ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 31 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΓΡΟΤΕΣ
Προσπάθειες για συγκρότηση Πανθεσσαλονίκιας Συντονιστικής

Προσπάθεια για τη δημιουργία Πανθεσσαλονίκιας Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα των αγροτών ξεκίνησε προχτές, μέσα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Κοινότητας Χαλκηδόνας στη Δυτική Υπαιθρο. Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη διεργασίες για τη δημιουργία περιφερειακών Συντονιστικών Επιτροπών, τόσο στην Ανατολική όσο και στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Ηδη η Συντονιστική Επιτροπή Αγροτών Κτηνοτρόφων της Επαρχίας Λαγκαδά, που δημιουργήθηκε μέσα από μεγάλη σύσκεψη αγροτικών φορέων την περασμένη Κυριακή, έχει προγραμματίσει την πραγματοποίηση συλλαλητηρίων στις 15 Γενάρη. Παράλληλα ζητά την παρέμβαση εισαγγελέα, προκειμένου να μπει φρένο στην ασύδοτη και ληστρική πολιτική της ΑΤΕ, που παρακρατά παράνομα χρήματα από τις επιδοτήσεις της ΕΕ για τα προϊόντα και καταδικάζει τους αγρότες σε πλήρη οικονομική εξαθλίωση.

Κάτω από την πίεση των προβλημάτων, αλλά και την εκφρασμένη απόφαση των αγροτών να βγουν αγωνιστικά απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση που δέχονται από κυβέρνηση, ΕΕ, μεγαλεμπόρους και ΑΤΕ, οι δύο Ομοσπονδίες του νομού σύρθηκαν και, μετά από αλλεπάλληλες αναβολές, τελικά κάλεσαν σε σύσκεψη αγροτικούς φορείς και μέλη συντονιστικών επιτροπών που αναδείχτηκαν από τα μπλόκα των προηγούμενων χρόνων, προκειμένου να "διαγνωστούν" οι διαθέσεις του αγροτικού κόσμου!

Μέσα από τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, διαπιστώθηκε πως στόχος των δύο Ομοσπονδιών ΟΑΣ (ΠΑΣΟΚ) και ΟΔΑΣ (ΝΔ) και των συνδικαλιστών τους είναι η υπονόμευση με κάθε τρόπο και η πρόκληση εμποδίων στη δηλωμένη απόφαση των αγροτών να βγουν αγωνιστικά στους δρόμους. Μια πρόθεση που φάνηκε καθαρά από τις τοποθετήσεις των δύο προέδρων Σ. Σαλιάκη και Σ. Παρλαπάνη,που περιορίστηκαν να ενημερώσουν για τη συνάντηση που είχαν προ μηνός με τον υπουργό Γεωργίας, όπου τους ζητήθηκε πίστωση χρόνου για να εξεταστούν τα προβλήματα της αγροτιάς. Χαρακτηριστική της πρόθεσής τους ήταν άλλωστε και μια φράση του προέδρου της ΟΔΑΣ Σ. Παρλαπάνη: "Τα τρακτέρ στους δρόμους έχουν παλιώσει. Ξεφούσκωσαν όπως και τα λάστιχά τους. Πρέπει να βρούμε άλλους τρόπους δράσης".

Ο υπονομευτικός ρόλος των δύο Ομοσπονδιών επισημάνθηκε από πολλούς αγρότες. Αρκετοί μάλιστα κατήγγειλαν πως τα ΔΣ των Ομοσπονδιών αναδείχτηκαν μέσα από νόθες διαδικασίες και δεν εκπροσωπούν τίποτε παρά μόνο τον εαυτό τους. Ετσι οι αγρότες απέρριψαν την απέλπιδα προσπάθεια των δύο προέδρων που, προκειμένου να χειραγωγήσουν κάθε προσπάθεια αγωνιστικής δράσης, πρότειναν οι Ομοσπονδίες να ηγηθούν και να συντονίσουν τους αγώνες των αγροτών πλαισιωμένες από ορισμένους εκπροσώπους συνεταιρισμών κατά περιφέρεια στο νομό. Τελικά αποφασίστηκε να γίνει προσπάθεια δημιουργίας Πανθεσσαλονίκιας Επιτροπής.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ
Καταγγέλλουν την πολιτική απαξίωσης της εταιρίας

Εκδηλώθηκαν οι πρώτες συντονισμένες αντιδράσεις των εργαζομένων στην "Ολυμπιακή Αεροπορία", ενάντια στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις για την απαξίωση και την ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα.

Σε κοινή τους σύσκεψη οι διοικήσεις έξι πρωτοβάθμιων σωματείων της ΟΑ, που εκπροσωπούν το 70% των εργαζομένων στην εταιρία, αφού εξέτασαν τη σημερινή κατάσταση του εθνικού αερομεταφορέα, λαμβάνοντας υπόψη και το πόρισμα των "συμβούλων" της κυβέρνησης, "Salomon" και ΕΤΕΒΑ, για την εκχώρηση της διοίκησης της ΟΑ σε ξένη αεροπορική εταιρία, διαπίστωσαν ομόφωνα ότι "στην πολύπλευρη επίθεση που δέχεται η ΟΑ, κύρια ευθύνη φέρει η κυβέρνηση, που με την πολιτική της συνεχίζει την απαξίωση της εταιρίας".

Ειδικότερα, στην κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν οι διοικήσεις των Σωματείων Υπαλλήλων (ΕΕΑΕ), Επιστημόνων (ΕΣΕΠΟΑ), Ιπταμένων Συνοδών - Φροντιστών (ΕΙΣΦ), Τεχνικών (ΕΠΤΑΟΑ και ΕΤΕΜ - Π) και Εργατών (ΣΕΠΟΑ), επισημαίνεται ότι η εταιρία ακολουθεί "επικίνδυνη πορεία" και είναι σα να βρίσκεται σε κατάσταση "απεργίας", που δεν την έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι, αλλά η κυβέρνηση, έχοντας ως συμμέτοχο μια διοίκηση "σιωπής".Σημειώνεται ότι οι εκπρόσωποι των έξι Σωματείων, σε παράσταση που έκαναν προς τη διοίκηση της ΟΑ μετά τη σύσκεψη, έθεσαν τα ζητήματα στον διευθύνοντα σύμβουλο Θ. Τσακιρίδη και του επισήμαναν τις δυσλειτουργίες, τις αγκυλώσεις και τις χαμένες ευκαιρίες για την εταιρία, που προκύπτουν από το νόμο 2602 "περί εξυγίανσης". Παράλληλα, ζήτησαν από τη διοίκηση, σε συνεννόηση με το μέτοχο (κυβέρνηση), να δοθούν άμεσα λύσεις που θα εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα και την ομαλή λειτουργία της εταιρίας. Σε διαφορετική περίπτωση, προειδοποιούν ότι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα απαντήσουν στα σχέδια συρρίκνωσης και απαξίωσης του εθνικού αερομεταφορέα.

"Αξια όλη η Καισαριανή"

Ορκίστηκε χτες ο νέος δήμαρχος Γ. Κατημερτζής

Κάλεσμα σε έντιμη διαχείριση των δημοτικών πραγμάτων και σύγκρουσης με όσα αντιλαϊκά και αντιδημοτικά μέτρα επιχειρεί να επιβάλει η κυβέρνηση, έστειλε χτες, κατά την ορκωμοσία του Δημοτικού Συμβουλίου Καισαριανής, ο νέος δήμαρχος της πόλης Γιώργος Κατημερτζής.Ενα κάλεσμα που απηύθυνε τόσο στους νεοεκλεγέντες δημοτικούς συμβούλους, όσο και στον καισαριανιώτικο λαό, γιατί "μόνο μαζί με τους δημότες μπορεί να ανατραπεί η εφαρμοζόμενη αντιλαϊκή πολιτική που διοχετεύεται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση", όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος.

Παρουσία πλήθους κόσμου, εκπροσώπων μαζικών φορέων της πόλης, των δημάρχων Χολαργού και Ζωγράφου και του ανθρώπου που "έχτισε" την Καισαριανή, του επίτιμου δημάρχου Παναγιώτη Μακρή,ο Γ. Κατημερτζής στάθηκε περισσότερο στον ουσιαστικό παρά στον τυπικό όρκο. Και αυτός, όπως τον παρουσίασε χτες ο νέος δήμαρχος, έχει δύο κατευθύνσεις: "Πρώτον, να διαχειριστούμε έντιμα και συνειδητά τα δημοτικά πράγματα στα πλαίσια που μας καθορίζει το Σύνταγμα και το συμφέρον των δημοτών μας. Δεύτερον, να αντιπολιτευτούμε και να συγκρουστούμε με όσα αντιλαϊκά και δημοτικά μέτρα προσπαθεί να επιβάλει η κυβέρνηση και άλλα κέντρα αποφάσεων που βλάπτουν τη χώρα και κύρια τις χαμηλοεισοδηματικές τάξεις".

Διαβεβαιώνοντας πως το Δημοτικό Συμβούλιο θα δράσει σε αυτά τα πλαίσια, ο Γ. Κατημερτζής κάλεσε τους Καισαριανιώτες να συμμετάσχουν. Εμείς, είπε, θα βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία μαζί σας, με τις κεραίες μας σε συνεχή ένταση ώστε να παίρνουμε τα μηνύματά σας. Το ίδιο καλούμε να κάνετε και εσείς, γιατί μόνο με ένα πλατύ μέτωπο όλου του λαού μπορούμε να αντισταθούμε στα σημερινά αρνητικά, οικονομικά και κοινωνικά φαινόμενα. Η αντίσταση αυτή, όπως σημείωσε ο Γ. Κατημερτζής, πρέπει να εκφραστεί και μέσα από την ΤΑ, καθώς η νέα δημοτική περίοδος βρίσκει το θεσμό σε ακόμα πιο εχθρικό περιβάλλον, οικονομικού στραγγαλισμού και αφόρητου εναγκαλισμού από την κεντρική εξουσία.

Το τέλος της ορκωμοσίας ακολούθησαν χειροκροτήματα και η αποδοχή του νέου δημάρχου ως "άξιος", για να απαντήσει ο Γ. Κατημερτζής: "Αξια όλη η Καισαριανή".

ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εγκαταλειμμένη η υπηρεσία καθαριότητας

Σε σκουπιδότοπο έχει μετατραπεί τον τελευταίο καιρό η Θεσσαλονίκη, ενώ μερίδα του Τύπου όπως και διάφοροι δήθεν ιθύνοντες παραπληροφορούν και κινδυνολογούν επιρρίπτοντας ευθύνες και στους εργαζόμενους στην καθαριότητα για την κατάσταση που επικρατεί. Με χθεσινή τους ανακοίνωση οι εργαζόμενοι ζητούν από τους πραγματικούς υπεύθυνους να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

"Παρά τις όποιες εκκλήσεις μας, τα τελευταία χρόνια, για ανανέωση του στόλου με προμήθεια νέων απορριμματοφόρων οχημάτων, ο δήμος δεν αγοράζει κανένα, παρότι εισπράττει κάθε χρόνο 580 εκατομμύρια από τα ανταποδοτικά τέλη. Φυσικό αποτέλεσμα, είναι να μη γίνεται η ανανέωση του στόλου και τα παλιά αυτοκίνητα, συμμετέχοντας και στις τρεις βάρδιες, να κουραστούν και σήμερα γερασμένα, να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στο δύσκολο έργο τους", επισημαίνουν οι εργαζόμενοι. Αναφέρουν επίσης ότι "απαιτείται άμεση προμήθεια τουλάχιστον 45 νέων αυτοκινήτων, (ο δήμος προχώρησε σε προμήθεια 12), ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις 75 βάρδιες ημερησίως (32 πρωί, 20 απόγευμα και 23). Τα 12 αυτοκίνητα στην πορεία θα καταντήσουν σαράβαλα με το ρυθμό και τον τρόπο λειτουργίας και αποτελούν ασπιρίνη στον καρκίνο".Επίσης οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι προκειμένου να κάνουν καλύτερα τη δουλιά τους απαιτείται:

- Αμεση πρόσληψη μονίμων εργατών αποκλειστικά για τις υπηρεσίες καθαριότητας.

- Να μετεγκατασταθεί και να εξοπλιστεί το μηχανουργείο και να επανδρωθεί με εξειδικευμένο προσωπικό. Να προμηθευτεί ανταλλακτικά και να οργανωθούν οι αποθήκες.

- Να προμηθευτούν τράκτορες για τη μεταφορά των κοντέινερς και να λειτουργήσει επιτέλους ο σταθμός μεταφόρτωσης σε καθημερινή βάση για όλες τις βάρδιες, καθώς ένα έργο 4 δισ. δραχμών εξαρτάται από 3 χαλασμένους τράκτορες.

- Να εφαρμοστούν οι στοιχειώδεις αρχές υγιεινής και ασφάλειας για τους εργαζόμενους.

"Με τον υπάρχοντα μηχανολογικό εξοπλισμό και με τις συνθήκες της πόλης, είναι αδύνατο εμείς οι εργαζόμενοι παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειές μας, να ανταποκριθούμε στο δύσκολο έργο της καθαριότητας. Επομένως απαιτείται βούληση της δημοτικής αρχής και βαθιά τομή στον τρόπο λειτουργίας", υπογραμμίζουν οι εργαζόμενοι. Τέλος, καλούν τους αρμόδιους να αφήσουν τα διάφορα τερτίπια και να νοιαστούν για τους εργαζόμενους αλλά και τους χιλιάδες πολίτες αναλαμβάνοντας τις ευθύνες τους.

ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ

Τελούμε την Κυριακή 3.1.99 και ώρα 11.15 π.μ. ετήσιο μνημόσυνο στον Ιερό Ναό Αγ. Ισιδώρου του Β Κοιμητηρίου Πατησίων για την ανάπαυση της ψυχής του πολυαγαπημένου μας συζύγου και πατέρα

ΧΡΗΣΤΟΥ ΝΤΟΜΟΡΑ

Η σύζυγος: Μάρθα.

Η κόρη: Αφροδίτη.

Οι λοιποί συγγενείς.

***

Τελούμε την Κυριακή 3.1.99 και ώρα 11.30 π.μ. 40ήμερο μνημόσυνο εις τον Ιερό Ναό Αγ. Γεωργίου του Κοιμητηρίου Καισαριανής, υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του πολυαγαπημένου μας συζύγου, πατέρα, αδελφού, παππού και θείου

ΙΩΑΝΝΗ ΞΥΔΗ

Η σύζυγος: Δήμητρα.

Τα παιδιά του: Μαρία και Μανώλης Βουλαρινός, Αντώνης και Χαρούλα Ξύδη, Σπύρος και Γεωργία Κοκκίνη.

Τα αδέλφια: Αναστασία και Αγγελος Μεγρέμης.

Τα εγγόνια, τα ανίψια, οι λοιποί συγγενείς.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Τα τελευταία δρομολόγια

Στις 10 μμ θα εκτελεστούν σήμερα τα τελευταία δρομολόγια των αστικών λεωφορείων και των τρόλεϊ, ενώ από τις 8 μμ θα τροποποιηθούν τα δρομολόγια των γραμμών που διέρχονται από το Σύνταγμα, λόγω της πρωτοχρονιάτικης εορταστικής εκδήλωσης στην Πλατεία Συντάγματος.

Ανάλογες αλλαγές στις ώρες εκτέλεσης των τελευταίων δρομολογίων θα ισχύσουν σήμερα και για τους συρμούς του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και τα πράσινα λεωφορεία. Οι πρώτοι συρμοί του "ηλεκτρικού" θ' αρχίσουν να αποσύρονται από τις 9.44 μμ (Πειραιάς - Κηφισιά) και οι τελευταίοι στις 10.33 μμ (Ομόνοια - Πειραιάς). Αντίστοιχα, το τελευταίο δρομολόγιο στα πράσινα λεωφορεία θα εκτελεστεί στις 11.10 μμ, στη γραμμή Σύνταγμα - Πειραιάς.

Σημειώνεται ότι αύριο, μεθαύριο, στις 3 και στις 6 Γενάρη 1999, τα δρομολόγια των μπλε λεωφορείων και των τρόλεϊ θα είναι μειωμένα.

Δε γλιτώνει το πρόστιμο ο "ΑΝΤΕΝΝΑ"

Ο τηλεοπτικός σταθμός "ΑΝΤΕΝΝΑ" υποχρεώνεται να καταβάλει το πρόστιμο των 100.000.000 δρχ., που του επιβλήθηκε τον περασμένο χρόνο για το περιεχόμενο της εκπομπής "Κεντρί" της Νατάσσας Ράγιου στις 18-6-96, με αντικείμενο το βιασμό ανήλικης από τον πατέρα της (ο τελευταίος αμέσως μετά την εκπομπή αυτοκτόνησε).

Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών απέρριψε την προσφυγή της ιδιοκτησίας του σταθμού για ανακοπή της πράξης της ΔΟΥ, με την οποία επιχειρήθηκε η είσπραξη του προστίμου, κρίνοντας ότι αυτό ορθώς επιβλήθηκε, καθώς μάλιστα ο εν λόγω σταθμός ήταν και υπότροπος, αφού του είχε επιβληθεί και στο παρελθόν (4-3-97) πρόστιμο για ανάλογο περιστατικό.

Ελεύθερος ο Μ. Μονσελάς

Αποφυλακίστηκε χτες ο Ματθαίος Μονσελάς, μετά την έκτιση των τριών πέμπτων της ποινής που του είχε επιβληθεί για την "κατά παραγγελία της ίδιας" δολοφονία της οδοντιάτρου Γεωργίας (Γιόλας) Βαγενά στις 11-1-1994. Το Τριμελές Συμβούλιο Εφετών Πειραιά έκρινε ότι επέδειξε καλή διαγωγή ως κρατούμενος και ειλικρινή μεταμέλεια για την πράξη του. Είχε καταδικαστεί σε 12 χρόνια κάθειρξη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ