ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Σεπτέμβρη 2007
Σελ. /32
Η διαδήλωση δεν είναι «βίντεο - κλιπ»

Είναι η ζωή σου «βίντεο κλιπ»;

Ναι, απαντούν όσοι σε μετράνε πάντα σαν κουκί που θα τους επιτρέψει να κάτσουν κι αύριο στο σβέρκο σου. Και φροντίζουν έγκαιρα να μην μπορείς να ξεχωρίσεις ποια εικόνα αφορά τη διαδήλωσή σου και ποια το προϊόν που σου πουλάνε, είτε σαπούνι είναι αυτό, είτε πρόγραμμα συν ή δια-κυβέρνησης.

Μόνο που εσύ πρέπει πάντα, πολύ περισσότερο σήμερα, να έχεις το νου στην επόμενη μέρα. Ο,τι εγκρίνεις και με την ψήφο σου σήμερα δεν μπορείς να το πετάξεις σαν ελαττωματικό μπιχλιμπίδι που σε ξεγέλασαν και το αγόρασες. Θα σου τσακίζει τη ζωή και τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Το δόκανο είναι ήδη στημένο. Που σημαίνει πρόσεχε πού πατάς για να μη φτάσεις να λες μετά στερνή μου γνώση...

Αυτοί, τα θέλουν όλα δικά τους και εκβιάζουν. Το κάνουν ακόμα κι όταν κλαίγονται για χτυπήματα κάτω από τη ζώνη - όπως τώρα με την επιλεκτική διαρροή δημοσκοπήσεων. Παλιά τους τέχνη και των δύο. Είναι και οι δύο που εκβιάζουν με ισχυρισμούς περί χαμένης ψήφου.

Ενοχλείται, λέει, το ΠΑΣΟΚ από τα παπαγαλάκια της ΝΔ. Τόσον καιρό τα πράσινα παπαγαλάκια έχουν σπείρει τις πιο απίθανες ιστορίες κι έχουν γεμίσει σεντόνια στις ίδιες ακριβώς σελίδες μέσα από τις οποίες τώρα διαμαρτύρονται. Αυτό το παιχνίδι κύριοι είναι όλο δικό σας.

Το πρόβλημα δεν είναι του ΠΑΣΟΚ ή της ΝΔ. Είναι του εργατόκοσμου όταν κοιτά να δει πού του λένε ότι θα γείρει η πλάστιγγα και δε βλέπει ότι έτσι κι αλλιώς πάνω στη δική του καμπούρα θα γείρει.

Είναι απάτη, για παράδειγμα, να παριστάνει μια εφημερίδα πως ανακάλυψε την Αμερική στην πολιτική της ΝΔ όταν αυτή ακριβώς την πολιτική, αυτή η εφημερίδα την έχει υπερασπίσει ξανά και ξανά ως προοδευτική πολιτική, επειδή χτες την εφάρμοζε το ΠΑΣΟΚ. Ποιος μπορεί να ξεχάσει ότι «Ανάπτυξη, Ανταγωνιστικότητα, Απασχόληση» ήταν ο τίτλος της σοσιαλδημοκρατικής «Λευκής Βίβλου», με την οποία άρχισε το ξήλωμα του 8ωρου;

Αν, λοιπόν, τη ζωή σου τη βλέπεις σαν «βίντεο κλιπ», όπου σημαντικό δεν είναι το περιεχόμενο αλλά το περίτεχνο μοντάζ που σου παρουσιάζει η τάδε διαφημιστική - η ίδια που πουλάει σαπούνια και πολιτικά προγράμματα - δεν έχεις άλλο παρά να βάλεις μόνος το κεφάλι στον ντορβά.

Αν αλλιώς μετράς τα πράγματα και τη ζωή σου, έλα απόψε στη διαδήλωση. Στο Πεδίον του Αρεως. Είναι - από μια άποψη - συγκέντρωση και επιθεώρηση δυνάμεων. Γιατί, έχουμε σκληρό αγώνα αύριο. Αγώνα τάξης ενάντια σε τάξη!


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ;
Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ


ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΣΕΙ ΔΟΚΑΝΟ

ΟΤΑΝ Ο ΘΥΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΣΑΝ ΘΥΜΑ: «Μια πρωτοφανή επιχείρηση παραπλάνησης της κοινής γνώμης έχει ξεκινήσει τις τελευταίες ημέρες η Νέα Δημοκρατία με φήμες που αναπαράγουν λογής λογής παπαγαλάκια για κρυφές δήθεν δημοσκοπήσεις που έχουν κλειδώσει το τελικό αποτέλεσμα με σημαντική διαφορά υπέρ αυτής (...) στόχος οι αναποφάσιστοι (...) θύματα όλα τα κόμματα κυρίως όμως το ΠΑΣΟΚ που εμφανίζεται να μην μπορεί να συσπειρώσει τους οπαδούς του (...) οι δημοσκοπήσεις αυτές (...) επηρεάζουν άμεσα την εικόνα που δημιουργούν ορισμένοι δημοσιογράφοι κι αυτό είναι το χειρότερο» (από το κύριο άρθρο στα ΝΕΑ).

ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΘΥΜΑ: «Από το στρατόπεδο της ΝΔ το δίλημμα "αυτοδυναμία ή εκλογές" φαίνεται ότι έχει περάσει στο εκλογικό σώμα» (το ρεπορτάζ στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ).

ΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΟΛΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ: «Η αρνητική ψήφος είναι χαμένη ψήφος. Δεν έχει σημασία σε ποιο κόμμα εξουσίας θα αποφασίσει να ρίξει την ψήφο του, αλλά να μην την αφήσει να πάει χαμένη κατευθυνόμενη σε κόμμα που δεν μπορεί λόγω του συστήματος να κυβερνήσει» (από το κύριο άρθρο στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ).

ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ: «Τα "προβλήματα του λαού" είναι το πρόσχημα του αχαλίνωτου λαϊκισμού και μάλιστα σε προεκλογική περίοδο παίρνει αναγκαστικά τον χαρακτήρα της συναλλαγής μεταξύ εξουσίας και ψηφοφόρων» (ο Αντ. Καρκαγιάνης στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

ΠΙΚΡΗ ΜΟΥ ΓΝΩΣΗ ΝΑ Σ' ΕΙΧΑ ΠΡΩΤΑ: «Δυσαρεστημένοι από τις επιδόσεις της κυβέρνησης Πρόντι δηλώνουν στην πλειοψηφία τους οι Ιταλοί πολίτες (...) το 68% αξιολογούν αρνητικά τα πεπραγμένα του Ιταλού πρωθυπουργού στον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης (...) το μεγαλύτερο ποσοστό δυσαρεστημένων βρίσκεται μεταξύ νέων ηλικίας 18-24 όπου το 78% βαθμολογούν "κάτω από τη βάση" (...) οι υψηλοί φόροι και η ανεπάρκεια των κοινωνικών υπηρεσιών καταφέρουν ένα ακόμα ισχυρό ράπισμα για τον Πρόντι» (το ρεπορτάζ στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ).

ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ΠΛΑΤΥ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΚΚΕ στα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα και τη νεολαία

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: Γαλάζια η Κρήτη

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ: ΓΑΛΑΖΙΑ και η Κρήτη

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: Μάχη στις πλατείες με το βλέμμα στα γκάλοπ

ΑΥΡΙΑΝΗ: ΚΛΕΙΔΩΣΕ ΣΤΟ 2,7% Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Αναποφάσιστοι και συσπείρωση ο στόχος των δύο μεγάλων

ΤΑ ΝΕΑ: Νέα βόμβα στη ΝΔ με σκάνδαλο 13 εκατ. ευρώ

ΕΘΝΟΣ: ΚΡΥΦΤΟΥΛΙ με την Ιστορία

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ

Η ΑΥΓΗ: ΣΥΡΙΖΑ: Ενωτική, αριστερή απάντηση στον δικομματισμό

ΤΟ ΒΗΜΑ: Θα αλλάξω υπουργούς, λέει τώρα ο Καραμανλής

Η ΧΩΡΑ: Θα προχωρήσουμε πιο γρήγορα

Ο ΛΟΓΟΣ: ΣΤΟΧΟΣ η μείωση των φόρων

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: Σε επιφυλακή οι αγορές

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
Η ανακάλυψη της Αμερικής!

«Χρειάζεται άραγε ιδιαίτερη ανάλυση για να καταλάβουν οι εργαζόμενοι ότι δεν ωφελούνται αλλά βλάπτονται από τις αθρόες ιδιωτικοποιήσεις και τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις; (...) στο όνομα του ανταγωνισμού και της ανάπτυξης εφαρμόζεται η νεοφιλελεύθερη πολιτική που στόχο έχει τη μεγιστοποίηση των κερδών των επιχειρήσεων και όχι τη διάχυση του παραγόμενου πλούτου ώστε να ωφεληθούν και οι εργαζόμενοι (...) αποκαλύφθηκε το πραγματικό δεξιό πρόσωπο της ΝΔ» (από το κύριο άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ).

Το προϊόν

«Οι διαχειριστές των σύγχρονων φόβων (πολιτικοί, διαφημιστές, η τηλεόραση) κάνουν ό,τι μπορούν για να μας πείσουν ότι διακυβεύεται κάτι διαρκώς: η ειρήνη, η ομαλότητα, η σταθερότητα. Οτι η ζωή, η κίνηση είναι αιτιακά συνδεδεμένη με το φόβο, με την έλλειψη ασφάλειας. Ανάμεσα στις διαφημίσεις των κομμάτων παρεισφρέουν και διαφημίσεις κινητής τηλεφωνίας. Συχνά νομίζεις ότι παρακολουθείς πολιτική διαφήμιση - άνθρωποι ξεχύνονται στους δρόμους σαν ποτάμι και το γραπτό μήνυμα προειδοποιεί: "αυτό είναι πραγματικότητα". Κατόπιν συνειδητοποιείς ότι αυτοί που τρέχουν αλαφιασμένοι δεν πάνε σε διαδήλωση, ούτε αγωνίζονται συλλογικά να αλλάξουν τη ζωή τους, τρέχουν για να αγοράσουν κινητό. Η μόνη αλλαγή που προτείνεται είναι η αλλαγή μάρκας, διαφημιστικού πακέτου. Κι αυτό είναι κάτι που δεν ισχύει δυστυχώς μόνο για τα κινητά» (η Αμάντα Μιχαλοπούλου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

Ο φόβος

«Το ερώτημα έπαψε πλέον να είναι αν η κρίση στις αγορές χρήματος θα επηρεάσει την αγορά εργασίας ή τις καταναλωτικές δαπάνες. Είναι πόσο σοβαρές θα είναι οι επιπτώσεις (...) αυτό που θα πρέπει να φοβόμαστε είναι ο ίδιος ο φόβος (...) εάν ο αμερικανός παραμείνει σπίτι του και αποφασίσει να μειώσει τις δαπάνες επειδή αισθάνεται φτωχότερος γιατί πέφτει η αξία της ακίνητης περιουσίας του, τότε θα πληγεί όχι μόνον η αμερικανική αλλά η παγκόσμια οικονομία» (το άρθρο στους Financial Times /ΗΜΕΡΗΣΙΑ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ