ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Απρίλη 2007
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Τα φορτώνουν όλα στον πλοίαρχο

Την προσπάθεια «να βγει λάδι» για το ναυάγιο η εταιρεία συνέχισε χτες ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η επιχείρηση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και το ΥΕΝ με τη συνδρομή και της Ενωσης Πλοιάρχων (ΠΕΠΕΝ) για τη μετάθεση των ευθυνών για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND», στον πλοίαρχο και σε άλλα μέλη του πληρώματος. Μετά τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και τον πρόεδρο της ΠΕΠΕΝ κ. Κούζηλο, χτες τη σκυτάλη πήρε και επίσημα η πλοιοκτήτρια εταιρεία του εφοπλιστή Λουίζου.

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο αρχιπλοίαρχος της εταιρείας Γιώργος Κουμπενάς ανέφερε ότι ο πλοίαρχος «δεν ενημέρωσε γιατί πήγαινε ξυστά στις ακτές», «δεν έδωσε ποτέ σήμα από τα μεγάφωνα για εγκατάλειψη πλοίου», ότι «ήταν επιλογή του η εγκατάλειψη του πλοίου να γίνει σταδιακά»... Ακόμα και για την ενημέρωση της εταιρείας για την πρόσκρουση, ανέφερε ότι αυτή έγινε στις 16.07 το απόγευμα της Μ. Πέμπτης, ενώ το πλοίο φέρεται να έπεσε στα βράχια στις 15.20 αφήνοντας, να εννοηθεί ότι καθυστέρησε η ενημέρωσή της με ευθύνη βέβαια και πάλι του πλοιάρχου.

Σε αυτήν την επιχείρηση συσκότισης οφείλεται και το γεγονός ότι ακόμα από το υπουργείο δεν έχει δοθεί επίσημα ούτε ώρα πρόσκρουσης, ούτε τίποτα που να αφορά την επικοινωνία με την εταιρεία, τις ενέργειες που έγιναν και τις εντολές που δόθηκαν στον πλοίαρχο.

Κρύβουν τον καθ' ύλην αρμόδιο

Σε αυτήν την επιχείρηση εντάσσεται και το γεγονός ότι 7 μέρες μετά το ναυάγιο εξακολουθούν να έχουν επιμελώς κρυμμένο και τον νομικά εξουσιοδοτημένο υπεύθυνο της εταιρείας, τον DPA σε περίοδο κρίσης, που σύμφωνα με πληροφορίες λέγεται Κρις Μελάς. Ο ρόλος είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Η κάθε εταιρεία με βάση τον «Κώδικα ασφαλούς διαχείρισης» (ISM), καταρτίζει ένα σχέδιο για τη διαχείριση κρίσεων, που εγκρίνεται από το ΥΕΝ και με βάση αυτό εκδίδονται πιστοποιητικά και ασφαλίζονται και τα πλοία της από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Ο DPA είναι αυτός που καθορίζεται από την εταιρεία με βάση τον Κώδικα και έχει την ευθύνη (και την ποινική) για την εφαρμογή της «πολιτικής» της εταιρείας σε περίπτωση κρίσης. Αν από αυτόν επιβεβαιωθεί ότι το «σχέδιο» ασφαλούς διαχείρισης δε λειτούργησε, κάτι που είδε όλος ο ελληνικός λαός με την τρίωρη προσπάθεια διάσωσης των επιβατών του πλοίου, αντί 30 λεπτών που ορίζει ο Κώδικας, η εταιρεία χάνει τα πιστοποιητικά για όλα τα πλοία της, αλλά και δεν καλύπτεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Απίστευτοι ισχυρισμοί

Επιπλέον αυτών, είναι ότι δεν έχει βρεθεί το λεγόμενο «μαύρο κουτί» στο οποίο καταγράφονται συνομιλίες, εντολές κλπ. Είναι άξιο απορίας πώς δεν κατάφεραν να το πάρουν από το πλοίο το οποίο ήταν στην επιφάνεια επί ώρες, ενώ πρόλαβαν να πάρουν τα φυλλάδια. Η... εξήγηση που έδωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας χτες, ήταν ότι δεν μπορούσαν «λόγω της μεγάλης κλίσης του πλοίου»! Γίνεται φανερό ότι συνολικά πρόκειται για ένα παιχνίδι μεταξύ πλοιοκτήτριας εταιρείας, ΥΕΝ και ασφαλιστικών εταιρειών. Ο αρχιπλοίαρχος της εταιρείας, μάλιστα, αρνήθηκε να αναφέρει τα ποσά με τα οποία έχει ασφαλιστεί το πλοίο.

Οσον αφορά τη ρυμούλκηση του πλοίου στο σημείο όπου και βυθίστηκε, ανέφερε ότι η εντολή που είχε δώσει η εταιρεία ήταν να το δέσουν σε τσαμαδούρες και ότι «δε γνωρίζω ποιος έδωσε την εντολή» για να μεταφερθεί εκεί, ενώ τουλάχιστον γι' αυτό το θέμα, είπε για τον πλοίαρχο ότι δεν έχει ευθύνη επειδή «είχε χάσει πια τον έλεγχο και τη διακυβέρνηση του πλοίου».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Καμιά απάντηση στα κρίσιμα ερωτήματα

Χωρίς ουσία ως προς τα πραγματικά γεγονότα και τις ευθύνες η χτεσινή σύσκεψη στη Σαντορίνη με τη συμμετοχή του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας

Από τις προσπάθειες απορρύπανσης στην περιοχή του ναυαγίου

Associated Press

Από τις προσπάθειες απορρύπανσης στην περιοχή του ναυαγίου
Σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις από τον απαράδεκτο και προκλητικό τρόπο με τον οποίο από την πρώτη στιγμή χειρίστηκε το ναυάγιο η κυβέρνηση, παρέχοντας πλήρη κάλυψη στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης συγκάλεσε χτες το πρωί σύσκεψη στη Σαντορίνη με εκπροσώπους των τοπικών αρχών και φορείς του νησιού.

Χωρίς να δοθεί καμιά απάντηση στα αμείλικτα ερωτήματα (τα οποία ο υπουργός των εφοπλιστών χαρακτήρισε «κουτσομπολιά»!!!) σχετικά με τις συνθήκες του ναυαγίου και τις ευθύνες που προκύπτουν, μετά τη σύσκεψη ανακοινώθηκε ότι κλιμάκιο του Λιμενικού Σώματος θα μείνει στο νησί για τις επόμενες μέρες. Επίσης, την ερχόμενη Τρίτη, πέρα από την ενημέρωση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, θα γίνει και σύσκεψη στο ΥΕΝ για τις περαιτέρω ενέργειες.

Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, ο Π. Ευθυμίου, δίνοντας χτες συνέχεια στην αποπροσανατολιστική αντιπαράθεση με την κυβέρνηση, κάλεσε τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να πει αν αυτός σύμφωνα με τους κανονισμούς έδωσε εντολή να βυθιστεί το πλοίο και ζήτησε την παραίτησή του. Ενώ σε ερώτηση σχετικά με τις ευθύνες του ΠΑΣΟΚ στο ναυάγιο του «Σάμινα», ο Π. Ευθυμίου έκανε λόγο για αδιέξοδους συμψηφισμούς...

Χτες, εξάλλου, για δεύτερη φορά καταδύθηκε το ρομπότ ROV (βαθιάς θάλασσας) του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιας Ερευνας, στο μέρος όπου βυθίστηκε το κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND». Από την πρώτη αυτοψία, που έγινε την περασμένη Τρίτη, προέκυψε ότι το κρουαζιερόπλοιο βρίσκεται σε μέσο βάθος περίπου 130 μέτρων. Η διαδικασία εποπτεύεται από εισαγγελέα, καθώς το οπτικό υλικό που θα συγκεντρωθεί από τις κάμερες του ρομπότ, θα συμπεριληφθεί στο προανακριτικό υλικό.

Μεγάλο θέμα η ρύπανση

Για το θέμα της θαλάσσιας ρύπανσης ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ισχυρίστηκε ότι η κατάσταση είναι ελεγχόμενη και πως «θα ληφθούν επίσης πρόσθετα μέτρα και θα αναπτυχθεί ένα δίχτυ προστασίας 1.500 μέτρων», ενώ το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών θα διενεργεί καθημερινά μετρήσεις. Αυτό ωστόσο που δεν τόλμησε να πει ο υπουργός, είναι ότι και στο συγκεκριμένο ζήτημα, με ευθύνη της εταιρείας, παραβιάστηκε συνολικά ο Κώδικας Ασφαλούς Διαχείρισης αφού δεν κατέθεσε ως όφειλε ούτε σχέδιο για την πρόληψη ρύπανσης και απάντλησης των πετρελαιοειδών που βρίσκονται στις δεξαμενές καυσίμων του πλοίου. Από την πλευρά των αρχών, όπως επιβεβαίωσε χτες ο εκπρόσωπός της Γιώργος Κουμπενάς, έχει δοθεί στην εταιρεία περιθώριο 48 ωρών για να εμφανίσει το σχέδιο, διαφορετικά απειλείται με πρόστιμο.

Από τη μεριά τους, οι τοπικοί φορείς επισήμαναν ότι η ρύπανση μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες ακτές της Σαντορίνης, εκτός από αυτήν όπου βυθίστηκε το κρουαζιερόπλοιο. Οι φόβοι για τη ρύπανση - παρά τους ισχυρισμούς του υπουργού - προκαλούνται από το γεγονός ότι περίπου 450 τόνοι πετρελαίου παραμένουν εγκλωβισμένοι στο βυθισμένο πλοίο. Ακόμα, βρίσκονται 100 τόνοι λιπαντικά λάδια μηχανής, 50 τόνοι υδραυλικά υγρά και άλλες ουσίες σε μικρότερες ποσότητες. Αν αυτές οι ποσότητες δεν απαντληθούν άμεσα - εάν αυτό είναι δυνατό - τότε ανά πάσα στιγμή μπορεί να διαρρεύσουν προκαλώντας οικολογική καταστροφή.

Ανύπαρκτες λιμενικές υποδομές

Ενας ακόμα παράγοντας που συντέλεσε στο ναυάγιο είναι η επικινδυνότητα και του ίδιου του σημείου των Φηρών στη Σαντορίνη. Επιπλέον, αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά η εγκληματική έλλειψη σταθμών διάσωσης στο Αιγαίο, καθώς δεν μπορεί η ασφάλεια εκατομμυρίων ανθρώπινων ζωών που διακινούνται κάθε χρόνο σε αυτή τη θαλάσσια περιοχή να επαφίεται στο φιλότιμο των βαρκάρηδων, όπως έγινε και με το «ΣΑΜΙΝΑ».

Στα Φυρά δεν υπάρχει λιμάνι και συνολικά στο νησί όπως και στην πλειοψηφία των νησιών του Αιγαίου, δεν υπάρχουν κατάλληλες και ασφαλείς λιμενικές υποδομές. Και αυτό όταν ειδικά στη Σαντορίνη σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΥΕΝ, μόνο τα κρουαζιερόπλοια που καταπλέουν στο νησί, αγγίζουν και τις 800 προσεγγίσεις τον χρόνο! Στα Φυρά μπορεί να αγκυροβολήσει μόνο ένα κρουαζιερόπλοιο - όποιο προλάβει - και τα υπόλοιπα ρίχνουν κάβους σε... τσαμαδούρες! Και παρ' όλα αυτά το λιμεναρχείο του νησιού δε διαθέτει καν πλωτό σκάφος!

Το μοναδικό λιμάνι του νησιού βρίσκεται στην πλευρά του Αθηνιού το οποίο επίσης θεωρείται επικίνδυνο. Μάλιστα σύμφωνα με καταγγελίες, ακριβώς λόγω της επικινδυνότητας του λιμανιού, η ακτοπλοϊκή εταιρεία ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ για να επιτρέπει να καταπλέουν τα πλοία της στο λιμάνι της Σαντορίνης, απαίτησε -απαίτηση που ικανοποιήθηκε - να μην καταβάλλει λιμενικά τέλη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ