Τρεις νεκροί, δυο τραυματίες από έκρηξη σε «πλωτή βόμβα»
Τρεις ναυτεργάτες έχασαν τη ζωή τους και άλλοι δύο τραυματισμένοι είναι ο απολογισμός του νέου φονικού που προκάλεσε προχτές η εγκληματική ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου! Ο σκοτωμός συντελέστηκε στο δεξαμενόπλοιο «FAIR MARE» με σημαία Λιβερίας της εταιρίας ελληνικών συμφερόντων «FAIR DEAL GROUP MANAGEMENT SA» και 30μελές πλήρωμα, από το οποίο ο καπετάνιος είναι Ελληνας και ο Α' μηχανικός Κύπριος που είναι σώοι.
Το δεξαμενόπλοιο άρπαξε φωτιά μετά από έκρηξη που σημειώθηκε, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, στο μηχανοστάσιό του, καθώς έπλεε στη θαλάσσια περιοχή του Ομάν. Διαχειριστής της εταιρίας εμφανίζεται ο Ν. Μπαφαλούκος, όμως μέχρι αργά το απόγευμα στάθηκε αδύνατο να επικοινωνήσουμε μαζί του. Τα πλοία της εν λόγω εταιρίας είναι μόνιμα ναυλωμένα στον Περσικό Κόλπο, η οποία έρχεται να προστεθεί δίπλα στον Λάτση και τον Βαρδινογιάννη και άλλους Ελληνες εφοπλιστές, που λυμαίνονται και αυτοί, τα πετρέλαια των πολύπαθων αυτών χωρών.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η πυρκαγιά «εκδηλώθηκε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία», όμως η αλήθεια είναι η εξής: Το συγκεκριμένο πλοίο είναι γέρικο αφού είναι κατασκευασμένο το 1978 και επιπλέον είναι υποσυντήρητο, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, έχει παρουσιάσει πολλές φορές προβλήματα που αφορούν την ασφάλειά του. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο Α' μηχανικός του πλοίου ναυτολογήθηκε πριν μία βδομάδα, ενώ η σύμβασή του είχε ισχύ για μόνο δύο μήνες...
Συνολικά, ο στόλος της εν λόγω εταιρίας αποτελείται από 27 πλοία, από τα οποία δύο έχουν έτη κατασκευής το 1959 και 1964! Δηλαδή, μιλάμε για κινητές βόμβες που βρίσκονται εν πλω. Ακόμα, η πλειοψηφία των πλοίων της είναι κατασκευασμένα την 10ετία του 1970. Μόνο δύο έχουν κατασκευαστεί το 1994 και αυτά είναι πολύ μικρού μεγέθους, καθώς πρόκειται για πλοια ανεφοδιασμού.
Η πυρκαγιά στο δεξαμενόπλοιο κατασβέστηκε τελικά χτες το πρωί, εννιά ώρες μετά την εκδήλωσή της. Η ενημέρωση στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας έγινε από το φορτηγό πλοίο «MARIVIC» το οποίο και συμμετείχε στην επιχείρηση παροχής βοήθειας. Το «FAIR MARE», ρυμουλκούμενο από το σκάφος «DIVA» αναμενόταν μέχρι χτες το βράδυ να καταπλεύσει στο λιμάνι Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Να σημειωθεί ότι οι τρεις νεκροί ναυτεργάτες έρχονται να προστεθούν στους συνολικά 21 - ανάμεσά τους και τρεις Ελληνες - που «εξαερώθηκαν», όταν στις 29 Φλεβάρη 2004 ανατινάχτηκε το «αεράδικο» πλοίο «BOW MARINER» με σημαία Σιγκαπούρης του μεγαλοεφοπλιστή Πίτερ Λιβανού, καθώς έπλεε βορειοδυτικά της Βιρτζίνια.
Η εμποροϋπάλληλος Σ. Ράπτη, εργαζόμενη στο σούπερ μάρκετ «ΜΕΤΡΟ» βρέθηκε με το χαρτί της απόλυσης επειδή απαίτησε το αυτονόητο, δηλαδή να πληρώνεται! Η απόλυση έγινε προχτές 9 του μήνα με την... κατηγορία ότι «δεν είσαι μέσα στο πνεύμα της εταιρίας», την οποία της απηύθυνε ο εκπρόσωπος της επιχείρησης!
Το γεγονός καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Ενωση Εμποροϋπαλλήλων Πειραιά επισημαίνοντας ότι γενικά αυτή η επιχείρηση «εκβιάζει, τρομοκρατεί τους εργαζόμενους, απαγορεύει τη συνδικαλιστική δράση στους χώρους δουλιάς, απαγορεύει ακόμα και τις συζητήσεις μεταξύ των εργαζομένων».
Τονίζει ακόμα ότι η συγκεκριμένη εργαζόμενη η οποία εκτελούσε στο ακέραιο και με συνέπεια τις υποχρεώσεις της βρέθηκε στο δρόμο γιατί διεκδίκησε να πληρώνεται τις υπερωρίες της, το καθημερινό διάλειμμα, αρνήθηκε να υπογράψει συμφωνίες με τις οποίες η εταιρία ήθελε να της αλλάξει τις εργασιακές σχέσεις, απαίτησε ανθρώπινη και αξιοπρεπή συμπεριφορά από τους προϊσταμένους της και βέβαια ήταν στην πρώτη γραμμή των αγώνων καθώς ήταν και μέλος της Σωματειακής Επιτροπής που έχει συγκροτήσει εκεί το σωματείο.
Η Ενωση Εμποροϋπαλλήλων καταγγέλλει ως άδικη και παράνομη την απόλυση της εργαζόμενης, απαιτεί την άμεση επαναπρόσληψή της και καλεί τον κλάδο να σηκώσει το ανάστημά του στην αντεργατική πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που φουσκώνει τα πανιά της ασύδοτης δράσης της εργοδοσίας ώστε να καταπατά κατακτήσεις και δικαιώματα για να αυξάνει τα κέρδη της.
Κάλεσμα για μαζική συμμετοχή από την ΕΣΑΚ - Τραπεζών
Από παλαιότερη κινητοποίηση της ΟΤΟΕ για το ασφαλιστικό |
Η ΕΣΑΚ Τραπεζών καλεί τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία με προοπτική την κλιμάκωση του αγώνα τους, ως το μοναδικό αποτελεσματικό μέσο για τη διεκδίκηση αιτημάτων που να ικανοποιούν τις σύγχρονες αυξημένες ανάγκες τους. Στην κατεύθυνση αυτή η ΕΣΑΚ έχει ήδη καταθέσει αγωνιστικό πλαίσιο αιτημάτων για 1.100 ευρώ κατώτερο μισθό, αύξηση του επιδόματος πολυετίας, 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο κ.ά. Σήμερα ο κατώτερος βασικός μισθός είναι 683 ευρώ και ο ανώτερος ύστερα από 33 χρόνια δουλιάς μόλις τα 878 ευρώ!
Υπενθυμίζουμε ότι στην τελευταία συνάντηση της διαπραγματευτικής ομάδας της ΟΤΟΕ με τους τραπεζίτες οι τελευταίοι πρότειναν αυξήσεις της τάξης του 4,37%. Ομως πρέπει να σημειωθεί ότι και η πρόταση της συμβιβασμένης πλειοψηφίας της ΟΤΟΕ δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εργαζομένων (διεκδικεί αύξηση λίγο πάνω από 5%) και αποδέχεται τη σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα, γεγονός που οδηγεί στην εντατικοποίηση της εργασίας.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το δημαρχείο Αμπελοκήπων στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποίησαν χτες το πρωί 17 συμβασιούχοι οι οποίοι απολύθηκαν τον περασμένο Φλεβάρη όταν έληξαν οι συμβάσεις τους. Οι συμβασιούχοι κατέθεσαν ασφαλιστικά μέτρα αμέσως μετά τη λήξη των συμβάσεών τους και το δικαστήριο έκρινε την απόφαση του Δήμου Αμπελοκήπων παράνομη. Ο Δήμος άσκησε έφεση κατά της απόφασης, που θα εκδικαστεί τον ερχόμενο Νοέμβρη. Οι συμβασιούχοι ζητούν να επιστρέψουν στη δουλιά τους και διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι μετά τη λήξη των συμβάσεών τους ο Δήμος προσέλαβε άλλα 17 άτομα με οκτάμηνες συμβάσεις.
Δύο ακόμα εργαζόμενους, μέλη της προσωρινής διοίκησης του υπό σύσταση σωματείου, απέλυσε η επιχείρηση «Ελευθεράκος ΑΕ» εντείνοντας την τρομοκρατία σε βάρος των οδηγών φορτηγών. Αυτή τη φορά θύματα της εργοδοτικής ασυδοσίας είναι ο Κ. Αξελής και ο Α. Σαμιώτης. Οι νέες απολύσεις έρχονται να προστεθούν στις άλλες δύο, των προηγούμενων ημερών, και ουσιαστικά αποτελούν «αντίμετρα», στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων οδηγών με τις οποίες απαιτούν να εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και να τηρούνται αυτά που ορίζει ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας.
Την αλληλεγγύη τους στους απολυμένους εργαζόμενους έχουν εκφράσει η Πανελλαδική Ομοσπονδία Συνδικάτων Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς (ΠΟΣΕΜ) και το Συνδικάτο Οδηγών Φορτηγών Μακεδονίας - Θράκης «Ο Ερμής», τα οποία απαιτούν την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας.
Η μόνη λύση που επιβάλλεται από τις εξελίξεις, υπογραμμίζει η Εργοστασιακή Επιτροπή Ναυπηγείων
«Αμεση επιστροφή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο δημόσιο έλεγχο»! Η πρόταση αυτή που προβάλλει η αγωνιστική παράταξη της Εργοστασιακής Επιτροπής Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αποτελεί υπόθεση ζωτικής σημασίας και επιβάλλεται από τις ίδιες τις εξελίξεις που διαδραματίζονται αυτές τις μέρες σε βάρος του πρώτου ναυπηγείου της χώρας. Χτες το απόγευμα, συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ, μέλη της διοίκησης του Σωματείου «Τρίαινα», απέκλεισαν τα γραφεία που στεγάζεται η γερμανική διοίκηση των ναυπηγείων, απαιτώντας απ' αυτή να παραιτηθεί και να αποσύρει τις αγωγές που κατέθεσε πρόσφατα εναντίον του ελληνικού δημοσίου για δήθεν αθέτηση όρων του συμβολαίου αγοραπωλησίας.
Ωστόσο η ΠΑΣΚΕ μαζί με τη ΔΑΚΕ, που πλειοψηφούν στη διοίκηση του Σωματείου, ήταν αυτοί που πρωτοστάτησαν για την ιδιωτικοποίηση του ναυπηγείου, δίνοντας χέρι βοηθείας στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να το παραδώσει στη γερμανική εταιρία HDV, την οποία παρουσίαζαν σαν σωτήρα. Παράδοση που έγινε, εκτός των άλλων, για ένα κομμάτι ψωμί.
Από την πλευρά της HDV, η οποία φέρεται να έχει πουληθεί σε αμερικάνικη εταιρία, έχει επιδοθεί σε ένα άνευ προηγουμένου πλιάτσικο σε βάρος του ναυπηγείου και τώρα από πάνω ζητάει και τα ρέστα μέσω των αγωγών. Μέρος του άθλιου παιχνιδιού που παίζεται σε βάρος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αποτελεί και η αιφνιδιαστική απόλυση που έγινε χτες το πρωί, των διευθυντών προσωπικού και οικονομικού τμήματος.
Την ερχόμενη Τετάρτη, η διοίκηση του Σωματείου «Τρίαινα» έχει κηρύξει δίωρη στάση εργασίας 9 - 11 το πρωί, στα πλαίσια της οποίας θα γίνει Γενική Συνέλευση.