Στην Αττική λειτουργούν εκθέσεις βιβλίου της «Σύγχρονης Εποχής» σε πολλές σχολές και γειτονιές. Ακόμα, συνεχίζονται οι εκδηλώσεις και δράσεις των Οργανώσεων, ως εξής:
- Προβολή ντοκιμαντέρ για τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, στις 19.00 στο αίθριο της Νομικής.
- Εκδήλωση στο ΠΑΔΑ με θέμα «Η Υγεία στον καπιταλισμό vs η Υγεία στον σοσιαλισμό».
- Βιβλιοπαρουσίαση για το «Παλαιστινιακό ζήτημα» στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας λειτουργεί έκθεση βιβλίου στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Εναυσμα», στη Θεσσαλονίκη (οδός Βελισσαρίου 5), καθημερινά μέχρι αύριο Πέμπτη.
Οι δράσεις και εκδηλώσεις συνεχίζονται και σε άλλες πόλεις ως εξής:
Στη Λάρισα, εκδήλωση παρουσίασης της μπροσούρας «Αλήθειες και Ψέματα για τον σοσιαλισμό: 4. Η σοσιαλιστική επανάσταση», στο Εργατικό Κέντρο. Θα μιλήσει ο Ανδρέας Κοράκης, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.
Στη Σπάρτη, το Τομεακό Συμβούλιο Λακωνίας της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Τι σημαίνει να είσαι επαναστάτης σήμερα;», στα γραφεία του ΚΚΕ. Θα μιλήσει η Μαρία Κουφαλάκου, μέλος του Γραφείου Περιοχής Πελοποννήσου του ΚΚΕ.
Στη Χίο, στις 13.00 στον χώρο του Πανεπιστημίου βιβλιοπαρουσίαση της έκδοσης «Αντεπίθεση για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση, τον σοσιαλισμό».
Στη Μυτιλήνη ιστορικός περίπατος για την ανάδειξη της ιστορίας του θρυλικού «Go Back».
Η ΤΟ Γερμανίας της ΚΝΕ καλεί μέλη και φίλους της Οργάνωσης να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό ώστε στη χώρα όπου έκανε τα πρώτα του βήματα ο επιστημονικός κομμουνισμός, στη χώρα του Μαρξ, του Ενγκελς, του Τέλμαν, του Λίμπκνεχτ, της Λούξεμπουργκ, να διαδοθούν πιο πλατιά, πιο μαζικά στη νεολαία οι επαναστατικές ιδέες τους και προγραμματίζει:
- Σήμερα Τετάρτη στο Ανόβερο, στις 19.00, προβολή ταινίας στην Ελληνική Κοινότητα Ανόβερου (διεύθυνση: Allerweg 7, 30449 Hannover).
- Αύριο Πέμπτη στο Ανόβερο, στις 19.00, βιβλιοπαρουσίαση του «Μανιφέστου του Κομμουνιστικού Κόμματος», στην Ελληνική Κοινότητα Ανόβερου.
- Πέμπτη 4 Δεκέμβρη στο Αμβούργο, στις 18.00, βιβλιοπαρουσίαση του «Μανιφέστου του Κομμουνιστικού Κόμματος», στο Magda Thurey Zentrum (Lindenallee 72, 20259 Hamburg).
- Κυριακή 7 Δεκέμβρη στο Οφενμπαχ στις 17.00: Προβολή του ντοκιμαντέρ «Πειθαρχική Μεραρχία 999 - Γερμανοί Αντιφασίστες στην Ελλάδα 1941 - 1945» (Διεύθυνση: Speyerstraβe 7, 63065 OffenbachamMain).
- Σάββατο 13 Δεκέμβρη στη Στουτγάρδη, στις 15.00: Σύσκεψη - συζήτηση με μαθητές με θέμα «Αλήθειες και Ψέματα για το Τείχος του Βερολίνου».
- Σάββατο 13 Δεκέμβρη στο Μόναχο, στις 18.30: Συναυλία ΚΚΕ - ΚΝΕ για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη (Halle 6, DachauerStr. 112 D, 80636 Munchen).
Η πρωτοβουλία αυτή κορυφώνεται με την εκδήλωση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ το Σάββατο 10 Γενάρη στο Βερολίνο για τα διδάγματα από την ταξική πάλη στη Γερμανία την περίοδο 1918 - 1923 και τη συμμετοχή στα μπλοκ του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στην πορεία μνήμης και τιμής για τους επαναστάτες κομμουνιστές ηγέτες Καρλ Λίμπκνεχτ και Ρόζα Λούξεμπουργκ την Κυριακή 11 Γενάρη στο Βερολίνο.
Στον όμορφο χώρο της οδού Τροίας 36 μέσα σε μία μέρα πραγματοποιήθηκαν δύο συσκέψεις και μία κινηματογραφική προβολή, πρωτοβουλίες Οργανώσεων Βάσης της ΚΝΕ ενταγμένες στην «Εβδομάδα Διάδοσης του Κομμουνισμού», ενώ παράλληλα γίνονταν όπως κάθε Σάββατο τα σταθερά μαθήματα του Στεκιού, το Εικαστικό Εργαστήρι, η Χορωδία και η Θεατρική Ομάδα της ΚΝΕ.
Το στίγμα διάδοσης των επαναστατικών ιδεών διαπέρασε κάθε μάθημα!
Στο Εικαστικό Εργαστήρι δόθηκε ως αναμνηστικό μία ψηφιακή εκτύπωση με το σχέδιο της αφίσας του 11ου Συνεδρίου του ΚΚΕ, που είχε φιλοτεχνήσει ο Α. Τάσσος, μαζί με προσκλήσεις για την εκδήλωση που οργανώνει σήμερα η ΚΕ του Κόμματος προς τιμήν του κορυφαίου κομμουνιστή χαράκτη, με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων από τον θάνατό του. Ανατυπώθηκαν και μοιράστηκαν τα παλιότερα άρθρα του «Οδηγητή» για τα 70 χρόνια από τον θάνατο της Φρίντα Κάλο («Οδηγητής», τ. Ιούλη - Αυγούστου 2024) και για τα 140 χρόνια από τη γέννηση του Πάμπλο Πικάσο («Οδηγητής», τ. Οκτώβρη 2021).
Τη σκυτάλη πήρε η Θεατρική Ομάδα της ΚΝΕ, που στην πρόβα επέλεξε αποσπάσματα όπως «Ετσι πλάθεται ο άνθρωπος. Λέει ναι και λέει όχι. Δέρνει και τον εδέρνουνε. Πάει μ' αυτούς, πάει με εκείνους. Ετσι πλάθεται ο άνθρωπος, αλλάζοντας. Κι έτσι γεννιέται μέσα μας η εικόνα του. Μας μοιάζει, και δεν μας μοιάζει ωστόσο», του Μπέρτολτ Μπρεχτ, και «Κι όχι να πείτε που 'κανα και τίποτα σπουδαίο, μόνο που πέρασα κι ακούμπησα στον ίδιο τοίχο που ακουμπήστε συντροφιά μου (...) Μόνο που πόνεσα μαζί σας κι ονειρεύτηκα μαζί σας. Μόνο που σε βρήκα και με βρήκες σύντροφε», του Γιάννη Ρίτσου, από το «Καπνισμένο Τσουκάλι», γύρω από τα οποία πραγματοποίησε ασκήσεις αυτοσχεδιασμού.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες, ξεφυλλίζοντας τις αντίστοιχες εκδόσεις των Ντοκουμέντων από τα Επιστημονικά Συνέδρια της ΚΕ του ΚΚΕ (για τον Μπέρτολτ Μπρεχτ το 2013, για τον Γιάννη Ρίτσο το 2009 και για τον Ναζίμ Χικμέτ το 2015), ανέλαβαν να δώσουν συνέχεια στην επόμενη πρόβα και να παρουσιάσουν στη Θεατρική Ομάδα πτυχές της ζωής και του έργου των κομμουνιστών δημιουργών, που αποτελούν ορόσημο της Τέχνης αλλά και της μαρξιστικής αισθητικής. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που το έργο τους παραμένει αξεπέραστο καταφύγιο έμπνευσης για τους καλλιτέχνες και κάθε άνθρωπο σήμερα.
Στη Χορωδία της ΚΝΕ επίσης ο μαέστρος της, Δρ Χρήστος Ηλ. Κολοβός, παρέδωσε ένα ξεχωριστό μάθημα στους μαθητές. Αρχικά μίλησε για τη Μουσική Εκπαίδευση στην ΕΣΣΔ, όπως και στη σοσιαλιστική Ουγγαρία, αναφερόμενος σε ένα από τα πρώτα Διατάγματα που υπέγραψε η νεαρή σοβιετική εξουσία υπό την καθοδήγηση του Ι. Β. Λένιν το 1918, σχετικά με την επαγγελματική Μουσική Εκπαίδευση. Τόνισε τη σημασία που έδωσε το σοσιαλιστικό κράτος στη διαπαιδαγώγηση του λαού προκειμένου να κατανοεί την Τέχνη, από την οποία μέχρι πρότινος ήταν αποκλεισμένος. Τα εντυπωσιακά αποτελέσματα που σημείωσε η ΕΣΣΔ αποτυπώνονται στο γεγονός ότι μετά το 1920 λειτουργούν περισσότερες από 100 φιλαρμονικές, 32 κρατικά θέατρα, όπερες και μπαλέτα, 24 θέατρα μουσικής κωμωδίας και οπερέτας, ενώ τη δεκαετία του '50 λειτουργούσαν πλέον 900 Μουσικά Σχολεία.
Σχετικά με τη σοσιαλιστική Ουγγαρία, αναφέρθηκε στον πρωτοπόρο ρόλο του συνθέτη, διευθυντή ορχήστρας, εθνικομουσικολόγου και παιδαγωγού Ζόλταν Κόνταϊ για την εκμηδένιση του μουσικού αναλφαβητισμού στη χώρα, που είχε θεαματικό αποτέλεσμα, καθώς όλοι οι άνθρωποι γνώρισαν τη μουσική. Στη συνέχεια αναφέρθηκε σε Ελληνες συνθέτες, όπως ο Επτανήσιος Διονύσιος Λαυράγκας, που ίδρυσε το Ελληνικό Μελόδραμα το 1888, τον πρώτο οργανωμένο φορέα όπερας στην Ελλάδα. Ο Δ. Λαυράγκας ήταν ο μόνος μουσικός - από όσο γνωρίζουμε - που υπέγραψε το κείμενο διαμαρτυρίας ενάντια στην εκτέλεση των 7 κομμουνιστών φαντάρων από το Καλπάκι, που το 1930 καταδικάστηκαν από στρατοδικείο σε θάνατο, μαζί με άλλες κορυφαίες μορφές των Γραμμάτων και των Τεχνών, κομμουνιστές διανοούμενους και καλλιτέχνες. Την επιστολή διαμαρτυρίας είχε υπογράψει και ο Αλμπερτ Αϊνστάιν, αφού πήρε διεθνή διάσταση.
Ξεχώρισε ακόμα σημαντικούς συνθέτες που συνδέθηκαν με το κομμουνιστικό κίνημα στην Ελλάδα: Τον κομμουνιστή Αλέκο Ξένο, τον «συνθέτη της Αντίστασης», που συνέβαλε στο Θέατρο του Βουνού και έφτιαξε την πρώτη χορωδία ανταρτών στο βουνό μαζί με κατοίκους των χωριών, τον Νίκο Σκαλκώτα, ίσως τον διασημότερο σε παγκόσμιο επίπεδο Ελληνα συνθέτη, που φυλακίστηκε το 1944 στο Στρατόπεδο Χαϊδαρίου, στο «μπλοκ 15», και εκεί ξεκίνησε να συνθέτει το «Εμβατήριο Περιπάτου» όπως και το «Λάργκο Σινφόνικο», τον Μάριο Βάρβογλη, που όντας φυλακισμένος σε στρατόπεδο συγκέντρωσης των Αγγλων μετά την Κατοχή έγραψε το σπουδαίο έργο «Δάφνες και Κυπαρίσσια», τον Δημήτρη Δραγατάκη, που συνέθεσε την περίφημη Συμφωνία αρ. 1, αφιερωμένη στην ΕΠΟΝ, τον συνθέτη Βασίλη Παπαδημητρίου, γνωστό ως «Αρκαδινό», που ήταν και ο τόπος καταγωγής του. Φυσικά αναφέρθηκε και στις φυσιογνωμίες του Μίκη Θεοδωράκη και του Μάνου Χατζιδάκι, που ως μέλος της ΕΠΟΝ χρησιμοποιούσε το ψευδώνυμο «Πέτρος Γρανίτης».
Τέλος, στο πλαίσιο των παραπάνω ο Δρ Χρήστος Ηλ. Κολοβός έδειξε στους μαθητές αποσπάσματα από τη συναυλία που οργάνωσε η ΚΕ του ΚΚΕ με τη συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ και μαέστρο τον ίδιο, προς τιμήν των 100 χρόνων από τον θάνατο του Β. Ι. Λένιν το 2024, το μοναδικό συμφωνικό ποίημα του Ντ. Σοστακόβιτς, «Οκτώβρης», το φινάλε από την «επετειακή συμφωνία» του ελληνικής καταγωγής Ουκρανού συνθέτη Βολοντιμίρ Θεμελίδη, και το 1ο μέρος της 1ης Συμφωνίας, αφιερωμένης στην ΕΠΟΝ, του Ηπειρώτη συνθέτη Δημήτρη Δραγατάκη, από τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών με μαέστρο τον Λουκά Καρυτινό.