Φάουστ» του Γκουνό και η «Κρητικοπούλα» του Σπύρου Σαμάρα), «συνεργασία της ΕΛΣ με καταξιωμένους σκηνοθέτες» (Στ. Φασουλής, Π. Ζούλιας, Γ. Κακλέας, Δ. Μαυρίκιος), διπλασιασμό παραστάσεων του μπαλέτου (με συνεργάτη τον χορογράφο Renato Zanella), επανόργανωση της προετοιμασίας των μουσικών συνόλων, δημιουργία τμήματος Διεύθυνσης Σπουδών, συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής, δράσεις, αναδιοργάνωση του στούντιο όπερας και της όπερας δωματίου, βραδιές ...underground (καλλιτεχνική ευθύνη του Νίκου Κυπουργού) κ.ά. Ο προϋπολογισμός του προγραμματισμού είναι 4 εκατ. ευρώ και «βγάζει τα έξοδά του από τα έσοδά του», σύμφωνα με τον Μ. Μιχαηλίδη. Για το συσσωρευμένο χρέος της ΕΛΣ είπε ότι στις 30/4 ήταν 14.688.203,00 ευρώ και υπάρχει περαιτέρω μείωσή του, ενώ για τις διαρθρωτικές αλλαγές ενόψει της μετάβασης της ΕΛΣ στο Κέντρο Νιάρχου, ανέφερε ότι «θα υπάρξει οργανισμός της ΕΛΣ» και πως εκπονείται οργανόγραμμα με βάση τις υπάρχουσες δομές, το μεταβατικό στάδιο και τη μετακόμισή της.

Η ομάδα του μεγάλου καινοτόμου του χορού Γουίλιαμ Φόρσαϊθ μέχρι τις 5/7 (9μμ) παρουσιάζει (Πειραιώς 260) την παράσταση «Ναι Δεν Μπορούμε», που προέκυψε λόγω δυσλειτουργίας μιας κειμενομηχανής σε δοκιμές της ομάδας και υπονοεί την παραδοχή ότι και μετά από τόσα χρόνια καλλιτεχνικής δουλειάς μπορεί η ομάδα να αποτύχει, αλλά και ότι πρέπει να ξαναπροσπαθήσει. Ετσι ο Φόρσαϊθ μετέτρεψε την αρχική χορογραφία σε πικρό σχόλιο - κράμα σωματικής και λεκτικής ανακολουθίας, σηματοδοτώντας ότι ο χορός ενώ δεν μπορεί να «μεταφραστεί» γλωσσικά, συνθέτει νοήματα πάνω στα σώματα και το χωρο-χρόνο.

Τα καλά τραγούδια δεν εξυμνούν τυράννους

Ο συνθέτης Ηλίας Ανδριόπουλος, απαγορεύει στο ΠΑΣΟΚ τη χρήση του τραγουδιού του «Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες».

«Υπάρχουν τραγούδια που καθαγιάζει με τον χρόνο η αγάπη του λαού μας και τα φυλάσσει σαν ακριβό φυλαχτό μες στην ψυχή του. Ποτέ ένα καλό τραγούδι, αλλά και κάθε αληθινή τέχνη, δεν εξύμνησε τον τύραννο, τον δήμιο ή τον προδότη. Αντίθετα στάθηκε πάντα δίπλα στους αδύναμους και ταπεινούς, στους μάρτυρες των στρατοπέδων και στους ευγενικούς αγώνες των ανθρώπων. Μετά τα πρόσφατα θλιβερά γεγονότα, δεν επιτρέπω στο σημερινό ΠΑΣΟΚ να χρησιμοποιεί το τραγούδι μου "Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες" που γράφτηκε για να εξυμνήσει την πιο ανιδιοτελή, την πιο τίμια και αγωνιστική μορφή του '21, τον Μακρυγιάννη», δήλωσε μεταξύ άλλων ο συνθέτης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ