ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Φλεβάρη 2007
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Ελλείψεις προσωπικού και υλικοτεχνικής υποδομής σε πολλά σχολεία

Τις σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και σχολική στέγη σε πολλές περιοχές της χώρας αναδεικνύουν βουλευτές του ΚΚΕ με Ερωτήσεις προς την υπουργό Παιδείας.

Σχετικά με το στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Λάρισα, οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας και Νίκος Γκατζής σε Ερώτησή τους προς την υπουργό Παιδείας σημειώνουν ότι έχει μένει στις υποσχέσεις «η αγορά του οικοπέδου ή η ανεύρεση χώρου για την ανέγερση του 33ου Δημοτικού σχολείου, ενώ το 5ο Δημοτικό σχολείο κατεδαφίστηκε λόγω παλαιότητας, προ έτους, και ακόμη να αρχίσει η ανέγερση του νέου σχολικού συγκροτήματος, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολλά προβλήματα σε άλλο σχολικό συγκρότημα, όπου στεγάζεται προσωρινά. Επίσης, στη συνοικία Τούμπα, ακόμη δεν αντιμετωπίστηκε η εξεύρεση οικοπέδου ή η αγορά για ανέγερση δημοτικού σχολείου». Οι βουλευτές ρωτούν την υπουργό τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση, ώστε να λυθούν τα παραπάνω προβλήματα στέγασης.

Σε άλλη Ερώτησή τους προς την υπουργό Παιδείας, οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ καταγγέλλουν το στεγαστικό πρόβλημα των νηπιαγωγείων στη Λάρισα. Υπογραμμίζουν ότι «ένας σημαντικός αριθμός νηπιαγωγείων στεγάζεται σε ισόγεια, υπόγεια πολυκατοικιών ή σε ενοικιαζόμενα σπίτια, ακατάλληλα, ανήλια, χωρίς υποδομές και χωρίς αύλειους χώρους, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της προσχολικής αγωγής μιας ιδιαίτερα ευαίσθητης ηλικίας». Και ρωτούν την υπουργό «πώς σκέπτεται να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση αυτή την απαράδεκτη κατάσταση, που δυστυχώς είναι μια πραγματικότητα για τα νηπιαγωγεία της Λάρισας».

Τις ελλείψεις διδακτικού προσωπικού από τμήματα υποδοχής τσιγγανοπαίδων στο Νομό Μεσσηνίας καταγγέλλουν με ερώτησή τους προς την υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης και Βέρα Νικολαΐδου και ερωτούν την υπουργό «τι μέτρα θα πάρει για την επίλυση του προβλήματος, την ουσιαστική λειτουργία των τμημάτων αυτών και όχι στα πλαίσια της προπαγάνδας των ευρωπαϊκών προγραμμάτων». Συγκεκριμένα στην Ερώτηση επισημαίνουν ότι «στο Νομό Μεσσηνίας λείπουν πάνω από πέντε δάσκαλοι και μάλιστα σε σχολεία που φοιτούν παιδιά από ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Από τα πέντε τμήματα υποδοχής τσιγγανοπαίδων λειτουργούν σήμερα τα δύο. Τα άλλα τρία δε λειτουργούν, αφού οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν κλήθηκαν να καλύψουν άλλες ανάγκες ή βρίσκονται εκτός υπηρεσίας για διάφορους λόγους (άδειες κλπ). Το τμήμα υποδοχής έπαψε να λειτουργεί στο δημοτικό σχολείο Αριος τον Οκτώβρη, λίγο αργότερα στο δημοτικό σχολείο Πλατέος και πρόσφατα στο 16ο Δημοτικό σχολείο Καλαμάτας». Ακόμα οι βουλευτές υπογραμμίζουν ότι «όλα αυτά γίνονται την ίδια στιγμή που σ' αυτά τα σχολεία πραγματοποιούνται φιέστες με τη συνεργασία του πανεπιστημίου θεσσαλίας για την υλοποίηση του προγράμματος ένταξης στην εκπαίδευση των τσιγγανοπαίδων».

Τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία του Δήμου Αλμπίας στο Νομό Πέλλας, καταγγέλλουν με Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Αγγελος Τζέκης και Γιώργος Χουρμουζιάδης. Στην Ερώτησή τους σημειώνουν ότι «σύμφωνα με ανακοίνωση - διαμαρτυρία του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αλμωπίας Νομού Πέλλας "ο Μέγας Αλέξανδρος", μετά τέσσερις μήνες λειτουργίας των σχολείων παρατηρούνται κενά εκπαιδευτικών, για την ξένη γλώσσα και λοιπών ειδικοτήτων, οι οποίοι θα στελεχώσουν τα ολοήμερα».

Επειδή «είναι απαράδεκτο στη μέση περίπου της σχολικής χρονιάς να υπάρχουν σχολεία με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς» και επειδή «υπεύθυνη για την επίλυση του προβλήματος είναι η κυβέρνηση», οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας «τι μέτρα προτίθεται να πάρει για να καλύψει άμεσα όλες τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων και νηπιαγωγείων του Δήμου Αλμωπίας του Νομού Πέλλας με μόνιμους εκπαιδευτικούς».

Ερωτήματα & Απαντήσεις

Γιατί υπάρχουν αντιδράσεις για τη βάση του 10 στις εξετάσεις εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση; Δε θα πρέπει να υπάρχει κάποιου είδους βάση;

Η εμπειρία όλων των τελευταίων χρόνων έχει δείξει ότι με οποιαδήποτε παρέμβαση στο εξεταστικό σύστημα δε βελτιώνεται το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Με άλλα λόγια, όσο υψηλή βάση κι αν υπάρχει για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, αν δεν αλλάξει εκ βάθρων το σχολείο και η μόρφωση που παρέχει, δε θα εξασφαλίζεται ότι τα παιδιά που θα μπαίνουν στα πανεπιστήμια θα έχουν την απαιτούμενη βασική μόρφωση. Κατ' επέκταση, ένα τέτοιο μέτρο είναι αδύνατο να βελτιώσει την ποιότητα στην ανώτατη εκπαίδευση.

Με την καθιέρωση της βάσης του 10, η κυβέρνηση επιχειρεί να ενοχοποιήσει τους μαθητές και τις οικογένειές τους για τη μη είσοδό τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Ομως, αναδεικνύονται οι δικές της ευθύνες (όπως και του ΠΑΣΟΚ) που δεν έχει φτιάξει (ούτε είναι στις προθέσεις τους) Δημόσιες και Δωρεάν Επαγγελματικές Σχολές υψηλού επιπέδου. Στην πραγματικότητα, για τα παιδιά που τελειώνουν το Λύκειο σήμερα δεν υπάρχει άλλη αξιόπιστη επιλογή σπουδών πέραν της ανώτατης εκπαίδευσης. Οι όποιες σχολές υπάρχουν σήμερα, δεν ανήκουν καν στο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι στην πλειοψηφία τους ιδιωτικές και πανάκριβες.

Εξάλλου, η καθιέρωση οποιασδήποτε βάσης σε εξετάσεις κατάταξης δεν έχει νόημα. Γι' αυτό και λέμε ξεκάθαρα ότι πρέπει να καταργηθεί. Οι εξετάσεις αυτές δεν έχουν στόχο να αποτιμήσουν το μορφωτικό επίπεδο και τις ικανότητες των μαθητών, αλλά είναι εισαγωγικές - κατατακτήριες εξετάσεις. Ανάλογα με την αυξομείωση του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων διαμορφώνονται και οι βαθμοί συνολικά των υποψηφίων ή αλλιώς οι βάσεις των σχολών. Αν τα θέματα μια χρονιά είναι πολύ δύσκολα, συνολικά οι υποψήφιοι θα γράψουν χαμηλότερους βαθμούς, αλλά οι θέσεις εισαγωγής είναι σταθερές, οπότε θα επιλεγούν όσοι έγραψαν καλύτερα έστω και με χαμηλούς βαθμούς. Για παράδειγμα, αν έχουμε δέκα θέσεις σε σχολές και εκατό υποψηφίους, ακόμα κι αν οι βαθμοί των δέκα καλύτερων υποψηφίων κινούνται κάτω από τη βάση, αυτοί οι δέκα καλύτεροι θα καταλάβουν τις διαθέσιμες θέσεις. Αυτή είναι η λογική των κατατακτήριων εξετάσεων. Θυμίζουμε ακόμα ότι υπήρχαν πολλές χρονιές (την εποχή με τις τέσσερις δέσμες), που η βάση στο Πολυτεχνείο ήταν το 10 και το 11, αυτό όμως σε καμιά περίπτωση δε σήμαινε ότι έπεφτε η ποιότητα των σπουδών στο ίδρυμα!

Η καθιέρωση της βάσης του 10 ανέδειξε ακόμα, το πρόβλημα με την πανσπερμία Τμημάτων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, κυρίως της επαρχίας, που φτιάχτηκαν χωρίς καμιά υποδομή, χωρίς επιστημονικά αντικείμενα και συχνά χωρίς καν αντίκρισμα στην παραγωγή. Οπως ήταν φυσικό, Τμήματα που έχουν τέτοια χαρακτηριστικά δεν εντάσσονται στις προτιμήσεις των υποψηφίων (γι' αυτό το λόγο παλιότερα η βάση τους διαμορφωνόταν κάτω από το 10) με αποτέλεσμα να μένουν με πολλές κενές θέσεις και να αναζητούν «λύσεις» μετονομασίας, συγχωνεύσεων κλπ. Τέτοια Τμήματα όμως, δεν έχουν θέση σε μια πραγματικά ανώτατη εκπαίδευση.

Με το ζόρι να τους πετάξουν έξω από τις σχολές

Συμβολικό μαζικό αποκλεισμό της συνεδρίασης του Συμβουλίου του ΤΕΙΘ έκαναν χτες σπουδαστές του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης ενάντια στην απόφαση του Συμβουλίου να καταργήσει την επαναληπτική εξεταστική του χειμερινού εξαμήνου. Αίτημα των σπουδαστικών συλλόγων είναι να διασφαλιστεί η εξεταστική και το εξάμηνο των σπουδαστών. Η κινητοποίηση συνεχιζόταν ως αργά το βράδυ, οπότε και ανέλαβαν να αντιμετωπίσουν τους σπουδαστές η Τρέμη και ο Πρετεντέρης του «MEGA», στο πλαίσιο του βραδινού τηλεοπτικού δελτίου «ανακρίσεων»: «Δε μας έχουν αφήσει να μιλήσουμε από το πρωί, θα με αφήσετε να μιλήσω;» ρώταγε ο ανακρινόμενος σπουδαστής. «Οχι!» ήταν η ξερή απάντηση του Πρετεντέρη. «Κρατάνε ομήρους 9 καθηγητές» έλεγε σε ρόλο τηλεεισαγγελέα η Τρέμη. «Αυτοί οι 9 κρατάνε ομήρους 17.000 σπουδαστές» απαντούσε ο σπουδαστής. «Δε συζητάμε για τα αιτήματά σας, σας καλέσαμε για να μας πείτε γιατί έχετε κλείσει» τον έκοβε ο Πρετεντέρης. «Θέλουν να κόψουν την εξεταστική για να ποινικοποιήσουν τους αγώνες μας» προσπαθούσε να συνεχίσει ο σπουδαστής. Τον έκοψαν κανονικά στον αέρα.

Αργά το βράδυ έγινε γνωστό ότι ο διευθυντής του ΤΕΙ απειλούσε ότι θα καλέσει την Αστυνομία να καθαρίσει...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ