ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Γενάρη 1998
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Εγκλημα, οι δύο ναυτικές τραγωδίες

Κακοσυντηρημένα, γέρικα και σάπια τα πλοία ΦΛΕΡ και ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ, που έστειλαν στον υγρό τάφο 28 ναυτικούς. Στις "μαύρες λίστες" των σωματείων οι πλοιοκτήτριες εταιρίες. Μαρτυρία - καταπέλτης για την κατάσταση του ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ και ένα κακοστημένο παιχνίδι γύρω από τους πραγματικούς ιδιοκτήτες του. "Παρών" ξανά ο αμαρτωλός "Ελληνικός Νηογνώμονας"

Δυο νέα εγκλήματα της εφοπλιστικής ασυδοσίας έστειλαν στον υγρό τάφο άλλους 28 ναυτικούς, ανάμεσά τους και 7 Ελληνες, σε δύο ναυάγια που έγιναν μέσα σε διάστημα 24 ωρών! Τα δύο ναυάγια ήταν προδιαγεγραμμένα! Το φορτηγό πλοίο ΦΛΕΡ με σημαία... Κύπρου που βούλιαξε το πρωί της περασμένης Παρασκευής ανοιχτά από το λιμάνι Χάλιφαξ του Καναδά και το φορτηγόΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ με σημαία... Ονδούρας, που βούλιαξε λίγο έξω από τη Σαρδηνία το περασμένο Σάββατο το απόγευμα, αποτελούσαν πλωτά φέρετρα για τους ναυτεργάτες. Ηταν κακοσυντήρητα, γέρικα, σάπια και όχι μόνο αυτό! Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες των δύο πλοίων είναι γνωστές στην "πιάτσα" της Ακτής Μιαούλη, αφού είναι ενταγμένες στις "μαύρες λίστες", που διατηρούν τα ναυτεργατικά σωματεία (που καταρτίζουν από τις καταγγελίες των ναυτεργατών), επειδή διαθέτουν πλοία υψηλού κινδύνου! Επιπλέον, γνώστης αυτής της κατάστασης ήταν και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και οι αρμόδιες αρχές του! Από τους ενόχους δεν μπορούσε να... απουσιάζει και η ιδιωτική εταιρία Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ,που διέθετε τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας στο σαπιοκάραβο ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ, από το 1996!

Ηταν "κουρέλι"!

Στις 30 του περασμένου Δεκέμβρη ο πρώτος μηχανικός του ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ,Σπύρος Κοκόλης ξεμπάρκαρε, λόγω των σοβαρότατων προβλημάτων που παρουσίαζε το 30χρονο πλοίο, το οποίο χαρακτηρίζει "κουρέλι". Τα στοιχεία που παραθέτει είναι καταπέλτης. Το πλοίο έκανε επισκευαστικές εργασίες στον Μόλο Δραπετσώνας από τις 5 ως τις 22 του περασμένου Δεκέμβρη. Ο μηχανικός χαρακτηρίζει τις επισκευές που έγιναν, ως... "άρπα - κόλλα" και αυτό γιατί το πλοίο είχε ρωγμή (κρακ) στο Νο 2 αριστερά διπύθμενο, το οποίο είχαν τακτοποιήσει τον Νοέμβρη με πρόχειρο μπάλωμα (επίθεμα λαμαρίνας) και το άφησαν ως είχε κατά τη διάρκεια των επισκευών!

"Το πλοίο ήταν σε τόσο άθλια κατάσταση - σημειώνει - που για να γίνουν σοβαρές επισκευαστικές εργασίες θα έπρεπε ο πλοιοκτήτης να πληρώσει παραπάνω από όσο άξιζε το ίδιο. Προσπάθησε να το πουλήσει σε κάποιους Ιταλούς, οι οποίοι μόνο που το είδαν απ' έξω έφυγαν τρέχοντας"!

"Μετά την ψευτοεπισκευή φύγαμε από Πειραιά στις 22 Δεκέμβρη - συνεχίζει. Το καράβι εξακολουθεί να είναι χάλια. Κατεστραμμένα έμβολα, "αρπαγμένο" στόφαλο και άλλα σοβαρά προβλήματα. Βγάλαμε το ταξίδι ως την Τουρκία. Από εκεί, αρχίσανε πάλι άλλα προβλήματα στα Νο 1 και Νο 4 αριστερά διπύθμενα, τα οποία βάζανε νερά. Ο πλοιοκτήτης ήταν ενημερωμένος. Οταν ήρθαμε στον Πειραιά στο τέλος Δεκέμβρη, το μόνο που επισκευάστηκε ήταν ένας στόφαλος. Αυτή ήταν και η αιτία απολύσεώς μου. Εγώ βγήκα, αυτοί έφυγαν"... Αποτέλεσμα, το πλοίο άνοιξε σαν χαρτί από τα αριστερά...

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το πλοίο κατατάσσεται το 1996 στον Ελληνικό Νηογνόμωνα (ΕΝ). Ο προϊστάμενος επιθεωρητών του ΕΝ, Φραντσέσκος Τζαμτζής, σε τηλεφωνική επικοινωνία μας, είπε: "Πιθανόν το πλοίο να μην είναι το 1997 στον ΕΝ".! Ενώ σε ερώτησή μας αν ο ΕΝ διέθετε στο πλοίο και πιστοποιητικά ασφαλείας απάντησε: "Πιθανόν ναι"!

Ιστορία αμαρτωλή φαίνεται να είναι και η υπόθεση της πλοιοκτήτριας εταιρίας και του φερόμενου ως πλοιοκτήτη Δημήτρη Γιαστικλή.Η εταιρία "Γκόλντεν Ντράκο" φέρεται να είναι πλοιοκτήτρια, όμως όπως διαπιστώσαμε, είναι διαχειρίστρια, ενώ στην είσοδό της έχουν ξηλωθεί οι ταμπέλες!Μάλιστα, όπως πληροφορηθήκαμε, από τις 27 Νοεμβρίου η εν λόγω εταιρία εμφανίζεται ως εταιρία ναυτικών εργασιών με υπεύθυνη την Ισιδώρα Χούντα,αλλά και τον Δημήτρη Γιαστικλή!Η υπάλληλος, που βρήκαμε, μας έλεγε μεν ότι δεν υπάρχει νεότερο από το ναυάγιο για το οποίο όμως η εταιρία δεν έχει σχέση! Ο κ. Σόφρας, που εμφανίστηκε ως εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρίας, είναι δικηγόρος και έχει σχέση με την εταιρία Tepeleni Shipping που αυτή φέρεται ως πλοιοκτήτρια του πλοίου!

Να σημειωθεί ότι χτες αναγνωρίστηκαν τα δύο πτώματα που είχαν ανασυρθεί την Κυριακή και ανήκουν στον Ελληνα ναύτη Κότζα Μεμέτ Σελαεντίν και στον δεύτερο μηχανικό από το Πακιστάν Μοχμάτ Φιάζ.Αγνοούνται 5 ναυτεργάτες.

ΦΛΕΡ

Ως πλοία υψηλού κινδύνου χαρακτηρίζονται από τους ναυτεργάτες και τα πλοία της εταιρίας NORFLOK SHIPTRADING του εφοπλιστή Θεολόγου Σιγάλα,όπου ανήκει το 26χρονο πλοίο ΦΛΕΡ, το οποίο κόπηκε στα δύο προς τη μεριά της πρύμνης με αποτέλεσμα να χαθούν 21 ναυτεργάτες ανάμεσά τους και 4 Ελληνες. Η εταιρία χαρακτηρίζεται από τα κακοσυντήρητα πλοία της. Χαρακτηριστικά ένας μηχανικός θα μας πει: "Ηταν να μπαρκάρω στο ΕΠΙΚ.Ομως συνάδελφός μου με απέτρεψε λέγοντας μου ότι αν πάω εκεί θα πνιγώ"! Να σημειωθεί ότι το ΕΠΙΚ έχει έτος κατασκευής το 1978, είναι δηλαδή 6 χρόνια νεότερο από το ΦΛΕΡ...

"Να αντιμετωπιστεί η εφοπλιστική ασυδοσία, να γίνουν ουσιαστική έλεγχοι των πλοίων και να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα", απαιτούν με κοινή ανακοίνωσή τους τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, τα οποία καταγγέλλουν ότι οι πραγματικοί υπεύθυνοι είναι η εφοπλιστική ασυδοσία και η πολιτική που τη στηρίζει.

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΚΠ
Αναγκαία η ανάπτυξη του αγώνα

Εληξε χτες το συνέδριο, το οποίο ενέκρινε ψήφισμα της ΔΕΣΚ για την ανάπτυξη του αγώνα των εργαζομένων, ενάντια στην πολιτική όξυνσης των προβλημάτων τους, παρά τις αντίθετες προσπάθειες των δυνάμεων της "συναίνεσης"

Η ανάγκη ανάπτυξης των αγώνων των εργαζομένων, ενάντια στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική, που οξύνει τα προβλήματα της εργατικής τάξης, υπογραμμίζεται στο ψήφισμα που ενέκρινε το 28ο Συνέδριο του Εργατικού Κέντρου Πειραιά,του οποίου οι εργασίες ολοκληρώθηκαν χτες, με την ψηφοφορία επί του διοικητικού απολογισμού και την ανάδειξη εφορευτικής επιτροπής. Την επόμενη Κυριακή θα γίνουν οι εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης και αντιπροσώπων για το συνέδριο της ΓΣΕΕ.

Η πρώτη μέρα του Συνεδρίου σημαδεύτηκε από φαινόμενα συνδικαλιστικής αυθαιρεσίας, στα οποία επιδόθηκαν οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ με τη συμμετοχή της "Αυτόνομης Παρέμβασης,οι οποίες νομιμοποίησαν 39 νόθους αντιπροσώπους έξι ναυτεργατικών σωματείων, που συνεχίζουν να εφαρμόζουν καλπονοθευτικό εκλογικό σύστημα. Το Σάββατο,δεύτερη μέρα των εργασιών, οι ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ αποχώρησαν, για να μην εγκριθεί ψήφισμα της Δημοκρατικής Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης,μια και ελάχιστοι αντιπρόσωποι προσκείμενοι σ' αυτές βρίσκονταν στην αίθουσα. Οι δυνάμεις της ΔΕΣΚ και αριθμός συνέδρων που αρνήθηκαν να ακολουθήσουν τις δυο παρατάξεις παρέμειναν και ενέκριναν το ψήφισμα.

Αναγκαία η ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων

Στο Συνέδριο αναδείχτηκαν, με την ουσιαστική παρέμβαση των αντιπροσώπων της ΔΕΣΚ,τα σοβαρά προβλήματα των εργαζομένων του Πειραιά. Στη Ζώνη Περάματος οι εργαζόμενοι υποαπασχολούνται, τόνισε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Ι. Πουντίδης.Εργοστάσια στον Πειραιά έχουν κλείσει και όλες οι παραγωγικές μονάδες μειώνουν το προσωπικό τους. "Η ανεργία σε στεριά και θάλασσα συνεχώς διογκώνεται", τόνισε ο Σ. Τσιμπόγλου γραμματέας της ΠΕΜΕΝ. Στη διάλυση του κλάδου της Κλωστοϋφαντουργίας αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - ΔέρματοςΛ. Τσιρτσιρίδης, ο οποίος τόνισε ότι στον Πειραιά μεγάλες επιχειρήσεις κλωστοϋφαντουργίας έκλεισαν.

Απέναντι σ' αυτή την τραγική κατάσταση, η ΔΕΣΚ κάλεσε σε συντονισμένους αγώνες της εργατικής τάξης και όλων των εργαζομένων για ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Ταυτόχρονα κάλεσε τους αντιπροσώπους να καταψηφίσουν τον διοικητικό απολογισμό και να ενισχύσουν τις συνεπείς ταξικές δυνάμεις, συμβάλλοντας έτσι στην αλλαγή του συσχετισμού δύναμης για την ανάπτυξη δυναμικών αγώνων ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και για την αλλαγή πορείας του ΕΚΠ.

Το ψήφισμα

Στο ψήφισμα της ΔΕΣΚ, που ενέκρινε το Συνέδριο, τονίζεται ότι την προηγούμενη τριετία τα προβλήματα των εργαζομένων οξύνθηκαν, εξαιτίας της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής. Μιας πολιτικής που - υπογραμμίζεται - υπηρετεί τα συμφέροντα των πολυεθνικών και της "νέας τάξης πραγμάτων", που ξεπουλά κερδοφόρες δημόσιες επιχειρήσεις στο μεγάλο κεφάλαιο, που οδηγεί στο κλείσιμο εργοστασίων, στη συρρίκνωση παραγωγικών μονάδων, στο πέταγμα των ναυτεργατών απ' τα πλοία, στην όξυνση της ανεργίας. Μια πολιτική που σκοπεύει στην αφαίρεση εργατικών κατακτήσεων και στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, στο γκρέμισμα του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος.

Στο ψήφισμα τονίζεται ότι φρένο σ' αυτή την πολιτική μπορεί να βάλει ο αγώνας των εργαζομένων και ότι το προηγούμενο διάστημα αναπτύχθηκαν πολλοί αγώνες, όπως των ναυτεργατών, των μεταλλεργατών, των εκπαιδευτικών, των αγροτών κ.ά. Επισημαίνεται ότι η κυβέρνηση, για να περάσει την πολιτική της, αναπτύσσει την τρομοκρατία και τον αυταρχισμό, ενώ βοηθιέται απ' τις πλειοψηφίες των συνδικαλιστικών οργάνων, που αντί να οργανώσουν την αντίσταση των εργαζομένων, συμμετέχουν στον "κοινωνικό διάλογο" - απάτη και υπέγραψαν το κατάπτυστο "σύμφωνο εμπιστοσύνης". Τονίζεται πως απαιτείται στο κοινό μέτωπο εργοδοτών - κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ενωσης, να αντιταχθεί το κοινό μέτωπο των εργαζομένων.

Οι στόχοι πάλης που θέτει είναι: Διεκδίκηση βασικού μεροκάματου της Εθνικής Σύμβασης στις 8.000 δραχμές και βασικού μισθού στις 200.000 δραχμές. Κατώτερη σύνταξη ίση με τα 20 ημερομίσθια του ανειδίκευτου εργάτη. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων και μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Επιδότηση των ανέργων στο 80% του βασικού μισθού και για όσο διάστημα θα είναι άνεργος. Παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όλους τους ανέργους. Καθιέρωση 35ωρου - 7ωρου - 5ήμερου με αύξηση αποδοχών. Κατάργηση υπερεργασίας και μείωση των υπερωριών. Κατάργηση των νόμων που επιτρέπουν τη μερική απασχόληση. Απαγόρευση απόλυσης την τελευταία 5ετία πριν τη σύνταξη. Κατάργηση των μέτρων του ΥΕΝ που πετούν τους ναυτεργάτες έξω απ' τα πλοία. Χτύπημα του δουλεμπορικού κυκλώματος και ριζική αναδιοργάνωση του ΓΕΝΕ. Πολιτική για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Ζώνης Περάματος. Κλαδικές πολιτικές προς όφελος των εργαζομένων. Επίσης, στο συνέδριο εγκρίθηκε ψήφισμα για την κατάργηση του αντιτσιγγάνικου απαρτχάιντ.

Κατάληψη γραφείων Εργατικής Εστίας

ΠΥΡΓΟΣ.-

Τα γραφεία της Εργατικής Εστίας στον Πύργο Ηλείας κατέλαβαν χτες από τις 7 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι, οικοδόμοι της περιοχής, απαιτώντας τη μεταστέγαση της υπηρεσίας σε μεγαλύτερο κτίριο ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται οι εργαζόμενοι, αλλά και να σταματήσει η Εργατική Εστία να χρηματοδοτεί το Ταμείο των εργατοπατέρων.

Η κατάληψη έληξε όταν η πρόεδρος του Οργανισμού, σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο του Συνδικάτου Οικοδόμων Παναγιώτη Σταθά,δεσμεύτηκε ότι εντός 20 ημερών θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη μετεγκατάσταση των γραφείων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ