Αλλο ένα ατύχημα που δείχνει τη γύμνια του αστικού κράτους
Eurokinissi |
Το πρώτο ρυμουλκό έφτασε 20 ώρες μετά το ατύχημα, αλλά το πλοίο δεν κινείται |
Το πλοίο, με ευθύνη κράτους και εταιρείας (είναι η «Κοινοπραξία Πλοίων»), εξακολουθούσε να βρίσκεται στην ξέρα, αφού η μεν εταιρεία μία μέρα σχεδόν μετά δεν είχε φροντίσει για τις προβλεπόμενες ενέργειες αποκόλλησης και ναυαγιαίρεσης, η δε κυβέρνηση εμφανιζόταν ως «Πόντιος Πιλάτος», αποποιούμενη την όποια ευθύνη.
Είναι χαρακτηριστική η ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής: «Μέχρι και τις πρωινές ώρες σήμερα (σ.σ. χτες) δεν έχει ανατεθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία η εκπόνηση και κατάθεση σχεδίου αποκόλλησης και ναυαγιαίρεσης προς έγκριση, γεγονός που εγείρει σοβαρό ζήτημα για τη διασφάλιση των περιουσιών των πολιτών αλλά και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος». Αργότερα έγινε γνωστό ότι ...ενημερώθηκε ο αρμόδιος εισαγγελέας για τη μη ανταπόκριση της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Το υπουργείο ανέφερε ακόμα ότι «ο πλοίαρχος δεν ενημέρωσε, ως όφειλε, τις αρμόδιες αρχές για την προσάραξη» και ότι «το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) του αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, μετά από επανειλημμένες προσπάθειες, κατάφερε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά μαζί του περίπου δέκα λεπτά μετά το συμβάν».
Eurokinissi |
Μία μέρα μετά, το φεριμπότ παραμένει κολλημένο στην ξέρα |
Πολλές είναι επίσης οι καταγγελίες για απουσία ενημέρωσης των επιβατών από τον πλοίαρχο, ενώ ακόμα και τα σωσίβια τα βρήκαν μόνοι τους, η δε αποβίβαση έγινε με σιδερένια σκάλα. Βίντεο που κυκλοφόρησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτυπώνει τη χαοτική κατάσταση που επικρατούσε: «Το καράβι χτύπησε σε ξέρα. Εχει γείρει. Κανείς δεν εμφανίστηκε. Δεν βγήκε καμία ανακοίνωση. Τα σωσίβια τα πήρε μόνος του ο κόσμος κάτω από τα καθίσματα. Δεν έχει εμφανιστεί κανένας από το πλήρωμα», ακούγεται η φωνή ενός επιβάτη που περιγράφει το κλίμα εγκατάλειψης.
Κάποιοι από τους επιβάτες με πρωτοβουλία των τοπικών αρχών μεταφέρθηκαν και φιλοξενήθηκαν στο Μαρμάρι.
Το πρώτο ρυμουλκό έφτασε στην περιοχή 20 ώρες μετά, αλλά η επιχείρηση αποκόλλησης του φεριμπότ δεν είχε ξεκινήσει, ενώ παράλληλα δύτες επιχειρούσαν υποθαλάσσιες εργασίες και γίνονταν προσπάθειες μετακίνησης των οχημάτων στο εσωτερικό του πλοίου, ώστε να ανασηκωθεί η πλώρη.
Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων, που παραμένουν στο πλοίο, έχουν δώσει τα στοιχεία τους και τα κλειδιά και περιμένουν πότε θα τους παραδοθούν.
Ο καπετάνιος του πλοίου, ο οποίος προσήχθη χτες το πρωί στο Λιμενικό Τμήμα, που έχει αναλάβει τη διερεύνηση της υπόθεσης, οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Χαλκίδας. Σε βάρος του ασκήθηκε ποινική δίωξη για αδικήματα κατά της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και για παρακώλυση συγκοινωνιών. Ο καπετάνιος οδηγήθηκε στον ανακριτή, από τον οποίο ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί αύριο Παρασκευή, ενώ τέθηκε υπό κράτηση μέχρι την απολογία του.
Τις ευθύνες του υπουργείου Ναυτιλίας και των αρμόδιων υπηρεσιών του για τις συνθήκες που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», με αφορμή την προσάραξη πλοίου σε βραχονησίδα το απόγευμα της Τρίτης. Το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Παναγία Παραβουνιώτισσα», με 9μελές πλήρωμα και 105 επιβάτες, προσάραξε στη βραχονησίδα Γλάρος ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Νέα Στύρα - Αγία Μαρίνα.
«Οι καλές καιρικές συνθήκες συνέβαλαν στο να μην υπάρξουν τραυματισμοί στους επιβάτες και στο πλήρωμα, καθώς το πλοίο είχε πάρει κλίση και οι συνθήκες ήταν ιδιαιτέρως επικίνδυνες», τονίζουν τα σωματεία, ενώ επισημαίνουν πως η απομάκρυνση των επιβατών «πραγματοποιήθηκε με βάρκες ιδιωτών, καθώς άργησε η συνδρομή του Λιμενικού».
«Για άλλη μια φορά, από τύχη δεν υπήρξε σοβαρός τραυματισμός, επιβάτη ή ναυτεργάτη, σε αυτήν την υπερπροσπάθεια των ναυτεργατών να μη χαθεί δευτερόλεπτο κατά την εκτέλεση των δρομολογίων, ώστε τα πλοία να εκτελούν φορτωμένα δρομολογιακά προγράμματα, ιδιαίτερα κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Ο ανταγωνισμός των ναυτιλιακών εταιρειών της ακτοπλοΐας, σε μικρά και μεγάλα λιμάνια, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε ατυχήματα, τους ναυτεργάτες στα όρια της σωματικής εξάντλησης στην προσπάθειά τους να αντεπεξέλθουν σε συνθήκες υπερεργασίας, ενώ οι επιβάτες, που πληρώνουν πανάκριβα τη μετακίνησή τους, κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή», σημειώνουν στην κοινή τους ανακοίνωση.
Τα δύο σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες και τους κατοίκους των νησιών σε συντονισμό δράσης προκειμένου να διεκδικήσουν σύγχρονο ακτοπλοϊκό δίκτυο, με φτηνές και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που θα ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες, και ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.
Προφυλακιστέα κρίθηκε χτες η 32χρονη μητέρα από την Αλγερία για τον θάνατο της 4χρονης κόρης της. Απολογήθηκε κλαίγοντας στον ανακριτή. Κατηγορείται για τον θάνατο του παιδιού της, του 4χρονου κοριτσιού που βρέθηκε νεκρό στην παραλία Εδέμ του Παλαιού Φαλήρου. Αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες, όπως ανθρωποκτονία από πρόθεση σε ήρεμη ψυχική κατάσταση, και ενδοοικογενειακή επικίνδυνη σωματική βλάβη.
Η ίδια αρνήθηκε ότι είναι υπαίτια για τον θάνατο της κόρης της και τον αποδίδει σε ατύχημα στο μπάνιο. Οι συνήγοροι υπεράσπισης τονίζουν πως το παιδί έχασε τη ζωή του από ατύχημα και πως το μετέφερε νεκρό στην παραλία όπου το άφησε, από φόβο να μη χάσει την επιμέλεια των άλλων δύο ανήλικων παιδιών της αν δήλωνε δυστύχημα. Η υπεράσπιση αναμένει ολοκληρωμένα αποτελέσματα των ιστολογικών και τοξικολογικών εξετάσεων. Η 32χρονη δεν κατέθεσε απολογητικό υπόμνημα, αλλά προτίμησε να μιλήσει, μέσω διερμηνέα, με τον ανακριτή και να απαντήσει στα ερωτήματά του. Σύμφωνα με πληροφορίες ζήτησε να οριστεί τεχνικός σύμβουλος από την πλευρά της, που θα εξετάσει την ιατροδικαστική έκθεση για το 4χρονο κοριτσάκι και τα ευρήματα των Αρχών.
Η συνήγορός της σημείωσε, επίσης, ότι η μητέρα είναι θύμα κακοποίησης και ότι η υπεράσπιση θα προσκομίσει στην ανάκριση στοιχεία για νοσηλείες της κατηγορουμένης εξαιτίας άγριων ξυλοδαρμών που έχει υποστεί από τον Σύρο σύζυγό της, ο οποίος έχει εξαφανιστεί. Στο μεταξύ, τα δύο μεγαλύτερα παιδιά της 32χρονης φιλοξενούνται προσωρινά στο νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία.
Ανακοίνωση με αφορμή την προσάραξη του πλοίου στον Ευβοϊκό Κόλπο
Για το σοβαρό περιστατικό με το Ε/Γ - Ο/Γ πλοίο στο δρομολόγιο Νέα Στύρα - Αγία Μαρίνα το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του τονίζει: «Η προσάραξη του πλοίου που εκτελούσε το δρομολόγιο Νέα Στύρα - Αγία Μαρίνα αποτελεί ένα πολύ σοβαρό περιστατικό, από το οποίο θα μπορούσαν να προκύψουν πολύ πιο σοβαρές και επικίνδυνες συνθήκες για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων σε αυτό. Στο να αποφευχθούν τα χειρότερα συντέλεσαν κυρίως οι καλές καιρικές συνθήκες και η άμεση συνδρομή εθελοντών με βάρκες, σε αντίθεση με τη στάση των αρμόδιων κρατικών αρχών και της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Το υπουργείο Ναυτιλίας και οι αρμόδιες κρατικές αρχές οφείλουν να δώσουν σαφείς εξηγήσεις τόσο για τα αίτια του ατυχήματος, όσο και για τις απαράδεκτες συνθήκες εκκένωσης του πλοίου που καταγγέλλουν οι επιβάτες.
Η εντατικοποίηση των δρομολογίων, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, και ο ανταγωνισμός των ακτοπλοϊκών εταιρειών, σε συνδυασμό με την έλλειψη μέτρων ασφαλείας και την υπερεργασία των ναυτεργατών, διαμορφώνουν ένα εκρηκτικό μείγμα και πολλαπλασιάζουν τους κινδύνους για σοβαρά ατυχήματα.
Για μία ακόμα φορά αποδεικνύεται ότι οι ασφαλείς και φτηνές συγκοινωνίες για επιβάτες και εργαζόμενους είναι ζητούμενο και πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διεκδίκησης απέναντι σε μια πολιτική που υπηρετεί τα κέρδη και όχι τις λαϊκές ανάγκες».
Για βιασμό ενός παιδιού, γενετήσιες πράξεις σε ακόμη 19 και πορνογραφία ανηλίκων κατηγορείται 47χρονος καθηγητής Γυμνασίου της Σάμου. Η εισαγγελέας Πρωτοδικών Σάμου έδωσε τα στοιχεία ταυτότητας και φωτογραφίες του στη δημοσιότητα - ενέργεια που αποσκοπεί στην πρωταρχική ανάγκη προστασίας της ανηλικότητας και του κοινωνικού συνόλου και στην περαιτέρω διερεύνηση της συμμετοχής του κατηγορουμένου και σε άλλες αξιόποινες πράξεις, σε βάρος έτερων ανηλίκων.
Ο κατηγορούμενος φέρεται να εκμεταλλευόταν τη θέση του ως καθηγητής και αργότερα διευθυντής Γυμνασίου και χοροδιδάσκαλος σε σύλλογο, για να προσελκύσει τα θύματα.