ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 5 Φλεβάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΣΚ - ΟΤΕ
Πρόταση για κατοχύρωση κατακτήσεων

Το δικό της πλαίσιο διεκδίκησης για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 1999, που θα κατοχυρώνει αξιοπρεπείς μισθούς και συντάξεις, τον κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης, το σταθερό ωράριο και τη μονιμότητα και μια φιλολαϊκή μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος, κατέθεσε στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΜΕ - ΟΤΕ η παράταξη της ΕΣΚ.

Είναι μία συγκεκριμένη πρόταση που βρίσκεται στον αντίποδα της πολιτικής της πλειοψηφίας της ΟΜΕ - ΟΤΕ, η οποία, μετά από 2 χρόνια πλήρους αποδοχής της κυβερνητικής πολιτικής της λιτότητας και σε μια περίοδο που τα κέρδη του ΟΤΕ ξεπέρασαν τα 600 δισεκατομμύρια δραχμές, σήμερα προτείνει μια σειρά θέσεων που βάζουν σε κίνδυνο τις κατακτήσεις και τα εργασιακά δικαιώματα των 24.000 εργαζομένων του Οργανισμού.

Κάτω από το απατηλό σύνθημα "Νέο σύστημα αμοιβών", η πλειοψηφία της ΟΜΕ - ΟΤΕ προωθεί ένα σύστημα που υπονομεύει το μισθολόγιο, συνδέει την αμοιβή με την "αποτελεσματικότητα" και αναθέτει στην επιχείρηση το ρόλο εκτιμητή της απόδοσης κάθε εργαζομένου, που θα γίνεται σε ατομική βάση. Αν και διακηρύσσει το 35ωρο, δε δέχεται το πενθήμερο, 7ωρο με βελτίωση των αποδοχών, ενώ για το ασφαλιστικό επαναφέρει τη γνωστή θέση για παράδοση των αποθεματικών στα χέρια της κυβέρνησης και της εργοδοσίας.

Στον αντίποδα αυτής της αντίληψης, η ΕΣΚ - ΟΤΕ, όσον αφορά στο μισθολογικό, πρότεινε τη διεκδίκηση ενός τακτικού μισθού 200.000 δραχμών για τους εργαζόμενους του 9ου μισθολογικού κλιμακίου και πάνω εκεί να οικοδομηθεί το νέο μισθολόγιο ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας, τη μόρφωση και τη θέση του κάθε εργαζόμενου, με παράλληλη συμμετοχή όλου του προσωπικού, σε ένα ποσοστό, στα κέρδη του ΟΤΕ, τα οποία θα προέρχονται από την αύξηση της παραγωγικότητας.

Με το νέο ΓΚΠ, η ΕΣΚ ζητάει να κατοχυρώνεται η μονιμότητα, το θεσμοθετημένο ωράριο εργασίας, η πλήρης απασχόληση και άλλες θεσμικές και οικονομικές κατακτήσεις του προσωπικού. Τέλος, απαιτεί την κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων 1902, 1976 και 2084 και την εφαρμογή του 35ωρου, πενθήμερου, 7ωρου, απορρίπτοντας την ελαστικοποίηση του ωραρίου.

ΕΥΔΑΠ
Κι άλλο "όχι" στην ιδιωτικοποίηση

Κατά της κυβερνητικής απόφασης και η νομαρχία

Μέρα με τη μέρα πλαταίνει το μέτωπο κατά της ιδιωτικοποίησης της ΕΥΔΑΠ, την οποία προωθεί μετά μανίας η κυβέρνηση, θέλοντας αποκλειστικά και μόνο να εξυπηρετήσει μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, που επιδιώκουν από την υπόθεση αυτή να βγάλουν άκοπα τεράστια υπερκέρδη.

Η διοίκηση της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στην Επιχείρηση προχτές είχε συνάντηση με τον πρόεδρο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών, Θ. Κατριβάνο, ο οποίος δήλωσε την αντίρρησή του στην προοπτική της ιδιωτικοποίησης. Οπως ανακοινώθηκε μάλιστα, ο Θ. Κατριβάνος δήλωσε πως είναι στις προθέσεις του να ζητήσει από την κυβέρνηση να υπαχθεί η ΕΥΔΑΠ στην αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, χωρίς μετοχοποιήσεις και διαχωρισμούς, χωρίς θυγατρικές και ιδιωτικές παρεμβάσεις.

Η πρόταση αυτή, που είχε κατατεθεί και από τον προηγούμενο υπερνομάρχη, Ε. Κουλουμπή, βρίσκει σε γενικές γραμμές σύμφωνους και τους εργαζόμενους στην ΕΥΔΑΠ, υπό την προϋπόθεση να μην οδηγήσει στην "εργολαβοποίηση" της Επιχείρησης, όπως γίνεται σε διάφορες χώρες του εξωτερικού, π.χ., στη Γαλλία.

Οπως πάντως τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία, "δυστυχώς η κυβέρνηση χωρίς να παίρνει υπόψη της τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν για τους καταναλωτές και σε ό,τι αφορά το τιμολόγιο του νερού και σε ό,τι αφορά την ποιότητά του, προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς στην ιδιωτικοποίησή της.

Εμείς ως εργαζόμενοι θα αντιπαλέψουμε με όλα τα μέσα αυτήν την πολιτική, γιατί πιστεύουμε πως το νερό είναι αγαθό εν ανεπαρκεία, είναι εθνικός πόρος, είναι κοινωνικό αγαθό και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο άκριτης εκμετάλλευσης και κερδοσκοπίας".

Πλημμελείς οι έλεγχοι στο έτοιμο σκυρόδεμα

Μέτρα για τον έλεγχο στο στάδιο της παραγωγής και για την τιμωρία των παραβατών, ζητά με επιστολή του προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών

Εντελώς ανεπαρκής και αποσπασματικός είναι ο έλεγχος της ποιότητας του έτοιμου σκυροδέματος που γίνεται από το κράτος, γεγονός πολύ επικίνδυνο για την ποιότητα και την ανθεκτικότητα των κατασκευών στη χώρα μας. Τη σοβαρή αυτή καταγγελία κάνει ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας σε επιστολή που απέστειλε πρόσφατα στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη.

Οπως επισημαίνεται στην επιστολή, με την τελευταία απόφαση του υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ ορίζονται για ολόκληρη τη χώρα μόλις τρία άτομα τα οποία θα διενεργούν ελέγχους για τη διαπίστωση τυχόν παραβάσεων του Κανονισμού Τεχνολογίας Σκυροδέματος 97 στην παραγωγή και διακίνηση του έτοιμου σκυροδέματος, καθώς και στα λατομεία παραγωγής αδρανών υλικών! Ο Σύλλογος, αφού χαρακτηρίζει ανεπαρκή τον έλεγχο αυτό, τονίζει ότι "με δεδομένο τον αριθμό των μονάδων σε όλη τη χώρα και τον όγκο του έτοιμου σκυροδέματος που διακινείται κάθε μέρα, είναι φανερό ότι η όποια ουσιαστική προσπάθεια σ' αυτόν τον τομέα πρέπει να διαρθρωθεί σε περιφερειακό τουλάχιστον, αν όχι νομαρχιακό, επίπεδο".

Ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών προτείνει επίσης το θέμα του ελέγχου της ποιότητας του σκυροδέματος να ξεκινήσει από την καθιέρωση ουσιαστικών ποινών στην περίπτωση παράβασης των κανόνων που υπάρχουν, αλλά και αυτών που είναι αναγκαίο να θεσπιστούν, να προχωρήσει με την ουσιαστική εμπλοκή του ΥΠΕΧΩΔΕ στη διαδικασία λήψης της άδειας λειτουργίας από τις μονάδες παραγωγής (σήμερα ελέγχονται μόνο από το υπουργείο Ανάπτυξης) και, τέλος, να ολοκληρωθεί με ένα κεντρικά ελεγχόμενο αλλά επαρκώς αποκεντρωμένο μηχανισμό ελέγχου, στον οποίο να συμμετέχουν και εκπρόσωποι των μηχανικών.

"Το θέμα του ελέγχου του έτοιμου σκυροδέματος στον τόπο παραγωγής του - αναφέρει η επιστολή - είναι σημαντικό, αφού πρόκειται για ένα προϊόν με την ιδιομορφία να ελέγχεται αξιόπιστα στον τόπο του έργου και μόνο 28 μέρες μετά την παραλαβή και ενσωμάτωσή του σ' αυτό. Αρα η εξασφάλιση στον τόπο παραγωγής, ότι το προϊόν έχει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να ανταποκριθεί στις προδιαγραφές του στο έργο, είναι κρίσιμη".

"Σ' αυτόν τον τομέα, κύριε υπουργέ - τονίζεται στην επιστολή - πολύ λίγα πράγματα έχουν γίνει μέχρι σήμερα, συνήθως αποσπασματικά και χωρίς συνέχεια. Τα αποτελέσματα των ελέγχων που είδαν το φως της δημοσιότητας δικαιολογούν κάθε ανησυχία".

Προτάσεις σωτηρίας για τα ΤΑΞΙ

Τα σοβαρά και χρόνια προβλήματα, που μαστίζουν τον κλάδο των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί, έφερε στη Βουλή το ΚΚΕ.

Σε Ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του Κόμματος Μ. Κωστόπουλος,Στ. Παναγιώτου και Απ. Τασούλας προς τους υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών - Επικοινωνιών, επισημαίνεται ότι:

  • Από τα σοβαρότερα προβλήματα είναι ο τρόπος φορολόγησης για κάθε μεταβίβαση ταξί και μάλιστα αναδρομικά από το 1988. Με δεδομένο ότι εκκρεμούν 10.000 περιπτώσεις μεταβίβασης, πολλοί ιδιοκτήτες ταξί θα οδηγηθούν σε αδιέξοδο. Λύση στο πρόβλημα θα ήταν να ισχύσει η φορολόγηση μόνο στις περιπτώσεις που προκύπτει κέρδος και να προστατευτεί η αλλαγή συνεταίρου και κληρονομιάς. Επίσης, να καταργηθεί η αναδρομικότητα του νόμου γιατί αποτελεί αδικία, αφού οι αξίες των αδειών τότε ήταν πολύ κάτω από τις σημερινές, άρα δεν προκύπτει κέρδος.
  • Να μην αυξηθεί ο ΦΠΑ που τεκμαρτά καταβάλλουν και, καθώς δεν εισπράττουν ΦΠΑ από τον πελάτη, δίκαιο είναι να καταργηθεί. Παράλληλα να μην εφαρμοστεί το μέτρο εγκατάστασης ταξίμετρων με εκτυπωτές για την έκδοση αποδείξεων, καθώς τα υπάρχοντα ταξίμετρα εκπληρώνουν τις απαιτήσεις διαφάνειας και λειτουργικότητας.
  • Να καταργηθεί ο ΦΠΑ στα ραδιο-ταξί, γιατί θα γίνει αδύνατη η λειτουργία τους, λόγω των μεγάλων συνδρομών που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες τους για να τα συντηρούν.
  • Να καταρτιστεί μητρώο ταξί για την Αθήνα ώστε να σταματήσει η κυκλοφορία (έστω και λίγων) παράνομων ταξί.
  • Η κυβέρνηση να πάρει μέτρα ώστε να δημιουργηθούν "πιάτσες" και σταθμοί επιβίβασης - αποβίβασης, ιδιαίτερα στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά.
  • Να αυξηθεί το κόμιστρο με βάση τις απώλειες που υπήρξαν από τον πληθωρισμό τα τελευταία χρόνια.
  • Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση ώστε να λυθεί το ζήτημα για τη μεταφορά λαθρομεταναστών, καθώς ο Ν.1975/91 απαγορεύει τη μεταφορά λαθρομεταναστών και οι ταξιτζήδες απειλούνται με φυλάκιση από 18 μήνες έως τρία χρόνια σε περίπτωση που συλληφθούν. Από την άλλη, όμως, απαγορεύεται να αρνηθούν τη μεταφορά πολιτών.
  • Οι ιδιοκτήτες ταξί πληρώνουν υπέρογκα ασφάλιστρα 300.000 - 400.000 δρχ. το χρόνο. Αίτημά τους είναι να παρθούν μέτρα από την κυβέρνηση ώστε να "παγώσουν" οι απαιτήσεις των ασφαλιστικών εταιριών και παράλληλα να αυξηθούν οι αποζημιώσεις, καθώς πολλοί ιδιοκτήτες ταξί έχουν πάθει ζημιές 5 και 6 εκατ. δρχ. χωρίς να έχουν αποζημιωθεί. Επίσης, να νομοθετηθεί η καταβολή της αποζημίωσης σε μεροκάματα όσο το αυτοκίνητο είναι σε συνεργείο, καθώς και για τις απαιτήσεις για τη λειτουργία του αυτοκινήτου που έχει πάγια έξοδα, όπως ασφάλιστρα, γραμμάτια κλπ.
  • Να υπάρξουν μέτρα που θα διευκολύνουν την αντικατάσταση των παλιών αυτοκινήτων με καινούρια, να μπει φραγμός στην ασυδοσία των εταιριών αυτοκινήτων και έλεγχος στις τιμές των ανταλλακτικών.
  • Με τις αναγκαστικές συνενώσεις κοινοτήτων έχουν ανακύψει προβλήματα με τις έδρες των ταξί στους ΟΤΑ που συνενώθηκαν.

Οι τρεις βουλευτές ρωτούν τους υπουργούς αν η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει στη ρύθμιση των παραπάνω προβλημάτων.

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ

Τελούμε επιμνημόσυνη δέηση για τους γονείς μας

ΧΡΗΣΤΟ Δ. ΚΑΝΕΛΛΗ

ΑΡΙΑΔΝΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ - ΚΑΝΕΛΛΗ

στον ιερό ναό Αγ. Αναργύρων (Μετόχι του Πανάγιου Τάφου) Ερεχθέως 18 Πλάκα, την Κυριακή 7.2.1999 και ώρα 11.30 π.μ.

Τα τέκνα: Λιάνα Κανέλλη, Νάνσυ Κανέλλη.

Οι αδελφές, ο εγγονός, οι ανιψιοί, οι λοιποί συγγενείς.

ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ
Απλή και όχι απρόκλητη έργω εξύβριση

Η πολιτική διαμαρτυρία ακόμα κι αν εκφραστεί με "γιαούρτωμα" παραμένει πολιτική πράξη και δεν μπορεί να διωχθεί αυτεπάγγελτα ως "απρόκλητη έργω εξύβριση". Το "γιαούρτωμα", βέβαια, παραμένει αδίκημα αλλά χαρακτηρίζεται "απλή έργω εξύβριση", που σημαίνει ότι για να υπάρξει δίωξη πρέπει ο υπουργός ή όποιο άλλο πρόσωπο "λουστεί" το γιαούρτι να κάνει ο ίδιος μήνυση κατά συγκεκριμένου προσώπου. Ο εισαγγελέας, σίγουρα πια, δεν έχει τέτοιο δικαίωμα. Για το θέμα έβγαλε σχετική απόφαση χτες η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου. Αφορμή στάθηκε η περίπτωση του συνδικαλιστή Τασόπουλου, που έχει ταλαιπωρηθεί ήδη αρκετά μετά από αυτεπάγγελτη δίωξη του εισαγγελέα, ο οποίος έκρινε ότι ο συνδικαλιστής διέπραξε το αδίκημα της "απρόκλητης έργω εξύβρισης" όταν στην Πάτρα είχε "γιαουρτωθεί" ο υπουργός Εργασίας, Μ. Παπαϊωάννου. Ο συνδικαλιστής δε δέχτηκε ποτέ ότι έχει διαπράξει το αδίκημα. Και πρωτοδίκως αθωώθηκε από το δικαστήριο, που δέχτηκε ότι η πράξη δεν αφορά το σχετικό άρθρο 361Α του Ποινικού Κώδικα. Μόνο που είχε άλλη γνώμη ο υπουργός Δικαιοσύνης. Οπως αντίθετη άποψη είχε και ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ο οποίος άσκησε αναίρεση υπέρ του νόμου. Ο Αρειος Πάγος, τελικά, αποφάσισε ότι δεν υπήρχε θέμα εφαρμογής του 361Α του Ποινικού Κώδικα. Οι πληροφορίες που υπάρχουν για την απόφαση δείχνουν πως σηκώνει πολλές αναγνώσεις κι έτσι δεν αποκλείεται να δούμε υπουργούς να μηνύουν οι ίδιοι πλέον όποιον η Ασφάλεια τούς υποδεικνύει ως υπαίτιο...

ΚΗΔΕΙΑ

Την πολυαγαπημένη μας σύζυγο, μητέρα, αδελφή και θεία

ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΛΟΥΡΗ - ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

φιλόλογο καθηγήτρια 1ου Λυκείου Κηφισιάς

ετών 58

κηδεύουμε σήμερα Παρασκευή 5.2.99 και ώρα 4 μ.μ. από τον Ιερό Ναό Αγίου Τρύφωνος του Κοιμητηρίου Κηφισιάς.

Ο σύζυγος: Τάκης Ανδρουτσόπουλος

Η κόρη: Μαρίνα

Τα αδέλφια: Θάνος και Μαίρη Ανδρουτσοπούλου

Τα ανίψια

Οι λοιποί συγγενείς



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ