Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) δικαιώθηκε, καθώς το Πρωτοδικείο Αθηνών εξέδωσε προσωρινή διάταξη, με την οποία απαγορεύτηκε η υπέρβαση της πεντάωρης απασχόλησης των ηθοποιών κατά τις δοκιμές των αισχυλικών "Περσών", που ανεβάζει το Εθνικό Θέατρο. Το θέμα είχε προκύψει εδώ και αρκετό καιρό, εξαιτίας της υπέρβασης των ωρών δοκιμών, κατά παράβαση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των Ηθοποιών. Αν και το ΣΕΗ έκανε τις απαιτούμενες ενέργειες, για να σταματήσει η παραβίαση, η διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου δεν έκανε τίποτα για την εφαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, στο όνομα των "λίγων ημερών" που απομένουν μέχρι την πρεμιέρα στην Επίδαυρο.
Θυμίζουμε ότι το ΣΕΗ κατέφυγε στις συνδικαλιστικές οργανώσεις (ΕΚΑ, ΓΣΕΕ) στην Επιθεώρηση Εργασίας, η οποία διαπίστωσε την παράβαση του ωραρίου και υπέβαλε δύο μηνυτήριες αναφορές στον εισαγγελέα για άσκηση ποινικής δίωξης του διευθυντή του Θεάτρου και αφού δεν υπήρξε λύση του προβλήματος κατέφυγε και στη Δικαιοσύνη.
Μετά την προσωρινή διάταξη του Πρωτοδικείου, το ΣΕΗ σε χτεσινή του ανακοίνωση αναφέρει: "Αποδεικνύεται ότι σε δύσκολους καιρούς για τους ηθοποιούς, οι οποίοι δέχονται πολλαπλές πιέσεις και εκβιασμούς, η Δικαιοσύνη μπορεί να προστατεύσει τα δικαιώματά τους. Αυτό, παρά τις προσπάθειες ορισμένων δημοσιογράφων να υπονομεύσουν τα δικαιώματα των εργαζόμενων ηθοποιών και τους νόμους που τα προστατεύουν".
Στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων την προσεχή Παρασκευή (8.30μ.μ.) θα εγκαινιαστεί μια ενδιαφέρουσα αρχαιολογική έκθεση, την οποία διοργανώνουν το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) του ΥΠΠΟ και η 13η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Τίτλος της έκθεσης, που θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι τις 20/8, είναι "Κάστρων περίπλους: Κρήτη, Νομός Χανίων".Η έκθεση παρουσιάζει στοιχεία και σχέδια από μελέτες συνολικής ανάδειξης 27 κάστρων, προτάσεις για την προστασία των μνημείων, τη δημιουργία διαδρομών και υποδομών για την ασφαλή επισκεψιμότητά τους, ενώ ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις μελέτες αποκατάστασης των ενετικών κάστρων της Γραμβούσας και της Σούδας.
Η έκθεση είναι αποτέλεσμα του προγράμματος "Κάστρων περίπλους", που υλοποιεί το ΤΑΠ σε 40 μνημεία φρουριακού χαρακτήρα σε παράκτιες περιοχές της νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας.
Πολλά και σημαντικά ευρήματα στο χώρο της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες του Ηρακλείου Κρήτης,έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη της ΚΓ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Μετά από τρίμηνη έρευνα, με χρηματοδότηση του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Βιολογίας Κρήτης (ΙΘΑΒΙΚ), η αρχαιολόγοι ανακάλυψαν Πρωτομινωικό νεκροταφείο (3200 - 2400 π. Χ.). Ο χώρος της πρώην βάσης, όπου βρέθηκε το πρωτομινωικό νεκροταφείο, έχει έκταση 58 στρεμμάτων και έχει παραχωρηθεί στο ΙΘΑΒΙΚ, για να χτίσει τις νέες εγκαταστάσεις του.
Οπως ανακοίνωσε η αρμόδια Εφορεία, το νεκροταφείο αποτελείται από 36 τάφους λαξευμένους στο βράχο, οι οποίοι περιείχαν: 100 αγγεία, κυρίως του ρυθμού "Πύργου" και μερικά των ρυθμών "Αγίου Ονούφριου", και "Αγίου Νικολάου" (περιοχές που έδωσαν το όνομά τους στα πρώτα όμοια με αυτά των Γουρνών αγγεία που βρέθηκαν). 10 ομάδες οστρέων. 3 περίαπτα (φυλακτά ή κολιέ). 1 ψήφος από στεατίτη. 3 χάλκινες περόνες τετράπλευρης διατομής.Το σημαντικότερο εύρημα είναι 1 αργυρό περιδέραιο, του οποίου το μέταλλο ήταν ορυκτοποιημένο, ενώ και οι χάντρες του έχουν ενωθεί μεταξύ τους. Το εύρημα αυτό, κατά τους αρχαιολόγους, παραπέμπει στις πρώιμες σχέσης της Κρήτης με τις Κυκλάδες. Στο νότιο και κεντρικό τμήμα του χώρου βρέθηκε ακόμη και ορθογώνιο κτίριο των μεσομινωικών χρόνων, το οποίο αργότερα χωρίστηκε σε τρία "δωμάτια". Μέσα στο κτίριο εντοπίστηκαν και ερευνήθηκαν τρεις ακόμη πρωτομινωικοί τάφοι. Επειδή, όμως, δε βρέθηκαν οστά - οι αρχαιολόγοι υποθέτουν πως έχουν λιώσει - εστάλη χώμα από τους τάφους για ανάλυση από το Ινστιτούτο Γεωλογικών Μελετών Ελλάδας.
Τα κινητά ευρήματα, σύμφωνα με δηλώσεις του διευθυντή του ΙΘΑΒΙΚ, Ελ. Ζούρου, "θα τοποθετηθούν σε προθήκες", ενώ ο χώρος του νεκροταφείου, "που θα είναι ορατός, καλυμμένος σε προθήκες", θα αποτελεί την είσοδο των εγκαταστάσεων του ινστιτούτου, το οποίο υπόσχεται μετά την ανέγερση του κτιρίου του να συνδράμει τις έρευνες της Εφορείας για τον εντοπισμό στον υποθαλάσσιο χώρο, του πρωτομινωικού οικισμού.
Παραιτήθηκε,προχτές, ο συνθέτης Ηλίας Ανδριόπουλος από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαίας Ολυμπίας. "Αφορμή" της παραίτησης του Η. Ανδριόπουλου, από το Φεστιβάλ, το οποίο ο ίδιος με πολλές προσπάθειες έστησε, καταρτίζοντας ένα πολύ αξιόλογο πρόγραμμα, στάθηκε η ματαίωση της συναυλίας του σπουδαίου Ινδού Ραβί Σανκάρ από το γραφείο του δημάρχου Αρχαίας Ολυμπίας, η οποία είχε οριστεί για τις 17/7/.Με επιστολή του στον Τύπο, ο Η. Ανδριόπουλος προτάσσοντας τους στίχους του Ελύτη "Ολα χάνονται. Του καθενός έρχεται η ώρα. / Ολα μένουν. Εγώ φεύγω. Εσείς να δούμε τώρα",αναφέρει: "Απαραίτητη προϋπόθεση, κατά τη γνώμη μου, για να ασχολείται κανείς με θέματα Τέχνης και Πολιτισμού είναι να διαθέτει ήθος, σοβαρότητα, στοιχειώδη καλλιέργεια, ποιότητα, αρχές και ευπρέπεια. Στη ζωή μου πορεύτηκα και πορεύομαι, ακολουθώντας απαρέγκλιτα κάποιους κανόνες. Είναι αυτοί, που κάνουν αναγνωρίσιμη την καλλιτεχνική και την προσωπική μικρή μου ιστορία".
"Για να στηθεί το 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίας Ολυμπίας, που ήταν μια δική μου ιδέα, την οποία αποδέχτηκε ο δήμος, ξόδεψα εδώ και επτά περίπου μήνες πολύτιμο χρόνο σε βάρος της μουσικής μου, κόπο και εργασία. Εκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα, χωρίς καμιά οικονομική ανταπόδοση ή καλλιτεχνικό όφελος. Πίστευα ότι, αν πετύχαινε αυτή η κίνηση, ενόψει και των ευνοϊκών συγκυριών, η Ολυμπία θα έμπαινε δυναμικά στη σύγχρονη πνευματική και καλλιτεχνική δράση. Δυστυχώς, τα πράγματα πήραν άσχημη τροπή, που κάνουν πια αδύνατη την παρουσία μου στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή. Δε θα μπω σε λεπτομέρειες. Αποχωρώ με ένα αίσθημα απογοήτευσης και θλίψης. Επρεπε να το ξέρω. Τα οράματα συγκινούν τον κόσμο, αλλά σπάνια τους νεόκοπους πολιτευόμενους της επαρχίας". Και ο συνθέτης καταλήγει: "Οσους συνταξίδεψαν και ενεπλάκησαν μαζί μου σ' αυτή την όμορφη περιπέτεια του ονείρου, τους ευχαριστώ από καρδιάς. Ισως στο μέλλον να ανταμώσουμε κάτω από διαφορετικές και καλύτερες συνθήκες".
Η Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής Ανάπτυξης Πειραιά (ΔΕΠΑΠ), προκηρύσσει διαγωνισμό με σκοπό την ανάδειξη του καλύτερου τραγουδιού με θέμα "Πειραιάς 2000",το οποίο θα ακουστεί σε πανηγυρική συναυλία στις 31/12/99, που θα γίνει στον Πειραιά με την αλλαγή της χιλιετίας. Η επιλογή του τραγουδιού, μεταξύ των δέκα καλύτερων που θα επιλέξει ειδική επιτροπή, θα γίνει σε τελετή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Ο δημιουργός μπορεί να είναι ένας (στίχο και μουσική) ή δύο (συνθέτης - στιχουργός), οι οποίοι θα πρέπει να στείλουν την κασέτα με το τραγούδι και μια επιστολή με τα στοιχεία τους στην ταχυδρομική θυρίδα 14206, το αργότερο μέχρι τις 15 Οκτώβρη. Αναλόγως των τεχνικών δυνατοτήτων των δημιουργών, το τραγούδι μπορεί να είναι στην τελική του μορφή ή τραγουδισμένο με μια κιθάρα ή ένα πιάνο. Στη δεύτερη περίπτωση και εφόσον το τραγούδι επιλεγεί μεταξύ των δέκα, τότε μαέστρος αναλαμβάνει την ενορχήστρωση και ηχογράφηση του τραγουδιού. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να αναφέρουν αν επιθυμούν ή όχι να ερμηνεύσουν οι ίδιοι το τραγούδι.
Στην εορταστική εκδήλωση που θα γίνει στο Δημοτικό Θέατρο, θα επιλεγούν τα τρία καλύτερα τραγούδια από την ειδική επιτροπή και θα βραβευτούν από τη Δημοτική Αρχή. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να στείλετε γραπτές ερωτήσεις με φαξ 7293898 ή e-mail: otr
Στο "Θέατρο Δάσους" της Θεσσαλονίκης θα παρουσιαστούν σήμερα, αύριο και μεθαύριο, από το Εθνικό Θέατρο οι αριστοφανικές "Ορνιθες", σε σκηνοθεσία Κώτσα Τσιάνου, ο οποίος τονίζει ότι είναι από τα έργα που "έχουν το προνόμιο σε διαφορετικές εποχές να αποκαλύπτουν άλλες πτυχές και να γίνονται αναπάντεχα επίκαιρα. Σήμερα μετά τα ολέθρια γεγονότα στις γειτονικές μας χώρες, οι "Ορνιθες" παρουσιάζουν συγκλονιστικές αντιστοιχίες".
Η μετάφραση είναι του Αλέξη Σολωμού. Παίζουν 41 ηθοποιοί. Πρωταγωνιστούν οι Πέτρος Φιλιππίδης, Σωτήρης Τζεβελέκος, Νίκος Μπουσδούκος.
Μερικά από τα ευρήματα παρουσίασαν η έφορος και διευθύντρια του Μουσείου Ηρακλείου, Αλ. Καρέτσου, η υπεύθυνη της ανασκαφής κ. Γαλανάκη και ο διευθυντής του ΙΘΑΒΙΚ, Ελ. Ζούρος
Στιγμή από το χορό των "Περσών"