Με νέα κινητοποίηση σήμερα Τετάρτη, στις 6 μ.μ. στον σιδηροδρομικό σταθμό στο Πλατύ, το Εργατικό Κέντρο Ημαθίας «Γιώργος Βουτυράς» συνεχίζει τον αγώνα για σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο.
Η τραγική κατάσταση στον σιδηρόδρομο αποτυπώνεται και στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη - Φλώρινα, η οποία περνάει από την Ημαθία και τερματίζει στην Εδεσσα! Τα γεγονότα του τελευταίου διαστήματος είναι άκρως ανησυχητικά και χρειάζεται να σημάνει συναγερμός στους εργαζόμενους και στον λαό της Ημαθίας.
Ενδεικτικά το ΕΚ Ημαθίας αναφέρει τα εξής:
«Στις 6/3, μαθητής του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας χτυπήθηκε από τρένο καθώς διέσχιζε τις αφύλακτες σιδηροδρομικές γραμμές για να πάει στο σχολείο του. Αυτό το επικίνδυνο δρομολόγιο συμβαίνει εδώ και 33 χρόνια. Μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για τη δημιουργία ασφαλούς διάβασης πεζών, παρά τις κινητοποιήσεις του Συλλόγου Γονέων, σωματείων και φορέων.
Η "Hellenic Train" επιδιώκει την απόλυση των εργαζομένων στα εκδοτήρια των σταθμών σε ολόκληρη τη χώρα, με αρνητικές συνέπειες στην ασφάλεια των επιβατών, στην έγκαιρη ενημέρωση, αλλά και στην ίδια τη ζωή των εργαζομένων. Επειτα από κινητοποιήσεις των εργαζομένων και των σωματείων, έχει δοθεί παράταση μέχρι τις 15 Μάη.
Η μη ασφαλής λειτουργία των διαβάσεων κατά μήκους του δρομολογίου του τρένου έχει φτάσει στο πρωτοφανές σημείο να υπάρχει μέσα στο τρένο εργαζόμενος από εταιρεία security ο οποίος καλείται να κατεβαίνει σε σημεία - διαβάσεις που δεν λειτουργούν, και να κλείνει αυτός την κυκλοφορία αφού έχει σταματήσει το τρένο.
Η γραμμή από το Πλατύ μέχρι το Αδενδρο είναι μονή, λόγω εργασιών, με αποτέλεσμα σε πολλά δρομολόγια να υπάρχουν καθυστερήσεις και με ό,τι κίνδυνους εγκυμονεί αυτή η κατάσταση για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων.
Ακόμα μεγαλύτερη ανησυχία και οργή προκαλεί το αίτημα της "Hellenic Train" να κοπεί ο ένας από τους δύο μηχανοδηγούς που βρίσκονται στα τρένα.
Υπενθυμίζουμε ότι τα δρομολόγια της συγκεκριμένης γραμμής είναι μόλις τρία και πραγματοποιούνται με παλιά τρένα, τη στιγμή που οι ανάγκες του λαού για συχνό, φτηνό και ασφαλή σιδηρόδρομο είναι τεράστιες, καθώς εργαζόμενοι, φοιτητές και συνταξιούχοι μετακινούνται καθημερινά από και προς τη Θεσσαλονίκη».
Το ΕΚ Ημαθίας καλεί τον λαό να μην ανεχτεί άλλο αυτήν την κατάσταση, να βγει μπροστά και να διεκδικήσει:
- Αμεση έναρξη δημιουργίας ασφαλούς διάβασης στην Αλεξάνδρεια, για να πηγαίνουν οι μαθητές στο ΕΠΑΛ και οι πολίτες στα σπίτια τους.
- Κάλυψη του κόστους αποκατάστασης του μαθητή του ΕΠΑΛ από το κράτος και την εταιρεία.
- Καμία απόλυση των εργαζομένων στα εκδοτήρια των σταθμών, την πρόσληψη τους με συμβάσεις αορίστου χρόνου γιατί είναι αναγκαίοι για την ασφάλεια των σταθμών και την ενημέρωση των επιβατών.
- Ασφαλή λειτουργία όλων των μπαρών στις διαβάσεις σε όλο τον νομό και στους υπόλοιπους νομούς.
- Πύκνωση των δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκη - Φλώρινα σε όλη τη γραμμή, για να έχουν οι εργαζόμενοι πρόσβαση σε φτηνή και ασφαλή μεταφορά.
- Να ανακληθεί τώρα η προκλητική και απαράδεκτη απόλυση του Κώστα Γενηδούνια, πρώην προέδρου του Σωματείου Μηχανοδηγών, από τη «Hellenic Train».
Τα μεγάλα και σοβαρά προβλήματα που βιώνουν οι εργαζόμενοι και ο λαός της Εύβοιας, εξαιτίας της χρόνιας πολιτικής που βάζει τα συμφέροντα των λίγων πάνω από τις ανάγκες και τη ζωή των πολλών, αναδείχθηκαν στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 5 Μάη, στη Χαλκίδα.
Το άθλιο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο, η έλλειψη πρόληψης και προστασίας από φυσικές καταστροφές, η επέλαση των μονοπωλίων της Ενέργειας, οι τραγικές ελλείψεις στα νοσοκομεία, στα ΚΥ και το ΕΚΑΒ, η απαράδεκτη κατάσταση σχολικών μονάδων, η διαχείριση των απορριμμάτων και οι ελλείψεις σε έργα ύδρευσης και άρδευσης, ήταν ορισμένα από τα βασικά ζητήματα που έθεσαν οι εκπρόσωποι των συλλόγων και φορέων που τοποθετήθηκαν στη συνεδρίαση.
Οι όποιες προσπάθειες της περιφερειακής αρχής και κυβερνητικών βουλευτών να ωραιοποιήσουν την κατάσταση προσέκρουσαν στην αμείλικτη πραγματικότητα που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των συλλόγων και των φορέων με τις τοποθετήσεις τους. Ακόμη και κυβερνητικοί βουλευτές αναγκάστηκαν να παραδεχτούν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι μέσα από τις τοποθετήσεις τους αναδείχθηκε πως ακόμη και τα έργα που εξήγγειλε η κυβέρνηση, μετά από την καταστροφική πυρκαγιά και την πίεση του αγώνα του λαού της πολύπαθης Βόρειας Εύβοιας, οδηγούνται στις καλένδες.
«Για ακόμη μία φορά αναδείχθηκε η τραγική κατάσταση που βιώνει λαός της Εύβοιας, εξαιτίας της αντιλαϊκής πολιτικής που ακολούθησαν όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και οι εκπρόσωποί τους στην Τοπική Διοίκηση. Η εικόνα εγκατάλειψης και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο λαός στην καθημερινότητά του είναι αποτέλεσμα πολιτικών επιλογών, που στόχο είχαν και έχουν την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των λίγων και όχι την ικανοποίηση των αναγκών των πολλών», αναφέρει σε δήλωσή του ο Κώστας Μπασδέκης, περιφερειακός σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση». Και προσθέτει: «Την ώρα που η κυβέρνηση εμφανίζεται ως "ανίκανη" για αναγκαία έργα και παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν και θα διευκολύνουν τη ζωή και την καθημερινότητα του λαού της Εύβοιας, βρίσκει δισεκατομμύρια για την πολεμική βιομηχανία, προωθεί με fast track διαδικασίες την παραπέρα επέλαση των μονοπωλίων της Ενέργειας, την ιδιωτικοποίηση και την καύση των απορριμμάτων. Την ώρα που η παράκαμψη της Χαλκίδας σχεδιάζεται εδώ και 25 χρόνια, που τα έργα της περιβόητης κυβερνητικής επιτροπής Μπένου για την αποκατάσταση της καμένης Βόρειας Εύβοιας είναι πολύ πίσω από τις ανάγκες του λαού, που δεν "βρίσκονται" γιατροί να στελεχώσουν τα νοσοκομεία, η κυβέρνηση βάζει ως προτεραιότητα την εξυπηρέτηση των σχεδιασμών και της κερδοφορίας επιχειρηματικών συμφερόντων που λυμαίνονται εδώ και δεκαετίες την Εύβοια.
Ευθύνη για την κατάσταση αυτή έχει τόσο η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ όσο και προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ κ.λπ. Μεγάλες ευθύνες έχουν επίσης και οι διοικήσεις στην Περιφέρεια και τους δήμους, που αποτελούν συνέχεια του αστικού κράτους και εφαρμόζουν τις κατευθύνσεις των κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η παρουσία των εκπροσώπων των συλλόγων και φορέων σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, αλλά κυρίως οι αγωνιστικές διεκδικήσεις και διεργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη σε ολόκληρη σχεδόν την Εύβοια, οι μεγάλοι αγώνες που δόθηκαν μετά από μεγάλες φυσικές καταστροφές, όπως στη Βόρεια Εύβοια, αποτελούν το ελπιδοφόρο μήνυμα απέναντι σε αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική.
Ως "Λαϊκή Συσπείρωση", ως ΚΚΕ, έχουμε εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους και τον λαό της περιοχής, στην πείρα και τα συμπεράσματά του. Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε δίπλα του και να δίνουμε μαζί τον αγώνα για μια καλύτερη ζωή, για να δυναμώσει η αμφισβήτηση αυτής της πολιτικής, που καθημερινά γίνεται όλο και πιο βάρβαρη, για να ανοίξει ο δρόμος για την ανατροπή της».
Να ασκηθεί αναίρεση στην υπόθεση του Γιάννου Παπαντωνίου ζητά ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Αχ. Ζήσης, που δείχνει ξανά το εδώλιο στον πρώην υπουργό του ΠΑΣΟΚ, την σύζυγό του Σταυρούλα Κουράκου και τον στενό φίλο του ζευγαριού Ανδρέα Μπάρδη, για την υπόθεση με τις φρεγάτες. Ο αντεισαγγελέας έκρινε πως η απαλλακτική απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων είναι ανεπαρκώς αιτιολογημένη, ενώ φέρεται να έχει εντοπίσει και εσφαλμένη ερμηνεία κάποιων νομικών διατάξεων. Η υπόθεση θα οδηγηθεί στο ποινικό τμήμα του Αρείου Πάγου και αν ασκηθεί αναίρεση ο πρώην υπουργός θα καθίσει ξανά στο εδώλιο για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
Ο Γιάννος Παπαντωνίου αντιμετώπιζε το αδίκημα του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος ύψους 2.437.962 ευρώ, ποσό το οποίο φέρεται να έλαβε ως «δώρο» από την εταιρεία «THALES NEDERLAND B.V.», για να υπογράψει τη σύμβαση εκσυγχρονισμού των 6 φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού το 2003.