Τους μεγάλους κινδύνους που προκύπτουν για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά από τις εγκαταστάσεις φυσικής επεξεργασίας αποβλήτων καραβιών της «Oil One» στη Δραπετσώνα, την αλλαγή χρήσης δεξαμενής πετρελαίου σε πολύ πιο εύφλεκτη και πτητική βενζίνη στο Πέραμα και τα δίκαια αιτήματα σωματείων και φορέων αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος.
Τα «καζάνια του θανάτου» («CORAL», «AVIN», «JETOIL», «ΕΤΕΚΑ» στο Πέραμα και «Oil One» σε Δραπετσώνα - Κερατσίνι), όπως δικαιολογημένα τα αποκαλούν οι κάτοικοι, δίπλα σε σπίτια και σχολεία έχουν μετατρέψει την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε «ωρολογιακή βόμβα» με ευθύνη των κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που αδειοδότησαν και δίνουν συνεχείς παρατάσεις στη λειτουργία τους, η οποία ενέχει σοβαρότατους κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια κατοίκων και εργαζομένων.
Εδώ και χρόνια παρατηρείται υψηλή συγκέντρωση βαρέων μετάλλων σε ασθενείς από τις περιοχές Δραπετσώνας, Κερατσινίου και Περάματος, σημαντικού παράγοντα για δημιουργία καρκίνου, κυρίως του πνεύμονα. Οι μετρήσεις του «Δημόκριτου» έχουν επιβεβαιώσει ότι η ατμόσφαιρα είναι επιβαρυμένη με θειούχες πτητικές ενώσεις που προέρχονται από επεξεργασία ή καύση πετρελαιοειδών, ενώ καταγράφονται τιμές βενζολίου που ξεπερνούν ορισμένες μέρες τη μέση οριακή τιμή για την προστασία της υγείας. Επιπλέον, είναι μόνιμος ο κίνδυνος βιομηχανικού ατυχήματος μεγάλης έκτασης (ΒΑΜΕ), με δεδομένο μάλιστα ότι δεν υπάρχουν μαζικοί διέξοδοι διαφυγής και ασφαλείς χώροι καταφυγής για τους κατοίκους, ενώ οι τέσσερις εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών στο Πέραμα και της «Oil One» στη Δραπετσώνα βρίσκονται σε «απόσταση αναπνοής» μεταξύ τους και μέσα στον οικιστικό ιστό.
Η αιτία για τα παραπάνω βρίσκεται στην προτεραιότητα που δίνουν κυβερνήσεις, περιφερειακές αρχές στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των επιχειρηματικών ομίλων, συνεχίζοντας να αδειοδοτούν αυτές τις υποδομές, εφαρμόζοντας τις ευρωενωσιακές Οδηγίες και κατευθύνσεις.
Οι Oδηγίες της ΕΕ (2016/2284 για τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, Seveso III για τα ατυχήματα μεγάλης έκτασης, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων), που ενσωματώθηκαν στην ελληνική νομοθεσία από τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχουν διαμορφώσει το στρατηγικό πλαίσιο των βιομηχανικών δραστηριοτήτων με κριτήριο όχι την προστασία της δημόσιας υγείας αλλά την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Αξιοποιώντας το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο κανόνων λειτουργίας επικίνδυνων και ρυπογόνων υποδομών στην πράξη αυτές μπορούν και λειτουργούν μέσα στον οικιστικό ιστό ή πολύ κοντά σε αυτόν, ενώ παραπέμπει στις ίδιες τις εταιρείες την εφαρμογή μέτρων «για την πρόληψη μεγάλων ατυχημάτων και τον περιορισμό των συνεπειών τους» και οποιοσδήποτε κρατικός έλεγχος των επιχειρήσεων είναι υποτυπώδης. Το αποτέλεσμα είναι ο λαός της περιοχής να καλείται να ζει καθημερινά με τον κίνδυνο δίπλα του, αφού τα όποια σχέδια προστασίας υπάρχουν στα χαρτιά δεν εξασφαλίζουν πραγματική προστασία των εργαζομένων και των κατοίκων, ενώ την ίδια στιγμή το λιμάνι του Πειραιά είναι πρώτο σε ανταγωνιστικότητα με νέα ρεκόρ κερδοφορίας για την COSCO και τους υπόλοιπους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται γύρω από αυτό.
Με βάση τα παραπάνω o ευρωβουλευτής του Κόμματος υπέβαλε τα εξής ερωτήματα:
«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή:
- Σχετικά με την επιτακτική ανάγκη υλοποίησης των αιτημάτων των σωματείων, των μαζικών φορέων και κατοίκων της περιοχής για άμεση μετεγκατάσταση των πάνω από 100 δεξαμενών πετρελαιοειδών και άλλων τοξικών ουσιών που βρίσκονται μέσα στον αστικό ιστό του Περάματος, την εγκατάσταση της "Oil One" στη Δραπετσώνα και την απόδοση και αξιοποίηση όλων αυτών των στρεμμάτων στον λαό των περιοχών, με κριτήριο τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες;
- Για το γεγονός ότι η συνέχιση της λειτουργίας των εγκαταστάσεων της "Oil One" στη Δραπετσώνα και η προωθούμενη αλλαγή χρήσης της ήδη επικίνδυνης δεξαμενής της "ΕΤΕΚΑ" στο Πέραμα, με ευθύνη ΕΕ και κυβερνήσεων εκθέτει σε ανυπολόγιστους κινδύνους τον λαό όλης της περιοχής;
- Για το γεγονός ότι απουσιάζει ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός πρόληψης και αντιμετώπισης ατυχημάτων μεγάλης έκτασης, με κριτήριο την προστασία των εργαζομένων, των κατοίκων και του περιβάλλοντος;».
Από τις κινητοποιήσεις σωματείων της Κρήτης για δρόμο ασφαλή και χωρίς διόδια |
«Γι' αυτό και δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης ο ΒΟΑΚ να φτάσει μέχρι τη Σητεία, γιατί για εκεί έχουν άλλα αναπτυξιακά σχέδια, με αποτέλεσμα οι Σητειακοί να μένουν ξεκρέμαστοι», υπογραμμίζουν τα σωματεία. «Την ίδια ώρα εμείς θα τον χρυσοπληρώνουμε με τα διόδια (προβλέπονται και "σκιώδη" - άρα πάλι έμμεσα θα πληρώνει ο φορολογούμενος την ΤΕΡΝΑ), στα οποία δήθεν οι ντόπιοι θα μπορούν να έχουν δωρεάν διέλευση (στους κόμβους Γαζίου, Πανεπιστημίου, Μεσσαράς - Τυμπακίου, Φοινικιάς, Παπαναστασίου, Κνωσού και Βιομηχανικής - Βιάννου) αρκεί να μην έχουν ξαναπεράσει την προηγούμενη ώρα. Χωρίς να υπολογίζονται περιπτώσεις που θα πρέπει να κινούνται για επαγγελματικούς λόγους, ενώ περιοχές όπως ο Καρτερός θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερο πρόβλημα! Δεν φτάνει που πληρώνουμε ήδη τόσα δισ. σε φόρους, τώρα θα πληρώνουμε για να πηγαίνουμε και στη δουλειά μας! Μάλιστα έχουν το θράσος στην εν λόγω σύμβαση να περιλαμβάνουν και "δοκιμαστική" λειτουργία των διοδίων "για λόγους εμπέδωσης" των "χρηστών" κατά τη διάρκεια της μελέτης - κατασκευής, δηλαδή πριν καλά καλά παραδοθεί το έργο!».
Και καλούν τους εργαζόμενους της πόλης σε αγώνα για ΒΟΑΚ δημόσιο, δωρεάν, σύγχρονο και ασφαλή, ενιαίο απ' άκρη σ' άκρη του νησιού, μέχρι τη Σητεία. Οχι σε διόδια, υπογειοποίηση του αυτοκινητόδρομου, ώστε να μη διχοτομείται το Ηράκλειο.
Στην κινητοποίηση έδωσε το «παρών» ο Δημήτρης Βρύσαλης, περιφερειακός σύμβουλος Κρήτης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Ερωτήματα προκαλεί η περίεργη τροπή που παίρνει η δίκη των Ορέστη Κατή, της αδερφής του Λύδιας, του φίλου τους Ν. Καβακλή και ενός οικογενειακού φίλου, που ξυλοκοπήθηκαν από τις ομάδες «Δράση» και ΔΙ.ΑΣ. της αστυνομίας, στις 17 Νοέμβρη του 2020, έξω από το σπίτι τους στα Σεπόλια. Κατηγορούνται μεταξύ άλλων για παραβίαση μέτρων της πανδημίας (με αυτό το πρόσχημα η κυβέρνηση είχε επιχειρήσει τότε να απαγορεύσει την πορεία του Πολυτεχνείου) και φτάνουν μέχρι επικίνδυνη σωματική βλάβη και αντίσταση κατά της αρχής. Και η μητέρα των δύο τότε φοιτητών χτυπήθηκε, σπρώχτηκε, σύρθηκε, βρίστηκε χυδαία από τους αστυνομικούς και ο πατέρας, Δημ. Κατής, χτυπήθηκε σοβαρά έξω από το ΑΤ Κολωνού, με κλοτσιά στον θώρακα, έπαθε έμφραγμα και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. Τον Μάιο του 2022 και αφού η δίκη στο Τριμελές είχε σχεδόν ολοκληρωθεί και είχε αναδειχθεί η αστυνομική βία και αυθαιρεσία, ανακοινώθηκε ότι η πρόεδρος του δικαστηρίου παύτηκε από τα καθήκοντά της και η δίκη θα επαναληφθεί από την αρχή με νέα σύνθεση. Αυτό αιτιολογήθηκε από τη γνωστή απόφαση του Αρείου Πάγου που αφορούσε την καθυστέρηση στην έκδοση δικαστικών αποφάσεων και τις κυρώσεις κατά δικαστικών. Μετά ξεκίνησε ένας νέος γύρος καθυστερήσεων. Κι ενώ την Παρασκευή 30/5 θα συνεχιζόταν η δεύτερη δικάσιμος της νέας δίκης, που άρχισε από την αρχή και είχαν εξεταστεί οι 4 πρώτοι αστυνομικοί μάρτυρες κατηγορίας και απέμεναν άλλοι 2 αστυνομικοί, η δίκη ακυρώθηκε (!). Συγκεκριμένα, όχι μόνο δεν εμφανίστηκαν οι δύο αστυνομικοί που είχαν καταθέσει στην πρώτη δίκη, αλλά το δικαστήριο ζήτησε και την εξέταση ενός άλλου αστυνομικού που δεν είχε κληθεί και δεν είχε καταθέσει στην πρώτη δίκη... Η έδρα έκρινε ότι πρέπει να συμπεριληφθεί στους μάρτυρες κατηγορίας, κάτι που όμως ανακοίνωσε την Παρασκευή, παρότι στις 26/5 δήλωσε ότι θα εξεταστούν 6 μάρτυρες κατηγορίας. Μετά το δικαστήριο ανακοίνωσε ότι δεν διαθέτει ημερομηνία πριν το καλοκαίρι για να ορίσει μέρα συνέχισης της δίκης και αποσύρθηκε «για να βρεθεί τρόπος για επίσπευση της δίκης». Οταν επέστρεψε ανακοίνωσε ότι η δίκη θα ξεκινήσει από την αρχή με άλλη σύνθεση της έδρας, στις 9/10/2025!
Με απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε σχετικές αιτήσεις ακύρωσης για τη συνταγματικότητα της σύναψης πολιτικού γάμου ομόφυλων ζευγαριών αλλά και το δικαίωμα υιοθεσίας. Η Ολομέλεια του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου ύστερα από διάσκεψη κατά πλειοψηφία έκρινε πως «οι διατάξεις του ν. 5089/2024, με τις οποίες επεκτάθηκε η δυνατότητα σύναψης πολιτικού γάμου στα ομόφυλα ζευγάρια, με αυτόθροη συνέπεια τη δυνατότητα αυτών προς υιοθεσία είτε από κοινού είτε του τέκνου του ενός από τον έτερο σύζυγο, δεν αντιβαίνουν στις διατάξεις του Συντάγματος περί προστασίας του γάμου, της οικογένειας, της μητρότητας και της παιδικής ηλικίας (άρθρο 21 παρ. 1) ή περί ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1)».
Προθεσμία για να απολογηθεί αύριο Τετάρτη στις 12 μ. έλαβε ο 49χρονος Τούρκος ο οποίος συνελήφθη το Σάββατο, σε χωριό της Ροδόπης, για το επεισόδιο με τους πυροβολισμούς εναντίον στελεχών της ΕΥΠ σε πρατήριο υγρών καυσίμων στη Θεσσαλονίκη, στην περιοχή της Θέρμης.
Διώκεται για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συναυτουργία (σε βαθμό κακουργήματος), καθώς επίσης για παράνομη οπλοφορία και οπλοχρησία.
Αύριο, Τρίτη, ξεκινά η λειτουργία της πλατφόρμας myInfo.gov.gr, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμη η έκδοση του Προσωπικού Αριθμού. Οι υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, έκαναν χτες την παρουσίαση αυτού του όπως είπαν «μοναδικού αριθμού αναγνώρισης για κάθε πολίτη, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει τους διάφορους αριθμούς που χρησιμοποιούνται σήμερα, όπως ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ και ο αριθμός ταυτότητας». Υποτίθεται ότι το μέτρο στοχεύει στην καλύτερη εξυπηρέτηση στις συναλλαγές με το Δημόσιο.
Οπως αναφέρθηκε, το νέο δελτίο ταυτότητας θα έχει αυτό τον ενιαίο αριθμό 12 ψηφίων (3 γράμματα κοινά σε ελληνικά και λατινικά και τον ΑΦΜ). Κάθε πολίτης που το επιθυμεί θα μπορεί να επιλέξει εντός τριών μηνών τα 2 από τα 3 αλφαριθμητικά ψηφία του ΠΑ του και των ανήλικων προστατευόμενων μελών του, αντί τα ψηφία να παραχθούν τυχαία από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣΨΔ), όπως θα συμβεί μετά από 3 μήνες.