Σε γενική συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ στις 16 Γενάρη προσανατολίζεται η ΟΛΜΕ, όπως αποφάσισε στη χτεσινή συνεδρίασή του το ΔΣ της Ομοσπονδίας. Στις 5 Γενάρη αναμένεται να συνεδριάσει για να διαμορφώσει εισήγηση στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, ενώ την ίδια μέρα θα καλέσει τους φορείς των εργαζομένων και της εκπαίδευσης σε ευρεία σύσκεψη για χάραξη κοινής αγωνιστικής πορείας. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε χτες να συμμετάσχει στην πανελλαδική πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 15 Γενάρη μαζί με τους μαθητές, με κοινά συλλαλητήρια και τρίωρη στάση εργασίας εκείνη τη μέρα.
Τη συμμετοχή των δασκάλων και νηπιαγωγών στο συλλαλητήριο της 15ης Γενάρη αποφάσισε χτες και το ΔΣ της ΔΟΕ, που όμως παρέπεμψε σε επόμενη συνεδρίασή του τη συζήτηση για τη μορφή με την οποία θα συμμετάσχει. Επίσης κατά τη χτεσινή συνεδρίαση αποφασίστηκε μέχρι τις αρχές Φλεβάρη να γίνουν γενικές συνελεύσεις των διδασκαλικών συλλόγων και ολομέλεια προέδρων μέχρι τις 15 Φλεβάρη. Το ΔΣ της ΔΟΕ θα συνεδριάσει εκ νέου στις 11 Γενάρη για να προσδιορίσει την πρόταση προς τους διδασκαλικούς συλλόγους, ενώ προγραμματίζει περιφερειακές συσκέψεις στελεχών της εκπαίδευσης με αντικείμενο την "αξιολόγηση".
Ο εκπρόσωπος της Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών κάλεσε το ΔΣ να καθορίσει άμεσα τα επόμενα αγωνιστικά βήματα του κλάδου. Συγκεκριμένα πρότεινε, μετά και από την απόφαση του Συντονιστικού των μαθητών για την οργάνωση νέου πανελλαδικού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου στις 15 Γενάρη, 24ωρη απεργία στις 15/12 με συντονισμό με τους υπόλοιπους φορείς για τη μετατροπή του πανελλαδικού μαθητικού συλλαλητηρίου σε παλλαϊκό. Πρότεινε επίσης αμέσως μετά τα Χριστούγεννα να γίνουν γενικές συνελεύσεις συλλόγων όπου θα μπει για έγκριση εισήγηση - πρόταση του ΔΣ της ΔΟΕ για απεργιακή κινητοποίηση με τα χαρακτηριστικά της κλιμάκωσης, συνέχειας και προοπτικής, για επαναλαμβανόμενες απεργίες το επόμενο διάστημα. Στις 22 Γενάρη να γίνει η ολομέλεια προέδρων για την τελική απόφαση με παράλληλο συντονισμό της δράσης με τους υπόλοιπους φορείς.
Το διεκδικητικό πλαίσιο, που προτείνει η ΔΕΕ, περιλαμβάνει την κατάργηση του Ν. 2525, μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα, όχι στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο, πρωινή βάρδια σε όλα τα δημόσια σχολεία, μείωση των μαθητών ανά δάσκαλο, αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15%, υπεράσπιση και διεύρυνση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, συλλογικές συμβάσεις εργασίας και ουσιαστικές αυξήσεις στις αποδοχές των εκπαιδευτικών, νομοθετική κατοχύρωση της ΑΤΑ, αφορολόγητο ποσό στο ύψος των αποδοχών του πρωτοδιόριστου, κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, ετήσια ουσιαστική πανεπιστημιακή επιμόρφωση σε τακτά χρονικά διαστήματα, αυτόματη ταχύρυθμη εξομοίωση, όχι στη "νεκρανάσταση" του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα.
Μέρος 3ο
Ο "Ρ" ξεχώρισε τα δώδεκα "ατού" της κυβερνητικής διαφήμισης και με τη βοήθεια συνεργατών του, παρουσιάζει την πραγματικότητα, που επιχειρούν να κρύψουν. Σήμερα το 3ο μέρος.
*****
Η αλήθεια είναι πως: Κάποια από τα νέα βιβλία, τα βασικότερα, διαφέρουν από τα προηγούμενα μόνο στο εξώφυλλο. Μερικά άλλα φαίνεται πως γράφτηκαν νύχτα, έτσι που ακόμα και οι "ειδικοί" του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου υποχρεώθηκαν να ομολογήσουν ότι παρουσιάζουν "προβλήματα σχετικά με τη γλώσσα, το ύφος, τη νοηματική σύνδεση των ενοτήτων, τις επικαλύψεις, την αποσαφήνιση των επιστημονικών όρων, το εποπτικό υλικό,τις δραστηριότητες, εργασίες, ερωτήσεις κλπ." (!). Και αυτά που απομένουν, μετατρέπουν - ακριβώς όπως και τα παλιά - τη μάθηση σε μουρουνόλαδο, που κλείνουμε τη μύτη για να το καταπιούμε.
Οσο για τις ιδέες τους... ό,τι πιο αντιδραστικό και ξεπερασμένο αναγκάστηκαν από το κίνημα να παραμερίσουν οι προηγούμενες κυβερνητικές παρεμβάσεις, επανέρχεται.
Οποιος αμφιβάλλει δεν έχει παρά να ρίξει για παράδειγμα μια ματιά στα περιεχόμενα του βιβλίου της Β' Λυκείου "Θέματα Ιστορίας", του οποίου οι τέσσερις από τις έξι ενότητες είναι οι παρακάτω:
- Το μακεδονικό ζήτημα: τεκμηρίωση της Ελληνικής καταγωγής των κατοίκων της αρχαίας Μακεδονίας
- Βορειοηπειρωτικό και Ελληνοαλβανικές σχέσεις: η απώλεια της Β. Ηπείρου και οι προσπάθειες των Αλβανών να αφελληνίσουν την περιοχή
- Ελληνοτουρκικές σχέσεις: ιστορική αναδρομή στο πώς Τούρκοι και ξένες δυνάμεις επιβουλεύτηκαν την ιδέα της Μεγάλης Ελλάδας
- Ελλάδα και ΕΕ: όπου η προγονοπληξία συναγωνίζεται τον επαρχιώτικο ευρωπαϊσμό για να εμπεδωθεί ο μονόδρομος. "Ελλάδα χωρίς Ευρώπη, όπως και το αντίθετο, δε νοείται"!
Μια "κοσμογονία" παραπλάνησης και εξαπάτησης δηλαδή, όπως και τα ψεύτικα αριθμητικά στοιχεία που παρατίθενται στη συνέχεια. Γιατί αν διαιρέσουμε τα 42 εκατομμύρια των βιβλίων, που ισχυρίζονται ότι μοίρασαν, με το σύνολο των μαθητών και εκπαιδευτικών της χώρας, φαίνεται ότι καθένας τους παίρνει τουλάχιστον 30 βιβλία το χρόνο!
Στους κουτοπόνηρους αρμόδιους του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης, χαρίζουμε τα τρία βιβλία που θα δίνουν το 2000, αρκεί να εξασφαλίσουν μόνο ένα βιβλίο στον κάθε μαθητή, που να 'ναι όμως διδακτικό.
*****
Η αλήθεια είναι πως: Οι υποσχέσεις και τα πλάνα κάλυψης των αναγκών σε αίθουσες περισσεύουν εδώ και κάτι δεκαετίες στις διακηρύξεις κάθε κυβέρνησης, αλλά το πρόβλημα ακόμα να λυθεί. Με τα δεδομένα μάλιστα: α) της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΚ, που θα ανεβάσει το κόστος κατασκευής, β) της μείωσης των ψιχίων του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία, γ) της θέσης του υπουργού Εθνικής Οικονομίας ότι οι κατ' εξοχήν τομείς των οποίων οι σπάταλες απαιτήσεις επιβάλλεται να ψαλιδιστούν είναι η παιδεία και η υγεία, θα πρέπει ανεπιφύλακτα να συμπεράνουμε ότι τώρα είναι που τίποτα δεν πρόκειται να γίνει. Ομως είναι η μόνη φορά που πιστεύουμε τις ειλικρινείς προθέσεις της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των πρωινών σχολείων και της διπλοβάρδιας. Οχι βέβαια με την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων, αλλά διώχνοντας και κατά συνέπεια ελαττώνοντας τους μαθητές...
*****
Η αλήθεια είναι πως: Ενώ θα περίμενε κανείς ο αριθμός του συνόλου των εκπαιδευτικών (μόνιμων και έκτακτων) να αυξηθεί, φέτος μειώθηκε. Ενώ πέρυσι έγιναν συνολικά περίπου 21.000 διορισμοί, φέτος στην καλύτερη περίπτωση θα γίνουν μόνο 18.500. Ετσι ερμηνεύεται η φετινή "έκρηξη" κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, που συνεχίζεται ακόμη, ενώ ήδη μπαίνουμε στο 2ο σχολικό τετράμηνο και θα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, αν δεν εμποδιστεί η πολιτική που σέρνει την εκπαίδευση και κάθε κοινωνική ανάγκη στην προκρούστεια κλίνη της ΟΝΕ.
Οσο για τη μονιμότητα των εκπαιδευτικών, όχι μόνο δεν επεκτείνεται, αλλά σε συνδυασμό με το νέο τρόπο πρόσληψης και την "αξιολόγηση" του βαθμού συμμόρφωσής τους στους σκοπούς της "μεταρρύθμισης", προωθείται η ολοσχερής κατάργησή της, προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο πολιτικοϊδεολογικός έλεγχος του εκπαιδευτικού, που είναι ο βασικός συντελεστής της μόρφωσης των νέων ανθρώπων.
*****
Η αλήθεια είναι πως: Μόλις η κυβέρνηση διαπίστωσε κάποια σταδιακή μείωση των μαθητών και ότι η τάξη αρχίζει να αποκτά ένα περισσότερο ανθρώπινο και σωστό παιδαγωγικά μέγεθος, έσπευσε με εγκυκλίους, που καλούν σε βίαιες συμπτύξεις τμημάτων, να επαναφέρει την κατάσταση στα ανώτατα όρια της νομοθεσίας. Στον πληθωρικό δηλαδή αριθμό των 30 και 35 μαθητών ανά τμήμα, όπως προβλέπουν παλιότεροι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι, με το εξωφρενικό επιχείρημα ότι έτσι θα ενισχυθεί η συλλογικότητα των μαθητών.
Το ερώτημα στο οποίο ακόμη περιμένουμε απάντηση είναι αν έχει την πρόθεση να προχωρήσει στην αναγκαία ελάττωση της αναλογίας μαθητών -εκπαιδευτικού, προκειμένου να ενισχυθεί η εκπαιδευτική λειτουργία, ιδιαίτερα στα σχολεία των εργατικών και αγροτικών περιοχών, ή θα εμμένει στην απαράδεκτη πολιτική του στοιβάγματος μαθητών, προκειμένου να μειώσει τους διορισμούς και να ελαχιστοποιήσει τις δαπάνες.
(Αύριο η συνέχεια)
Πάρα τα όσα ισχυρίζεται η κυβέρνηση, ότι οι υποκινητές των μαθητικών αγώνων είναι οι φροντιστηριούχοι, η αλήθεια είναι ότι οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης στηρίζουν το νόμο 2525/97.
Οπως σημείωνε ο "Ρ" σε προχτεσινό του σχόλιο και όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του και το ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών (ΣΕΦΚ), οι εργαζόμενοι στα φροντιστήρια αντιτίθενται στο ΕΟΚικών προδιαγραφών επιλεκτικό σχολείο, που οδηγεί το μαθητόκοσμο στα φροντιστήρια, στη βαθμοθηρία και τον καταδικάζει σε ένα ανελέητο κυνηγητό του χρόνου. Ταυτόχρονα, όπως τονίζει ο ΣΕΦΚ, νομιμοποιεί ένα εμπόριο ελπίδων, διαλύοντας το πορτοφόλι των γονιών τους, επισημαίνοντας: "Η αύξηση του τζίρου των φροντιστηρίων φυσικά δεν απευθύνεται στους εργαζόμενους σ' αυτά, ίσα ίσα που τροφοδοτείται από την πιο μεγάλη εργασιακή τους υποβάθμιση".
Οι καθηγητές φροντιστηρίων δηλώνουν ότι θα σταθούν δίπλα στους μαθητές, στους εργαζόμενους γονείς τους και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, στον αγώνα για την κατάργηση των νόμων 2525/97 και 2640/98, της παραπαιδείας και της όποιας μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης.