ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 14 Απρίλη 2001 - Κυριακή 15 Απρίλη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΚΕ
Ενεργά στον αγώνα για τα προβλήματα των μεταναστών

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 15ου Συνεδρίου της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συλλόγων και Κοινοτήτων στη Σουηδία

Στο Καλμάρ της Σουηδίας πραγματοποιήθηκε στις 24 και 25 Μάρτη το 15ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συλλόγων και Κοινοτήτων Σουηδίας (ΟΕΣΚΣ) που σημείωσε επιτυχία. Οι εργασίες του ολοκληρώθηκαν με την εκλογή του νέου ΔΣ της Ομοσπονδίας, όπου η ΑΣΕΜ (παράταξη που στηρίζει το ΚΚΕ) πήρε 4 έδρες, η ΠΑΚΜΕ (παράταξη του ΠΑΣΟΚ) 4 έδρες, η ΔΑΚΕΣ (της ΝΔ) 2 έδρες, η ΕΑΣ (του ΣΥΝ) 2 έδρες και μια έδρα πήρε ένα ανεξάρτητο ψηφοδέλτιο.

Κατά τη διαδικασία της συζήτησης θίχτηκαν τα σοβαρά προβλήματα που απασχολούν τους Ελληνες μετανάστες, τα οποία δεν είναι διαφορετικά από αυτά που αντιμετωπίζουν οι υπόλοιποι αλλοδαποί, αλλά και οι Σουηδοί εργάτες και οξύνονται λόγω της ενσωμάτωσης της Σουηδίας στην ΟΝΕ και την Ευρωπαϊκή Ενωση (ΕΕ).

Το πρώτο ζήτημα που αναφέρθηκε είναι ότι από την περίοδο που μπήκε η Σουηδία στην ΕΕ, οι Ελληνες και άλλοι αλλοδαποί εργάτες, δίπλα στα λαϊκά στρώματα της Σουηδίας, άρχισαν να γεύονται τις φοβερές συνέπειες της ΕΕ. Συγκεκριμένα, υπάρχει μεγάλη τάση ιδιωτικοποιήσεων, με αποτέλεσμα τις απολύσεις μεγάλου αριθμού εργαζομένων και ιδιαιτέρα αλλοδαπών. Για παράδειγμα, στις 26 Μάρτη η «Ερικσον», από δυο εργοστάσιά της στη Στοκχόλμη που αριθμούσαν 4.900 εργάτες, απέλυσε τους 2.600.

Επίσης, σοβαρά είναι τα προβλήματα με την ανάπτυξη του ρατσισμού στη Σουηδία (αποτελεί από τις πρώτες χώρες ανάπτυξης του ρατσισμού στην Ευρώπη). Κατ' αυτή την έννοια, οι Ελληνες εργαζόμενοι και ιδιαίτερα η ΑΣΕΜ (παράταξη που στηρίζει το ΚΚΕ), στο πλαίσιο της Ομοσπονδίας, θεωρεί πρώτιστο καθήκον την ενεργοποίηση των εργαζόμενων στη Σουηδία ενάντια σ' αυτές τις συνέπειες από την ΕΕ, μέσα από τα συνδικάτα και το μαζικό κίνημα που έχει απενεργοποιήσει η σοσιαλδημοκρατία. Επίσης, στις 24-25 Μάρτη, διάστημα κατά το οποίο πραγματοποιήθηκε η Σύνοδος Κορυφής της ΕΕ, ο σουηδικός λαός και ιδιαίτερα ο λαός της Στοκχόλμης γνώρισε για πρώτη φορά στην ιστορία των τελευταίων 100 χρόνων του την αντίδραση των κατασταλτικών μηχανισμών που επιβλήθηκαν από την ΕΕ.

Κάλεσμα αγώνα στους μετανάστες από το ΚΚΕ

Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτισαν ο πρέσβης της Κύπρου, ο δήμαρχος της πόλης, διαβάστηκε χαιρετιστήριο του προέδρου της Σουηδικής Βουλής, ενώ έγιναν και χαιρετισμοί από εκπροσώπους κομμάτων από την Ελλάδα, του ΚΚΕ, του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝ.

Εκ μέρους του ΚΚΕ χαιρέτισε τις εργασίες του Συνεδρίου της ΟΕΣΚΣ ο Κ. Βουλγαρόπουλος, μέλος της ΚΕ του Κόμματος. «Οι παρεμβάσεις των εκπροσώπων των άλλων κομμάτων μάς θύμισαν τις δεκαετίες του '50 και του '60, που περιδιάβαιναν τους μετανάστες και τους υπόσχονταν ψεύτικες υποσχέσεις. Οι εκπρόσωποι της άρχουσας τάξης ονόμαζαν "ευλογία θεού" τη μετανάστευση, στέλνοντας εκατοντάδες χιλιάδες νέους ικανούς Ελληνες και Ελληνίδες βορά στην εκμετάλλευση του μεγάλου κεφαλαίου» είπε ανοίγοντας την ομιλία του ο Κ. Βουλγαρόπουλος και συνέχισε: «Σήμερα καμαρώνουν που γέμισε και η Ελλάδα με πάνω από 800.000 αλλοδαπούς εργάτες, οι οποίοι δοκιμάζουν μια ανελέητη εκμετάλλευση, κάτω από τις πιο απάνθρωπες συνθήκες και διωγμούς. Την ίδια στιγμή προπαγανδίζουν την επιτυχία των "εθνικών τους στόχων" στην ΟΝΕ και την πλήρη ενσωμάτωση της χώρας στην ΕΕ».

Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ τόνισε ότι σήμερα η ελληνική κυβέρνηση, με την υπόδειξη της ΕΕ και τη βοήθεια των κομμάτων που συμφωνούν μαζί της, προχωράει στην αφαίρεση των βασικών κατακτήσεων της εργατικής τάξης, «αυξάνοντας την ανεργία, την υποαπασχόληση, τη φτώχεια και την εξαθλίωση, σπέρνοντας την αβεβαιότητα και την απόγνωση στο λαό και ιδιαίτερα στους νέους και τις γυναίκες», ενώ ταυτόχρονα καταστρέφει τη μικρή και μεσαία αγροτιά, τα μεσαία στρώματα της πόλης και του χωριού. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα σχέδια της κυβέρνησης για τον «τρομονόμο», την απαγόρευση των διαδηλώσεων και την ενίσχυση των κατασταλτικών μηχανισμών για το χτύπημα του μαζικού λαϊκού κινήματος.

Στη συνέχεια, ο Κ. Βουλγαρόπουλος αναφέρθηκε στο βρώμικο πόλεμο του ΝΑΤΟ εναντίον του γιουγκοσλαβικού λαού και γενικότερα την εγκληματική δράση του ιμπεριαλισμού στα Βαλκάνια, καταλογίζοντας και στην ελληνική κυβέρνηση τις σοβαρές ευθύνες της. Κλείνοντας τόνισε πως ο ελληνικός λαός και η νεολαία της πατρίδας μας, με τους αγώνες τους, θα χαλάσουν αυτά τα σχέδια των ιμπεριαλιστών και σ' αυτή την κατεύθυνση κάλεσε να αγωνιστούν και οι Ελληνες της Σουηδίας μέσα από την Ομοσπονδία και τα Συνδικάτα. Τους κάλεσε να αγωνιστούν μαζί με τους Σουηδούς και τους εργάτες των άλλων χωρών - μελών της ΕΕ, ενάντια στην πολιτική των μονοπωλίων, για να φύγει το ΝΑΤΟ από τα Βαλκάνια, για να μην περάσει το ξερίζωμα των κατακτήσεων των εργαζομένων, για μια καλύτερη και αξιοπρεπή κοινωνικο-οικονομική ζωή, ειρήνη, δημοκρατία και προκοπή.

Οι στόχοι της ΑΣΕΜ

Σε ό,τι αφορά τους στόχους που θέτει η ΑΣΕΜ και μετά το 15ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας, επιγραμματικά αναφέρουμε:

  • Ανάπτυξη της συνεργασίας και της στενής επαφής και ενίσχυσης των κοινοτήτων από την Ομοσπονδία Ελληνικών Συλλόγων και Κοινοτήτων Σουηδίας.
  • Στροφή προς την ελληνική νεολαία και την ολόπλευρη βοήθειά της για την ανάπτυξή της, τοπικά και πανσουηδικά, στη βάση των δικών της ενδιαφερόντων.
  • Προσπάθεια για αρμονική ενσωμάτωση στη σουηδική κοινωνία, με τη διατήρηση της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού μας.
  • Ανοιχτό μέτωπο ενάντια στο ρατσισμό και τις διακρίσεις.
  • Πληροφόρηση για τις επιπτώσεις από το νέο σύστημα συνταξιοδότησης και τις ιδιωτικοποιήσεις των κρατικών επιχειρήσεων.
  • Ενίσχυση των γυναικείων επιτροπών στις κοινότητες, των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, των εθνικοτοπικών συλλόγων, πολιτιστικών και αθλητικών συλλόγων και των ΚΑΠΗ.
  • Διεκδίκηση του δικαιώματος να μπορεί ο ελληνισμός να έχει τη δυνατότητα αυτοοργάνωσης.
  • Απαιτεί από την ελληνική κυβέρνηση την άμεση λύση στο θέμα της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος στη χώρα παραμονής.
  • Απορρίπτει τη δραστηριότητα του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ) και απαιτεί ένα ΣΑΕ που θα εκπροσωπεί τις υπαρκτές οργανώσεις των αποδήμων και θα ασχολείται με τα πραγματικά τους προβλήματα (το σημερινό ΣΑΕ έχει μετεξελιχθεί σε όργανο της κυβέρνησης και του μεγάλου μονοπωλιακού κεφαλαίου).

Η παράταξη ΑΣΕΜ μέσα από την Ομοσπονδία απαιτεί την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ανασυγκρότηση του Συντονιστικού Οργάνου Ελληνικών Ομοσπονδιών Ευρώπης (ΣΟΕΟΚ) και την ενίσχυσή του από την ελληνική πολιτεία. Επίσης απαιτεί από την ελληνική κυβέρνηση μια ισότιμη και πιο δίκαιη φορολογία των Ελλήνων απόδημων στην πατρίδα. Τέλος, απαιτεί τη λύση χρόνιων προβλημάτων, κληρονομικών και άλλων.

Επίσης η ΑΣΕΜ και οι Ελληνες της Σουηδίας ανησυχούν βαθύτατα και καταδικάζουν την ιμπεριαλιστική πολιτική του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και των Ηνωμένων Πολιτειών στα Βαλκάνια και αγωνίζονται δίπλα στο σουηδικό φιλειρηνικό κίνημα για την ειρήνη στην περιοχή και στον κόσμο. Σημειώνουμε ότι η ΑΣΕΜ κατέθεσε στο Συνέδριο ένα ψήφισμα που καταδίκαζε τον πόλεμο του ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία, που συνέχιζε με άλλες μορφές στην ΠΓΔΜ, για το οποίο η ΠΑΚΜΕ (παράταξη του ΠΑΣΟΚ) έκανε ό,τι μπορούσε και τελικά δεν πέρασε το ψήφισμα αυτό.


Α.Γ.


Η ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Καλή ανάσταση, λοιπόν!...

Ετούτες τις άγιες μέρες, τις μέρες της «βαθιάς κατάνυξης», όπου χιλιάδες κοντύλια, στυλό, κομπιούτερ, ραδιόφωνα και τηλεοράσεις σταυροκοπιούνται ψέλνοντας από το πρωί ως το βράδυ ύμνους στο «Θεό», στον «υιό του θεού» και τη «μητέρα» του, ζούμε όλοι μια σύμβαση. Μία σύμβαση, που κρατάει και λειτουργεί καταλυτικά στη συνείδηση του ανθρώπου... δυο χιλιάδες χρόνια. Ετσι, ελαφρά τη καρδία, και δήθεν αθώα, ο καθένας, που έχει τη δυνατότητα και το μέσον, αναπέμπει και από ένα λιβανωτό στο «θείο δράμα» και στη «θεία ιστορία», παραβλέποντας την υποχρέωση, αφού ξέρει, να εξηγήσει, να ερμηνεύσει, να διηγηθεί σωστά τα γεγονότα!

Ο κόσμος, οι θεατές, οι «πιστοί» στήνονται απέναντι από την τηλεόραση και δέχονται την επίθεση της εικόνας. Δεκάδες Χριστοί, Παναγίες, Βαραββάδες, περνάνε μπροστά από τα μάτια του, μεταφέροντας τόνους συγκίνησης. Πάσχει με τις περιπέτειες του Χριστού, ακούει τις ομιλίες του, επισκέπτεται τους χώρους που επισκέφθηκε (μυθολογικά) εκείνος. Τα σπίτια μας γεμίζουν κυνηγημένους Εβραίους και Ρωμαίους στρατιώτες να τους κυνηγάνε.

Συνεπικουρούν την τηλεόραση τα ραδιόφωνα, τα γραπτά, οι εκκλησίες... Ακόμα και οι εκφωνητές δείχνουν λυπημένοι και μιλάνε μελοδραματικά για το «θείο δράμα», με τους ίδιους δραματικούς τόνους που μεταδίδουν τα γνωστά εγκλήματα, τους σεισμούς, τις ερωτικές δίκες, τα παιδάκια που πεθαίνουν από λευχαιμία, τις κυρίες που κάνουν αγαθοεργίες. Η Μεγάλη Βδομάδα, γενικά - και ειδικά - προσφέρεται για... κλάματα!

Ετσι, η θρησκευτική - και πολιτική, βέβαια - σκοπιμότητα, κυριαρχεί και επιβάλλεται συναισθηματικά - και βίαια - πάνω στις συνειδήσεις των ανθρώπων και στην αλήθεια, φυσικά! Κανένας, τελικά, δε θα μάθει ποιες αιτίες ξεσήκωσαν τους Εβραίους ενάντια στους Ρωμαίους. Το πρώτο επίπεδο της ιστορίας, οι περιπέτειες του Χριστού, αιχμαλωτίζει το ενδιαφέρον. Κανένας δε θα μάθει την αρχή του τέλους μιας αυτοκρατορίας. Τους πραγματικούς λόγους που γέννησαν αυτόν το μύθο και τι ανάγκες εξέφραζε. Το βάθος, δηλαδή, και την ουσία της υπόθεσης.

Ακόμα και η ανάγκη του ανθρώπου για ξεκούραση, για επαφή με τους δικούς του και τον τόπο που γεννήθηκε, για την «τήρηση» κάποιων παραδόσεων (που με τα χρόνια πήραν, βέβαια, άλλες κοινωνικές διαστάσεις) προσμετράται στο «θείο δράμα». Εκατομμύρια άνθρωποι βαφτίζονται «πιστοί». Γίνονται οι κομπάρσοι, που γεμίζουν τα πλάνα του σκηνοθέτη. Τα αυτοκίνητα, τα πλοία, τα τρένα, τα αεροπλάνα μεταφέρουν «πιστούς» και όχι ανθρώπους που ικανοποιούν άλλες ανάγκες!

Και όλο αυτό το σκηνικό ντύνεται, για περισσότερη συγκίνηση, βέβαια, με κλασική μουσική. Θαυμάσια κομμάτια, τα περισσότερα από τα οποία γράφτηκαν για άλλους λόγους, γίνονται η ηχητική επένδυση αυτής της πραγματικά ενδιαφέρουσας ιστορίας. Μιας ιστορίας που υπακούει στους νόμους του Αριστοτέλη. Μιας ιστορίας που έχει αρχή, μέση και τέλος, για να συγκινεί και να συναρπάζει... Ακόμα και προοδευτικοί, άθεοι οι πιο πολλοί, ποιητές, συγγραφείς, ζωγράφοι, που στα έργα τους χρησιμοποίησαν μεταφορικά, φυσικά, πρόσωπα της γνωστής ιστορίας, για να μεταδώσουν στον κόσμο τους συλλογισμούς τους, μπαίνουν και αυτοί στην κουστωδία των μαθητών, των ευαγγελιστών, των ιερέων! Ονομάζονται και αυτοί - αυθαίρετα, βέβαια, και χωρίς την άδειά τους - προπαγανδιστές της «θείας υπόθεσης»!

Και αυτό το γαϊτανάκι ξεδιπλώνεται - και μεταφέρεται - από γενιά σε γενιά. Κάθε τόσο, βέβαια, για να τονώνεται το ενδιαφέρον, προστίθενται νέα «στοιχεία». Πότε ανακαλύπτεται το σεντόνι που τύλιξε το ματωμένο κορμί του Χριστού, πότε βρίσκεται ο τάφος του, πότε κομμάτια του σταυρού. Τώρα τελευταία, μάλιστα, «σοβαροί» επιστήμονες, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, αποφάνθηκαν και για τα πραγματικά χαρακτηριστικά του. Ο Χριστός δεν ήταν ξανθός, ήταν μελαχρινός, κοντός και άσχημος. Τέτοια ανατροπή! Νέος καυγάς, νέα επεισόδια στο σίριαλ! Και δεκάδες εικόνες της Παναγίας να κλαίνε σε όλη την επικράτεια!

Ολος αυτός ο κουρνιαχτός και ο θόρυβος, που σκόπιμα συντηρείται, σκεπάζει την αλήθεια. Εμποδίζει τον άνθρωπο να απαντήσει στο ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς, σήμερα, πια, σ' αυτές τις μαγγανείες, όταν η επιστήμη έχει δώσει τεκμηριωμένες απαντήσεις στις άγνοιες που οδήγησαν τον άνθρωπο σε αυτή την αντίληψη; Στην αντίληψη του «Θεού»; Του υπερφυσικού όντος, που, σύμφωνα με τη φιλοσοφία του Θεϊσμού, «δημιούργησε», τάχα, τον κόσμο και, από τότε - και με αυτό το δικαίωμα, βέβαια - «παρεμβαίνει στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων και κατευθύνει τις επιθυμίες τους και τις δραστηριότητές τους»;

Ολος αυτός ο κουρνιαχτός, όλος αυτός ο θόρυβος, όλο αυτό το εντυπωσιακό «θέαμα και ακρόαμα», που παρακολουθούμε καθημερινά και κορυφώνεται, βέβαια, ετούτες τις μέρες, είναι ένα γερό εργαλείο για να μείνουν τα πράγματα ακίνητα. Είναι ό,τι πρέπει για να κρατιέται ο κόσμος σε σκοτεινά μονοπάτια. Να εναποθέτει τις ελπίδες του σε υπερφυσικά όντα.

Καλή Ανάσταση, λοιπόν!..


Του
Νίκου ΑΝΤΩΝΑΚΟΥ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ