Πεδίο ανοιχτών αντιπαραθέσεων των διαφόρων ομάδων του δικομματισμού καθώς και των μεγάλων οικονομικών και εκδοτικών συμφερόντων, έγινε για μία ακόμη φορά ο ΟΠΠΕ, μετά τη δημοσίευση της επιστολής του υπουργού Πολιτισμού, Ε. Βενιζέλου, στην οποία γινόταν λόγος για σπατάλες, οικονομική αδιαφάνεια, ανικανότητα των διοικούντων και των στελεχών της Πολιτιστικής. Η συνεδρίαση του ΔΣ του ΟΠΠΕ που έγινε στη σκιά της νέας δικαστικής έρευνας για την Πολιτιστική και που διήρκεσε από το απόγευμα της Τετάρτης μέχρι τις πρώτες ώρες χτες, πραγματοποιήθηκε εν μέσω αλληλοκατηγοριών που εκτοξεύονταν μεταξύ των μελών του ΔΣ. Στο τέλος, όπως πάντα συμβαίνει, συσπειρώθηκαν, για να αποκρούσουν τις κατηγορίες που περιέχονται στην επιστολή Βενιζέλου.
Με χτεσινή του ανακοίνωση το ΔΣ του Οργανισμού εκφράζει την αντίθεσή του τόσο για τον τρόπο επικοινωνίας του Ε. Βενιζέλου με τον ΟΠΠΕ, όσο και για το περιεχόμενο της επιστολής του. Εκφράζει την "απορία" του γι' αυτά που αναφέρει ο υπουργός, ο οποίος "ήταν παρών σε όλη την προετοιμασία των εκδηλώσεων κατά τη διάρκεια της εποπτείας του και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των εγκαινίων".Κατόπιν αυτών "κρίνεται αναγκαία η παρουσία των τριών εποπτόντων υπουργών στην προσεχή συνεδρίαση του ΔΣ, οπότε μετά τη συζήτηση θα γίνει πλήρης ενημέρωση του κοινού", αναφέρει η ανακοίνωση του Οργανισμού.
Επίσης σε δήλωσή του ο πρώην υπουργός Στ. Παπαθεμελής, τονίζει ότι "ο Ε. Βενιζέλος, με την επιστολή του από ελεγχόμενος γίνεται ελέγχων. Το ερώτημα είναι γιατί ο υπουργός επέλεξε ακριβώς αυτή την ώρα για να αρχίσει μία αντιπαράθεση με το ΔΣ του Οργανισμού της Πολιτιστικής, δεδομένου ότι πριν λίγες μέρες έβλεπε όλα στην Πολιτιστική να πηγαίνουν "μέλι - γάλα"".
Από την πλευρά του ο Ε. Βενιζέλος με απαντητικό έγγραφο στα όσα του καταλογίζονται λέει: "ο υπουργός δεν έστειλε επιστολή, αλλά απηύθυνε έγγραφο, το οποίο δεν ήταν απόρρητο και βρισκόταν εξ αρχής στη διάθεση του Τύπου και της κοινής γνώμης". Αν και όχι όλου του Τύπου... αρχικά. Δηλώνει ότι προστάτευσε το κύρος του θεσμού: "αναγκάστηκα να κάνω και πράγματα που ανήκουν στην ύλη μεσαίων υπαλλήλων του Οργανισμού: τον υπεύθυνο επικοινωνίας και προβολής, τον ταξιθέτη κλπ." (! ) και καταλήγει στο ότι δε γίνονται κατανοητά από το ΔΣ του Οργανισμού τα προβλήματα, λέγοντας "η γυναίκα του Καίσαρα και είναι και φαίνεται τίμια". Τέλος δεσμεύεται ότι θα προσπαθήσει να μετάσχει στη συνεδρίαση του ΔΣ την ερχόμενη Τρίτη.
Στο μεταξύ συνεχίζεται η προανακριτική διαδικασία για τις καταγγελλόμενες από τον υπουργό οικονομικές ατασθαλίες. Ζητήθηκε ήδη από τον Εισαγγελέα να του αποσταλούν όλες οι συμβάσεις υπαλλήλων και συνεργατών, καθώς και οι συμβάσεις που υπέγραψε ο Οργανισμός με εταιρίες. Ενοχλημένος από αυτές τις εξελίξεις, ο πρόεδρος του ΟΠΠΕ Κ. Κοσμόπουλος δήλωσε στους δημοσιογράφους: "καλοδεχούμενος ο εισαγγελέας και προτείνω να τον εγκαταστήσουμε εδώ πέρα για να βγάλει πόρισμα". Πάντως μέχρι τώρα οι εισαγγελικές παρεμβάσεις οδηγούσαν στο σχηματισμό φακέλων, οι οποίοι όμως... έμπαιναν στο αρχείο.
Για "ολοκλήρωση" του Μεγάρου δεσμεύτηκαν χτες οι Γ. Παπαντωνίου, Ε. Βενιζέλος, Β. Παπανδρέου
Τα... "διαπιστευτήριά" της στον Χρ. Λαμπράκη, έδωσε χτες η "κουστωδία" υπουργών της κυβέρνησης, που έσπευσαν στο Μέγαρο Μουσικής να ανακοινώσουν την... "ολοκλήρωση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών".Ετσι ακριβώς έγραφε η σχετική πρόσκληση, παρόλο που ακόμα στο Πάρκο Ελευθερίας γίνονται εκσκαφές. Βέβαια, ακόμα κι αν κανένα έργο σ' αυτό τον τόπο δε γινόταν, το Μέγαρο Μουσικής θα τελείωνε. Ας θεωρήσουμε, λοιπόν, ότι η αιτία της χτεσινής φιέστας, δηλαδή η "ολοκλήρωση", είναι κατά το ήμισυ ψευδής. Διότι οι υπουργοί Οικονομικών, Πολιτισμού και Ανάπτυξης (απουσίασε ο του ΥΠΕΧΩΔΕ λόγω συνάντησής του με τον πρωθυπουργό), διαβεβαίωσαν χτες και δημοσίως τον Χρ. Λαμπράκη ότι η επέκταση του Μεγάρου Μουσικής "θα γίνει" Επομένως, αν τυχόν είχε ανησυχήσει ο Χρ. Λαμπράκης περί απορρόφησης των κονδυλίων από το πακέτο Ντελόρ, όσον αφορά στο "Μέγαρό" του, τώρα μπορεί να κοιμάται ήσυχος...
Και για να καλύψουν τη σκανδαλώδη εύνοια υπέρ του Χρ. Λαμπράκη, οι υπουργοί είπαν ότι "το Μέγαρο υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον".Ενα "δημόσιο" συμφέρον που χρηματοδοτείται με 2 δισ., τουλάχιστον, ετησίως και από τον κρατικό προϋπολογισμό.Και όχι μόνο αυτό, αλλά για την ολοκλήρωση της επέκτασης (γκαράζ, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, βοηθητικοί χώροι), εκτός από τα 6 δισ.που προϋπολογίζονται από το Β ΚΠΣ,ο Γ. Παπαντωνίου, χτες, δεσμεύτηκε πως "θα συμπληρώσουμε ό,τι χρειαστεί από τους εθνικούς πόρους".Να σημειώσουμε ότι μέχρι το φθινόπωρο θα ολοκληρωθεί ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός και θα εγκατασταθεί η ανάδοχος εταιρία, ώστε να παραδοθεί η επέκταση στο τέλος του 1999, με την εκπνοή του Β ΚΠΣ.
Προκειμένου να δικαιολογηθεί η καταστροφή του Πάρκου Ελευθερίας επιστράτευσαν: υπουργικές πράξεις του 1956, που μιλάνε για "παραχώρηση, στον ευρύτερο χώρο, γηπέδου για ανέγερση Μεγάρου Μουσικής", διατάγματα του '72 και νόμους του '75, που εντάσσουν το χώρο "στη γενικότερη περιοχή του Πνευματικού Κέντρου των Αθηνών"! Αλλά το θεατράκι του Πάρκου Ελευθερίας και ο χώρος πρασίνου δε νοούνται, από την κυβέρνηση, ως στοιχεία του Πνευματικού Κέντρου... Και για να διασκεδαστεί η καταστροφή του πάρκου, ο καθηγητής Ι. Χρονόπουλος μίλησε για "παιδικές χαρές, γκαζόν, δημιουργία πρασίνου στις οροφές των υπόγειων κτιρίων,και κατέληξε: "η δημιουργία αυτού του πάρκου βοηθάει το περιβάλλον"!!!
Η σαιξπηρική "Δωδέκατη νύχτα" παρουσιάζεται μέχρι αύριο, στο θέατρο "Αλίκη",από το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας,σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ,σκηνοθεσία Νίκου Χαραλάμπους,σκηνικά - κοστούμια Γιώργου Ζιάκα,μουσική Μιχάλη Χριστοδουλίδη,κίνηση Λίλης Τριαντάρη.Παίζουν: Αλίκη Αλεξανδράκη, Χρήστος Αποσπόρης, Γιώργος Βούτος, Στάθης Βούτος, Γιάννης Ζαβραδινός κ.ά.
"Κυρίαρχες διαθέσεις - λέει ο σκηνοθέτης Νίκος Χαραλάμπους - είναι το δηλητηριώδες χιούμορ, οι σωματικές ακροβασίες, οι αυξομειώσεις των διαθέσεων, το μουσικό κόντρα τέμπο. "Μια συμμορία είμαστε όλοι", λέει στο τέλος ο Μαλβόλιο. Ο κόσμος του Σαίξπηρ είναι σύγχρονός μας, ξεκαρδιστικά μελαγχολικός στη γελοιότητά του".
Αληθεύει ότι η Εφορεία Ακρόπολης είχε ζητήσει από τον αρχιτέκτονα Δημοσθένη Ζιρώ να εκπονήσει μελέτη κατασκευής ραφιών στην αποθήκη του Μουσείου Ακρόπολης, προκειμένου να τοποθετηθεί η ζωφόρος της Αθηνάς Νίκης;Κι αν ναι, για ποιο λόγο δεν αναφέρθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του ΚΑΣ, όπου συζητήθηκε η καταβίβαση της ζωφόρου, ακόμα κι αν υπήρχαν διαφωνίες με τη μελέτη; Αξίζει να σημειωθεί ότι στον απολογισμό της ΕΣΜΑ για το 1995 η καταβίβαση της ζωφόρου αναφέρεται ανάμεσα στις καθυστερήσεις, που οφείλονται σε έλλειψη προσωπικού και σε φόβους μήπως ανοιχτεί και "νέο μέτωπο".
Σύμφωνα, όμως, με πληροφορίες, η μελέτη, που ζητήθηκε, ετοιμάστηκε, με προϋπολογισμό 550 χιλ. και ενεκρίθη από την ΕΣΜΑ. Μάλιστα, πληροφορούμαστε ότι είχε εκκενωθεί και σχετικός χώρος στην αποθήκη και χτες επρόκειτο να τοποθετηθούν τα ράφια, το καθένα από τα οποία θα μπορούσε να αντέξει βάρος 1,5 τόνου. Αν όλα αυτά ισχύουν δε θα έπρεπε, τουλάχιστον, να ενημερωθεί το Συμβούλιο;
Ο υπουργός Πολιτισμού, με χτεσινή ανακοίνωση ζήτησε τα πρακτικά της συνεδρίασης του ΚΑΣ ώστε να επιληφθεί του θέματος.
Τρισάγιο στη μνήμη του Αλέξη Μινωτή και της Κατίνας Παξινού θα τελέσουν, αύριο, στις 12 μ., στον τάφο τους στο Α Νεκροταφείο Αθηνών, το ΔΣ του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης και τα μέλη της Επιτροπής του Κληροδοτήματος Αλέξη Μινωτή "Εις μνήμην Κατίνας Παξινού", Κ. Γεωργουσόπουλος, Εμμ. Χ. Κάσδαγλης, Μ. Πλωρίτης, Δ. Φωτόπουλος και Μαρία Χορς.
Το ΔΣ του Παμμικρασιατικού και τα παιδιά του σας καλούν να βρεθείτε κοντά τους αύριο, στις 7 μμ, στην ισόγεια αίθουσα στο "Σπίτι Πολιτισμού" (Φωκαίας 26), σε μια 2ωρη παράσταση με χορούς Καππαδοκίας και Σμυρνέικο Γάμο, ώστε να ζήσουν για λίγο μακριά από το καθημερινό άγχος και την οδύνη των προβλημάτων που μας ταλανίζουν. Να βρεθούν σε μια "όαση" καλλιτεχνικής δημιουργίας για να ξεκουραστεί η καρδιά και το μυαλό τους.
Βραδιά - αφιέρωμα για τα 50 χρόνια δουλιάς του σκηνοθέτη Κώστα Μπάκα,διοργανώνει το Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ηρακλείου Αττικής με όλους τους συνεργάτες και φίλους του. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στη "Βίλλα Στέλλα" (Σοφίας και Γαλήνης) τη Δευτέρα 24 του Φλεβάρη, στις 7.30 μμ.