Η ΔΑΣ Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος - Ακροάματος (ΠΟΘΑ) με ανακοίνωσή της καταγγέλλει το προεδρείο της Ομοσπονδίας (αποτελείται από ομάδες προσκείμενες στον ΣΥΡΙΖΑ), το οποίο έσπευσε να κοινοποιήσει το δελτίο Τύπου της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΙΥΕ) για τα γεγονότα του Σαββατοκύριακου (βλέπε σελίδες 12 - 13). Σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Για να μας πει τι; Οτι για όλα φταίνε το ΠΑΜΕ και οι συνδικαλιστές του, που απαιτούν να γίνει το συνέδριο της ΟΙΥΕ ένα συνέδριο για τους εργαζόμενους και όχι για τους εργοδότες, χωρίς "μαϊμούδες" αντιπροσώπους, χωρίς εργοδότες - συνδικαλιστές και χωρίς "μπράβους" των εργοδοτών. Αναδημοσιεύοντας το δελτίο Τύπου αποδέχονται ουσιαστικά τη διαστρέβλωση των γεγονότων, που είναι κατάφωρη, δείχνουν με ποιον είναι και τι πραγματικά φοβούνται».
Καλούν κάθε συνδικαλιστή, κάθε εργαζόμενο που δεν αντέχει την κοροϊδία να τους γυρίσει την πλάτη, υπενθυμίζοντας και γεγονότα της κυβερνητικής παράταξης στο χώρο του Θεάματος - Ακροάματος: «Δεν ξεχνάμε τις μεθοδεύσεις τους για το συνέδριο της Ομοσπονδίας μας, ΠΟΘΑ, με νομιμοποίηση νόθων αντιπροσώπων. Δεν ξεχνάμε την αμεσότητα να σβήσουν κάθε φωνή αμφισβήτησης της κυβερνητικής πολιτικής. Δεν ξεχνάμε την πρεμούρα τους να συγκαλύψουν την κατάσταση του "κράτους εν κράτει" που επικρατεί στο ΚΠΙΣΝ ΑΕ, σύμφωνα με τις επιταγές του "μεγαλοευεργέτη" Νιάρχου. Δεν ξεχνάμε τα εμπόδια που έβαζαν στις διαπραγματεύσεις των μουσικών και ηθοποιών για σύμβαση στο ελεύθερο θέατρο, όπου ήταν σε ανοιχτή επικοινωνία με τους εργοδότες. Δεν ξεχνάμε τη στάση τους στη διεκδίκηση Συλλογικής Σύμβασης των ηθοποιών στο ΚΘΒΕ, όπου προσπαθούσαν με την καθοδήγηση του υπουργείου να απομονώσουν το ΣΕΗ με διάφορα τεχνάσματα. Δεν θα τους αφήσουμε να μας παραμυθιάζουν. Οι μάσκες τους έπεσαν πριν το τέλος της αποκριάς».
Σε δήλωσή τους σχετικά με αυτήν τη μοναδική εμφάνιση αναφέρουν:
«Τραγουδάμε για την εργατική τάξη που παράγει όλο τον κοινωνικό πλούτο, χωρίς να τον καρπώνεται. Με την καλλιτεχνική μας παραγωγή και δράση παίρνουμε ανοιχτά θέση, προσπαθώντας για μια τέχνη οργανική στο εργατικό - λαϊκό κίνημα.
Στεκόμαστε στο πλευρό της τάξης μας, στο πλευρό του εργαζόμενου λαού, στο πλευρό αυτών που παλεύουν για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση, αυτών που αγωνίζονται για την κοινωνικοποιημένη ανθρωπότητα, προχωρώντας αταλάντευτοι στον δρόμο της ταξικής πάλης.
Ευχαριστούμε την ΚΝΕ για την πρόσκληση να παρουσιάσουμε στο Στέκι Πολιτισμού σύγχρονα κοινωνικά και πολιτικά τραγούδια, δίπλα σε παλαιότερα, εδραιωμένα πια στη συνείδηση του λαού μας, τραγούδια του αγώνα».
Η είσοδος θα γίνεται με προσκλήσεις. Μπορείτε να τις προμηθευτείτε από το Στέκι (ώρες 14.00 - 21.00).
Στοιχεία επικοινωνίας: Τηλέφωνο 210.8823.674, email steki@kne.gr
«Είδα στην "Καθημερινή" το άρθρο που επισυνάπτω. Λοιπόν για να τελειώνει αυτή η ιστορία της τεράστιας ψευτιάς που λέγεται εδώ και χρόνια και που παρ' όλες τις διαψεύσεις επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά. Ο Ρίτσος ουδέποτε έγραψε ποίημα για να υμνήσει τα σοβιετικά τανκς που "χόρευαν" στην Πράγα και ουδέποτε αναφέρθηκε σε αυτά. Το όλο θέμα ξεκίνησε από μια προσωπική συζήτηση που είχε γίνει παρόντος του δημοσιογράφου κ. Γιώργου Λιάνη. Ο Ρίτσος είχε γυρίσει από τη Μόσχα όπου είχε παρακολουθήσει την παρέλαση της Πρωτομαγιάς και αυτήν περιέγραφε λέγοντας πόσο τον είχε εντυπωσιάσει "η χαρά του κόσμου που περνούσε, κρατώντας λουλούδια, οι μανάδες με τα μωρά αγκαλιά, οι γέροι με τα παράσημα στο στήθος, παντού χαμόγελα, λουλούδια και μπαλόνια. Μια τεράστια γιορτή. Και ήταν τέτοια η ατμόσφαιρα της χαράς που ακόμα και στην στρατιωτική παρέλαση είχες την εντύπωση πως και τα τανκς χόρευαν". Αυτή την περιγραφή σε μια καθαρά προσωπική κουβέντα, την πήρε ο κ. Λιάνης και την επόμενη μέρα την έκανε ρεπορτάζ γράφοντας πως τα "τανκς χορεύουν" και έτσι ξεκίνησε όλη αυτή η ιστορία που στη συνέχεια έγινε "τα σοβιετικά τανκς που μπήκαν στην Πράγα χορεύουν" και στη συνέχεια έγινε "Ο Ρίτσος έγραψε ποίημα για τα σοβιετικά τανκς που μπήκαν στην Πράγα χορεύοντας". Βεβαίως, ο κ. Λιάνης τα διέψευσε όλα αυτά και έγραψε το τι πραγματικά είχε ειπωθεί και πώς, αλλά φυσικά κανείς δεν έδωσε σημασία στη διάψευση, όπως άλλωστε συμβαίνει πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις. Ο ίδιος ο Ρίτσος, άνθρωπος εξαιρετικά αξιοπρεπής και περήφανος, δεν θέλησε ποτέ να απαντήσει σε όσα γελοία γράφτηκαν σχετικά με το θέμα και από "επώνυμους αριστερούς" της εποχής, θεωρώντας υποτιμητικό για κείνον να απαντήσει σε ένα ψεύδος και να "δικαιολογηθεί" για κάτι που ποτέ δεν είπε ή έκανε».
«Αν ήθελα να σφαντάξω μπορούσα να πετάξω
ξέρω καλά τα μυστικά των πουλιών όπως και της σιωπής.
Προτίμησα τη γη, κάθουμαι κατάχαμα στο ζεστό χώμα.
Μοιράζομαι τη μοίρα τους και την παλεύω.
Είπα ναι και κόκκινο
όπου έπρεπε είπα όχι στους άλλους και σε μένα.
Εχω τη λαδωμένη τραγιάσκα του Λένιν, μια οδοντόβουρτσα, μια τσατσάρα
φτιάχνω σταμνιά, τσουκάλια, αγαλμάτια με αρχιλόχωμα.
Φτιάχνω με λυγαριά και καλάμι καλάθια για τ' αυγά και τα μήλα
φτιάχνω ποιήματα για μικρούς και μεγάλους, πεθαμένους κι αγέννητους».
Το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας έλαβε το «Πράσινο Βιβλίο» του Πίτερ Φαρέλι, όπου αναφέρεται στην αληθινή ιστορία του Αφροαμερικανού πιανίστα Ντον Σέρλι (Μαχέρσαλα Αλι), ο οποίος αποφασίζει να πραγματοποιήσει τη δεκαετία του '60 μουσική περιοδεία σε Πολιτείες του αμερικάνικου Νότου. Θα προσλάβει τον Τόνι Λιπ (Βίγκο Μόρτενσεν), έναν Ιταλοαμερικανό μπράβο, για να τον συνοδεύσει. Οδηγός τους θα είναι το «Πράσινο Βιβλίο», όπου αναφέρει τα ελάχιστα καταλύματα, εστιατόρια κ.λπ. που ήταν τότε ασφαλή για τους Αφροαμερικανούς. Ελαβε επίσης το Οσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου και ο Μαχέρσαλα Αλι το Οσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του.
Η «Ρόμα», ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν, που προβαλλόταν παράλληλα με τους κινηματογράφους και σε διαδικτυακή πλατφόρμα, απέσπασε τα Οσκαρ Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας και Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Η ταινία «Bohemian Rhapsody» του Μπράιαν Σίνγκερ, που αναφέρεται στο συγκρότημα Queen και τον τραγουδιστή τους, Φρέντι Μέρκιουρι, απέσπασε το Οσκαρ Α' Αντρικού Ρόλου για την ερμηνεία του Ράμι Μάλεκ. Απέσπασε ακόμα τα Οσκαρ καλύτερου μοντάζ, ηχητικού μοντάζ και ήχου.
Από τις μεγάλες κατηγορίες, το Οσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου κατέκτησε η Ρετζίνα Κινγκ για την ταινία «Αν η οδός Μπιλ μπορούσε να μιλήσει». Η ταινία «Black Panther» έφυγε με τρία Οσκαρ, αυτά της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Κοστουμιών και Σκηνογραφίας.