ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Απρίλη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Σαν σήμερα...

ICON

Ηταν σαν σήμερα, πριν από δύο χρόνια, όταν βρήκαν τραγικό θάνατο στην κοιλάδα των Τεμπών, οι 21 μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας. Ηταν 13 Απρίλη του 2003, ημέρα Κυριακή, όταν ο θάνατος «έστησε καρτέρι» στα είκοσι ένα 15χρονα παιδιά, σ' ένα σημείο «καρμανιόλα» της Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης, «κόβοντας» τη ζωή τους, τόσο άδικα και αδόκητα στο δρόμο της επιστροφής από την εκδρομή τους στην Αθήνα. Κόντευε 7.30 το απόγευμα όταν η νταλίκα «φονιάς» πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε με το λεωφορείο που επέβαιναν οι μαθητές της Α΄ Λυκείου και το φορτίο της - κατεργασμένη ξυλεία σε μορφή «πλακών» - «έφυγε» με δύναμη, έκοψε τις λαμαρίνες του λεωφορείου, αφαιρώντας τις ζωές των μαθητών.

Σήμερα, στις 12 το μεσημέρι, οι γονείς, οι συγγενείς και οι φίλοι των είκοσι ένα μαθητών θα βρεθούν στον τόπο της τραγωδίας, όπου θα γίνει επιμνημόσυνη δέηση. Εκεί στο μνημείο με τις φωτογραφίες και τα ονόματα των παιδιών, όπου αναγράφεται πως «Στο σημείο αυτό με ευθύνη της πολιτείας και στο βωμό του κέρδους, θυσιάστηκαν 21 μαθητές του Λυκείου Μακροχωρίου», καταδεικνύοντας τους ενόχους που συνήργησαν στο έγκλημα. Τους κυβερνώντες δηλαδή, που αφήνουν τους δρόμους να παραμένουν «παγίδες» θανάτου, γιατί τ' αναγκαία έργα έπρεπε να δοθούν με τη μέθοδο της ληστρικής αυτοχρηματοδότησης και που με την πολιτική τους υπηρετούν τα εργοδοτικά συμφέροντα.

Η δίκη για το μακελειό των Τεμπών, που ξεκίνησε από τις 21 Μάρτη και διεξάγεται στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του δημαρχείου του Βόλου, θα συνεχιστεί αύριο. Μέχρι στιγμής έχουν καταθέσει δεκάδες γονείς, αλλά και συμμαθητές των παιδιών που σκοτώθηκαν στο τροχαίο, όπως επίσης και ο οδηγός του μοιραίου λεωφορείου του ΚΤΕΛ. Υπενθυμίζουμε πως στο εδώλιο κάθονται οι Δημήτρης Ντόλας, οδηγός της νταλίκας, Φώτης Καβελίδης, συνιδιοκτήτης της εταιρίας «Ακρίτας ΑΕ» και υπεύθυνος φόρτωσης, Αναστάσιος Καμέας, συνιδιοκτήτης της εταιρίας, Δημήτρης Χαμπούρης, γενικός διευθυντής, Πολυχρόνης Δαρδαμπούνης, διευθυντής του εργοστασίου και Μωυσής Αλεξάκης, προϊστάμενος βάρδιας του εργοστασίου της ίδιας εταιρίας, κατηγορούμενοι για ανθρωποκτονίες κατά συρροή, σωματικές βλάβες κατά συρροή και για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών με ενδεχόμενο δόλο.

ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
«Νεκρώνει» η Αλόννησος

Κινητοποίηση των κατοίκων του νησιού για την ακτοπλοϊκή απομόνωση

Σε κατάληψη του λιμανιού στο Βόλο θα προχωρήσουν σήμερα, στις 10 π.μ., οι κάτοικοι της Αλόννησου και στη συνέχεια θα πορευτούν στους δρόμους της πόλης, καταλήγοντας στη Νομαρχία Μαγνησίας, στα πλαίσια της κινητοποίησης που πραγματοποιούν διαμαρτυρόμενοι για την ακτοπλοϊκή απομόνωση του νησιού τους. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την απόφαση που πήραν σε λαϊκή συνέλευσή τους οι κάτοικοι της Αλόννησου, σήμερα τα καταστήματα, οι επιχειρήσεις και υπηρεσίες του νησιού βάζουν «λουκέτο», ενώ οι μαθητές θ' απέχουν από τα σχολεία τους.

Οι Αλοννησιώτες είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους διεκδικώντας την άμεση δρομολόγηση συμβατικών πλοίων, το λιγότερο δεκατέσσερις φορές τη βδομάδα - σήμερα δρομολογούνται μόνο δύο φορές - που ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας αρνήθηκε σε πρόσφατη σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο. Αποτέλεσμα του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού είναι τα εμπορεύματα να αλλοιώνονται, ενώ μεγάλο οικονομικό πλήγμα δέχονται οι αλιείς αφού δεν μπορούν να προωθήσουν τα ψάρια στην αγορά. Πολλές φορές οι κάτοικοι του νησιού, έχουν καταγγείλει, δε ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρίες που εκμεταλλεύονται τη θαλάσσια συγκοινωνία των Βορείων Σποράδων, με βασική αυτή του εφοπλιστή Αγούδουμου, μεθοδεύουν την κατάσταση έτσι ώστε ν' αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τα πλοία τύπου Καταμαράν που δρομολογούνται πιο συχνά - μία φορά την ημέρα - για να απομυζούν μεγαλύτερα κέρδη.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΦΑΡΣΑΛΩΝ
Καθίζηση απειλεί το χωριό!

Τη λήψη των απαραίτητων μέτρων ζήτησε στη Βουλή ο Δ. Τσιόγκας

Σοβαρό πρόβλημα καθίζησης του εδάφους παρατηρείται στο χωριό Σταυρός Φαρσάλων, με αποτέλεσμα να καταστρέφονται τα σπίτια και να είναι επικίνδυνη η κατοίκισή τους. Το θέμα έφερε στη Βουλή με Ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας ζητώντας τη λήψη άμεσων μέτρων αλλά ο αρμόδιος υφυπουργός Θ. Ξανθόπουλος το μόνο που ανακοίνωσε ήταν η πραγματοποίηση κάποιων συσκέψεων με τους αρμόδιους φορείς. Οπως είπε, το φαινόμενο πιθανότατα να οφείλεται στη συρρίκνωση του εδάφους λόγω της άντλησης υδάτων και ανακοίνωσε ότι από τον περασμένο Νοέμβρη άρχισε η σχετική επιστημονική έρευνα στην περιοχή. Ηδη, πρόσθεσε, ολοκληρώθηκαν οι συσκέψεις με τους επιστήμονες και ανατίθενται δύο μελέτες ενώ στην περιοχή εγκαταστάθηκαν οι απαραίτητες επιστημονικές συσκευές. Κατά τον υφυπουργό θα γίνει η αποτύπωση των ζημιών και σε τέσσερις μήνες θα έχουν καταλήξει εάν η περιοχή είναι κατοικήσιμη ή εάν θα γίνει μετεγκατάσταση των κατοίκων.

Ο Δ. Τσιόγκας εκτίμησε ότι από την απάντηση του υφυπουργού δεν προκύπτει κάτι συγκεκριμένο πέρα από την ανακοίνωση ότι εκπονούνται μελέτες. Πρέπει, είπε, να δοθούν υπεύθυνες απαντήσεις στους κατοίκους και να παρθούν τα απαραίτητα μέτρα αφού η μετεγκατάσταση απαιτεί δαπάνες από τη μεριά του κράτους

ENAE
«Λεονταρισμοί» άνευ ουσίας

Με «κλείσιμο» των νομαρχιών της χώρας «απειλεί» η Ενωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας (ΕΝΑΕ) αν η κυβέρνηση επιμείνει στην απόφασή της να αφαιρέσει το ήμισυ των πόρων που προέρχονται από τα τέλη μεταβίβασης αυτοκινήτων. Την απόφαση αυτή του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενωσης, μετέφεραν σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χτες μέλη του και η πρόεδρος, Φ. Γεννηματά, ζητώντας να υπάρξει συνάντηση με τον πρωθυπουργό μέχρι την Κυριακή, οπότε και θα συνεδριάσει η Γενική Συνέλευση για να καθορίσει, ανάλογα με τις εξελίξεις, τρόπους αντίδρασης.

Πρόκειται ουσιαστικά για τουφεκιά στον αέρα, αφού η συγκεκριμένη και περιορισμένου βεληνεκούς αντίδραση γίνεται με αφορμή το νομοσχέδιο για τα οικονομικά της ΝΑ, στο οποίο η ΕΝΑΕ «ήλπιζε» να επανέλθει στους πόρους της η είσπραξη κατά 100% των τελών μεταβίβασης αυτοκινήτων. Κι αυτό γιατί το οικονομικό πρόβλημα των νομαρχιών δε λύνεται με έναν πόρο, αλλά με μία ριζική αλλαγή του ποσοστού χρηματοδότησής τους και βέβαια αλλαγή του πολιτικού τους ρόλου. Κάτι το οποίο βεβαίως δεν επέρχεται με το νομοσχέδιο της ΝΔ, το οποίο απλώς διαχωρίζει τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους από την επιχορήγηση που εισπράττουν οι νομαρχίες για τα προνοιακά επιδόματα και τα βοηθήματα υγειονομικής περίθαλψης, συντηρώντας ταυτόχρονα το διεκπεραιωτικό κρατικών υποθέσεων ρόλο που έχουν οι νομαρχίες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ