ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Γενάρη 2010
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Στήριξη των δημιουργών, όχι των εμπόρων!

Απάντηση - παρέμβαση του σωματείου των σκηνοθετών ταινιών μικρού μήκους «μικρό»

Ενα μοντέλο ανάπτυξης του κινηματογράφου, απαλλαγμένο από τον ασφυκτικό έλεγχο των πολυεθνικών και «μεσαζόντων», αντίθετο με την εμπορευματοποίηση και την απαξίωση της κινηματογραφικής τέχνης από το κράτος προς όφελος της επιχειρηματικής κερδοφορίας, αντιπαραβάλλει το σωματείο «μικρό», δηλαδή των «μικρομηκάδων» κινηματογραφιστών, στην αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει στον ελληνικό κινηματογράφο.

Η παρέμβαση των «μικρομηκάδων» έρχεται ως απάντηση του απερχόμενου ΔΣ του σωματείου (έχει αρχαιρεσίες στις 17/1) στις επιθέσεις που δέχεται το τελευταίο διάστημα, με αποκορύφωμα τρεις επιστολές του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, κάποιων κινηματογραφιστών και ενός παραγωγού.

Το «μικρό» απαντώντας στο ΕΚΚ, «που θέτει το ζήτημα του αν είχαμε ή όχι την έγκριση του ΔΣ για την υπογραφή μας στις πρόσφατες ενέργειες της Διασωματειακής» (σ.σ. αναφέρεται στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου της Διασωματειακής των φορέων του κινηματογράφου κατά των «Κινηματογραφιστών στην Ομίχλη» και του ΕΚΚ), σημειώνει: «Ελέγχεται και λογοδοτεί στις Γενικές Συνελεύσεις του, στην Ελεγκτική Επιτροπή και στα μέλη του. Δε δίνει αναφορά για τις αποφάσεις του νόμιμα εκλεγμένου ΔΣ του σε κανένα κρατικό ή μη φορέα, πόσο μάλλον στο ΔΣ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου».

Για την επιστολή, που «υπογράφουν δέκα συνάδελφοί μας» και ζητούν εξηγήσεις από το «μικρό» για τη θέση του έναντι των «Κινηματογραφιστών στην Ομίχλη», το σωματείο τονίζει: «Το μεγάλο πρόβλημα είναι η προσπάθεια κάποιων παραγωγών και θεσμικών να χειραγωγήσουν την κινηματογραφική κοινότητα τη στιγμή που ευθύνονται για την κατάστασή της». Για την «Ομίχλη» σημειώνει: «Το σύμπλεγμα παραγωγών - θεσμικών και σκηνοθετών σ' αυτήν την ομάδα και η ταύτισή τους σε κοινές λογικές είναι από τη φύση της προβληματική».

Για την επιστολή του παραγωγού Δ. Σαμιώτη το σωματείο λέει ότι από το «βάλτο» όπου έφτασε ο ελληνικός κινηματογράφος «δε θα βγει μέσω της ενίσχυσης εκείνων που τον οδήγησαν εκεί. Οσο καλές προθέσεις κι αν έχει ένας ιδιώτης παραγωγός (από τέτοιες προθέσεις είναι στρωμένος ο δρόμος για την κόλαση) το βασικό και αντικειμενικό του κριτήριο είναι ένα: Το κέρδος. Για τους δημιουργούς, ηθοποιούς, τεχνικούς και όσους εργάζονται ώστε να μετατραπεί το καλλιτεχνικό όραμα σε έργο τέχνης, το συμφέρον του επιχειρηματία μόνο εμπόδιο είναι. Γι' αυτό δεν τρέφουμε αυταπάτες (...) Το ερώτημα που θέτουμε είναι: Ανάπτυξη από ποιον και για ποιον;».

Οι «μικρομηκάδες» συνοπτικά απαιτούν:

  • Δημιουργία ενιαίου δημόσιου μηχανισμού παραγωγής και διανομής του καλλιτεχνικού έργου.
  • Εξαίρεση του ΕΚΚ από το νόμο περί ΔΕΚΟ «γιατί έτσι αντιμετωπίζεται ο κινηματογράφος όχι ως τέχνη, αλλά ως εμπορικό προϊόν».
  • Κρατική οικονομική και υλικοτεχνική ενίσχυση της παραγωγής και όχι των παραγωγών μονοπωλιακών συγκροτημάτων.
  • Ιδιαίτερη μέριμνα για την ενίσχυση των νέων κινηματογραφιστών.
  • Η επιστροφή του φόρου να γίνεται με κριτήριο τη στήριξη των δημιουργών, με κοινωνικό έλεγχο.
  • Διατήρηση και καταβολή ολόκληρου του 1,5% από τα έσοδα των καναλιών προς το ΕΚΚ.
  • Επαναπροσδιορισμό των σχέσεων ταινίας μικρού μήκους και κρατικής τηλεόρασης.
  • Πλήρη διαχωρισμό των κρατικών βραβείων μικρού μήκους από το Φεστιβάλ Δράμας.
Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης ... αδιέξοδα

Το 10% των εργασιών έχει γίνει στο ΦΙΞ

Eurokinissi

Το 10% των εργασιών έχει γίνει στο ΦΙΞ
Σε «κρίσιμη καμπή», σύμφωνα με την διευθύντριά του, Αννα Καφέτση, βρίσκεται το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Με αποκλειστικές ευθύνες των κυβερνήσεων του δικομματισμού (δεν αναδείχτηκαν όμως από την διευθύντρια) - το μουσείο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και «εξάντλησε τα όριά του».

Ο απολογισμός της δεκάχρονης πορείας του ήταν το θέμα της χτεσινής συνέντευξης Τύπου. Αν και το θέμα αυτό δεν τέθηκε προς συζήτηση και επικύρωση στο ΔΣ του Μουσείου, η Α. Καφέτση αναφέρθηκε στις συλλογές, τις εκθέσεις, την επισκεψιμότητα, την εκπαίδευση, την πολιτιστική δράση, τα οικονομικά κ.ά. «Αιχμή του δόρατος» το, διαχρονικό, πρόβλημα στέγασης του Μουσείου στο πρώην εργοστάσιο «Φιξ» (Συγγρού) και η διαμάχη με την εργολήπτρια εταιρεία «ΒΙΟΤΕΡ», που ανέλαβε το έργο το 2007. Ηδη, στις 18/1 θα εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα, ενώ, όπως ανέφερε η Α. Καφέτση, «δύο δρόμοι υπάρχουν: Να προχωρήσουμε στους επόμενους μειοδότες, με βάση τον προηγούμενο διαγωνισμό, ή να κηρυχτεί νέος διαγωνισμός»!

Ηδη, ο υπουργός Πολιτισμού ζήτησε και έλαβε (πλην του Μιχάλη Παπαδάκη, εκπροσώπου του Εικαστικού Επιμελητηρίου) τις παραιτήσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, για να διορίσει ο ίδιος τα νέα μέλη. Σημειώνουμε ότι σε πρόσφατη επιστολή του προς τον υπουργό Πολιτισμού, ο Μ. Παπαδάκης σημείωνε, μεταξύ άλλων ότι «η ευθύνη για όσα συμβαίνουν στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης είναι πολιτική» και ότι ο ρόλος του ΔΣ του ΕΜΣΤ «έχει πλήρως απαξιωθεί». Πρόσθετε ότι από το 2003 το ΥΠΠΟ ενέπλεξε το εκάστοτε ΔΣ για να «"διαχειρίζεται" αυτό τα 40 εκατομμύρια ευρώ του έργου ανέγερσης του κτιρίου», αντί για τις τεχνικές υπηρεσίες του ΥΠΠΟ. Οπως χαρακτηριστικά σχολίασε «τον τελευταίο χρόνο δεν έχει γίνει στο ΔΣ καμία συζήτηση για εκθεσιακή δραστηριότητα ή προσλήψεις προσωπικού».

50 χρόνια στο θέατρο

Γιορτάζοντας τα 50 χρόνια του στο θέατρο, ο Τάκης Βουτέρης ανεβάζει αύριο (15/1) στο «Θέατρο Εξαρχείων», σε ενιαία παράσταση, με γενικό τίτλο «Νύχτες εξόδου», μονόπρακτα δύο σπουδαίων θεατρικών συγγραφέων. Πρόκειται για τα «Οι δύσκολες νύχτες του κυρίου Θωμά» του Ιάκωβου Καμπανέλλη και «Η έξοδος» του Γιώργου Μανιώτη. Επίκεντρο των δύο έργων ο άνθρωπος, με τις αγωνίες και τα πάθη του, ένας ύμνος στη ζωή και στη συνέχειά της. Σκηνοθεσία Τάκη Βουτέρη, σκηνικά Μαγιούς Τρικεριώτη, μουσική Πλάτωνα Ανδριτσάκη, φωτισμοί Αλέκου Αναστασίου. Ο ήρωας του Καμπανέλλη, Θωμάς, συνταξιούχος καθηγητής, περνά τις νύχτες του στην κρεβατοκάμαρά του, «συνομιλώντας» με τη νεκρή πια γυναίκα του σα να 'ναι παρούσα, μοιράζοντας μαζί της τις μέρες του, τις καινούριες έγνοιες, τα μελλοντικά σχέδια, τους εφιάλτες και τα όνειρά του. Στην «Εξοδο» του Γιώργου Μανιώτη, ένας στρατηγός μιλά στους νεοσύλλεκτους, οι οποίοι μετά την ορκωμοσία τους ετοιμάζονται για την πρώτη τους έξοδο. Μέσα από τις παραινέσεις και την κριτική του, άθελά του ξεγυμνώνει τη δική του ζωή και πορεία. Μια πορεία ασήμαντη, τραγικωμική, ανθρώπινη και αναγνωρίσιμη.

Σε πιστό αντίγραφο από το πρωτότυπο επανεκδόθηκε το εξάτομο έργο ο «Μωρηάς στα όπλα» του Ηλία Παπαστεργιόπουλου. Η επανέκδοση έγινε απ' τα παιδιά του Ηλία Παπαστεργιόπουλου, ως φόρος τιμής στους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης. Το εξάτομο έργο διατίθεται και από το βιβλιοπωλείο «Σύγχρονη Εποχή».

Συνεργασία με 100 θέατρα για την παροχή έκπτωσης έως και 50% στους επιβάτες του τραμ, ανακοίνωσε η διοίκηση της εταιρείας ΤΡΑΜ ΑΕ. Η προσφορά για το πρόγραμμα «Πάμε θέατρο με τραμ» ισχύει υπό την προϋπόθεση ότι ο επιβάτης του τραμ θα πρέπει να επιδείξει στο ταμείο του θεάτρου που θα επιλέξει εισιτήριο του τραμ, το οποίο να έχει ακυρωθεί την τελευταία μιάμιση ώρα. Πληροφορίες για τις παραστάσεις παρέχονται σε ενημερωτικό έντυπο που διανέμεται από όλα τα εκδοτήρια τραμ, στην ιστοσελίδα www.PameTheatroMeTram.gr και στο τηλεφωνικό κέντρο 210-9978.000.

Από τις 15 έως τις 24/1 στην πλατεία Κλαυθμώνος, θα πραγματοποιηθεί το 15ο Παζάρι Βιβλίου, που οργανώνει ο Σύνδεσμος Εκδοτών Βιβλίου, υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων. Στο ενιαίο, για όλους του εκδότες, περίπτερο (1.000 τμ) θα εκτεθούν 500.000 χιλιάδες αξιόλογα και αρκετά παλαιών χρόνων γι' αυτό και σπάνια βιβλία. Οι εκδότες θα παρουσιάσουν βιβλία όλων των ειδών, με περισσότερο από 70% έκπτωση. Θα υπάρχουν και βιβλία με 0,50 ευρώ. Ωρες λειτουργίας του παζαριού: 10πμ-9.45μμ.

Το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ) ανέλαβε από 1/1/2010, για ένα χρόνο, την προεδρία του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου (ΕΟΠ). Το ΕΟΠ αποτελεί τον πανευρωπαϊκό οργανισμό για τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση στατιστικών δεδομένων της ευρωπαϊκής οπτικοακουστικής βιομηχανίας και αγοράς. Παράλληλα διεξάγει έρευνες και μελέτες σε νομικά, οικονομικά, πολιτικά, θεσμικά και άλλα θέματα, με επίκεντρο την ευρωπαϊκή «οπτικοακουστική βιομηχανία». Το ΙΟΜ, από το 1994, αποτελεί τον εθνικό εκπρόσωπο της Ελλάδας στο Παρατηρητήριο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ