ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 25 Ιούνη 1999
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Σε ρόλο "Εφιάλτη" ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ

Αποδέχτηκαν ουσιαστικά το ξεπούλημα. Αρνήθηκαν ακόμα και να ενημερώσουν τους εργαζόμενους. Εντονη αντίδραση από την ΕΣΚ και άλλους συνδικαλιστές

Συμπαιγνία ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ χτες στο έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), για έμμεση αποδοχή του Εγγλέζου "μάναντζερ" στην "Ολυμπιακή Αεροπορία".

Στο έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας, που συγκλήθηκε ύστερα από απαίτηση της ΕΣΚ (ΕΣΑΚ), ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ Αθ. Σαββίδης (ΠΑΣΚΕ) τάχτηκε μεν κατά του "μάναντζερ", αλλά εισηγήθηκε την έναρξη διαπραγματεύσεων με τους συναρμόδιους υπουργούς ΥΠΕΘΟ και Μεταφορών για τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων και των ασφαλιστικών - συνταξιοδοτικών κατακτήσεων των εργαζομένων. Ως πρόσχημα πρόβαλε ότι η κυβέρνηση με την πλειοψηφία που διαθέτει στη Βουλή θα "περάσει" την πολιτική της και κατά συνέπεια ο πιο σωστός δρόμος για τους εργαζόμενους είναι η διαπραγμάτευση!

Οι συνδικαλιστές της ΕΣΚ και της "Διακλαδικής Συνεργασίας" (ΣΥΝ και ανεξάρτητοι) κατήγγειλαν τη στάση της ΠΑΣΚΕ, επισημαίνοντας ότι το πραγματικό δίλημμα είναι αν "είμαστε υπέρ ή κατά της ιδιωτικοποίησης της ΟΑ". Αν είμαστε κατά - πρόσθεσαν - τότε είμαστε και κατά του "μάνατζερ", αφού η κυβέρνηση επέλεξε τους Εγγλέζους ακριβώς για να ξεπουλήσει τον εθνικό αερομεταφορέα. Οσον αφορά τις "διασφαλίσεις" που ζητά η ΠΑΣΚΕ από την κυβέρνηση, υπογράμμισαν ότι πρόκειται για πάγια τακτική της φιλοκυβερνητικής παράταξης, αν και γνωρίζει πολύ καλά ότι η κυβέρνηση μεθοδικά, χρόνια τώρα, κατ' εντολή της ΕΕ προετοιμάζει το πλαίσιο, για να παραδώσει τις επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα και την ΟΑ, στο μεγάλο κεφάλαιο. Για το λόγο αυτό πρότειναν συγκεκριμένο σχέδιο δράσης και 3ωρη (1-4 μ.μ.) διακοπή των εργασιών του συνεδρίου, προκειμένου να γίνει ενημέρωση των εργαζομένων από κλιμάκια των εκλεκτόρων και να κληθούν όλοι σε συγκέντρωση και πορεία στη Βουλή.

Οι συνδικαλιστικές παρατάξεις ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ δε θεώρησαν απαραίτητη την άμεση ενημέρωση των εργαζομένων, ούτε την άμεση αντίδραση με την προτεινόμενη συγκέντρωση στη Βουλή. Αντίθετα, έκριναν ως πρωταρχικό ζήτημα τις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση για τη δήθεν διασφάλιση των εργασιακών θέσεων, προβάλλοντας αστείες δικαιολογίες για δήθεν διχασμό του συνδικαλιστικού κινήματος, για ανετοιμότητα των εργαζομένων και διάφορα άλλα. Στο... πνεύμα αυτό απέρριψαν την πρόταση για άμεση αντίδραση των εργαζομένων, με συγκεκριμένο αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης. Κατόπιν αυτού στελέχη της ΕΣΚ και άλλων παρατάξεων που κατέθεσαν το πρόγραμμα δράσης, αποχώρησαν από το συνέδριο, συγκρότησαν ομάδες και περιόδευσαν στους χώρους δουλιάς, για να ενημερώσουν τους εργαζόμενους. Αργά το απόγευμα αντιπροσωπεία συνδικαλιστών επισκέφθηκε και τα κόμματα στη Βουλή.


Πρόταση για ένα πρόγραμμα δράσης

Το πρόγραμμα δράσης που πρότειναν από κοινού οι συνδικαλιστές της ΕΣΚ και της "Διακλαδικής Συνεργασίας", αφορούσε: Την κήρυξη 24ωρης απεργίας, με συγκέντρωση στα γραφεία της ΟΑ και πορεία στο Μέγαρο Μαξίμου, την ερχόμενη Πέμπτη, 1η Ιούλη. Πρόταση στη ΓΣΕΕ και στο ΕΚΑ για κήρυξη την ίδια μέρα 3ωρης (10 π.μ. - 1 μ.μ.) πανελλαδικής στάσης εργασίας και συγκέντρωση στο Σύνταγμα. Κήρυξη νέας 3ωρης στάσης εργασίας (10 π.μ. - 1 μ.μ.) την Τρίτη 6 Ιούλη, με συγκέντρωση όλων των εργαζομένων του ομίλου της ΟΑ στο Δυτικό Αεροδρόμιο. Εκδοση ενημερωτικού φυλλαδίου στα αγγλικά και ελληνικά, για την ενημέρωση του ελληνικού λαού και του επιβατικού κοινού. Πρόταση για κήρυξη κοινής 24ωρης απεργίας με όλες τις ΔΕΚΟ στις 8 Ιούλη, με κοινή συγκέντρωση στο Σύνταγμα την ίδια μέρα. Πρόταση για κοινή συνέντευξη της ΟΣΠΑ και των άλλων ομοσπονδιών στις 15 Ιούλη. Συγκεντρώσεις, με τη συμμετοχή Εργατικών Κέντρων, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και μαζικών φορέων σε Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδο, Κέρκυρα, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο κ.α., σ' ένα πρόγραμμα που θα ολοκληρωθεί μέσα στον Ιούλη. Για την περαιτέρω κλιμάκωση του αγώνα, οι συνδικαλιστές της ΕΣΚ πρότειναν να αποφασίζονται κάθε φορά από το συνέδριο της ΟΣΠΑ και για το λόγο αυτό ζήτησαν να κηρυχτεί το συνέδριο διαρκές και να παραμείνει σε εξέλιξη.


Κάλεσμα για πλατύ μέτωπο πάλης

Στο σχέδιο ψηφίσματος, που κατέθεσαν χτες στο έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ οι εκλέκτορες της ΕΣΚ και της "Διακλαδικής Συνεργασίας", αναφέρεται: "Η ΟΑ βρίσκεται σήμερα στην πιο κρίσιμη καμπή της ιστορίας της, απαξιωμένη και συρρικνωμένη συνειδητά από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και την ΕΕ, ρίχνεται βορά στο πολυεθνικό κεφάλαιο. Αλλιώς θα ήταν η κατάσταση, αν οι ηγεσίες των προσκείμενων σ' αυτές τις κυβερνήσεις συνδικαλιστικών παρατάξεων αντιστεκόντουσαν ουσιαστικά σ' αυτή την πολιτική. Το έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ απορρίπτει κατηγορηματικά την έλευση και εγκατάσταση του μάναντζερ, που η κυβέρνηση προωθεί στο πλαίσιο μιας μεθοδευμένης πολιτικής ιδιωτικοποίησης- ξεπουλήματος του εθνικού αερομεταφορέα, που υπηρετεί τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μέσα από τα λεγόμενα "προγράμματα εξυγίανσης", τα οποία ουσιαστικά ήταν προγράμματα απαξίωσης της ΟΑ και των θυγατρικών της. Το συνέδριο αποφασίζει σειρά κλιμακούμενων κινητοποιήσεων μέσα από συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης, προκειμένου η κυβέρνηση να σταματήσει την ιδιωτικοποίηση - ξεπούλημα της ΟΑ και των θυγατρικών της, που αναλαμβάνει κατ' εντολή της ΕΕ η ανταγωνίστρια εταιρία "Μπρίτις Εργουέις" στο πλαίσιο της αναδιανομής του αεροπορικού έργου στη χώρα μας και στην ευρύτερη περιοχή. Το συνέδριο καλεί όλες τις παρατάξεις και μεμονωμένους συνδικαλιστές να αντιπαλέψουν αυτή την πολιτική που οδηγεί τον εθνικό αερομεταφορέα στην καταστροφή. Καλεί τους εργαζόμενους να συγκροτήσουν πλατύ μέτωπο πάλης και αγώνα. Καλεί την ελληνική κοινωνία να στηρίξει τον αγώνα μας, που είναι και δικός της αγώνας. Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης εισάγεται μέσω του νόμων 2602/98 και 2000/91, που εκφράζουν τις πιο ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές που επεξεργάζεται και υλοποιεί η σημερινή κυβέρνηση. Το συνέδριο της ΟΣΠΑ απορρίπτει αυτές τις πολιτικές και καλεί όλα τα ΔΣ των πρωτοβάθμιων σωματείων να συγκαλέσουν άμεσα γενικές συνελεύσεις, προκειμένου να συμπαραταχτούν όλοι οι εργαζόμενοι όλων των κλάδων σε μια ενωτική και αποτελεσματική κατεύθυνση αγώνων, που θα σταματήσουν στην πράξη τη διαδικασία εκποίησης του εθνικού αερομεταφορέα".


Εντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους

Από τις περιοδείες που έκαναν τα στελέχη της ΕΣΚ στους χώρους δουλιάς και από τις συζητήσεις που είχαν με τους εργαζόμενους, εκείνο που αναδείχτηκε είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία είναι εξοργισμένη από τη στάση των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, καθώς έχουν ακόμα φρέσκο στο μυαλό τους οι εργαζόμενοι το ξεπούλημα του περσινού αγώνα κατά την ψήφιση του νόμου 2602. Αναδείχτηκε, επίσης, ότι οι εργαζόμενοι είναι διατεθειμένοι να αγωνιστούν αν διαπιστώσουν ότι υπάρχει δυνατότητα συσπείρωσης και αντίστασης απέναντι σ' αυτή την πολιτική.

Ο Στ. Μανούσος,γραμματέας της ΕΣΚ και μέλος του ΔΣ της Ενωσης Διοικητικών Υπαλλήλων, τονίζει ότι τα στελέχη της παράταξης θα συνεχίσουν έστω και μόνα τους σ' αυτή την κατεύθυνση συσπείρωσης και αντίστασης των εργαζομένων, γιατί αυτή είναι η μοναδική και αξιόπιστη λύση που δίνει διέξοδο στους εργαζόμενους, προκειμένου ν' αντιμετωπίσουν τα μεγάλα προβλήματα που προκαλεί αυτή η βαθιά αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. "Από αύριο (σ.σ.: σήμερα) - σημειώνει - όλες οι δυνάμεις της ΕΣΚ θα βρίσκονται μαζί με τους εργαζόμενους στους χώρους εργασίας, με σκοπό τη διαμόρφωση των απαραίτητων προϋποθέσεων συσπείρωσης των εργαζομένων από τα κάτω και την επανάκτηση της αξιοπιστίας του συνδικαλιστικού κινήματος, που έχει τρωθεί από το ξεπούλημα των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ". Καταλήγοντας, υπογραμμίζει ότι η ΕΣΚ θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για το συντονισμό και τη συνεργασία με τις άλλες δυνάμεις των ΔΕΚΟ, αλλά και όλων των άλλων κοινωνικών ομάδων και φορέων που θίγονται απ' αυτή την πολιτική, με προοπτική τη συγκρότηση ενιαίου μετώπου αγώνα ρήξης και αντίστασης στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική.

Κάτω από την πίεση αυτών των εξελίξεων και προκειμένου να μετριάσουν τις εντυπώσεις της παθητικής τους στάσης στους εργαζόμενους, οι εκλέκτορες της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ συνέχισαν τις διαδικασίες του συνεδρίου και υιοθέτησαν από το προταθέν πρόγραμμα δράσης την κήρυξη 24ωρης απεργίας την ερχόμενη Πέμπτη.

ΓΣΕΕ και ΕΚΑ

Σε περαιτέρω απαξίωση και ιδιωτικοποίηση οδηγεί η κυβέρνηση την "Ολυμπιακή Αεροπορία", εκτιμά η ΓΣΕΕ με χτεσινή της ανακοίνωση, επισημαίνοντας ότι με την τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, ανοίγει ένας νέος κύκλος γενικευμένων ιδιωτικοποιήσεων.

Η ΓΣΕΕ εκφράζει την αντίθεσή της στις γενικευμένες ιδιωτικοποιήσεις και καλεί την κυβέρνηση έστω και τώρα να αποσύρει τη σχετική τροπολογία. Παράλληλα, επισημαίνει ότι είναι αλληλέγγυα στις αγωνιστικές προσπάθειες των εργαζομένων του χώρου και δεσμεύεται ότι θα πάρει πρωτοβουλίες συντονισμού των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ.

Το ΕΚΑ καταγγέλλει την πορεία προς τον αφελληνισμό και το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα που αποφάσισε να ακολουθήσει η κυβέρνηση, με πρόσχημα την εξυγίανση και αντίτιμο την παράδοση της ΟΑ στο Βρετανό ανταγωνιστή της.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ