ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ
"Χριστουγεννιάτικο Δέντρο του Απολυμένου"

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Σε δίωρο συμβολικό αποκλεισμό της Ροτόντας,προχώρησαν χτες οι εργαζόμενοι της 9ης Εφορείας του ΥΠΠΟ, διεκδικώντας την ανανέωση των συμβάσεών τους και την ολοκλήρωση των έργων που πραγματοποιούνται στα μνημεία της πόλης.

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν χτες οι εκπρόσωποι της Ενωσης Εκτακτου Προσωπικού του ΥΠΠΟ Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Μακεδονίας - Θράκης, τόνισαν ότι "το ΥΠΠΟ πρώτα απολύει και στη συνέχεια, με τη δικαιολογία ότι οι εργασίες πρέπει να συνεχιστούν, αναθέτει τα έργα σε εργολάβους".Ο γενικός γραμματέας του σωματείου Βασ. Μάτζιος,έδωσε στοιχεία για ανάθεση ήδη σε εργολάβους των αρχαιολογικών εργασιών στο Επταπύργιο και στην Αχειροποίητο.Επίσης, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων επισήμαναν ότι "το υπουργείο βάζει άλλες προτεραιότητες αντί της ολοκλήρωσης των εργασιών σ' αυτά τα μνημεία, καταδικάζοντάς τα έτσι να μένουν αιώνια με σκαλωσιές. Αν και υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η 9η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και το ΥΠΠΟ δεν τα έχουν ζητήσει".

Συγκεκριμένα αύριο απολύονται όλοι οι συμβασιούχοι της 9ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, οι οποίοι απασχολούνται σε έργα που είναι ενταγμένα στα περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα και οι οποίοι εργάζονται συνεχώς από τον Αύγουστο του '97. Από τη Ροτόντα απολύονται 20 εργαζόμενοι, από το Επταπύργιο 30 και από την Αχειροποίητο 8.Να σημειωθεί ότι σ' αυτά τα έργα δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου μόνιμοι εργαζόμενοι.

Ακόμη 26 εργαζόμενοι που απασχολούνταν σε εργασίες αναστήλωσης στην Καμάρα και στην πλατεία Ναυαρίνου έχουν ήδη απολυθεί, ενώ θα γίνει μείωση του προσωπικού στην Αρχαία Αγορά, από 20 οι εργαζόμενοι θα απομείνουν 10.

"Υπάρχουν συνάδελφοι που δουλεύουν και από το '91. Και ενώ το ΥΠΠΟ δημόσια κάνει λόγο για 2.000 κενές θέσεις, αρνείται τη μονιμοποίησή τους",σημείωσε ο Μπ. Παπαϊωάννου (αντιπρόεδρος του σωματείου), ο οποίος ζήτησε τη συμπαράσταση των φορέων της πόλης, αφού η υπόθεση της προστασίας της Πολιτιστικής Κληρονομιάς αφορά όλους τους πολίτες. Επίσης οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κατήγγειλαν ότι παρενέβη εισαγγελέας για τη χθεσινή κινητοποίηση στη Ροτόντα, με το "επιχείρημα" ότι κατά το δίωρο αποκλεισμό της Ροτόντας ένας πιστός δεν μπόρεσε να ανάψει το καντήλι που τοποθέτησε η μητρόπολη στο μνημείο!

Να σημειώσουμε τέλος, ότι σήμερα στις 11 πμ, οι εργαζόμενοι στις αρχαιότητες θα στολίσουν έξω από τη Ροτόντα το "Χριστουγεννιάτικο Δέντρο του Απολυμένου".

Ημερολόγια και... καλή χρονιά

Νέος χρόνος έρχεται κι όλοι έχουμε ανάγκη από ένα ημερολόγιο, που με τις σελίδες του να βλέπουμε το ξημέρωμα της κάθε μιας από τις 360 ημέρες του πιο πολιτισμένο, πιο όμορφο, πιο ρόδινο... να την ξεκινούμε τη μέρα μας με ευχάριστη διάθεση, ώστε να μπορούμε να αντέχουμε το βάρος της σκληρής, γκρίζας, αντιαισθητικής καθημερινότητας. Τέτοια ημερολόγια για το 1999 είναι και τα παρακάτω:

  • Με το "Λογοτεχνικό Ημερολόγιο",(το 6ο κατά σειρά) των εκδόσεων "Γαβριηλίδη", μπορείτε να ξεκινάτε τη μέρα σας γνωρίζοντας ένα διακεκριμένο παλιό ή σύγχρονο ποιητή ή πεζογράφο του τόπου μας. Να δείτε τη φωτογραφία του, να διαβάσετε ένα σύντομο βιογραφικό του κι ένα αντιπροσωπευτικό κείμενό του (ποιητικό ή πεζογραφικό). Ενα ημερολόγιο που λόγω του περιεχομένου του δε "λήγει" με το τέλος του ημερολογιακού χρόνου.
  • "Ποιητικό Ημερολόγιο",εξέδωσε (για τέταρτη χρονιά) η "Ιωλκός".Τα ποιήματα (αρχαίων, παλιότερων και σύγχρονων Ελλήνων και Κυπρίων ποιητών) ανθολόγησε ο δημοσιογράφος και ποιητής Γιάννης Κορίδης.Το καλαίσθητο ημερολόγιο (περιέχει εορτολόγιο και τις ώρες ανατολής και δύσης του ήλιου) κοσμείται ανά μήνα με δώδεκα σχέδια της Νίκης Χατζαρούλας - Βαρελά.
  • Αφιερωμένο στον ποιητή της "Αμοργού", Νίκο Γκάτσο, είναι το ημερολόγιο των εκδόσεων "Διάμετρος" της Χαλκίδας, στη σειρά "Συγγραφείς στο χρόνο",σε φιλολογική επιμέλεια Ν. Δ. Τριανταφυλλόπουλου και καλλιτεχνική επιμέλεια Ξανθίππης Μίχα - Μπανιά.Το ημερολόγιο, που προτάσσει βιογραφικό του ποιητή και πρόλογο του επιμελητή, στο φιλολογικό μέρος του περιλαμβάνει τις ενότητες: "Ο πρώτος Γκάτσος" (προπολεμικά ποιήματα). "Μικρά κριτικά κι ένα παραμύθι" (κείμενά του για τους Πολ Βαλερί και Σικελιανό) και το ημιτελές αφήγημα "Η λίμνη Καλιάμπα". "Γυρίζοντας τα ξένα στη γλώσσα μας" (αποσπάσματα ανέκδοτων μεταφράσεών του). Ποιήματα και κείμενα για τον Γκάτσο, των Ν. Βαλαωρίτη, Γ. Σεφέρη, Οδ. Ελύτη, Μ. Χατζιδάκι, Αγ. Δημητρούκα κ.ά. και τέλος η εργογραφία του και πίνακας αφιερωμάτων και βιβλίων για τον Γκάτσο.
  • "Θεατρικό Ημερολόγιο" (το 2ο κατά σειρά) κυκλοφόρησε η "Δωδώνη".Χαρτόδετο, όμορφα εικονογραφημένο στο εξώφυλλο, το ημερολόγιο αυτό που απευθύνεται ιδιαίτερα στους θεατρόφιλους και σε όσους θέλουν να μυηθούν λίγο στο θέατρο, στις 174 σελίδες του, προτάσσοντας το υπέροχο χορικό για τον έρωτα από τη σοφόκλεια "Αντιγόνη", περιλαμβάνει ερωτικούς μονολόγους και διαλόγους από έργα του παγκόσμιου δραματολογίου και φωτογραφίες γνωστών Ελλήνων ηθοποιών και προγραμμάτων από παραστάσεις - σταθμούς του ελληνικού θεάτρου.
  • "Δημιουργικό Ευτυχισμένο 1999" εύχεται το ημερολόγιο του Πνευματικού Κέντρου Βύρωνα.Το εξώφυλλο του ημερολογίου εικονογραφείται με φωτογραφία του τετραώροφου καινούριου Πνευματικού Κέντρου που απέκτησε ο λαός τους Βύρωνα, ενώ τις σελίδες με τους μήνες κοσμούν - κυριολεκτικά - πανέμορφα έργα Βυρωνιοτόπουλων που μαθαίνουν ζωγραφική στο σχετικό εργαστήρι του Πνευματικού Κέντρου.
  • Η "Αγκυρα" κυκλοφόρησε δύο ευφρόσυνα ημερολόγια. Το ένα, που τιτλοφορείται "Ερωτικά",εικονογραφείται με ρομαντικές ερωτικές καρτ ποστάλ (παραχωρήθηκαν από το Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο), και εκτός από ημερολόγιο, εορτολόγιο και σελίδα σημειώσεων "σημαδεύει" κάθε μήνα με ένα παλιό πολυαγαπημένο ερωτικό τραγούδι (λ.χ. "Σαν μαγεμένο το μυαλό μου φτερουγίζει" του Μπαγιαντέρα). Το δεύτερο, με τίτλο "Γκαούρ Ταρζάν",μας γυρίζει στη δεκαετία του '50, τότε που τα παιδιά διάβαζαν μανιωδώς τις ιστορίες με τον Ταρζάν, τον Ποκοπίκο, την Ταταμπού και τη Χουχού, που έγραφε ο δημοσιογράφος, σατιρικός ποθητής και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Νίκος Ρούτσος στο εβδομαδιαίο περιοδικάκι του "Γκαούρ Ταρζάν", το οποίο αργότερα κυκλοφορούσε η "Αγκυρα". Το ημερολόγιο προλογίζεται από τους Γιώργο Αριστηνό και Δημήτρη Χανό.Η επιλογή των κειμένων και των εικόνων είναι του Νέστορα Χούνου.
  • Οι εκδόσεις "Καστανιώτη" προτείνουν "1999 με τον Κυρ... και την Ιντεραμέρικαν",καθότι το ημερολόγιο κυκλοφόρησε σε συνεργασία με την ασφαλιστική εταιρία, η οποία δεν ξεφεύγει από τη σατιρική μεν διαφημιστική δε ματιά του, ούτως ή άλλως, σπουδαίου και πάντα απολαυστικού σκιτσογράφου Κυρ, που ξέρει να μας χαρίζει επί 360 ημέρες ένα χαμόγελο.
  • "ΛΟΓΟ ημερολόγιο με πολιτικές γεύσεις και στιχουργικές εμπνεύσεις",και ομοιοκατάληκτες παρακαλώ... μας προτείνουν οι εκδόσεις "Μ. Τουμπή". Ο γνωστός και υπεράξιος ΛΟΓΟ μας εύχεται καλή χρονιά και ως πρώτο σατιρικό "πιάτο" μας σερβίρει "Κουνελάκι του Σημίτη και με μια ελιά στη μύτη", ως δεύτερο "Καραμανλάκι στη φριτέζα" και έπεται συνέχεια ορεκτικών και επιδορπίων του τύπου "Μια συνταγή του Κώστα με μούσμουλα κομπόστα".
  • "Τα ελληνικά υπερωκεάνια 1907 - 1977" τιτλοφορείται το ημερολόγιο τουΣυλλόγου Εργαζομένων στην Εθνική Τράπεζα, Ταμιακών - Τεχνικών και Κλάδου Ασφάλειας",το οποίο προλογίζουν ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μανόλης Τσακίρης και συγγραφέας του βιβλίου "Τα Ελληνικά Υπερωκεάνια" Α. Ι. Τζαμτζής (κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις "Μίλητος", οι οποίες παραχώρησαν για την έκδοση του ημερολογίου 13 έργα ζωγραφικής που εικονίζουν ελληνικά πλοία).
  • Δώδεκα πίνακες του γνωστού ζωγράφου Πέτρου Χατζηπέτρου με τίτλο "Τα μάτια της μορφής του Φαγιούμ",περιλαμβάνει το (8ο) ημερολόγιο τοίχου που κυκλοφόρησε η εταιρία "Φυρογένης".Στο ημερολόγιο παρουσιάζονται πίνακες του καλλιτέχνη, φιλοτεχνημένοι σε διάφορα υλικά (παστέλ, νεροχρώματα, λάδια).
Πινακίδες που ρυπαίνουν

Την παράνομη τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας.Συγκεκριμένα, αναφέρεται "στην προκλητική και πολλές φορές παράνομη τοποθέτηση των φωτεινών διαφημιστικών μηνυμάτων, κάθε είδους και μεγέθους, που κατακλύζουν κόμβους, πλατείες, δρόμους, περίπτερα, οικοδομές, μάντρες, ταράτσες, στάσεις λεωφορείων, πεζοδρόμια, κολόνες, ακόμη και δέντρα της Αθήνας, ρυπαίνοντας τον πνευματικό και αισθητικό ορίζοντα των πολιτών".

"Ταυτόχρονα, αποσπώντας την προσοχή των οδηγών βάζουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα αυτών και των συνεπιβατών τους.Κάποιες νόμιμες διαδικασίες που κινήθηκαν εδώ και χρόνια για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης παρέμειναν "τυπικές", γεμίζοντας απλώς κάποια συρτάρια υπηρεσιών με "εγκυκλίους" και "σχετικά" έγγραφα".

"Ζητάμε από τον κάθε αρμόδιο να επιληφθεί αυτού του θέματος, που είναι τόσο σοβαρό και ουσιαστικό για το περιβάλλον, την ασφάλεια των πολιτών και τη γενικότερη αισθητική".

Ποδαρικό με "Ηφαίστειο"

Το "διθέσιο" με την Αλκηστη Πρωτοψάλτη στο "τιμόνι", θα κάνει ποδαρικό στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (Αγ. Κωνσταντίνου 4), όπου από την πρώτη του χρόνου και για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ανεβαίνει η επιτυχημένη παράστασή της "Σαν ηφαίστειο που ξυπνά" (σε σενάριο Λίνας Νικολακοπούλου, σκηνοθεσία Δημήτρη Παπαϊωάννου και μουσική Νίκου Αντύπα). Ο κύκλος παραστάσεων του "ηφαιστείου", που ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα, στην Κύπρο, στη Λισαβόνα και το Λονδίνο (140 παραστάσεις με 300.000 άτομα), θα ολοκληρωθεί στις 28 Φεβρουαρίου. Ημέρες παραστάσεων: Τετάρτη έως και Κυριακή. Ωρα έναρξης: 10μμ. Τιμές εισιτηρίων: 6.000 και 4.000 δρχ. (άνω διάζωμα). Προπώληση εισιτηρίων στα ταμεία του θεάτρου. Τηλέφωνο για κρατήσεις: 4194550.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ