Ετσι, θα ξανακάτσουν στο εδώλιο με την αρχική κακουργηματική κατηγορία της ανθρωποκτονίας από πρόθεση με ενδεχόμενο δόλο, ο πολιτικός μηχανικός Αλέξανδρος Δόβας και ο αρχιτέκτονας Νίκος Σχολίδης, για τους οποίους το δικαστήριο ομόφωνα είχε μετατρέψει την κατηγορία σε πλημμέλημα για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και στη συνέχεια με ψήφους 5-2 τους επέβαλε ποινή φυλάκισης πέντε ετών με αναστολή. Ηδη, οι καταδικασθέντες έχουν ασκήσει έφεση κατά αυτής της απόφασης.
Να σημειωθεί ότι ορισμένοι από τους συγγενείς των θυμάτων προσανατολίζονταν μετά την απόφαση του δικαστηρίου να στραφούν με αγωγές κατά του Δημοσίου, θεωρώντας πως, όπως φάνηκε από την ακροαματική διαδικασία, σοβαρές ευθύνες για την κατάρρευση του εργοστασίου έχουν αρμόδιες υπηρεσίες, όπως αυτή της Πολεοδομίας διότι από το 1976 που κτίστηκε το εργοστάσιο έως το 1999 που γκρεμίστηκε, στην καλύτερη περίπτωση λόγω πλημμελών ελέγχων δεν είχαν διαπιστώσει τις κακοτεχνίες, στη χειρότερη τις κάλυπταν. Μετά την έφεση από τον εισαγγελέα δεν είναι σαφές αν τελικά θα στραφούν κατά του Δημοσίου τώρα ή θα περιμένουν την εκδίκαση της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό.
Υπενθυμίζουμε ότι ο εισαγγελέας της έδρας Χρήστος Σατλάνης είχε δεχτεί τη μετατροπή της κατηγορίας από ανθρωποκτονία από πρόθεση με ενδεχόμενο δόλο (με το σκεπτικό ότι από την τετράμηνη διαδικασία δεν αποδείχτηκε ο δόλος), σε θανατηφόρα έκθεση σε κίνδυνο, κατηγορία που και αυτή είναι κακούργημα.
Ο Γιάννης Θωμάς, συνήγορος του Αλέξανδρου Δόβα, χαρακτήρισε υπερβολική την ενέργεια του εισαγγελέα Κων/νου Νίκα, προσθέτοντας ότι κυριάρχησε περισσότερο σε αυτή η σκοπιμότητα και ο συναισθηματισμός για το θάνατο 39 ανθρώπων και λιγότερο ο νόμος.
Αλλαγές στο χώρο ελλιμενισμού και απόπλου των πλοίων των Δυτικών Κυκλάδων και Σάμου - Ικαρίας φέρνει ο ελλιμενισμός στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά των κρουαζιερόπλοιων που θα φιλοξενήσουν επισκέπτες των Ολυμπιακών αγώνων.
Ετσι, όπως ανακοίνωσε το Κεντρικό Λιμεναρχείο, από 9-31 Αυγούστου τα πλοία της γραμμής Δυτικών Κυκλάδων θα αναχωρούν ως εξής: Το Ε/Γ-Ο/Γ ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ από τον προβλήτα Αγίου Διονυσίου. Τα Ε/Γ-Ο/Γ ΕΞΠΡΕΣ ΑΔΩΝΙΣ - ΡΟΜΙΛΝΤΑ και ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ από τον προβλήτα Τζελέπη.
Τα πλοία γραμμής Σάμου - Ικαρίας θα αναχωρούν ως εξής: ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ - ΕΞΠΡΕΣ ΑΔΩΝΙΣ από την Ακτή Ηετίωνα, ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ - ΝΤΑΛΙΑΝΑ και ΜΙΛΕΝΑ από Ακτή Βασιλειάδη.
Οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν από και προς Δυτ. Κυκλάδες και Σάμο - Ικαρία μπορούν να πληροφορηθούν την πύλη εισόδου για το πλοίο που πρόκειται να ταξιδέψουν επικοινωνώντας στα τηλέφωνα: 210.4147.800, 210.4226.000 ή με τις εταιρίες των πλοίων.
Το έκτο τροχαίο ατύχημα στο δίκτυο του Τραμ σημειώθηκε χτες. Συγκεκριμένα, συρμός συγκρούστηκε με αυτοκίνητο στη διασταύρωση των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου και Μήδειας, στη Νέα Σμύρνη, όταν ο οδηγός του τελευταίου, προσπάθησε να διασχίσει τις γραμμές. Από τη σύγκρουση δεν υπήρχαν τραυματισμοί, ενώ μετά την απομάκρυνση του οχήματος, η κίνηση διεξήχθη κανονικά στο σημείο.
Και όλα αυτά στις πρώτες 15 ημέρες λειτουργίας του όπου έχει μεταφέρει 600.000 επιβάτες. Δεν έχουν λείψει όμως και άλλα προβλήματα. Αυτά έχουν να κάνουν με το σύστημα τηλεματικής, την έκδοση εισιτηρίων μέσω των αυτόματων μηχανημάτων, τον κλιματισμό και την υπερθέρμανση των φρένων.
Εντονη σεισμική δραστηριότητα παρατηρήθηκε από προχτές το πρωί μέχρι και χτες το βράδυ στα τουρκικά παράλια, με επίκεντρο τον Κεραμεικό Κόλπο της Τουρκίας. Η τελευταία ισχυρή σεισμική δόνηση, μεγέθους 5,5 βαθμών τις κλίμακας Ρίχτερ, σημειώθηκε χτες στις 5.20 το απόγευμα.
Νωρίτερα προηγήθηκαν μικρότερες σεισμικές δονήσεις ενώ στις 6 το πρωί σημειώθηκε σεισμική δόνηση μεγέθους 5,7 βαθμών και στις 7.20 5,5 βαθμών. Οι σεισμοί έγιναν ιδιαίτερα αισθητοί εκτός από τα τουρκικά παράλια της περιοχής και στην Κω, στη Ρόδο, στην Κάλυμνο, στη Σύμη, στη Νίσυρο και τη Λέρο. Στα Δωδεκάνησα δεν έχουν αναφερθεί ζημιές. Στο Μποντρούμ της Τουρκίας 15 άτομα τραυματίστηκαν ελαφρά, γιατί λόγω του πανικού πήδηξαν από τα μπαλκόνια των σπιτιών τους.
Προχτές σημειώθηκαν τρεις σεισμικές δονήσεις από 4,6 έως 5,1, οι οποίες έγιναν και αυτές αισθητές στην περιοχή. Μέχρι χτες το βράδυ, η μετασεισμική ακολουθία συνεχίζονταν σε μικρότερα μεγέθη.
Συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ζητά άμεσα το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας προκειμένου να λάβει συγκεκριμένες απαντήσεις στο υπόμνημα που κατέθεσε στις 26 Μάρτη, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα εκπαιδευτικά, εργασιακά, ασφαλιστικά αιτήματα του κλάδου. Στη συνεδρίασή του στις 2 Αυγούστου, το ΔΣ της Ομοσπονδίας συζήτησε τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης και στις 24 Αυγούστου πρόκειται να συνεδριάσει εκ νέου και αφού συνεκτιμήσει και τις απαντήσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, θα καθορίσει το πρόγραμμα δράσης για τη νέα συνδικαλιστική χρονιά. Μια χρονιά για την οποία το υπουργείο έχει εξαγγείλει εθνικό διάλογο για την Παιδεία, έχοντας δηλώσει εξαρχής ότι ο διάλογος θα αφορά πλευρές του προγράμματος της ΝΔ για την Παιδεία.
Στο μεταξύ χτες, η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου, μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ, σημείωσε σχετικά με τα αιτήματα των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ότι «έχουν διάφορα αιτήματα τα οποία η πολιτεία δεν τους τα ικανοποίησε επί χρόνια αλλά εμείς ικανοποιήσαμε ήδη μέσα σε αυτό το σύντομο διάστημα τα αιτήματα για τους αναπληρωτές και για να δημιουργηθούν στο σχολείο πιο μόνιμες εκπαιδευτικές καταστάσεις κι όχι αυτά που έγιναν πέρυσι, για τα οποία αντιδρούσαν οι ίδιοι με τους πολλές χιλιάδες ωρομίσθιους και υπάρχουν ορισμένα πράγματα που έχουν διευθετηθεί». Αναφερόμενη δε, στο ενδεχόμενο κινητοποιήσεων από τη νέα χρονιά, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «απεργιακές κινητοποιήσεις μπορεί να κάνει ο καθένας καθώς είναι δημοκρατικό δικαίωμα αλλά όλοι κρίνονται».
Να αναλάβει ο ίδιος ο πρωθυπουργός και υπουργός Πολιτισμού Κ. Καραμανλής την ευθύνη και να μην επιτρέψει την περιβαλλοντική καταστροφή της Μαρίνας Ζέας και την καταστροφή του αρχαίου ναυστάθμου που βρίσκεται στο βυθό της, απαίτησαν προχτές το βράδυ τα μέλη της επιτροπής κατοίκων του Πασαλιμανιού, της πλατείας Αλεξάνδρας και της Φρεαττύδας, σε συγκέντρωση που πραγματοποίησαν στην πλατεία Κοραή.
Οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για τον επαίσχυντο, όπως χαρακτηρίζουν, τρόπο παραχώρησης του Πασαλιμανιού και της Μαρίνας Ζέας σε ιδιωτική εταιρία για 45 χρόνια και για τον τρόπο που η εταιρία προχωράει σε παράνομες επεκτάσεις με την προσθήκη νέων προβλήτων, την εγκατάσταση δεξαμενών καυσίμων, τον ελλιμενισμό περισσότερων σκαφών αναψυχής, την καταστροφή του ελάχιστου πρασίνου και την τσιμεντοποίηση των ελεύθερων χώρων.
Παράλληλα κατήγγειλαν τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά, ο οποίος αν και διαβεβαίωσε τους κατοίκους στις 16 Ιούνη ότι η περιοχή δε θα επιβαρυνθεί, υπαναχώρησε και υπέγραψε την περιβαλλοντική μελέτη. Επίσης κατήγγειλαν το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο το οποίο αντί να προστατέψει τις αρχαιότητες στο χώρο, ενέκρινε τις επεκτάσεις που θα το καταστρέψουν.
Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας παραβρέθηκε και ο Κ. Τζατζάνης, επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης «Πειραιάς Αναγέννηση», ο οποίος αφού συμπαραστάθηκε στον αγώνα των κατοίκων, τους κάλεσε να αντισταθούν και με τον αγώνα τους να μην επιτρέψουν τη νέα αυτή περιβαλλοντική καταστροφή.