Θα κινείται στη γνωστή λογική της κυβέρνησης, της εμπορευματοποίησης
Σε κρίσιμη στιγμή για το θέατρο - σκηνές κλείνουν γιατί δεν έχουν να πληρώσουν το ενοίκιο, θίασοι δανείζονται για να στήσουν τις παραστάσεις τους, καθώς ακόμη δεν εκταμιεύτηκαν τα χρήματα της περσινής επιχορήγησης - ο υπουργός Πολιτισμού ανακοίνωσε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου τις ...θεωρητικού επιπέδου προθέσεις του ΥΠΠΟ για τα θέματα θεάτρου και χορού.
«Τη συνολική αντιμετώπιση και το μακροχρόνιο σχεδιασμό της θεατρικής και ορχηστρικής πολιτικής του ΥΠΠΟ σε εθνικό και διεθνές επίπεδο», σκοπεύει, όπως είπε ο Γ. Βουλγαράκης, να προωθήσει με την ίδρυση Εθνικού Κέντρου Θεάτρου και Χορού. Το μακροχρόνιο θεσμικό έλλειμμα στην πολιτική θεάτρου και χορού ανατίθεται, με σχέδιο νόμου που σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή (τώρα βρίσκεται στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή), σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, που θα λειτουργεί με Διοικητικό Συμβούλιο και 31 θέσεις προσωπικού. Θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, από επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης και διεθνών οργανισμών, χορηγίες, ειδικούς λαχνούς, δωρεές, κλπ. Και μόνο αυτό δείχνει ότι θα κινείται στη συγκεκριμένη λογική της σημερινής κυβέρνησης, της ιδιωτικοποίησης - εμπορευματοποίησης του πολιτισμού.
Οσον αφορά στις αρμοδιότητες του Κέντρου, όπως προς το παρόν ανακοινώθηκε, θα είναι η συνεργασία με τα κρατικά θέατρα, η επαναξιολόγηση και επεξεργασία νέων προγραμματικών συμβάσεων με τα ΔΗΠΕΘΕ, στήριξη των παιδικών θεάτρων και χοροθεάτρων και της ερασιτεχνικής θεατρικής δημιουργίας, συνδιοργάνωση παιδαγωγικών, ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, κ.ά. Στο πλαίσιο της διεθνούς προβολής, η προώθηση διεθνών θεατρικών και χορευτικών συμπαραγωγών, περιοδειών και ανταλλαγών, η συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού για την προβολή των αρχαίων θεάτρων, των φεστιβάλ και των παραστάσεων, κ.ά. ως σκηνικό για διεθνείς παραγωγές!
Από όσα ανακοινώθηκαν δεν είναι ιδιαίτερα καθαρός ο ρόλος και οι αρμοδιότητες αυτού του Κέντρου σε πρακτικό επίπεδο και στην επίλυση χρόνιων ζητημάτων. Μοιάζει λίγο ως παραγωγή θεωρητικών μέτρων και σταθμών, χωρίς αποφασιστικό ρόλο. Κάτι σαν συμβουλευτικό κέντρο του ΥΠΠΟ.
Χτες ανακοινώθηκαν, επίσης, οι δύο νέες γνωμοδοτικές επιτροπές θεάτρου και χορού, που θα αναλάβουν καθήκοντα μετά τις 31 του Δεκέμβρη, οπότε λήγει η θητεία των προηγούμενων επιτροπών και άρα από κει και πέρα θα αρχίσουν να εξετάζουν τις αιτήσεις των θιάσων για το φετινό τους ρεπερτόριο. Οπότε καταλαβαίνουμε ότι καλή άνοιξη - όπερ σημαίνει τέλος της σεζόν - θα ανακοινωθούν οι φετινές επιχορηγήσεις.
Κατά τ' άλλα, σύντομα θα ανακοινωθεί το νομοσχέδιο για την ίδρυση της Ακαδημίας Τεχνών, ενώ μελετάται σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών η ίδρυση «Κινηματογραφικής βιομηχανίας»! Ναι. Καλά διαβάσατε. Νεότερα... θα έχουμε σύντομα.
Εργο του Β. Τάγκαλου |
Εγκαινιάζεται (31/10, 7.30 μ.μ.) στην «έκφραση γιάννα γραμματοπούλου» (Βαλαωρίτου 9α), έκθεση ζωγραφικής του Βασίλη Τάγκαλου. Πρόκειται για τοπία από τα νησιά του Αιγαίου, τη Μάνη και τον τόπο καταγωγής του, την Αρκαδία.
Τη νέα δουλιά του παρουσιάζει ο Τάσος Τούντας στον τεχνοχώρο «Το Μήλο» (Αμύντα 11, πλ. Προσκόπων).
Με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του Ιωάννη Σπηλιόπουλου, ο Πολιτισμικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων παρουσιάζει (έως 3/11) στο Πνευματικό Κέντρο (Ακαδημίας 50), έκθεση έργων του. Ζωγράφος και καθηγητής εικαστικών, ο Ιωάννης Σπηλιόπουλος (1906 - 1975) σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας. Το έργο του ξεχωρίζει για τις σχεδιαστικές του αρετές - στις σπουδές και στα ολοκληρωμένα σχέδια που φιλοτεχνεί με μολύβι, κάρβουνο και σινική μελάνι και στις ελαιογραφίες του - που διακρίνονται για την οξύτητα και την αισθαντικότητα της απόδοσης των θεμάτων του (γυμνά, πορτρέτα, τοπία), τα οποία εμπνέεται από καθημερινούς ανθρώπους που συναναστρέφεται. Οπως σημειώνει η Αθηνά Σχινά: «Οι "νεκρές φύσεις" του εντυπωσιάζουν, όσον αφορά την υποβλητικότητα με την οποία τις διαπραγματεύονται, αφήνοντας να συνυπάρχουν ρεαλιστικές εκδοχές και λαϊκότροπα στοιχεία, που χαρίζουν δροσιά και αμεσότητα στο σύνολο».
Eurokinissi |
Οπως σχολίασε ο Φ. Μποτέρο «Δεν αποκάλυπτα τίποτα που δεν ήταν ήδη γνωστό. Απογοητεύτηκα που το καλλιτεχνικό αυτό όραμα δεν μπορούσε να εκτεθεί». Ενώ ο κριτικός τέχνης Ντέιβιντ Ντ' Αρσί εκτιμά ότι «τα μουσεία αποφεύγουν να προκαλούν την κυβέρνηση. Εάν επρόκειτο για άλλα έργα του Μποτέρο θα τα δέχονταν. Είναι, ίσως, ο πιο αναγνωρίσιμος σύγχρονος καλλιτέχνης. Αλλά το τελευταίο πράγμα που θέλουν τα μουσεία είναι να στιγματιστούν»...
Σημειώνουμε ότι σημαντικός αριθμός δημιουργιών του Φ. Μποτέρο από αυτή τη σειρά, παρουσιάστηκαν στο ελληνικό κοινό, με δύο εκθέσεις το περασμένο καλοκαίρι στην Αθήνα.
Η Ενωση Ελλήνων Μουσουργών, σε συνεργασία με το Σύλλογο Φίλων Δημήτρη Δραγατάκη, στο πλαίσιο του 7ου κύκλου «Μουσική του Κόσμου», διοργανώνει (31/10, 8.30 μ.μ.) στο Ινστιτούτο «Γκαίτε» (Ομήρου 14-16) συναυλία με τίτλο «Βραβεία 2ου Διαγωνισμού Σύνθεσης στη μνήμη Δημήτρη Δραγατάκη». Θα παρουσιαστούν τα βραβευμένα στο διαγωνισμό έργα των Γ. Δούση, Αντ. Ανέστη και Δ. Δοξάκη, καθώς και έργα Δημ. Δραγατάκη, K. Stockhausen και Al. Schnittke. Το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής διευθύνει ο Ιάκωβος Κονιτόπουλος. Σολίστ: Μαργαρίτα Συγγενιώτου (μέτζο σοπράνο) και Βίκυ Στυλιανού (πιάνο). Είσοδος ελεύθερη.
Οι «Μπλε» ξεκινούν αύριο τις εμφανίσεις τους στο «Οξυγόνο live» (Βούρβαχη και Κορυζή 4, Ν. Κόσμος, τηλ. 210 9240740). Κεφάτοι και ανανεωμένοι θα πραγματοποιήσουν οχτώ εμφανίσεις (κάθε Παρασκευή και Σάββατο), έχοντας στις «αποσκευές» τους το καινούριο τους άλμπουμ «Ονειρα σου τραγουδάω». Τη Δευτέρα (30/10), στις 10μμ, στη σκηνή του «Οξυγόνου» ανεβαίνουν ο Ευτύχης Ζαρμπ και οι «Οξυγόνο», που υπόσχονται μία πολύχρωμη μουσική βραδιά.