Στις 10 και 11 του Ιούλη το αντιιμπεριαλιστικό διήμερο "ανακατάληψης" Λιτόχωρου, Θεσσαλονίκης και Ευζώνων
Μέσα από το αντιιμπεριαλιστικό διήμερο στις 10 - 11 του Ιούλη,για την επιτυχία του οποίου έχουν μπει στη μάχη όλες οι οργανώσεις της ΚΝΕ, μέσα από τις προφεστιβαλικές εκδηλώσεις, γενικότερα απ' όλο το 25ο Φεστιβάλ,οι ΚΝίτες και οι ΚΝίτισσες καλούν τη νέα γενιά "σε αγώνα και επαγρύπνηση". Εναν αγώνα που θα συνεχιστεί "όσο θα υπάρχει η μήτρα που θα γεννά πολέμους, δυστυχία και εξαθλίωση για τους λαούς", όπως είπε η Δέσποινα Σωτηροπούλου,γραμματέας της ΟΒ Αγ. Παντελεήμονα, στην έναρξη της προφεστιβαλικής εκδήλωσης, που έγινε το Σάββατο στην ομώνυμη πλατεία. "Ελπίζουμε να παρακινήσουμε ανθρώπους να μας συναντήσουν στους δρόμους της αντιιμπεριαλιστικής πάλης που η ΚΝΕ συνεχίζει στο πλευρό του ΚΚΕ, με περισσότερο πείσμα, ορμή και αποφασιστικότητα από κάθε άλλη φορά", τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο Κύριλλος Παπασταύρου,μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ, που ήταν ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, έκανε μια αναδρομή στα τραγικά γεγονότα που ζήσαμε το προηγούμενο διάστημα στη γειτονική μας Γιουγκοσλαβία, τις ευθύνες της ελληνικής κυβέρνησης και τη μεγαλειώδη αντίσταση του λαού μας. "Φάνηκε αυτή την περίοδο ότι η αγανάκτηση και η οργή απέναντι σε αυτή την κατάσταση από μόνη της δε φτάνει. Απαιτείται ποιο συνειδητή δράση. Φάνηκε ότι υπάρχει άλλος δρόμος και αυτός είναι ο δρόμος των αγώνων του λαού και της νεολαίας. Οι χιλιάδες που κατέβηκαν στο δρόμο πρέπει να γίνουν περισσότεροι το επόμενο διάστημα", τόνισε ο Κ. Παπασταύρου.
Αναφερόμενος στο 25ο Φεστιβάλ και το νεανικό αντιιμπεριαλιστικό μπλόκο του Ιούλη υπογράμμισε "φιλοδοξούμε αυτή η πρωτοβουλία να αγκαλιάσει ακόμα περισσότερους νέους, να μετατραπεί σε μια μεγάλη αντιιμπεριαλιστική διαδήλωση, γιατί ο πόλεμος δεν τελείωσε, η ειρήνη με το πιστόλι στον κρόταφο δεν είναι η ειρήνη που θέλουμε" και κάλεσε τους νέους που βρέθηκαν στην εκδήλωση "να φράξουμε το δρόμο στον πόλεμο και στον ιμπεριαλισμό, να αγωνιστούμε για το ειρηνικό μέλλον που δικαιούμαστε".
Ακολούθησαν απαγγελίες αντιπολεμικών ποιημάτων του Μπ. Μπρεχτ από νεαρά μέλη της Οργάνωσης και στη συνέχεια η πλατεία πλημμύρισε νεανικές νότες από το συγκρότημα "Αλχημιστές".
Οι προφεστιβαλικές εκδηλώσεις που θα γίνουν τις επόμενες μέρες είναι:
- Στην πλατεία Αγ. Ελεούσας, της Αγ. Βαρβάρας,στις 8.30μ.μ.,με ομιλητή τον Βασίλη Παντελάρο,μέλος του Γραφείου της Οργάνωσης Αθήνας της ΚΝΕ.
- Στον Ταύρο,στην περιοχή των Σφαγείων, στις 8μ.μ.,με ομιλητή τον Αντρέα Φραγκέα,μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.
- Στις Σέρρες,στην Πλατεία ΔΕΤΚΑ, στις 8.30μ.μ.,με ομιλητή τον Κώστα Ψυχογιό,μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.
- Στο Μπραχάμι,στον πεζόδρομο, στις 8μ.μ.,με ομιλητή τον Χρήστο Τσοκάνη,μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.
- Στην πλατεία του Καματερού,στις 8μ.μ.,με ομιλητή τον Γιώργο Μπαγιαρτάκη,μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.
- Στα Πετράλωνα,στις 8μ.μ.,με ομιλήτρια τη Χρυσούλα Αποστόλου,μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.
- Στον Κορυδαλλό,στην Πλατεία Ελευθερίας.
- Στο Παλατάκι, στο Χαϊδάρι,με ομιλητή τον Βασ. Παντελάρο, μέλος του Γραφείου του ΣΠ Αθήνας.
Η επεξεργασία των προτάσεων για τη Δημόσια Εκπαίδευση, πριν αυτές πάρουν τη μορφή Νόμου, έγινε από ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ. Φέρουν τις δικές τους υπογραφές. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και οι σύμβουλοι του υπουργού στα εκπαιδευτικά έχουν βάλει τις δικές τους σφραγίδες (η κατά τη γνώμη μου πολύ καθυστερημένη παραίτηση του Αντιπροέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου δεν αναιρεί τον κανόνα). Σ' αυτούς τους ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ θα ήθελα να θέσω ορισμένα ερωτήματα.
- Πιστεύετε πραγματικά ότι αυτός ο Νόμος βοηθάει τη Δημόσια Εκπαίδευση, όπως τουλάχιστον διακηρύσσει η κυβέρνηση;
- Πιστεύετε ότι η εντατικοποιημένη διδασκαλία μπορεί να βοηθήσει στην αναπλήρωση της ύλης ή εμποδίζει ακόμη και στην αφομοίωση όσων θα μάθαιναν οι μαθητές με φυσιολογικούς ρυθμούς διδασκαλίας;
- Η πράξη δείχνει ότι τουλάχιστον το 95% των μαθητών οδηγήθηκε με το νέο σύστημα στα Φροντιστήρια (αυτό δε σημαίνει ότι επιχειρηματολογεί κανείς υπέρ του παλαιού). Η συνέπεια για τους μαθητές είναι να κάθονται 12 - 14 ώρες το 24ωρο στα θρανία. Μπορούν να μελετήσουν από εκεί και πέρα; Μπορούμε να έχουμε αφομοίωση και γνώση χωρίς μελέτη;
- Βιβλία που χρόνια διδάσκονταν σε μαθήματα Δέσμης Γ Λυκείου (π.χ. Φυσική, Χημεία, Λατινικά κλπ.) διδάσκονται τώρα στη Β Λυκείου. Εχετε στοιχεία ότι είχαμε αύξηση της ευφυίας των μαθητών, άρα μπορούν να διδαχθούν αυτά τα μαθήματα σε μικρότερη ηλικία; Εγινε πειραματική διδασκαλία πριν την εφαρμογή; (Απ' ό,τι γνωρίζω όχι). Μπορεί αυτό να χαρακτηριστεί απλώς σαν προχειρότητα;
- Μήπως έγινε πειραματική εφαρμογή των νέων μέτρων για την Εκπαίδευση ή γίνεται καθολικά σ' όλα τα σχολεία η πειραματική εφαρμογή με όλες της τις συνέπειες;
- Ποια εκτιμάτε ότι είναι η ψυχολογική κατάσταση των μαθητών του Λυκείου, ιδιαίτερα των μαθητών της Β τάξης; Κάνατε τον κόπο να 'ρθείτε σε επικοινωνία μαζί τους και να τους ρωτήσετε;
- Μπορείτε έστω και για ένα λεπτό να 'ρθείτε στη θέση τους και να σκεφθείτε πόσοι από σας, αν δίνατε εξετάσεις για εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο μ' αυτό το σύστημα, που εσείς προτείνετε ή δέχεστε σιωπηρά, θα είχατε ακολουθήσει την ίδια πορεία;
- Μπορείτε να υποπτευθείτε τα συναισθήματα των μαθητών στους οποίους δίνετε ουσιαστικά μία ευκαιρία, κυρίως γι' αυτούς που βάζουν υψηλούς στόχους ή των αδυνάτων μαθητών, για τους οποίους η μόνη επιλογή που τους μένει είναι ο Καιάδας των ΤΕΕ; Αλήθεια, γνωρίζετε πώς λειτούργησαν τη φετινή χρονιά;... έτσι χωρίς πρόγραμμα και για πολύ μεγάλο διάστημα χωρίς βιβλία και καθηγητές;
- Εχετε πάρει υπόψη σας τους μαθητές που έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες, προσωπικά ή οικογενειακά προβλήματα για τους οποίους η παιδαγωγική αντιμετώπιση του Συλλόγου των καθηγητών τούς βοηθάει να προχωρήσουν; (και δεν εννοώ τους "φυσικώς αδυνάτους", που ακόμα και αυτοί θα υποχρεωθούν να δώσουν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ίδια θέματα προφορικά). Φαντάζομαι την ανάλογη παιδαγωγική αντιμετώπιση δε θα έχουν απ' τους computers και τις πολυδιαφημισμένες απρόσωπες εξετάσεις. Προβλέψατε τίποτα για το μέλλον αυτών των παιδιών;
- Μπορείτε, έστω στιγμιαία, να 'ρθείτε στη θέση των οικογενειών τους; Καθημερινά γινόμαστε δέκτες της αγανάκτησής τους και της αγωνίας τους, όχι τόσο για την επιτυχία των παιδιών τους στις εξετάσεις, όσο για τη διαφύλαξη της υγείας τους, ψυχικής και σωματικής.
- Σκεφτήκατε έστω και για λίγο ότι οι μαθητές των Λυκείων αλλά και σε μεγάλο βαθμό των Γυμνασίων δεν έχουν ελεύθερο χρόνο; Μπορεί να έχουμε φυσιολογική ανάπτυξη γι' αυτά τα παιδιά;
- Εκτιμάτε ότι η αυριανή κοινωνία θα έχει πολύπλευρους πολίτες, όταν στην ουσία "απαγορεύεται" στους σημερινούς μαθητές να ασχοληθούν με τα κοινά, με τον πολιτισμό, να διαβάσουν ένα εξωσχολικό βιβλίο, να έχουν εν πάση περιπτώσει μια πλατιά ενημέρωση για το τι συμβαίνει γύρω τους; Τους δίνονται οι ευκαιρίες για να αναζητήσουν αιτίες και να δώσουν τις δικές τους εξηγήσεις;
- Η ηχηρή σιωπή σας, τη στιγμή της εξέλιξης των μαθητικών αγώνων, για αναβαθμισμένη Δημόσια Παιδεία, εκτιμάτε ότι ήταν η ενδεδειγμένη παιδαγωγική αντιμετώπιση; Πού ήταν η φωνή εκείνων των ΔΑΣΚΑΛΩΝ, που βρίσκονται στην κορυφή της παιδαγωγικής πυραμίδας για τη στήριξη και ενίσχυση της φωνής των παιδιών;
- Εκτιμάτε ότι οι μαθητές μπορούν ν' αγαπήσουν το σχολείο και να το βλέπουν σαν χώρο απόκτησης πραγματικής γνώσης, όταν πιέζονται από πληθώρα εξετάσεων, τη στιγμή που το Λύκειο συνδέεται άμεσα με την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και μάλιστα από τη Β τάξη;
- Υστερα από εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου προτείνεται για όσα σχολεία δεν μπορούν να ολοκληρώσουν την ύλη η "συνοπτική διδασκαλία της". (Ο κάθε εκπαιδευτικός στη φράση συνοπτική διδασκαλία μπορεί να δώσει τη δική του ερμηνεία και να διδάξει ανάλογα). Το χειρότερο είναι ότι η ύλη που θα διδαχθεί συνοπτικά είναι ύλη εξετάσεων. Δεν υπάρχει επίσημο κείμενο, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο, που να λέει το αντίθετο. Αυτό που κάνουν είναι να διαχέουν μέσω των εφημερίδων ή και με άλλους τρόπους προφορικά ότι δε θα μπουν θέματα απ' αυτή την ύλη. Μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει υπεύθυνη τη στάση αυτή; Είναι κακό να βγει η κυβέρνηση και να πει, έστω και τώρα, ότι περικόπτεται ένα μέρος της ύλης; Κάναμε λάθος στις εκτιμήσεις μας. Εδώ ολόκληρο ΝΑΤΟ καθημερινά αναγνωρίζει λάθη και όχι μόνο. Μέχρι και συγνώμη ζητούν... μετά τα εγκλήματα όμως.
- Από τις εξετάσεις αυτές εξαιρούνται εκτός των εσπερινών και μειονοτικών σχολείων, για τα οποία κανείς δε θα είχε αντίρρηση, ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ και τα ξενόγλωσσα τμημάτων των Ενιαίων Διαπολιτισμικών Λυκείων, όπως λέγονται. Απ' ό,τι γνωρίζω, αυτά τα "εκλεκτά Λύκεια" παρέχουν ισότιμο Απολυτήριο μ' εκείνο των Δημόσιων Λυκείων, που για να το πάρει κανείς χρειάζεται να δώσει στη Β και Γ τάξη εξετάσεις σε 26 μαθήματα. Μπορεί κανείς να μιλάει για ισότητα ευκαιριών, που είναι μια βασική δημοκρατική αρχή; Εχω στη διάθεσή μου σχετική επιστολή - διαφήμιση γνωστού αμερικάνικου"Διαπολιτισμικού Λυκείου" της Θεσσαλονίκης. Θα ήταν αφελές αν ρωτούσα ποιοι θα έχουν την ευκαιρία να φοιτήσουν σε παρόμοια σχολεία, που θα φυτρώνουν σαν μανιτάρια σε όλη τη χώρα; Αμφιβάλλει κανείς ότι η Δημόσια Εκπαίδευση θα απευθύνεται σε μαθητές που οι οικογένειές τους θα έχουν χαμηλά εισοδήματα; Οι οποίοι... πάει πολύ να έχουν και μεγάλες απαιτήσεις.
Δημήτρης ΤΣΙΜΟΥΡΑΣ,
Εκπαιδευτικός
Με την προφεστιβαλική της Τούμπας,αύριο Τετάρτη 30 του Ιούνη, στις 8.30 μ.μ., στο πάρκο του Αγίου Θεράποντα,ξεκινούν οι προφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 25ου Φεστιβάλ στην πόλη της Θεσσαλονίκης, δίνοντας συνέχεια στις αντιπολεμικές εκδηλώσεις που διοργάνωσαν από κοινού η ΚΟΘ του ΚΚΕ και η Οργάνωση της ΚΝΕ.
"Με τις πρώτες προφεστιβαλικές εκδηλώσεις του καλοκαιριού επιχειρούμε να αναδείξουμε και να επισημάνουμε καλύτερα το πρόβλημα του πολέμου, που εξακολουθεί να πλανάται πάνω από τα Βαλκάνια", δηλώνει ο Σταύρος Μπαρτζόκας,μέλος του ΝΓ της Οργάνωσης Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ. "Κόντρα στις λαθεμένες αντιλήψεις που καλλιεργεί η ντόπια και ξένη αντίδραση και λένε ότι ο πόλεμος τελείωσε. Ο πόλεμος δεν τελείωσε, συνεχίζεται αμείλικτος και θα συνεχίζεται όσο κουμάντο δεν κάνουν οι λαοί αλλά η ΕΕ, το ΝΑΤΟ και οι G8".
Αγκαλιάζοντας όλες τις γειτονιές της πόλης, προφεστιβαλικές εκδηλώσεις θα γίνουν:
- Δευτέρα 5 Ιούλη,στις 8μμ, στη Μεσαία Πορτάρα στα Κάστρα,και στις 8.30μμ, στην πλατεία Ελευθερίας στην Ανω Ηλιούπολη.
- Τρίτη 6 Ιούλη η κεντρική εκδήλωση με θέμα "Η ιμπεριαλιστική επέμβαση του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια" και ομιλητή τον Σωκράτη Παπαδόπουλο,γραμματέα της ΝΟ Θεσσαλονίκης.
- Τετάρτη 7 Ιούλη,στις 9μμ, στην κεντρική πλατεία Εύοσμου.
- Παρασκευή 9 Ιούλη,στις 8.30μμ, στην κεντρική πλατεία Θέρμης.
Σε κοινή πρωτοβουλία αλληλεγγύης προς την Κούβα, συμμετέχει η ΚΝΕ μαζί με άλλες τρεις νεολαίες, την ΕΔΟΝ,την ΚΝ Πορτογαλίας και τη Σοσιαλιστική Εργατική Γερμανική Νεολαία.Η καμπάνια αλληλεγγύης έχει σκοπό την ανέγερση ενός κέντρου υγείας στο Πανεπιστήμιο του Matansas. Για το λόγο αυτό έχει ανοιχτεί Λογαριασμός στην Εθνική Τράπεζα στον αριθμό 155/344494 - 57.Ο λογαριασμός αυτός είναι στα ονόματα των δύο μελών του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, Ν. Σερετάκη και Δ. Παπαδημητρίου.