ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 12 Ιούνη 1999
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΟΧΙ στην επέκταση του αεροδρομίου Χίου

Δε θα επεκταθεί τελικά το αεροδρόμιο της Χίου. Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) άναψε το "κόκκινο φως" στη διαδικασία επέκτασης του αεροδρομίου και ακύρωσε την απόφαση του γενικού διευθυντή Περιβάλλοντος του υπουργείου Μεταφορών, που προέβλεπε την προέγκριση χωροθέτησης του αεροδρομίου.

Στο Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο είχαν προσφύγει κάτοικοι του οικισμού Κάμπου, ζητώντας να καταργηθούν οι αποφάσεις για επέκταση του αεροδρομίου.Το αεροδρόμιο της Χίου κατασκευάστηκε το 1969 και όλοι αναγνωρίζουν ότι τότε η επιλογή της συγκεκριμένης θέσης ήταν ατυχέστατη. Σήμερα, μετά από 30 χρόνια κάποιοι... αρμόδιοι του υπουργείου Μεταφορών αποφάσισαν ότι αυτό έπρεπε να επεκταθεί, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις των Εφορειών Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και Νεότερων Μνημείων, καθώς ακόμη και υπηρεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ. Ετσι, το 1996 ξεκίνησαν οι διαδικασίες για επέκταση του αεροδρομίου και συγκεκριμένα του διαδρόμου προσγείωσης και του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών. Ο διάδρομος που υπάρχει σήμερα είναι 1.660 μέτρα.

Η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και η Εφορεία Νεότερων Μνημείων έχουν ήδη επισημάνει με έγγραφά τους ότι η επιλογή της σημερινής θέσης του αεροδρομίου της Χίου ήταν ατυχής, γιατί οι κραδασμοί από την προσγείωση και απογείωση των αεροπλάνων προκαλούν ανεπανόρθωτες ζημιές στη στατική ασφάλεια των μνημείων του οικισμού.

Ειδικότερα, η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων εξέφρασε την άποψη ότι η επέκταση του αεροδρομίου θα καταστρέψει και το μνημείο της "Μύλου".

Την ίδια άποψη είχαν και υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, οι οποίες σε έγγραφό τους επισήμαναν ότι η επέκταση του αεροδρομίου, εκτός από τη συρρίκνωση του οικισμού Κάμπος, θα προκαλέσει και πολλά προβλήματα στη στατική των κτιρίων του οικισμού.

Στο σκεπτικό της απόφασης του δικαστηρίου (1950/99) αναφέρεται ότι στην ομάδα επιστημόνων που συνέταξαν τη μελέτη δεν περιλαμβάνονταν η ειδικότητα του αρχαιολόγου που θα ήταν ειδικευμένος στα θέματα επιδράσεων της λειτουργίας των αεροδρομίων στα προστατευόμενα μνημεία, με αποτέλεσμα η μελέτη να στερείται πληρότητας και επιστημονικού κύρους.

ΧΑΛΚΙΔΑ
"Καρμανιόλα" ο περιφερειακός δρόμος

Για το νέο δρόμο "καρμανιόλα", το λεγόμενο "προσωρινό περιφερειακό" που παρακάμπτει την πόλης της Χαλκίδας, ο "Ρ" στις 21 Ιούνη από τη σελίδα των σχολίων και με τον τίτλο "Προεκλογικά τεχνάσματα" επισήμανε την πρεμούρα της κυβέρνησης, του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Περιφέρειας Στερεάς, να τον δώσει ατελή και προεκλογικά στην κυκλοφορία.

Δεν έχουν περάσει ούτε 10 μέρες από τότε και έχουν συμβεί έξι αυτοκινητιστικά ατυχήματα - ευτυχώς χωρίς ανθρώπινα θύματα - ενώ επιστολές όπου επισημαίνεται η επικινδυνότητα του δρόμου (έλλειψη σήμανσης, προβλήματα στον ασφαλτοτάπητα, συνεχείς στροφές χωρίς ανάλογη κλίση, έλλειψη διαχωριστικών νησίδων, φωτισμού κ.ά.) έχουν σταλεί προς τον περιφερειάρχη και το υπουργείο, από το δήμαρχο Χαλκίδας και την Τροχαία.

Χτες το μεσημέρι, κάτοικοι της περιοχής απέκλεισαν με συμβολική κατάληψη το δρόμο στο ύψος του κόμβου που στρίβουν τα αυτοκίνητα προς Χαλκίδα. Οι κάτοικοι απαίτησαν από την Τροχαία να απαγορευτεί η πρόσβαση των οχημάτων από το συγκεκριμένο δρόμο - που ανοίχτηκε εντελώς πρόχειρα - πράγμα που κατάφεραν.

Ετσι η είσοδος στη Χαλκίδα θα γίνεται από την περιοχή του Αγίου Στεφάνου(στην κατάληξη, δηλαδή του "προσωρινού περιφερειακού"), ενώ από την ερχόμενη Δευτέρα θα κληθεί η 2η ΔΕΚΕ, που έχει αναλάβει το έργο, να το τελειώσει και μετά να δοθεί στην κυκλοφορία.

Θα τελειώσουμε το ρεπορτάζ με το σχόλιο: "Οσοι τον "γεύεστε" (το δρόμο) τις μέρες αυτές, μπορείτε να ανταποδώσετε τα ανάλογα στην κυβέρνηση, στις 13 Ιούνη...".

Στόχος τώρα το Broad Peak

Για τα 8.047 μέτρα εξορμά ομάδα του Αθηναϊκού Ορειβατικού Συλλόγου

Σε έναν από τους γίγαντες των μετρημένων στα δάχτυλα των δύο χεριών υψηλών κορφών του πλανήτη, αυτές δηλαδή που βρίσκονται πάνω από τα 8.000 μέτρα, στην κορυφή BROAD PEAK, στα 8.047 μέτρα, που ανήκει στην οροσειρά του ιστορικού ΚΑΡΑΚΟΡΟΥΜ στα Ιμαλάια, σκοπεύει να ανέβει αυτή τη φορά μια εξαμελής ομάδα του Αθηναϊκού Ορειβατικού Συλλόγου που αναχωρεί σήμερα. Μια ομάδα που έχει ήδη στο ιστορικό της κατακτήσεις που ξεκινούν από τα "χαμηλά" 4.810 μέτρα των Αλπεων και φτάνουν ως τα 8.201 μέτρα της κορυφής Τσό - Ογιού των Ιμαλαϊων. Η αποστολή παρότι φαίνεται πιο εύκολη σε σχέση με το ρεκόρ των 8.201 μέτρων του Τσό - Ογιού, δεν είναι τυχαία. Το Broad Peak είναι μία από τις πιο δύσκολες τεχνικά κορυφές του πλανήτη. Το Καρακορούμ αν και τμήμα των Ιμαλαϊων κατέχει το δικό του οριστικό και αυτόνομο χαρακτήρα. Βρίσκεται στα σύνορα Πακιστάν και Κίνας και υψώνεται κατά μήκος της παγωμένης λεκάνης Baldoro. Το Broad Peak περιβάλλεται από ένα εκτεταμένο δίκτυο παγετώνων. Καταιγίδες, μουσώνες, χιονοθύελλες, φυσικές χιονοστιβάδες και κατακερματισμένοι παγετώνες συγκροτούν το φυσικό περιβάλλον που επιβάλλει μια εξαντλητική προσέγγιση με πορεία 14 ημερών διά μέσου του παγετώνα Baldoro που καλύπτει επιφάνεια 85 χιλιομέτρων. Οι πολικές θερμοκρασίες και τα απαγορευτικά για τον άνθρωπο τοπία είναι αυτό που έχουν να αντιμετωπίσουν τα 6 επίλεκτα στελέχη του Αθηναϊκού. Η διαδρομή που έχουν επιλέξει είναι μεικτού πεδίου (βράχου - πάγου) και θα απαιτηθούν συνολικά 60 μέρες για την ολοκλήρωση του εγχειρήματος. Στην αποστολή που έχει ήδη στο ενεργητικό της σημαντικές επιτυχίες μετέχουν: Ο ίδιος ο καταξιωμένος στην κατάκτηση κορφών πρόεδρος του Αθηναϊκού Κώστας Τσιβελέκας (εκτελωνιστής), ο Γιάννης Κωνσταντίνου (υφαντουργός), ο Θανάσης Κοτσίνας (βιολόγος), ο Γιάννης Τήλιος (δημοτικός υπάλληλος), ο Τάκης Παπακωνσταντίνου (προπονητής στίβου) και ο Γεώργιος Αργύρης (μηχανολόγος).

Διατροφή μόνο οι άπορες

Για να στοιχειοθετηθεί το δικαίωμα της διατροφής λόγω απορίας στην πρώην σύζυγο, θα πρέπει να εξαντλούνται όλες οι οικονομικές της δυνατότητες από τα εισοδήματα και την περιουσία της, σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου.

Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο αναίρεσε εφετειακή απόφαση που έδινε συμπληρωματική διατροφή στην πρώην σύζυγο, η οποία σήμερα είναι 65 χρόνων. Το Εφετείο είχε δεχτεί ότι η σύζυγος δικαιούται διατροφή από τον σύζυγο, επειδή δεν είχε εισόδημα από εργασία ή άλλη περιουσία και ζούσε με τα παιδιά της. Αντίθετα, ο Αρειος Πάγος δέχτηκε τους ισχυρισμούς του συζύγου, ο οποίος υποστήριξε ότι η πρώην σύζυγος πούλησε ακίνητο, εισπράττοντας 6 εκατομμύρια δραχμές και θα μπορούσε με τα λεφτά αυτά να εξασφαλίσει τις ανάγκες για τη διαβίωσή της.

"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ"
Γραμμή προς Πράγα

Νέα γραμμή προς Πράγα εγκαινιάζει από μεθαύριο Δευτέρα η "Ολυμπιακή Αεροπορία", σε συνεργασία με την "Czech Airlines". Οπως ανακοίνωσε η εταιρία, προς την πρωτεύουσα της Τσεχίας θα εκτελούνται τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα (Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή), με υπερσύγχρονα αεροσκάφη τύπου "Μπόινγκ 735" των 108 θέσεων, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού θα είναι δυόμισι ώρες. Από την ΟΑ ανακοινώθηκε, επίσης, ότι από την 1η Ιούνη έχει τεθεί σε εφαρμογή η υπογραφείσα εμπορική συμφωνία συνεργασίας με το Κουβέιτ.

Εκδηλώσεις αντιστασιακών
  • To ΔΣ του Σωματείου Συγγενών και Φίλων Εκτελεσμένων Πολιτικών Κρατουμένων Φυλακών Κέρκυρας περιόδου 1946-'49 "ΛΑΖΑΡΕΤΟ",καλεί τα μέλη του στην εξ αναβολής τακτική γενική συνέλευση, την Τρίτη 15-6-99 στις 6 μμ στην αίθουσα διαλέξεων της εταιρίας "Β. Γιαννίκος - Β. Καλδής ΑΕ", Ζωοδόχου Πηγής 1, Αθήνα. Θέματα ημερήσιας διάταξης: Διοικητικός και οικονομικός απολογισμός για το 1998.Αρχαιρεσίες για την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου για την προσεχή διετία 1999 - 2001.
  • Το ΚΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Επαναπατρισθέντων Πολιτικών Προσφύγων (ΠΕΕΠΠ),γνωστοποιεί σε όλα του τα Παραρτήματα, ότι η ετήσια κεντρική συνάντηση των Επαναπατρισμένων Πολιτικών Προσφύγων θα γίνει στη ΝΑΟΥΣΑ, στις 4 του Ιούλη. Πληροφορίες στα κατά τόπους παραρτήματα και στα τηλέφωνα του Κεντρικού Συμβουλίου: 5230.526 και 5230.534.
ΕΥΒΟΙΑ
Χωρίς σχεδιασμό τα Αιολικά Πάρκα

Χωρίς προγραμματισμό, σχεδιασμό και χωροθέτηση γίνεται η εγκατάσταση των Αιολικών Πάρκων για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ιδιωτικές εταιρίες, στην περιοχή της Νότιας Εύβοιας, ειδικότερα της Καρυστίας.

Αυτό επισημαίνει σε επιστολή του προς τον νομάρχη, το Νομαρχιακό Συμβούλιο και τους δήμους της περιοχής, ο Σύλλογος για την προστασία του Περιβάλλοντος της Νότιας Καρυστίας, με την οποία καταθέτει και προτάσεις.

Ο σύλλογος, αφού αναγνωρίζει τη συμβολή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, διευκρινίζει ότι υπάρχει διαπίστωση για την υπέρβαση κάθε λογικού μέτρου,με την υπερσυγκέντρωση Αιολικών Πάρκων, σε μια μόνο περιοχή της Ελλάδας, την Καρυστία. Παράλληλα, υπογραμμίζεται "η τυχαία και απρογραμμάτιστη χωροθέτηση των Πάρκων, χωρίς ορθολογικό σχεδιασμό και χρήσεων γης.

Επίσης, τονίζει το γεγονός ότι η τέτοια ευρεία ανάπτυξη Αιολικών Πάρκων έρχεται σε σύγκρουση και βλάπτει την τουριστική ανάπτυξη της Καρυστίας, η δε εγκατάσταση χωρίς σχεδιασμό (όπου βολεύονται οι ιδιώτες), γίνεται σε ορεινές και παραθαλάσσιες περιοχές, ιδιαίτερου κάλλους, ούτως ώστε θα ανακοπεί η ανάπτυξη του τουρισμού.

Ο Σύλλογος τονίζει ότι συμφωνεί με την ανάπτυξη Αιολικών Πάρκων σε "ειδικές ζώνες", που θα καθοριστούν από ένα αυστηρό και ολοκληρωμένο χωροταξικό σχεδιασμό της Νότιας Καρυστίας και των τόπων εγκατάστασής τους.Ακόμα ζητάει να εξαιρεθεί η περιοχή του όρους Οχη, του κάμπου Καρύστου και το ποτάμι - ακρωτήριο Καφηρέας, η περιοχή εντός των ορίων τους και πλησίον, που έχουν ενταχθεί στο "ΝΑΤΟΥΡΑ 2000". Για αυτό έχει γίνει προσφυγή στο ΥΠΕΧΩΔΕ κατά της εγκατάστασης δύο αιολικών πάρκων στη θέση "Τσούκα" Κομήτου και στο ακρωτήρι Καφηρέας, που βρίσκονται μέσα στα όρια του "ΝΑΤΟΥΡΑ 2000".

Σκοτώθηκε χειριστής ελικοπτέρου

Η πτώση του ελικοπτέρου που πραγματοποιούσε αεροψεκασμούς κατά των κουνουπιών στην περιοχή του Νομού Σερρών προκάλεσε το θανάσιμο τραυματισμό του χειριστή του Γιώργου Πασίφη, κατοίκου Κηφισιάς Αττικής, ταξιάρχου εν αποστρατεία. Ο άτυχος πιλότος είχε αναλάβει να κάνει τους αεροψεκασμούς που έχει προγραμματίσει η Νομαρχία προκειμένου να καταπολεμήσει το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι από τα σμήνη των κουνουπιών. Το δυστύχημα συνέβη στην περιοχή της Κουμαριάς Σερρών κοντά στον ποταμό Στρυμόνα όταν η ουρά του ελικοπτέρου για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους ακούμπησε στα εναέρια ηλεκτροφόρα καλώδια της ΔΕΗ. Το ελικόπτερο συνετρίβη στο έδαφος και τυλίχτηκε αμέσως στις φλόγες. Η σορός του κυβερνήτη Γ. Πασίφη μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών όπου και διαπιστώθηκε ότι ο θάνατός του οφείλεται στη συντριβή του ελικοπτέρου στο έδαφος.

Η κορφή Broad Peak



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ