ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 10 Ιούνη 1999
Σελ. /56
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η "συνέντευξη" του ιερέα

Ενα σχέδιο για μια ταινία ναυάγησε. Ο Φελίνι είναι μέσα στα στούντιο της "Τσινετσιτά" όταν ένα συνεργείο της γιαπωνέζικης τηλεόρασης καταφθάνει και ζητά συνέντευξη. Ο σκηνοθέτης δε βλέπει το λόγο, διότι το γύρισμα της ταινίας "Αμερική",που βασίζεται στο βιβλίο του Φραντς Κάφκα, έχει μόλις αναβληθεί. Ομως, σιγά σιγά καθώς συζητά με τον Ιάπωνα δημοσιογράφο η μνήμη του ταξιδεύει στο παρελθόν και ξαναβλέπει τον εαυτό του νεαρό να μπαίνει στα ιερά αυτά στούντιο και μαγεύεται. Εκείνη τη στιγμή μια άλλη ταινία γεννιέται. Η "Ιντερβίστα",λοιπόν, που θα πει στα ιταλικά "συνέντευξη", θα παρουσιαστεί από την ΕΤ - 1 στις 23.35. Ο παλιός, ο βετεράνος του κινηματογράφου θα καλέσει τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και την Ανίτα Εγκμπεργκ, δίνοντας μια γεύση από "γλυκιά ζωή", από ντόλτσε βίτα. Ενα ταξίδι, λοιπόν, στο παρελθόν που κάνει συχνούς σταθμούς στο παρόν, με συνταξιδιώτες όλη την ελίτ της 7ης Τέχνης, μια σύνθεση ποιητική αλλά με δημοσιογραφική φαντασία, μια ταινία πλημμυρισμένη από νοσταλγία και μυθοπλασία είναι αυτό το τόσο προσωπικό έργο του Φεντερίκο Φελίνι.

Από την ΕΤ - 3 στη 01.00 "Ο ιερέας,της Αντόνια Μπερντ.

Ενας νεαρός ιερέας προσπαθεί να κατανοήσει την αγάπη για έναν άνδρα, αναλύοντας την αγάπη για το Θεό. Ομως, μια μέρα ένα κορίτσι 14 χρόνων κατά τη διάρκεια της εξομολόγησης τού αποκαλύπτει ότι την κακοποιεί ο ίδιος της ο πατέρας και του ζητά βοήθεια. Ο ιερέας βρίσκεται σε δίλημμα και με μεγάλη ταχύτητα είναι κιόλας μπροστά σε αδιέξοδο. Αιωρείται μεταξύ των ιερών όρκων που έχει δώσει. Πώς να βοηθήσει το ποίμνιό του, πώς να αποκαλύψει το απόρρητο της εξομολόγησης για να το προστατεύσει, πώς να βοηθήσει τον ίδιο του τον εαυτό από τις ομοφυλοφιλικές του τάσεις; Πώς να τιμωρήσει τον αιμομείκτη; Πρωταγωνιστεί ο Λάιον Ρόουτς.

Η Ευρώπη της τηλεθέασης

Αυξάνεται ο μέσος χρόνος τηλεθέασης το 1998 στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες σύμφωνα με τα στοιχεία της AGB και της συνεργασίας της με την "Eurodata TV". Οι Ευρωπαίοι τηλεθεατές αντί να απομακρύνονται από τη μικρή οθόνη βρίσκονται όλο και πιο κοντά της. Τις πρώτες "θέσεις" στην παρακολούθηση της τηλεόρασης κατέχουν η Ουγγαρία, με 236 λεπτά ημερησίως και η Ελλάδα, με 219 λεπτά. Μόνο σε μία χώρα και συγκεκριμένα στην Πορτογαλία υπήρξε μικρή πτώση, ενώ στη Φινλανδία και στο Βέλγιο η τηλεθέαση παρέμεινε σταθερή. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της AGB, ένας από τους παράγοντες που συνέβαλαν στην αύξηση της τηλεθέασης ήταν το Μουντιάλ που μεταδόθηκε τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 1998.

Στην Ελλάδα συνεχίστηκε η ελαφρά ανοδική τάση του προηγούμενου έτους, καθώς ο μέσος χρόνος παρακολούθησης ανά άτομο έφτασε τις 3 ώρες και 39 λεπτά. Επισημαίνεται ακόμη ότι η τηλεθέαση είναι σημαντικά υψηλότερη στις μεσογειακές χώρες και στη Μεγάλη Βρετανία καθώς και σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Λιγότερο χρόνο στην τηλεόραση διαθέτουν οι τηλεθεατές των χωρών της Βόρειας Ευρώπης.

Οι Αμερικανοί, όμως, όπως φαίνεται, ξεπερνούν την Ευρώπη και συνεχίζουν να έχουν υψηλότερη ημερήσια τηλεθέαση, αφού ο χρόνος φτάνει στις τέσσερις ώρες. Η Αμερική όμως χάνει τα πρωτεία τηλεθέασης από το Μεξικό όπου ο χρόνος είναι 255 λεπτά και από την Ιαπωνία όπου ο ημερήσιος χρόνος τηλεθέασης είναι 252 λεπτά.

Ο αξέχαστος Φεντερίκο Φελίνι στην ταινία του "Ιντερβίστα", που προβάλλει η ΕΤ-1 στις 23.35

Στην "ψηφιακή" του χρηματιστηρίου

Και δεύτερη εταιρία, αυτή τη φορά η "Interactive SA", θυγατρική της χρηματιστηριακής "Intersat" του Γιώργου Μπατατούδη, ζητά άδεια δορυφορικής ψηφιακής τηλεόρασης. Η εταιρία κατέθεσε αίτηση προχθές στο υπουργείο Τύπου, ενώ σε σχετική εκδήλωση οι υπεύθυνοι ανέπτυξαν τους στόχους της εταιρίας. Εδρα της εταιρίας θα είναι η Θεσσαλονίκη, ενώ τα δέκα τηλεοπτικά προγράμματα και τα δέκα ραδιοφωνικά της δορυφορικής πλατφόρμας θα απευθύνονται και σε συνδρομητές της Ευρώπης, της Αμερικής, της Αυστραλίας και της Ασίας μέσω του δορυφόρου W3. Οι υπεύθυνοι δηλώνουν ότι η "Interactive" είναι έτοιμη να εκπέμψει και περιμένει τη χορήγηση άδειας. Το δορυφορικό "μπουκέτο" θα περιλαμβάνει το νέο "Seven" (Seven X) και το "Ωμέγα TV" της Θεσσαλονίκης. Και τα δύο κανάλια έχουν αγοραστεί από τον Γ. Μπατατούδη, ενώ το SEVEN Χ προβλέπεται ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα αναμορφώσει το πρόγραμμά του. Στο "μπουκέτο" της "Interactive" θα υπάρχουν προγράμματα ειδησεογραφικά, οικονομικά, αθλητικά, κινηματογραφικά, καθώς και πρόγραμμα δημοσίων φορέων, όπως της Βουλής. Το αρχικό κόστος επένδυσης ανέρχεται σε 2,5 δισ., ενώ υπολογίζεται ότι σε μία πενταετία θα έχει φθάσει τα 6,4 δισ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ