Απαράδεκτη η κατάσταση στον Υγειονομικό Σταθμό ΙΚΑ Ταύρου, καθώς αδυνατεί να καλύψει, τόσο τις υγειονομικές, όσο και τις διοικητικές ανάγκες των κατοίκων της πόλης
Σοβαρά προβλήματα λειτουργίας αντιμετωπίζει ο σταθμός του ΙΚΑ στον Ταύρο, καθώς έχει πολλές ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό και στεγάζεται σε ακατάλληλο κτίριο. Ο δήμος, οι φορείς και οι κάτοικοι θεωρούν απόλυτη αναγκαιότητα τη στέγασή του σε νέο σύγχρονο και κατάλληλο κτίριο, όπως απαραίτητη θεωρούν και την παράλληλη μετατροπή του από σταθμό ΙΚΑ σε υποκατάστημα, με ταυτόχρονη πλήρωση των κενών θέσεων.
Το θέμα έχει απασχολήσει πολλές φορές τη δημοτική αρχή, η οποία κατά καιρούς υποδεικνύει στη διοίκηση του ΙΚΑ χώρους, όπου μπορεί να μεταστεγαστεί ο σταθμός, έτσι ώστε να υπάρξει αίσιο τέλος. Καμία, όμως, πρόταση δεν έγινε ως σήμερα αποδεκτή, αφού η διοίκηση του ΙΚΑ απαιτεί από το δήμο να της παραχωρήσει δωρεάν έκταση, ώστε να γίνει εκεί κτίριο. Πράγμα που δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί, όπως δήλωσε στο "Ρ" ο αντιδήμαρχος Κώστας Ζωγράφος,εφόσον δεν υπάρχει οικονομική δυνατότητα και ελεύθεροι χώροι.
Ετσι, τις ανάγκες μιας καθαρά βιομηχανικής περιοχής, με 550 εργοστάσια και βιοτεχνίες και 22.000 κατοίκους, έρχεται να τις καλύψει ένας σταθμός του ΙΚΑ που υπολειτουργεί. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Τόσο το επιστημονικό, όσο και το νοσηλευτικό προσωπικό είναι ανεπαρκές, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι. Οι ανάγκες για την κάλυψη των κενών θέσεων είναι τέτοιες, που επιβάλλουν την άμεση πρόσληψη προσωπικού. Χρειάζονται άμεσα, ένας παθολόγος, ένας καρδιολόγος, ένας χειρουργός, ένας οφθαλμίατρος, ένας ορθοπεδικός, ένας δερματολόγο, ένας οδοντίατρος και ένας γυναικολόγος. Επίσης, για την κάλυψη των νοσηλευτικών αναγκών, πρέπει απαραιτήτως να εργαστεί μια ακόμη νοσοκόμα. Το γεγονός αυτό επισημάνθηκε και από τους γιατρούς του σταθμού, αλλά και από τους ασφαλισμένους. "Ηρθα σήμερα να βρω ορθοπεδικό και δεν έχει. Πρέπει να έρθει κανείς το πρωί και αν θα εξυπηρετηθεί και τότε. Τι να πει κανείς, η κατάσταση εδώ είναι άθλια", τόνισε ο Μανώλης Σοφιανός,κάτοικος της περιοχής.
Από την πλευρά της, η παθολόγος Κανέλα Κάρνου,εξοργισμένη, μας είπε: "Η κατάσταση εδώ είναι απαράδεκτη. Γιατροί δεν υπάρχουν, βρωμιά, σεντόνια δεν έχει, σε ολόκληρο το κτίριο υπάρχει μόνο ένας νιπτήρας. Εμείς δεν μπορούμε να πάρουμε τις άδειές μας. Από το πρωί έχω δει όλους τους ασθενείς που πέρασαν, αναγκαζόμαστε να γράφουμε και φάρμακα από άλλες ειδικότητες για να εξυπηρετηθούν οι ασφαλισμένοι. Ο κόσμος διαμαρτύρεται και με το δίκιο τους". Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιοχή δεν υπάρχει ούτε ασθενοφόρο. Αναφερόμενος στο θέμα αυτό, ο δήμαρχος Ταύρου, Παναγιώτης Βακαλόπουλος τόνισε στο "Ρ": "Η καθυστέρηση αναβάθμισης του ΙΚΑ κινείται μέσα στο γενικότερο πλαίσιο υποβάθμισης του ιδρύματος, των κοινωνικών περικοπών, καθώς και για να ενισχυθεί η ιδιωτική ασφάλιση".
Με τη σειρά του, ο αντιδήμαρχος Κ. Ζωγράφος υπογράμμισε: "Θέλουμε να συνεργαστούμε με τη διοίκηση του ΙΚΑ, για να δημιουργηθούν τέτοια ιατρεία, που να καλύπτουν την περιοχή. Είναι καιρός να σταματήσει η αλληλογραφία μεταξύ του δήμου και του ΙΚΑ, ώστε να υλοποιηθούν οι απαιτήσεις του λαού, για μια καλύτερη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη".
Την αμέριστη συμπαράστασή της στη δημοτική αρχή, εξέφρασε η πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Ταύρου, Τούλα Καραβίδα,λέγοντας: "Ο Σύλλογός μας εδώ και πολλά χρόνια συνεργάζεται με την ΤΑ, για να λυθεί το πρόβλημα. Ημασταν και θα είμαστε στο πλευρό της, μέχρι να τα καταφέρουμε".
Ε. Π.
Αυξήσεις από 25% μέχρι και 150% ετοιμάζεται να επιβάλει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών στις τιμές των ειδικών σημάτων τελών κυκλοφορίας του 1997
Νέες "τσουχτερές" αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας του 1997 ετοιμάζεται να επιβάλει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, επιδιώκοντας την εξεύρεση πρόσθετων φορολογικών εσόδων, τόσο για το φετινό, όσο και για τον προϋπολογισμό του επόμενου έτους. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών ετοιμάζει υπουργική απόφαση με την οποία θα επιβάλλονται αυξήσεις από 25% μέχρι και 150% (!) στις τιμές με τις οποίες θα προμηθευτούν οι κάτοχοι οχημάτων τα ειδικά σήματα τελών κυκλοφορίας το επόμενο έτος.Πρόκειται για ανατιμήσεις που έρχονται να προστεθούν στα ήδη διπλασιασμένα σε σχέση με το 1995 τέλη κυκλοφορίας που πλήρωσαν οι ΙΧήδες φέτος. Η συγκεκριμένη εξέλιξη για άλλη μια φορά διαψεύδει τις υποσχέσεις της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, μέσω της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών, ότι το 1997 θα αυξήσει τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού χωρίς την επιβολή νέων φόρων. Αξίζει μάλιστα να υπενθυμίσουμε ότι λίγες βδομάδες πριν και συγκεκριμένα στις 13 - 6 - 96 η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών είχε υπογράψει απόφαση, στην οποία διευκρινιζόταν ότι οι τιμές των ειδικών σημάτων τελών κυκλοφορίας για το 1997 δε θα διαφοροποιούνταν σε σχέση με φέτος...
Με την υλοποίηση της παραπάνω νεότερης απόφασης, η οποία θα αποτελέσει νέα λεηλασία του εισοδήματος των εργαζόμενων, τα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν οι κάτοχοι μοτοσικλετών και αυτοκινήτων θα είναι τα εξής:
Κατά μέσο όρο οι τιμές των ειδικών σημάτων τελών κυκλοφορίας πρόκειται να αυξηθούν δηλαδή κατά 31,5%!
Η συγκεκριμένη απόφαση γίνεται ακόμη πιο προκλητική, αν ληφθεί υπόψη ότι τα λαϊκά εισοδήματα έχουν καίρια πληγεί από την εισοδηματική και φορολογική πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Την άποψη αυτή ενισχύει το γεγονός ότι τη στιγμή που τα τέλη κυκλοφορίας θα αυξηθούν κατά μέσο όρο πάνω από 30%, κατά το τρέχον έτος ο πληθωρισμός αναμένεται να τρέχει με ρυθμό γύρω στο 8% (σε μέσα επίπεδα στο τέλος του χρόνου), ενώ το ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί περίπου κατά 2%!
Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ για την προκλητική διαφήμιση, που διαστρεβλώνει την πραγματικότητα
Ολοσέλιδες διαφημίσεις στις εφημερίδες, πανάκριβες διαφημίσεις στην τηλεόραση - άραγε με χρήματα που βγήκαν από τον κρατικό προϋπολογισμό; Με τα χρήματα που είχαν υποσχεθεί ότι θα δοθούν στο Δήμο Κερατσινίου για έργα στην περιοχή; - και ένα μπαράζ προπαγάνδας από την κυβέρνηση, προκειμένου να πειστεί ο λαός του Κερατσινίου ότι το εργοστάσιο της ΔΕΗ θα λειτουργήσει προς "όφελος" της περιοχής. Αυτά είναι τα πρώτα δείγματα της "κοινωνικής" συμφωνίας...
Μάλιστα για να γίνουν πιο πειστικά τα επιχειρήματα, της κυβέρνησης της διοίκησης της ΔΕΗ και της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, μέσα από τη διαφήμιση, ισχυρίζονται πως το εργοστάσιο θα κλείσει οριστικά το 2002. Παραβλέπουν όμως μια σημαντική λεπτομέρεια, ότι το συγκεκριμένο εργοστάσιο ήταν κλειστό για 15 ολόκληρα χρόνια και με τη σημερινή απόφαση θα ξαναλειτουργήσει, διαψεύδοντας έτσι με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο όλες τις δεσμεύσεις, ότι το εργοστάσιο δε θα ξαναλειτουργήσει, που είχαν δώσει στο λαό του Κερατσινίου μέχρι σήμερα. Επιπλέον, οι συγκεκριμένες διαφημίσεις παραβλέπουν επιμελώς να αναφέρουν ότι το έγκλημα αυτό γίνεται γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος να διοχετευτεί το φυσικό αέριο, που η χώρα μας από το 1997 είναι αναγκασμένη να προμηθεύεται και να το πληρώνει.
Το εργοστάσιο της ΔΕΗ θα κλείσει το 2002, σύμφωνα με τις εξαγγελίες των υπευθύνων. Ακόμη όμως και αν εφαρμοστεί αυτή η συμφωνία, μέχρι εκείνη την περίοδο θα λειτουργεί κανονικά και από κει και πέρα θα παραμείνει εφεδρεία εσαεί στο χώρο αυτό και θα λειτουργεί όταν υπάρχει ανάγκη, σκορπίζοντας τη ρύπανση και το θάνατο σε μια υποβαθμισμένη περιοχή και σε ολόκληρο το Λεκανοπέδιο.
Οσον αφορά την "κοινωνική συμφωνία" που υπάρχει στη λύση αυτή, οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ, Ανάπτυξης και τα άλλα στελέχη που επιχείρησαν προ ημερών να οργανώσουν τη γνωστή φιέστα στην περιοχή, πρέπει να πήραν την απάντηση και να έχουν πειστεί ότι ο λαός του Κερατσινίου δεν την αποδέχτηκε και ουδέποτε θα την αποδεχτεί.
Το πολύ σοβαρό αυτό θέμα έφεραν με ερώτησή τους στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Γερ. Αραβανής και Δ. Κουμπούρης.Συγκεκριμένα, οι βουλευτές του Κόμματος ρωτούν τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου: "Από πού αντλούν το δικαίωμα η κυβέρνηση και η ΔΕΗ να εξαπατούν τον ελληνικό λαό, ξοδεύοντας τον ιδρώτα του, καθώς και πόσο στοίχισε αυτή η διαφημιστική εκστρατεία και με τι κονδύλια καλύφθηκε;".
Ιατρείο - γραφείο σε ένα χώρο και χωρίς καν νιπτήρα