ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Ιούλη 1999
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
"Γροθιά" στη διαλυτική πολιτική

Στην κατάληψη των γραφείων του ΟΛΠ προχώρησαν χτες εργαζόμενοι και άνεργοι, απαιτώντας τη στήριξη της Ζώνης

Στην κατάληψη των γραφείων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά κατέληξε η χτεσινή κινητοποίηση εργαζομένων και ανέργων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης,οι οποίοι έδωσαν μια ακόμη "γροθιά" στην κυβερνητική πολιτική υπονόμευσής της, ενωμένοι με τους κατοίκους του Περάματος, το δήμο και τους φορείς που παλεύουν για τη σωτηρία της. Οι διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν στη 1 μ.μ. στην πύλη της Ζώνης και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν με μηχανάκια και αυτοκίνητα,προς τον ΟΛΠ,τον οποίο η κυβέρνηση, με πρόσφατο νόμο, παραδίδει στα "αρπαχτικά" χέρια των ιδιωτών και των εφοπλιστών, οδηγώντας έτσι και στη διάλυση της Ζώνης - που λειτουργεί σε δικό του χώρο - του μοναδικού ακόμα οικονομικού πνεύμονα της ευρύτερης περιφέρειας του Πειραιά. Η πολύμορφη υπονόμευση της Ζώνης έχει ως αποτέλεσμα να φτάσει η ανεργία της το 85%,ενώ οι εφοπλιστές παραγγέλνουν καράβια σε Γερμανία, Ολλανδία κι αλλού, με τις "πλάτες" της κυβέρνησης και λεφτά ελληνικών τραπεζών. Ταυτόχρονα, ο ΟΛΠ επενδύει 57 δισεκατομμύρια δραχμές για δημιουργία πάρκινγκ και προβλήτας κοντέινερ, καθώς και για τη μεταφορά της ιχθυόσκαλας στο εσωτερικό της Ζώνης, στοχεύοντας στην ολοκληρωτική διάλυσή της. Απαντώντας σ' αυτή την τελευταία πρόκληση, οι εργατοτεχνίτες της Ζώνης και οι εμπλεκόμενοι φορείς ξεκαθάρισαν με τη χτεσινή τους κινητοποίηση ότι δε θα περάσουν τα διαλυτικά σχέδια της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, καθώς και ότι θα εφαρμοστεί η κυβερνητική δέσμευση για λειτουργία της Ζώνης μέχρι το 2030!

Η κινητοποίηση

Στη 1 μ.μ. χτες, σταμάτησαν όλες οι εργασίες στη Ζώνη. Τα μηχανάκια και τα αυτοκίνητα παρατάχθηκαν στην πύλη. Οι μαύρες σημαίες υψώθηκαν. Εξω από το Δημαρχείο της πόλης, οι μηχανές των αυτοκινήτων και των φορτηγών του δήμου είχαν "ανάψει" και περίμεναν την έναρξη της πορείας. Στις 1.10 μ.μ. το αγωνιστικό "κομβόι" ξεκινάει από το Πέραμα, περνώντας από τις γειτονιές του Περάματος, του Κερατσινίου, της Δραπετσώνας και του Πειραιά. Γύρω στις 2.15 μ.μ. οι διαδηλωτές πέρασαν την πύλη των γραφείων του ΟΛΠ. Εκεί τους περίμεναν δεκάδες εκπρόσωποι σωματείων, οικοδόμοι, ναυτεργάτες (ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ), συνταξιούχοι, λιμενεργάτες, ο γραμματέας του Εργατικού Κέντρου ΠειραιάΜ. Νουφαρίτσης και ο Βαγγέλης Ξένος,μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ.Στο πλευρό των εργαζομένων στάθηκε αργότερα και ο βουλευτής του ΚΚΕ Στ. Παναγιώτου.

Οταν οι συγκεντρωμένοι ενημερώθηκαν από αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Επιτροπής πως ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας του ΟΛΠ απουσιάζουν στο εξωτερικό, η οργή από τον μακρόχρονο εμπαιγμό ξεχείλισε και τα γραφεία του Οργανισμού καταλήφθηκαν σε λίγα λεπτά, χωρίς να μπορέσουν να αντιδράσουν οι λιμενικοί. Οι συγκεντρωμένοι απαίτησαν να πάει στο χώρο ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκης,ο οποίος σε τηλεφωνική συνομιλία του μαζί τους, ισχυρίστηκε ότι δεν μπορεί να διαπραγματευτεί (!) πίσω από τις πλάτες του προέδρου και του γγ του ΟΛΠ. Μετά από αυτό, η Συντονιστική Επιτροπή αποφάσισε να συνεχιστεί η κατάληψη όλο το βράδυ."Τα αιτήματά μας τα γνωρίζουν εδώ και καιρό και ο ΥΕΝ και η διοίκηση του ΟΛΠ, αλλά δυστυχώς κωφεύουν. Η κατάσταση δεν πάει άλλο, γι' αυτό θα κάνουμε τα πάντα για την εξασφάλιση του μεροκάματου. Θα παραμείνουμε εδώ στον ΟΛΠ μέχρι να δοθεί λύση", δήλωσε ο δήμαρχος Περάματος Γ. Πατσιλινάκος.Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Ι. Πουντίδης τόνισε: "Με τις κινητοποιήσεις αναδεικνύουμε το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ζώνη. Η αναισθησία της κυβέρνησης δεν έχει όρια. Απαιτούμε να σταματήσουν τα εγκληματικά τους σχέδια, να επιτρέπουν την παραγγελία πλοίων στο εξωτερικό και η Ζώνη να πεθαίνει. Εμείς θα αντιπαρατεθούμε μ' αυτήν την πολιτική, συσπειρωμένοι για να αποτρέψουμε τη διάλυση της Ζώνης. Η νίκη θα είναι δική μας".

Τα βασικά σημεία των προτάσεων του συντονιστικού των φορέων για τη σωτηρία της Ζώνης είναι: Δημιουργία ενιαίου οργανισμού λειτουργίας της Ζώνης. Ορθολογική διαχείριση, διαμόρφωση χώρων και υποδομής, με σύγχρονες δεξαμενές, ναυπηγικές κλίνες. Δημιουργία δικτύων νερού, ρεύματος, πυρόσβεσης, πεπιεσμένου αέρα. Δημιουργία κατάλληλης υποδομής στους Μόλους ΔΕΗ και Δραπετσώνας και στην Κυνοσούρα, για προστασία του περιβάλλοντος από αμμοβολές - καθαρισμούς, υδροβολές. Κατασκευή επισκευαστικού κρηπιδώματος. Χωροθέτηση, αποθηκευτικός χώρος, καθορισμός χώρων προκατασκευών τμημάτων πλοίων, τομέων πλοίων και επισκευών. Αλλαγή κανονισμού για τη λειτουργία των δεξαμενών. Αμεση απομάκρυνση των βυθισμένων πλοίων. Διάθεση πόρων ενίσχυσης έργων περιβάλλοντος και υποδομών στη δημοτική αρχή Περάματος. Κλαδική πολιτική ανάπτυξης στην κατεύθυνση επισκευών, μετασκευών και κατασκευών πλοίων.

"PELMARINER"
Θανατηφόρα σύγκρουση!

Νεκρός ο μηχανικός του πλοίου Αν. Γεωργαντζής, σώα τα υπόλοιπα 11 μέλη του πληρώματος, μετά τον εμβολισμό και τη βύθισή του από το "PELRANGER"

Το φονικό δίδυμο εφοπλιστές - κυβέρνηση "ξαναχτύπησε", με αποτέλεσμα ένα νέο έγκλημα. Προχτές τα μεσάνυχτα, δύο φορτηγά πλοία του γνωστού εφοπλιστήΣαρλή, το 20χρονο "PELRANGER" και το επίσης 20χρονο "PELMARINER", συγκρούστηκαν στα τουρκικά χωρικά ύδατα και σε απόσταση 5 ναυτικών μιλίων νοτιοδυτικά της Τενέδου.Απολογισμός: Νεκρός ο δεύτερος μηχανικός Αναστάσιος Γεωργαντζής του "PELMARINER", το οποίο και βυθίστηκε. Τα υπόλοιπα 11 μέλη του πληρώματος του βυθισμένου πλοίου περισυνελέγησαν σώα από το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο "ΑΓΙΟΣ ΡΑΦΑΗΛ".Ο εφοπλιστής Σαρλής, στις 9 Μάρτη του 1995, έστειλε "μπάρκο" στο θάνατο άλλους 12 ναυτεργάτες, που αποτελούσαν το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου του "ΠΕΛΧΑΝΤΕΡ",το οποίο βούλιαξε ανοιχτά της Σικελίας.

Το τραγικό ναυάγιο του "ΠΕΛΧΑΝΤΕΡ", το οποίο αποδείχτηκε ότι ταξίδευε με μειωμένη σύνθεση, σάπιες λαμαρίνες και ...απαλλαγμένο από ασυρματιστή - με άδεια του ΥΕΝ και παρά το γεγονός ότι δεν είχε εγκαταστήσει ολόκληρο, το, έτσι και αλλιώς, αναξιόπιστο δορυφορικό σύστημα GMDSS - δε στάθηκε αρκετό, ώστε το ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του να αλλάξουν τακτική απέναντι στον εφοπλιστή.

Το "PELRANGER" και το "PELMARINER", υπερήλικα και σύμφωνα με καταγγελίες ναυτεργατών κακοσυντήρητα πλοία, ταξίδευαν και με μειωμένο πλήρωμα, όπως διαβεβαίωσαν πηγές από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Αιτία είναι ότι το υπουργείο φρόντισε να χαρακτηρίσει τα πλοία του, αν και υπερήλικα ...αυτοματοποιημένα!

Ενδεικτική είναι, όμως, και η απάντηση του διευθυντή της ΔΕΕΕΠ κ. Δουμάνη, στην ερώτησή μας, σχετικά με τους ελέγχους που γίνονται στα πλοία του Σαρλή, με δεδομένο ότι εκτελούν τακτική γραμμή και καταπλέουν συχνά στο λιμάνι του Πειραιά: "Εχω εντολή να μη δίνω πληροφορίες σχετικά με το ναυάγιο"... Επίσης αδύνατο στάθηκε να επικοινωνήσουμε με τον ίδιο τον εφοπλιστή Σαρλή, αλλά και να δοθούν κάποιες επιπλέον επίσημες πληροφορίες από το υπουργείο. Για την ιστορία, το πλοίο "PELRANGER" και άλλα 3 πλοία του, είχαν τεθεί από τον εφοπλιστή Σαρλή στη διάθεση του ΝΑΤΟ, κατά τη διάρκεια του βρώμικου πολέμου σε βάρος της Γιουγκοσλαβίας, μεταφέροντας "φονικά" κοντέινερ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Το χρονικό της τραγωδίας

Στις 23.10, μέσω του "ΡΑΔΙΟ ΕΛΛΑΣ", ο πλοίαρχος του "PELRANGER" ενημέρωσε το θάλαμο επιχειρήσεων του ΥΕΝ για τη σύγκρουση. Κοντά στα δύο πλοία, σπεύδουν για βοήθεια το "ΑΓ. ΡΑΦΑΗΛ" και το φορτηγό "ΟΛΓΑ".Επίσης ενημερώθηκαν και τα αντίστοιχα Κέντρα Ερευνας και Διάσωσης της Αγκυρας και της Κωνσταντινούπολης. Από το 12μελές πλήρωμα (6 Ελληνες και 6 αλλοδαποί) του "PELMARINER" μέχρι τις 3 τα ξημερώματα χτες, ήταν αγνοούμενοι ο δεύτερος μηχανικός του και ο 43χρονος λιπαντής Abdul Latif.Οι δύο αγνοούμενοι εντοπίστηκαν, τελικά, από λέμβο του "ΑΓ. ΡΑΦΑΗΛ", οπότε και διαπιστώθηκε ότι ο δεύτερος μηχανικός ήταν νεκρός. Χτες, στις 8.30 το πρωί, το "ΑΓ. ΡΑΦΑΗΛ" αποβίβασε τη σορό του δεύτερου μηχανικού και 4 ναυαγούς στη Μύρινα της Λήμνου. Οι υπόλοιποι 7 ναυαγοί, που επιβαίνουν στο "PELMARINER", αναμένονταν να φτάσουν στο λιμάνι του Πειραιά τα μεσάνυχτα.

ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ
"Ξεπούλημα δικαιωμάτων"

Στο 4+1% η σύμβαση στα τουριστικά. Καταγγέλλουν το ξεπούλημα ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Ξεπούλημα των δικαιωμάτων των ναυτεργατών και ισχυρό χτύπημα σε βάρος του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, χαρακτηρίζουν, με κοινή ανακοίνωση, η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ το.... "κλείσιμο" της συλλογικής σύμβασης εργασίας των ναυτεργατών που υπηρετούν στα τουριστικά πλοία στο 4% για το πρώτο 6μηνο του 1999 και στο 1% το δεύτερο εξάμηνο.Μετά από 5 επίσημες συναντήσεις της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με την Ενωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων και μία... μυστική νυχτερινή συνάντηση προχτές μιας ομάδας της Εκτελεστικής με τη διοίκηση της Εφοπλιστικής Ενωσης, "έκλεισε" χτες η συλλογική σύμβαση. Τα παραπάνω ποσοστά κατατέθηκαν από τους εφοπλιστές στη διάρκεια της προχτεσινοβραδινής παρασυναγωγής, που έγινε αμέσως μετά την επίσημη διαπραγματευτική συνάντηση.

Χτες η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, απορρίπτοντας την πρόταση των εκπροσώπων της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ για απεργιακές κινητοποιήσεις, αποφάσισε κατά πλειοψηφία να συμφωνήσει με την εφοπλιστική προσφορά. Να σημειωθεί ότι αρχικά διεκδικούσε ποσοστό αύξησης 8%.

ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους ότι η πλειοψηφία συμφώνησε σε αυτά τα ποσοστά "εγκαταλείποντας και το τελευταίο, ελάχιστο ίχνος σοβαρότητας σταθερά προσηλωμένη στην τακτική του συμβιβασμού και των υποχωρήσεων". Χαρακτηρίζουν όλη τη διαδικασία που προηγήθηκε της συμφωνίας ως "άθλιο, στημένο παζάρι με το οποίο υπονομεύεται ευθέως ο θεσμός των συλλογικών συμβάσεων εργασίας". Κάνουν σαφές ότι "οι ναυτεργάτες δεν αποδέχονται τετελεσμένα. Υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους και θα δώσουν αποφασιστική απάντηση στους εφοπλιστές και στους υπηρέτες τους". Τα δύο σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να αντιδράσουν μαζικά και να καταδικάσουν το "ξεπούλημα - όπως αναφέρουν - της συλλογικής σύμβασης". Να στηρίξουν με όλες τους τις δυνάμεις τις προσπάθειες των δύο σωματείων για την ένταση και το συντονισμό των αγώνων.

Οι εργαζόμενοι μέσα στα γραφεία του ΟΛΠ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ