Η ΚΝΕ διαχρονικά σε αυτόν τον μοναδικό νεολαιίστικο θεσμό της πρόβαλε και στηρίζει ουσιαστικά τη νέα δημιουργία. Ετσι, στην Κεντρική Σκηνή ανέβηκαν οι Βασιλική Μιχαλοπούλου, Ιντρα Κέιν, Αλεξάνδρα Κόνιακ, Πολυξένη Καράκογλου, Νίνα Μαζάνη, Χριστιάνα Γαλιάτσου και Βίκυ Καρατζόγλου, οι οποίες με την όμορφη παρουσία τους «ταξίδεψαν» το κοινό σε δικά τους τραγούδια, αλλά και σε αγαπημένα τραγούδια άλλων δημιουργών με τη μοναδική ενορχηστρωτική ματιά του Γιάννη Δίσκου, ο οποίος είχε και την επιμέλεια του προγράμματος.
Από τις πρώτες νότες το κοινό άρχισε να «ζεσταίνεται» και να γεμίζει τον χώρο μπροστά στη Σκηνή.
Η Βασιλική Μιχαλοπούλου με τα «Ενδεχόμενά» της που έχουν ήδη αγαπηθεί πολύ καλωσόρισε το κοινό του Φεστιβάλ, δηλώνοντας πως ευχαριστεί την ΚΝΕ για την πρόσκληση.
Η Ιντρα Κέιν με τη γεμάτη ενέργεια παρουσία της επιφύλαξε μια έκπληξη, καθώς ερμήνευσε για πρώτη φορά το καινούριο της τραγούδι, με τίτλο «Αυταπάτη».
Η Αλεξάνδρα Κόνιακ ξεσήκωσε το κοινό με το «Οταν δεν είμαι καλά», ενώ ολοκλήρωσε την εμφάνισή της με μια ξεχωριστή διασκευή της «Αρνησης» του Μίκη Θεοδωράκη και του Γιώργου Σεφέρη για «αυτόν τον ιστορικό θεσμό».
RIZOSPASTIS |
Η εκρηκτική Νίνα Μαζάνη μας ταξίδεψε στο «Πάντα» και τη «Νύχτα Μαγική» σκορπώντας παντού ξεσηκωτικές μελωδίες.
Να ακούγονται οι φωνές μας ως τα πέρατα της Γης, μέχρι τον λαό της Παλαιστίνης που αγωνίζεται για το αυτονόητο, την ειρήνη και την ελευθερία, δήλωσε από σκηνής η Χριστιάνα Γαλιάτσου. Με την ξεχωριστή λαϊκή της φωνή ερμήνευσε το «Τραπουλόχαρτο», αλλά και τη διασκευή του «Αν είναι η αγάπη αμαρτία».
Η Βίκυ Καρατζόγλου ερμήνευσε μοναδικά το «Εγώ είχα φτιάξει» σε μουσική του Θέμη Καραμουρατίδη και στίχους της Λίνας Δημοπούλου, αλλά και τον «Παλιό στρατιώτη» του αξέχαστου Λαυρέντη Μαχαιρίτσα κερδίζοντας το πιο θερμό χειροκρότημα.
Το φινάλε βρήκε και τις εφτά ερμηνεύτριες πάνω στη σκηνή να γίνονται μια φωνή με τον κόσμο τραγουδώντας το «Δίχτυ» του Σταύρου Ξαρχάκου.
Με αυτά τα λόγια καλωσόρισε ο Πέτρος Γκιώνης, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του ΚΣ της ΚΝΕ και της Ορχήστρας της ΚΝΕ, το κοινό που βρέθηκε στο Στέκι Πολιτισμού για να ακούσει το όμορφο πρόγραμμα που ετοίμασε η Ορχήστρα.
Ενα πρόγραμμα τιμής στους μεγάλους μας δημιουργούς που με το έργο τους λάμπρυναν και καθόρισαν το ελληνικό τραγούδι: Στον Μίκη Θεοδωράκη, στον Μάνο Χατζιδάκι, στον Μάνο Λοΐζο, στον Χρήστο Λεοντή. Αφορμή ήταν η δουλειά που έκανε η Ορχήστρα πάνω σε μια παράσταση - σταθμό, τη «Μαγική Πόλη» του 1963, που ήταν και η πρώτη μουσική σύμπραξη των δύο μεγάλων μας συνθετών, του Θεοδωράκη και του Χατζιδάκι.
Μαέστρος της χορωδίας ήταν ο νεαρός τότε Μ. Λοΐζος και της ορχήστρας ο επίσης νεαρός Χρ. Λεοντής, οι οποίοι είχαν παρουσιάσει κι αυτοί τα πρώτα τους τραγούδια σε εκείνη την ιστορική παράσταση.
Το χειροκρότημα για την Ορχήστρα ήταν θερμό από τους ανθρώπους όλων των ηλικιών που βρέθηκαν στο θεατράκι, ενώ αποδείχθηκε για άλλη μια φορά η δουλειά που συντελείται στο Στέκι Πολιτισμού για την ανάπτυξη του μορφωτικού και πολιτιστικού ρεύματος.
Την επιμέλεια και τη διεύθυνση είχε ο Τεό Λαζάρου.
Επαιξαν και τραγούδησαν: Γιάννης Ερης, Χάρης Παπαϊωάννου, Δημήτρης Πέππας, Φραντσέσκος Βεντούρης, Τάσος Τσάκος, Αφροδίτη Τσιγάρα, Νέστορας Μπέσιος, Δήμητρα Ελευθερίου, Μυρτώ Λάβαρη, Λήδα Καλλιόπη Αγγέλου, Κατερίνα Δημοπούλου, Μίνα Ψυχιά, Πέτρος Γκιώνης.
Πατώντας πάνω σε βαλκανικούς και ροκ ρυθμούς, συνδυάζοντας στοιχεία ποπ, τζαζ και παραδοσιακής μουσικής, και με βάση και τα δικά της μουσικά ακούσματα όπως δήλωσε, χάρισε μια υπέροχη βραδιά με ελληνικά και ξένα κομμάτια.
Η 21 ετών Rosadenia, με σπουδές στη χορωδία και συνεργασίες με τον Γ. Νταλάρα, την Μ. Σάττι, τον Δ. Σαββόπουλο κ.ά., ξεσήκωσε όσους γέμισαν τον χώρο, παντρεύοντας από τη μια παραδοσιακά τραγούδια, όπως το «Κάτω στο περιγιάλι», με την «Κανελόριζα», και από την άλλη αγγλικό με αραβικό στίχο!
Παράλληλα ένωσε τα ακούσματα της νέας γενιάς με τις παλιότερες, χάρη και στο τραγούδι του Χρήστου Αηδονίδη «Βλέφαρό μου».
Μιλώντας εκ μέρους όλων όσοι βρέθηκαν στη Σκηνή ο μαέστρος της μπάντας της Rosadenia, Φώτης Τσώλης, κάλεσε στην απεργία της 1ης Οκτώβρη, στο πλευρό των ταξικών συνδικάτων, όπου θα συμμετάσχει και ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, και ευχαρίστησε την ΚΝΕ για την τιμή που τους έκανε με την πρόσκλησή της να πάρουν μέρος στις εκδηλώσεις, με την ευχή και την ελπίδα η Οργάνωση να φτάσει και να ξεπεράσει τα 100 Φεστιβάλ!
Τη σκυτάλη πήραν οι «Σακάτηδες», όνομα και πράγμα, λιγότεροι απ' ό,τι συνήθως ...λόγω τραυματισμών. Ο «Νεοέλληνας» έδωσε τη σειρά του στη «Layla» του Κλάπτον, και εκείνη στον «Νέγρο θερμαστή από το Τζιμπουτί», του Νίκου Καββαδία και του Θάνου Μικρούτσικου.
Η Μουσική Ακαδημία Ιλίου και το Εργαστήρι Μουσικής «Οδός Ονείρων», για εφήβους άνω των 16 ετών, μας ταξίδεψαν σε πιο λαϊκές νότες. Υπό την καθοδήγηση του μαέστρου Γιάννη Γαβρά ακούσαμε τραγούδια των Ξαρχάκου, Κουγιουμτζή, Πλέσσα, Ζαμπέτα, και η 17μελής ορχήστρα έκλεισε με τους «Χαρταετούς» του Μίκη. Την παράσταση έκλεψε η μικρούλα της ορχήστρας με την ερμηνεία της.
Ο συνθέτης, στιχουργός και συγγραφέας, ευρύτερα γνωστός από το συγκρότημα «Ενδελέχεια», ένα από τα δημοφιλέστερα της δεκαετίας του '90, μετρά ήδη 30 χρόνια πορείας. Από τη «Λίστα» και «Ολα αυτά που δεν γουστάρω τα 'χω γράψει σε μια λίστα, κι είναι πρώτο μες στη λίστα η σαπίλα του φασίστα», μέχρι τη «Βουτιά από ψηλά» και τη «Διαμαντένια Προβλήτα»... Ενώ το σύνθημα «Λευτεριά στην Παλαιστίνη» ήχησε δυνατά όταν αφιέρωσε στους πρόσφυγες το τραγούδι του, «Θηρίο σαν την ξενιτιά».
Με τη γνωστή ζωντάνια του, άλλοτε σε ρυθμούς σκα και άλλοτε λάτιν ή ρέγκε, ξεσήκωσε το νεανικό κοινό.
«Είναι η εποχή περίεργη, οι αλλαγές στον κόσμο προς το χειρότερο, η ανθρωπότητα βιώνει κρίσεις, επικρατεί ο νόμος του ισχυρού. Πώς να δώσεις τη χαρά όταν η κατάσταση είναι τόσο δύσκολη; Για να παραφράσω τον Ελύτη, που έλεγε "το καλοκαίρι αν δεν το βρεις, το φτιάχνεις", είμαστε εδώ για να φτιάξουμε το καλοκαίρι μας και τα καλοκαίρια όλων των ανθρώπων. Αυτό το τραγούδι σας το αφιερώνω», είπε και έπαιξε την «Ανθισμένη Αυλή», ενώ όλοι μαζί τραγούδησαν το «Δεν ζητάω πολλά» και άλλες επιτυχίες.
RIZOSPASTIS |
Ο λόγος δόθηκε στα μπουζούκια στη Λαϊκή Σκηνή, όπου ο Βασίλης Κορακάκης πήρε τη σκυτάλη από τη Rosadenia για να μας ταξιδέψει στη «Μάγισσα της Αραπιάς», σε «Νύχτες μαγικές», σε γνήσια λαϊκούς δρόμους της μουσικής, με συνοδοιπόρους στα μικρόφωνα την Ανατολή Μαργιόλα και τον Βασίλη Προδρόμου.
«Το λαϊκό τραγούδι πιστεύω πως είναι δύσκολη υπόθεση», έχει πει πρόσφατα ο Βασίλης Κορακάκης, με αφορμή την κυκλοφορία του καινούργιου δίσκου του, «Αλανιάρικα σφυρίζω», όμως σε αυτήν την υπόθεση έδειξε ότι τα καταφέρνει πολύ καλά, έχοντας εξάλλου τις καλύτερες οικογενειακές περγαμηνές, αλλά και ένα μουσικό σχήμα που υποστήριξε εξαιρετικά το πρόγραμμά του: Τάσος Αθανασιάς (πιάνο), Μιχάλης Δάρμας (μπάσο), Γιάννης Καλαφατέλης (ακορντεόν), Βασίλης Κορακάκης (μπουζούκι), Αγης Παπαπαναγιώτου (κιθάρα), Βασίλης Προδρόμου (μπαγλαμάς), Στράτος Σαμιώτης (κρουστά), Θοδωρής Στούγιος (μπουζούκι).
«Κάτσε ν' ακούσεις μια πενιά» ο τίτλος του προγράμματος, από το τραγούδι «Ο Χρήστος», ένα από τα πολλά λογοκριμένα ρεμπέτικα, όπου ο αργκιλές έγινε ζεϊμπεκάκι, κι αμέσως μετά... «Να μην τολμήσεις να προσέξεις μην τυχόν παρεκτραπείς, γιατί να ξέρεις πώς θα παρεξηγηθείς»...
Ρεμπέτικα κι άλλα λαϊκά, παρεξηγημένα αλλά και αγαπημένα, μια τέχνη που ενώνει γενιές, σηκώνει βάρη, λυτρώνει, εμπνέει...
Γιατί «είμαστε αλάνια και δεν την τρομάζουν οι φουρτούνες τη δική μας ράτσα», γιατί «μέσα στο τραγούδι φεύγουνε χαρούμενα οι ώρες»... Και οι κυκλωτικοί χοροί ξεκινούν μπροστά στη σκηνή!