ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 4 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Θεσμοθετούν μηχανισμούς τρομοκρατίας για τους εργαζόμενους
  • Σχετική τροπολογία ψηφίστηκε χτες στο νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ και αφορά όλους τους οργανισμούς πολιτικής ευθύνης του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών
  • Εντονη αντίδραση των κομμουνιστών βουλευτών

Η επιδίωξη της κυβέρνησης να χτυπήσει τα δικαιώματα των εργαζομένων και να αυξήσει τον αυταρχισμό δε φάνηκε μόνο από το νόμο για τον ΟΣΕ, αλλά και από τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός,με την οποία ιδρύεται στο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών (ΣΕΕ). Σύμφωνα με την τροπολογία, το Σώμα αυτό "έχει αρμοδιότητα να διενεργεί τακτικούς ελέγχους, επιθεωρήσεις, έρευνες στις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, στις υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, που παρέχουν υπηρεσίες ευθύνης του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Οργανισμό Τηλεπικοινωνιών της Ελλάδος (ΟΤΕ) και τις θυγατρικές του, Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), "Ολυμπιακή Αεροπορία" (ΟΑ) και τις θυγατρικές τις, Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) και τις θυγατρικές του, Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) και τις θυγατρικές του, Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς (ΗΣΑΠ), Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Αθηνών - Πειραιώς (ΗΛΠΑΠ), καθώς και σε οποιοδήποτε ιδιωτικό φορέα, στον οποίο έχει ανατεθεί έργο αρμοδιότητας του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Σκοπός των επιθεωρήσεων, των τακτικών και εκτάκτων ελέγχων και των ερευνών που το ΣΕΕ διενεργεί είναι η διασφάλιση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας των υπηρεσιών που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο, η εξασφάλιση της συνοχής της έννομης τάξης, η τήρηση των κειμένων διατάξεων - κοινοτικών νομοθετημάτων, νόμων, Προεδρικών Διαταγμάτων, Υπουργικών Αποφάσεων, ο εντοπισμός φαινομένων αδιαφάνειας, διαφθοράς και αναποτελεσματικότητας, η πρόληψη της διαφθοράς, η καταστολή καταστάσεων που αντίκεινται στο δημόσιο συμφέρον, η εξυπηρέτηση του πολίτη, καθώς και η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών".

Θέλετε να καταπνίξετε κάθε φωνή αντίστασης

Εντονη ήταν η αντίδραση των βουλευτών του ΚΚΕ στην τροπολογία αυτή. Τόσο ο Ορ. Κολοζώφ,όσο και η Μ. Μπόσκου τόνισαν ότι θεσμοθετείται ένας μηχανισμός τρομοκρατίας των εργαζομένων, ο οποίος θα αυξήσει τον αυταρχισμό και θα καταπνίξει κάθε φωνή αντίστασης.Υπογράμμισαν ότι η διοίκηση έχει τις δομές εκείνες για τον έλεγχο της λειτουργία της και αυτό που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση είναι να φροντίζει να λειτουργούν σωστά. Οι λογικές "του εσωτερικού ελέγχου", είπε ο Ορ. Κολοζώφ, αποτελούν αυθαίρετο τρόπο λειτουργίας και όπου εφαρμόστηκαν δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα. Δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε τέτοιους οργανισμούς, τόνισε, και θα έπρεπε η κυβέρνηση να είναι πιο προσεκτική, τη στιγμή που ως χώρα έχουμε αρνητική εμπειρία από τέτοιες υπηρεσίες.

Από την πλευρά της, η Μ. Μπόσκου υπογράμμισε ότι οι αντεργατικοί κανονισμοί εργασίας που ψήφισε η κυβέρνηση δεν πρόκειται στην πράξη να γίνουν δεκτοί από τους εργαζόμενους και γι' αυτό το λόγο "έρχεται ένα Σώμα υπεράνω όλων, υπεράνω της ιεραρχίας διοικητικών συμβουλίων κλπ., το οποίο θα είναι πειθήνιο όργανο του υπουργού, αφού υπάγεται απευθείας στον ίδιο και θα καταπνίγει όποια φωνή αντίστασης από όπου και αν προέρχεται".

  • Η κυβέρνηση ψήφισε επίσης τροπολογία για τη χορήγηση αποζημίωσης στους πρώην ΣΕΠίτες, παρά το πλιάτσικο που έγινε στην εποχή τους στα ανταλλακτικά και την περιουσία της ΕΑΣ, όπως κατήγγειλε η Μ. Μπόσκου.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ
Καθολική η συμμετοχή στη χτεσινή απεργία

Κορυφώθηκε χτες με μεγάλο συλλαλητήριο στην Αθήνα και καθολική συμμετοχή στην 24ωρη απεργία, ο εικοσαήμερος απεργιακός αγώνας των 12.000 σιδηροδρομικών, για τη σωτηρία του ΟΣΕ, ενάντια στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Χτες το βράδυ το ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) αποφάσισε να μην πραγματοποιηθεί η σημερινή 24ωρη απεργία. Από τη Δευτέρα τα συνδικαλιστικά όργανα θα εξετάσουν την κατάσταση και θα πάρουν αποφάσεις στην κατεύθυνση συνέχισης του αγώνα και ματαίωσης του νομοσχεδίου στην πράξη.

Αυτό άλλωστε ήταν και το μήνυμα των κινητοποιήσεων που προηγήθηκαν το προηγούμενο διάστημα. Αγώνας μέχρι τέλους, για ν' αποτραπεί η συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου και να μην περάσουν οι αντεργατικοί κανονισμοί. Από νωρίς χτες το πρωί, εκατοντάδες σιδηροδρομικοί από την Αττική, τη Στερεά, τη Θεσσαλία και την Πελοπόννησο συγκεντρώθηκαν έξω από τα κεντρικά γραφεία της Διοίκησης, τα οποία τελούσαν υπό κατάληψη. Ταυτόχρονα υπό κατάληψη βρίσκονταν τα γραφεία της εταιρίας στη Θεσσαλονίκη, στη Λαμία και της θυγατρικής του Οργανισμού, της ΕΡΓΟΣΕ.

Τη συμπαράστασή του στον δίκαιο αγώνα των σιδηροδρομικών εξέφρασε ο Γ. Μαυρίκος,αναπληρωτής πρόεδρος της ΓΣΕΕ. Απευθυνόμενος στους απεργούς ο Γ. Μαυρίκος άσκησε αυστηρή κριτική στην πλειοψηφία της ΓΣΕΕ, η οποία δεν προχώρησε στο συντονισμό των εργατικών αγώνων ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, που ξεπουλά τη δημόσια περιουσία και χτυπά τα εργατικά δικαιώματα. Ο συνδικαλιστής κάλεσε τους σιδηροδρομικούς να δώσουν το μαχητικό τους "παρών" στην πανεργατική απεργία κατά του προϋπολογισμού στις 15 Δεκέμβρη και να πάρουν μέρος στη συγκέντρωση που θα γίνει στην πλατεία Κοτζιά.

Τη στήριξη του ΚΚΕ στις κινητοποιήσεις των σιδηροδρομικών μετέφεραν στους συγκεντρωμένους και οι βουλευτές του Κόμματος Μήτσος Κωστόπουλος και Μαρία Μπόσκου.Μηνύματα αλληλεγγύης στον αγώνα που δίνουν οι Ελληνες σιδηροδρομικοί έστειλαν εργατικά συνδικάτα, μεταξύ των οποίων η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και η γαλλική εργατική συνομοσπονδία CGT.

Μετά τη συγκέντρωση εκατοντάδες απεργοί, με συνθήματα όπως "Σημίτη - Μαντέλη είστε περαστικοί, αυτή η απεργία θα μείνει ιστορική", "Με αγώνες έχει γίνει το οχτάωρο, δεν είναι για παζάρια και για διάλογο", πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή. Σε ανακοίνωσή τους που μοίραζαν στους περαστικούς, ζητούσαν τη συμπαράσταση του επιβατικού κοινού και υπογράμμιζαν ότι το νομοσχέδιο δημιουργεί προϋποθέσεις ξεπουλήματος της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ και των πλέων επικερδών δραστηριοτήτων του, κάτι που θα σημαίνει πρόσθετο χαράτσι και σε όσους χρησιμοποιούν το τρένο, αφού σκοπός του ιδιώτη θα είναι το όλο και μεγαλύτερο κέρδος.

Σε συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Βουλής Α. Κακλαμάνη, το προεδρείο της ΠΟΣ ανέπτυξε τα προβλήματα που δημιουργεί στο σιδηρόδρομο και στον κλάδο το νομοσχέδιο της κυβέρνησης και επέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας για την προώθησή του με τη διαδικασία του επείγοντος.

ΣΥΝ-φοβίες για τις ιδιωτικοποιήσεις

Την κατάθεση εγγράφων για τα όσα συνέβησαν με το δεύτερο διαγωνισμό πώλησης των γνωστών ΚΑΕ, των Καταστημάτων Αφορολόγητων Ειδών, ζητά με Ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων ο πρόεδρος του Συνασπισμού Ν. Κωνσταντόπουλος χτες. Ο πρόεδρος του ΣΥΝ κατηγορεί την κυβέρνηση για τις μεθοδεύσεις και την αποτυχία του δεύτερου αυτού διαγωνισμού, αφού ως γνωστόν η εταιρία, στην οποία είχε κατακυρωθεί η πώληση, δεν ανταποκρίθηκε. Ομως, αν κανείς διαβάσει προσεκτικά τη σχετική Ερώτηση, θα διαπιστώσει ότι η ανησυχία του Ν. Κωνσταντόπουλου, στην πραγματικότητα, δεν είναι τόσο για τις συνθήκες αδιαφάνειας που ακολούθησε με τις σχετικές μεθοδεύσεις η κυβέρνηση, αλλά ότι αυτές οδήγησαν σε αποτυχία και αδιέξοδο με την πώληση των ΚΑΕ. Παραπέρα εκφράζεται η αγωνία του ΣΥΝ για τον κίνδυνο να μην επιτύχει ...στις διαρθρωτικές παρεμβάσεις της η κυβέρνηση, δηλαδή στο ξεπούλημα δημόσιων επιχειρήσεων και, γενικά, της δημόσιας περιουσίας!

***

Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΥΝ: "Η κυβέρνηση κάτω από την πίεση για την επίτευξη των λογιστικών στόχων, τη δημιουργία εικόνων εντυπώσεων και επιτυχιών, για τη χρηματιστηριακή αγορά, προχωράει σε ιδιωτικοποιήσεις επιχειρήσεων χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, συνέπεια, σοβαρότητα και αξιοπιστία". Αυτό είναι, λοιπόν, το πρόβλημα για το ΣΥΝ, ότι δεν υπάρχει συνέπεια, σοβαρότητα και αξιοπιστία στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις για τις ιδιωτικοποιήσεις και όχι ότι ξεπουλάει τη δημόσια περιουσία... Και, για να μη μείνει καμιά αμφιβολία για το ποιες είναι οι ανησυχίες του ΣΥΝ, ο πρόεδρος του Ν. Κωνσταντόπουλος το ξεκαθαρίζει, παρακάτω, στην Ερώτησή του, εκφράζοντας την ανησυχία του για (πιθανές) νέες αποτυχίες στις ιδιωτικοποιήσεις. Αναφέρει χαρακτηριστικά: "Η επιμονή της κυβέρνησης σε κινήσεις βραχυπρόθεσμου οφέλους, αντί των σχεδιασμένων διαρθρωτικών παρεμβάσεων, παρά τις αποτυχίες που έχει καταγράψει (Ιονική, Ολυμπιακή, ΚΑΕ), αποτελεί προμήνυμα νέων αποτυχιών"!

***

Ασφαλώς, ο πρόεδρος του ΣΥΝ γνωρίζει πολύ καλά πως η πορεία ένταξης στην ΟΝΕ - που μαζί με τα άλλα κόμματα του Μάαστριχτ έχει αναγάγει σε "εθνικό" στόχο - επιβάλλει "σχεδιασμένες διαρθρωτικές επεμβάσεις", δηλαδή ιδιωτικοποιήσεις και ξεπούλημα δημόσιων επιχειρήσεων και δημόσιας περιουσίας. Και, καθώς διαπιστώνει ότι δεν πάνε "πρίμα" οι κυβερνητικές ιδιωτικοποιήσεις και κινδυνεύει η ένταξη στην περιβόητη ΟΝΕ, σπεύδει να προλάβει ο πρόεδρος του ΣΥΝ εκφράζοντας τους φόβους του στον κεντροαριστερό ΣΥΝεταίρο του, την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. "Ο φόβος φυλάει τα έρμα", όπως λέει και ο λαός μας...

Γ. Ζ.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΟΣΕ
Ταφόπλακα στα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με την ψήφο τους έβαλαν την ταφόπλακα στον ΟΣΕ και τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων του, καθώς χτες ολοκληρώθηκε στη Βουλή η συζήτηση των άρθρων του νομοσχεδίου για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.Σε ονομαστική ψηφοφορία, που ζήτησαν οι εκπρόσωποι των κομμάτων της αντιπολίτευσης για τα άρθρα που νομοθετούν τους αντεργατικούς κανονισμούς εργασίας, 140 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ψήφισαν υπέρ και 112 βουλευτές της αντιπολίτευσης κατά.

Ανατρέπονται οι εργασιακές σχέσεις

Σκληρή ήταν η κριτική των βουλευτών του ΚΚΕ στις διατάξεις που αφορούν τη νομοθέτηση των αντεργατικών κανονισμών εργασίας που τσαλαπατούν κάθε έννοια δικαιώματος των υπαλλήλων του ΟΣΕ.

Ο Ορ. Κολοζώφ κατήγγειλε ότι με αυτούς ανατρέπονται οι εργασιακές σχέσεις και καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Στόχος τους, είπε, είναι η εντατικοποίηση, η συμπίεση των αποδοχών, η διεύρυνση των ωρών εργασίας. "Δεν έχουν ουσιαστικά δικαιώματα οι εργαζόμενοι ούτε περιθώρια να αντιδράσουν", είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, τονίζοντας: "Οπως είναι στημένος αυτός ο κανονισμός οποιαδήποτε στιγμή θέλετε είτε συνδικαλιστής είναι, είτε δραστήριος εργαζόμενος που ενδιαφέρεται για το μέλλον του οργανισμού και προβάλλει αντιστάσεις, ο διευθύνων σύμβουλος να τον απομακρύνει ή να τον βάλει στην άκρη".

"Για να μπορέσει η κυβέρνηση να περάσει τα σχέδια για συρρίκνωση του ΟΣΕ και την ιδιωτικοποίησή του επιχειρεί με τους νέους κανονισμούς να διαλύσει το συνδικαλιστικό κίνημα", τόνισε η Μ. Μπόσκου.Θέλει, είπε, να μετατρέψει το συνδικαλιστικό κίνημα σε πειθήνιο εκτελεστικό όργανο των διορισμένων από αυτήν διοικήσεων, στερώντας τους, με εφαρμογή ουσιαστικά στρατιωτικού νόμου, τη δυνατότητα να αντιδράσουν, υπό την απειλή της απόλυσης".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ