Αποκαλυπτικά τα στοιχεία, αλλά και οι μαρτυρίες επιβατών στις χτεσινές ολοήμερες εξορμήσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σε λιμάνια και σταθμούς
Από τη χτεσινή εξόρμηση της ΚΟΠ στο λιμάνι του Πειραιά |
Με αυτά τα λόγια, μέλη της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά, στη διάρκεια της πανεξόρμησης που πραγματοποίησαν και χτες από τα ξημερώματα μέχρι αργά το βράδυ στο πρώτο λιμάνι της χώρας, καλούσαν για μια ακόμη φορά τους χιλιάδες εργαζόμενους που αναχωρούσαν για τις διακοπές τους στα νησιά, να γυρίσουν την πλάτη στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Να καταδικάσουν τη δικομματική σύμπλευση στο πέρασμα της αντιλαϊκής πολιτικής και στον τομέα της ακτοπλοΐας, που με τις αλλεπάλληλες αυξήσεις στα εισιτήρια και τα προνόμια στο εφοπλιστικό και τουριστικό κεφάλαιο, μετατρέπει τις διακοπές σε κοστοβόρο εμπόρευμα για τη λαϊκή οικογένεια.
Ανάλογες εξορμήσεις διοργάνωσαν χτες η ΚΟΑ του ΚΚΕ και η ΚΝΕ στους σταθμούς των τρένων και των λεωφορείων στην Αθήνα.
Οι περισσότεροι ταξιδιώτες, εξαιτίας της ακρίβειας και των μισθών πείνας που παίρνουν, αναγκάζονται να περιορίσουν στο ελάχιστο τις καλοκαιρινές τους αποδράσεις. Οπως έλεγαν χτες στη συζήτηση με τους κομμουνιστές και τις κομμουνίστριες στο λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο μέρος της άδειά τους το περνούν στην Αθήνα. Παράλληλα, εξέφραζαν την αγανάκτησή τους για την κατάσταση των καραβιών και τις αυξήσεις στα εισιτήρια.
«Εχω δύο παιδιά, ήμουν δυόμισι χρόνια άνεργη και ο άνδρας μου παίρνει 800 ευρώ», λέει μια γυναίκα. «Πάμε στην Πάρο, στους γονείς μου. Για αλλού με τι λεφτά»; «Είμαι συμβασιούχος με 500 ευρώ, λέει μια νεαρή κοπέλα και ο φίλος μου υπάλληλος σε εταιρεία. Πάμε μια βδομάδα στην Κρήτη, σε κάμπινγκ, αλλά τα εισιτήρια για μας είναι ολόκληρα μεροκάματα».
Τις μαρτυρίες των επιβατών έρχονται να επιβεβαιώσουν και τα επίσημα στοιχεία σχετικά με τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν το κόστος των διακοπών για τη λαϊκή οικογένεια. Σύμφωνα με όσα είχε παρουσιάσει ο «Ρ» στις 8/7:
Τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στα καράβια αποκαλύπτει και ο χρόνος άφιξης - αναχώρησής τους. Πριν ακόμα οι ναυτεργάτες πάρουν ανάσα ξεκούρασης από την αποβίβαση του κόσμου, τα περισσότερα πλοία ξαναφορτώνουν, αναχωρώντας για νέο ταξίδι. Αποτέλεσμα, το πλήρωμα να δουλεύει ολόκληρα μερόνυχτα και για βδομάδες να μένει μακριά από τα σπίτια του.
Σ' αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα για ταξιδιώτες και ναυτεργάτες, που απέχει πολύ από την εικόνα που προσπαθούν να παρουσιάσουν σήμερα η κυβέρνηση, παλιότερα το ΠΑΣΟΚ, η πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ για Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό κοινωνικό έλεγχο, ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, αποτελεί επιτακτική ανάγκη και πεδίο κοινής πάλης και διεκδίκησης για κάθε εργαζόμενο.
Κορυφώθηκε χτες και τις προηγούμενες μέρες το κύμα φυγής για τις διακοπές του Αυγούστου. Χτες από το λιμάνι του Πειραιά είχαν προγραμματιστεί 37 δρομολόγια, 12 από το Λαύριο και 12 από τη Ραφήνα. Προχτές Πέμπτη 2/8, εκτελέστηκαν από τα τρία λιμάνια 225 δρομολόγια, με τα οποία διακινήθηκαν 70.466 επιβάτες. Από την έναρξη της τουριστικής περιόδου μέχρι την Πέμπτη από τα τρία λιμάνια εκτελέστηκαν 24.183 δρομολόγια επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων, με τα οποία διακινήθηκαν 5.948.053 επιβάτες, 683.072 ΙΧ και 189.928 φορτηγά.
Ιδιαίτερα αυξημένη ήταν χτες η κίνηση σε αεροδρόμια, λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς, καθώς και στους σταθμούς των υπεραστικών λεωφορείων στον Κηφισό και τις Τρεις Γέφυρες. Στον ΟΣΕ η πληρότητα ήταν 100% και στα υπεραστικά έγιναν έκτακτα δρομολόγια.
Σχεδόν διπλάσια απ' ό,τι μια καθημερινή μέρα ήταν και η ροή των αυτοκινήτων που διήλθαν των διοδίων Ελευσίνας και Σχηματαρίου. Ενδεικτικά, από τα διόδια Ελευσίνας αναμένονταν να διέλθουν χτες περισσότερα από 60.000 αυτοκίνητα. Στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, με τις προγραμματισμένες πτήσεις (αναχωρήσεις μόνο) να ξεπερνούν τις 667.