ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 20 Ιούλη 2008
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Υπέργηρα καράβια στην υπηρεσία του εφοπλιστικού κέρδους

Από τα 49 επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία που βρίσκονται εν πλω, τα 19 έχουν έτος κατασκευής μεταξύ 1971 - 1979 και τα 13 κατασκευάστηκαν από το 1975 και πριν

Σε μελέτη της Εταιρείας Συμβούλων Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων (XRTC) που δημοσιεύεται στο ναυτιλιακό περιοδικό «Εφοπλιστής» του μήνα Ιούλη, αναφέρεται ακριβώς η μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου των κυρίως τύπων πλοίων (επιβατηγά - οχηματαγωγά, φορτηγά - οχηματαγωγά, υδροπτέρυγα), από 126 το 2001, σε 81 το 2008. Ο κύκλος εργασιών των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων την τελευταία τριετία, σύμφωνα με τη μελέτη, έχει σταθερά ανοδική πορεία και ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ, ενώ το 2007 η «επιβάρυνση από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου δεν ξεπέρασε το 2% για το σύνολο του κλάδου»!

Επιπλέον τα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι σαφή: Από τα 49 επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία, που αυτή την περίοδο δρομολογούνται από τα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου και ενώνουν το νησιωτικό σύμπλεγμα με τον κύριο κορμό της Ελλάδας, μεταφέροντας τον κύριο όγκο επιβατών, τα 19 (δηλαδή το 38,7%) έχουν έτος κατασκευής μεταξύ του 1971 και του 1979. Τα 13, δηλαδή το 26,5% των ακτοπλοϊκών επιβατηγών που δρομολογούνται από τα κύρια λιμάνια κατασκευάστηκαν από το 1975 και κάτω! Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη στα πλοία που εκτελούν ενδονησιωτικές συγκοινωνίες και στα φορτηγά - οχηματαγωγά και δεξαμενόπλοια που εκτελούν ακτοπλοϊκούς πλόες, όπου το 2007 καταγράφηκαν 741 πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών.


Οι ενδεικτικοί και μόνο υπολογισμοί και στοιχεία, αλλά κυρίως η ίδια η καθημερινότητα και όσα βιώνουν νησιώτες, ναυτεργάτες και συνολικά οι εργαζόμενοι, καταρρίπτουν το επιχείρημα ότι ο ανταγωνισμός και η πολιτική της ανταγωνιστικότητας και της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα έφερνε πολλά και σύγχρονα πλοία στην ακτοπλοΐα. Επιχείρημα που χρησιμοποίησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πατώντας στους 80 νεκρούς του ναυαγίου του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ και το 2001 εναρμόνισε τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για την άρση του καμποτάζ, με την ελληνική νομοθεσία, ψηφίζοντας το νόμο 2932. Το επικίνδυνο «έργο» του ΠΑΣΟΚ και τους νόμους της ΕΕ εφαρμόζει και επαυξάνει η κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία προχωρώντας παραπέρα, το 2006 κατάργησε το όριο ηλικίας στα ακτοπλοϊκά πλοία! Με αποτέλεσμα ο εφοπλιστής Αγούδημος να επαναφέρει στην ακτοπλοΐα το 39χρονο πλοίο του «ΜΙΛΕΝΑ» το οποίο είχε αποσυρθεί και να έχει εν πλω το επίσης 39χρονο πλοίο του «ΝΤΑΛΙΑΝΑ». Και τα δύο αποπλέουν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και γι' αυτό δε συμπεριλαμβάνονται στον πίνακα...


ΚΛΑΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
Νύχι - κρέας με τα συμφέροντα των πλοιοκτητών

Ακόμα και η σύνθεση της αρμόδιας Επιτροπής είναι ενδεικτική και κραυγαλέα για τη διαπλοκή των εφοπλιστών με το ΥΕΝ και τις υπηρεσίες του

Στο σκηνικό που επικρατεί σε βάρος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών προστίθεται και το «πάρε - δώσε» των ελεγκτικών μηχανισμών του ΥΕΝ με τους εφοπλιστές. Ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) και οι Νηογνώμονες καταγγέλλονται ανοιχτά για διαπλοκή με τους εφοπλιστές, ενώ και η Επιτροπή Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, η οποία συγκροτήθηκε μετά το ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ για να ελέγχει αν ο ΚΕΕΠ ανταποκρίνεται στα καθήκοντά του, καταγγέλλεται με έγγραφο των ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ στις 18 Απρίλη ως Επιτροπή «συγκάλυψης της ασυδοσίας των εφοπλιστών».

Στις 30 Ιούνη του 2007 η αντιεισαγγελέας Ναυτοδικείου Χριστίνα Μπιρμπίλα έδωσε εντολή να ενεργοποιηθεί η Επιτροπή Επιθεώρησης που μέχρι τότε υπήρχε μόνο στα χαρτιά, για να ερευνήσει καταγγελίες του πρώην επιθεωρητή του ΚΕΕΠ Λ. Νικολάτου. Στην Επιτροπή αυτή, ανάμεσα στα τακτικά μέλη της, μετά από αίτημα της ΠΕΜΕΝ, διορίστηκε και ο ταμίας της Ισ. Μάκρας. Στις 14 Απρίλη του 2008, ο Ισ. Μάκρας έστειλε έγγραφο προς όλους τους αρμόδιους καταγγέλλοντας ότι η Επιτροπή κωλυσιεργεί στο να ξεκινήσει την έρευνά της.

Παράλληλα κατέθεσε συγκεκριμένα στοιχεία που αποδείκνυαν ότι επιβατηγά οχηματαγωγά, τουριστικά και φορτηγά πλοία «ταξιδεύουν με δεκάδες διαπιστωμένα προβλήματα» και ανέφερε χαρακτηριστικά τα πλοία «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ», «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ», «ΑΝΘΗ ΜΑΡΙΝΑ», «ΑΧΑΙΟΣ», «ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΛΛΑΣ», «ΑΡΤΕΜΙΣ», «ΚΡΙΣΤΑΛ» και άλλα. Στις 18 Απρίλη ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ στέλνουν νέα επιστολή καταγγέλλοντας ότι «με πολιτική παρέμβαση του ΥΕΝ και τη σύμφωνη γνώμη των εκπροσώπων της πλειοψηφίας της» Επιτροπής «σταμάτησαν την επιθεώρηση επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων που ήταν προγραμματισμένη να γίνει σήμερα 18/4/2008».

Το αποτέλεσμα ήταν λίγες μέρες αργότερα, στις 22 Απρίλη, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης να υπογράψει απόφαση με θέμα «Ανασυγκρότηση Επιτροπής Ελέγχου Επιθεωρήσεων Εμπορικών Πλοίων». Πέταξε έξω τον Ισ. Μάκρα και διόρισε στη θέση του τον πρόεδρο της Ενωσης Πλοιάρχων!

Ελέγχουν τις εταιρείες στις οποίες εργάζονται!

Οσον αφορά τα υπόλοιπα νέα μέλη, το θέμα έχει ως εξής: Πρόεδρος της Επιτροπής είναι ο υποναύαρχος ΛΣ Μ. Σαρλής, ξάδελφος του εφοπλιστή Σαρλή. Από τα μέλη, ο ναυπηγός Κ. Μητρόπουλος είναι πρώην υπάλληλος του ΚΕΕΠ, πρώην εργαζόμενος του «Ελληνικού Νηογνώμονα» και σήμερα εργαζόμενος σε ναυτιλιακή εταιρεία. Ο ναυπηγός Κ. Περδικάρης, έχει ο ίδιος γραφείο και αναλαμβάνει δουλειές της «Hellenic Seaways», όπως αποδεικνύεται σε απόδειξη του Κ. Περδικάρη προς τη συγκεκριμένη εταιρεία για το πλοίο «ΝΕΦΕΛΗ». Ο ναυπηγός Εμ. Μανιός, εργάζεται σε ναυπηγικό γραφείο. Οσο για τις καταγγελίες των σωματείων και του Λ. Νικολάτου, πήγαν στα... άγραφα. Ενώ η αντιεισαγγελέας του Ναυτοδικείου πριν 15 μέρες παραιτήθηκε αιφνιδιαστικά από την υπόθεση...

Επιπλέον αυτών, κλαδάρχης στον Κλάδο Ελέγχου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων έχει διοριστεί ο Παρασκευάς Σαλίβερος, πρώην διευθυντής του Γραφείου Εσωτερικών Υποθέσεων επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Με αναφορές που έχει καταθέσει προς το ΥΕΝ και τις εισαγγελικές αρχές, ο Λ. Νικολάτος (στον οποίο και επέβαλαν δυσμενή μετάθεση), ο Π. Σαλίβερος φέρεται να διέπραξε «σοβαρότατα ποινικά αδικήματα», που αφορούσαν σε παραλείψεις κανονισμών ασφαλείας σε επιβατηγά πλοία.

Να σημειωθεί ότι ο ίδιος ο Π. Σαλίβερος σε τηλεφωνική επικοινωνία μας, διαβεβαίωσε ότι έχουν κατατεθεί 2 μηνύσεις σε βάρος του, όπως δήλωσε «για παράβαση καθήκοντος, όμως έχουν μπει στο αρχείο». Ακόμα ανέφερε ότι υπάρχει ανώνυμη καταγγελία σε βάρος του ΚΕΕΠ για χρηματισμό. Βέβαια, οι πληροφορίες λένε ότι οι καταγγελίες είναι πολύ περισσότερες. Επίσης στον Π. Σαλίβερο είχε ανατεθεί και η διοικητική έρευνα για το ναυάγιο του «SEA DIAMOND», αν και τότε ήταν κλαδάρχης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ