Στη χτεσινή συνάντησή του με τους εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιριών, ο υφυπουργός Ανάπτυξης είδε με... κατανόηση το αίτημά τους για αλλαγή του τρόπου με τον οποίο θα αποζημιώνονται οι ασφαλισμένοι
Τα πρόστιμα για τους ανασφάλιστους οδηγούς και ο τρόπος καταβολής των αποζημιώσεων ήταν στο επίκεντρο της χτεσινής συνάντησης του υφυπουργού Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοϊδη, με τους εκπροσώπους του νέου ΔΣ της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας. Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιριών ζήτησαν να νομοθετηθεί η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας μέχρι και ένα χρόνο για τους οδηγούς που συλλαμβάνονται να οδηγούν ανασφάλιστοι, πράγμα το οποίο ο υφυπουργός δεσμεύτηκε να εξετάσει. Επίσης αποφασίστηκε να γίνει νομοθετική ρύθμιση στην οποία θα καθορίζεται το περιεχόμενο έντυπου διακανονισμού που από κοινού θα υπογράφουν υπαίτιος και θιγόμενος. Παράλληλα οι εκπρόσωποι των εταιριών πρότειναν τη σύνδεση του καθορισμού της αποζημίωσης για σωματικές βλάβες με τη φορολογική δήλωση του ασφαλισμένου. Αυτό, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες δεν έγινε δεκτό από τον υφυπουργό.
Στα πλαίσια του στόχου των μεγάλων που είναι η μοιρασιά της πίτας της ασφαλιστικής αγοράς σε μερικές μεγάλες εταιρίες, ζητούν να αλλάξει ο τρόπος καταβολής των αποζημιώσεων, έτσι ώστε οι δικαιούχοι ασφαλισμένοι να εισπράττουν τα χρήματα από τη δική τους εταιρία και στη συνέχεια η εταιρία να τα βρίσκει με την εταιρία του υπαίτιου. Προϋπόθεση θα είναι οι δύο εταιρίες να ανήκουν σε ένα κοινό "ταμείο συμψηφισμού των ζημιών". Αυτό αναμενόμενο είναι να στρέψει τους ιδιοκτήτες οχημάτων στις μεγάλες εταιρίες, που φαίνονται να έχουν οικονομική επιφάνεια τέτοια ώστε να καταβάλλουν τα απαιτούμενα ποσά, αφήνοντας όλο και μικρότερο κομμάτι της αγοράς στις μικρές εταιρίες. Από τη μεριά της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου στέκεται θετικά απέναντι σ' αυτή την αξίωση των ασφαλιστικών εταιριών και το θέμα αναμένεται να προωθηθεί και ο νέος τρόπος να αρχίσει να εφαρμόζεται από τις αρχές του επόμενου χρόνου, όπως δήλωσε χτες ο Μ. Χρυσοχοϊδης.
Παράλληλα, από τις εταιρίες προωθείται και το θέμα της λεγόμενης αντικειμενικοποίησης των ζημιών για τον κλάδο αυτοκινήτου, ώστε να περιοριστεί όσο το δυνατόν το κόστος των αποζημιώσεων για τις εταιρίες, ενώ στο χέρι της κάθε εταιρίας είναι και η κατάργηση του συστήματος bonus malus. Τα παραπάνω αποτελούν προϋποθέσεις, για να μην αυξηθούν φέτος τα ασφάλιστρα, όπως σαφώς δηλώνουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, κάνοντας και το "χατίρι" του υπουργείου Ανάπτυξης που αγωνιά για τη συγκράτηση του πληθωρισμού.
Στις εταιρίες ILF και BROWN AND ROOYT ανατίθεται τελικά η μελέτη για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Οι δύο εταιρίες επιλέχτηκαν με διαδικασίες διεθνούς διαγωνισμού που διενήργησε η κοινοπραξία ΔΕΠ - ΘΡΑΚΗ ΑΕ (Ελληνικά Πετρέλαια και όμιλοι Λάτση - Κοπελούζου). Συγκεκριμένα η ILF αναλαμβάνει την πρώτη φάση της μελέτης, η οποία θα παραδοθεί το Φλεβάρη του 1999 και η BRAOWN AND ROOT τη δεύτερη φάση της μελέτης. Το συνολικό κόστος των απαιτούμενων μελετών από τις οποίες θα προκύψουν και οι δυνατότητες πραγματοποίησης της επίμαχης και πολυσυζητημένης επένδυσης, προϋπολογίζεται σε 940 εκατ. δρχ. περίπου και η κάλυψή του θα προέλθει από ίδια κεφάλαια της κοινοπραξίας και από επιδότηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Το σχέδιο για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από το Μπουργκάς στην Αλεξανδρούπολη αφορά στην κατασκευή ενός αγωγού μήκους 280 - 300 χλμ και διαμέτρου 42 ιντσών που θα συνδέει τους τερματικούς σταθμούς των δύο περιοχών, αποθηκευτικών χώρων 1.200 χιλιάδων κυβικών μέτρων και λιμενικών εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση πλοίων χωρητικότητας 150 χιλ. τόνων. Σε πλήρη λειτουργία ο αγωγός θα μεταφέρει 35 εκατ. μετρικούς τόνους αργού πετρελαίου το χρόνο.
Στο μεταξύ συνεχίζονται οι συζητήσεις για τα ποσοστά συμμετοχής της εταιρίας που θα κατασκευάσει και θα αναλάβει τη λειτουργία του αγωγού. Στην εν λόγω εταιρία, πέραν της συμμετοχής του ελληνικού, ρωσικού και βουλγαρικού Δημοσίου, θα συμμετάσχουν και ιδιωτικές εταιρίες, μεταξύ των οποίων και παραγωγοί πετρελαίου. Το κόστος της κατασκευής υπολογίζεται ότι θα καλυφθεί κατά 20% από ίδια κεφάλαια, κατά 60% από τραπεζικά δάνεια και κατά 20% από χρηματοδότηση της ΕΕ, μέσω των χορηγήσεων των Κοινοτικών Ταμείων προς το ελληνικό Δημόσιο.
Μεγάλη ποσότητα λαθραίων τσιγάρων και οινοπνεύματος εντόπισαν τα συνεργεία του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) Αττικής πριν λίγες μέρες στο λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα στο Νέο Ικόνιο Περάματος. Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση, εντοπίστηκαν τρία κοντέινερς τα οποία, σύμφωνα με τα φορτωτικά τους έγγραφα περιείχαν σεντόνια και προσόψια. Από την έρευνα όμως που επακολούθησε χτες αποκαλύφθηκε ότι τα 3 κοντέινερς περιείχαν (εκτός από ελάχιστες ποσότητες σεντονιών και προσοψίων) 900 κιβώτια λαθραία τσιγάρα (περίπου 450.000 πακέτα) καθώς και 160 βαρέλια των 200 λίτρων με οινόπνευμα (δηλαδή λαθραίο οινόπνευμα συνολικής ποσότητας 32.000 λίτρων). Ως τόπος προέλευσης δηλώθηκε το Ρότερνταμ της Ολλανδίας (δηλαδή χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης) ενώ από την έρευνα αποδείχτηκε ότι τα λαθραία φορτία προέρχονταν από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου (δηλαδή από τρίτη χώρα) μέσω της Κύπρου.
Παράλληλα, ελήφθη δείγμα του λαθραίου οινοπνεύματος για ανάλυση στο Γενικό Χημείο του Κράτους, προκειμένου να διαπιστωθεί αν πρόκειται για συνθετικό οινόπνευμα που χρησιμοποιείται ευρύτατα για την παρασκευή νοθευμένων και επικίνδυνων για τη δημόσια υγεία ποτών (μπόμπες).
Οι δασμοί που διέφευγαν ανέρχονταν περίπου σε 400 εκατ. δραχμές.
Η Γραμματεία της "Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης Οικονομολόγων" (ΔΠΚ - Ο) οργανώνει Σύσκεψη Νέων Οικονομολόγων σήμερα Τετάρτη 21 Οκτώβρη και ώρα 18.30 στα γραφεία της Ενωσης Επαγγελματιών Λογιστών Πρωτεύουσας (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος).
Θέματα της σύσκεψης, στην οποία καλούνται να πάρουν μέρος οι νέοι πτυχιούχοι Ανωτάτων Οικονομικών Σχολών, είναι η συζήτηση γύρω από το πρόβλημα της ανεργίας στον κλάδο και η προετοιμασία όλων των δυνάμεων τής ΔΠΚ - Ο ενόψει των εκλογών στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας τον προσεχή Δεκέμβρη.
Η Γραμματεία της "Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης Οικονομολόγων" (ΔΠΚ - Ο) οργανώνει σύσκεψη οικονομολόγων - εργαζομένων σε ΔΕΚΟ και τράπεζες σήμερα Τετάρτη 21 Οκτώβρη και ώρα 16.00 στα γραφεία της Ενωσης Επαγγελματιών Λογιστών Πρωτεύουσας (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος).
Θέματα της σύσκεψης, η ενημέρωση - συζήτηση σχετικά με τη θέση του οικονομολόγου στο δημόσιο τομέα, καθώς και η προετοιμασία όλων των δυνάμεων της ΔΠΚ - Ο ενόψει των εκλογών στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας τον προσεχή Δεκέμβρη.
Αυτό τονίζει το σωματείο σε ανακοίνωσή του, με αφορμή σχετικό δημοσίευμα οικονομικής εφημερίδας
Για συκοφάντηση και καταλογισμό ευθυνών για την κακοδιαχείριση του καζίνο της Πάρνηθας στους εργαζόμενους που δεν ευθύνονται κάνει λόγο, με ανακοίνωσή του, το Σωματείο Εργαζομένων Καζίνο - Ξενοδοχείου και Τελεφερίκ Πάρνηθας, με αφορμή σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας "Ημερησία". Οι εργαζόμενοι στην ανακοίνωσή τους υπογραμμίζουν ότι, όχι μόνο δεν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό, αλλά υπάρχουν και σοβαρές ελλείψεις σε πολλά τμήματα του συγκροτήματος της Πάρνηθας, ενώ παραμένουν κενές οι θέσεις των 200 εργαζομένων που έχουν φύγει από το 1990 μέχρι σήμερα.
Επίσης, μεταξύ άλλων, τονίζουν ότι οι εργαζόμενοι στο συγκρότημα αμείβονται με βάση τις συλλογικές συμβάσεις και ακολουθούν την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης από το 1992, εισπράττοντας τις νόμιμες προσαυξήσεις για τις νύχτες, τις Κυριακές και τις γιορτές που εργάζονται. Τέλος, επισημαίνουν ότι ο "πόλεμος για μια θέση στο συγκρότημα", για τον οποίο γίνεται λόγος στο δημοσίευμα, δε γίνεται μόνο για την Πάρνηθα, αλλά για κάθε θέση εργασίας και έχει να κάνει με τον εφιάλτη της ανεργίας που καθημερινά μεγαλώνει.
Η άρση της επιβολής της εκ περιτροπής κυκλοφορίας - δηλαδή με τα μονά - ζυγά - στο κέντρο της Αθήνας, στο μικρό δακτύλιο, των μικρών ΙΧ φορτηγών αυτοκινήτων, κάτω των 2,5 τόνων, θα ενταχθεί στο γενικότερο πλαίσιο των διεκδικήσεων των κινητοποιήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) που δρομολογούνται για το επόμενο διάστημα. Αυτό αποφασίστηκε κατά τη διάρκεια σχετικής σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε προχτές στα γραφεία της Συνομοσπονδίας με τη συμμετοχή εκπροσώπων επιμελητηρίων, ομοσπονδιών και σωματείων της Αθήνας.
Οπως τόνισαν οι ομιλητές, η ρύθμιση αυτή είναι απαράδεκτη και εξυπηρετεί τα συμφέροντα εταιριών αυτοκινήτων, με το πρόσχημα της βελτίωσης των κυκλοφοριακών συνθηκών στο κέντρο της πρωτεύουσας. Αποφασίστηκε επίσης να συγκροτηθεί αντιπροσωπεία που της ΓΣΕΒΕΕ θα επισκεφτεί τους αρμόδιους υπουργούς.
Διήμερο με θέμα "το σύστημα καταχώρισης και προστασίας του κοινοτικού σήματος" διοργανώνει για αύριο και μεθαύριο η Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης σε συνεργασία με το κοινοτικό Γραφείο Σημάτων. Στόχος της εκδήλωσης, την έναρξη της οποίας θα κηρύξει ο υφυπουργός Ανάπτυξης, είναι η ενημέρωση του επιχειρηματικού και νομικού κόσμου σχετικά με το κοινοτικό σήμα, το οποίο έχει ήδη τεθεί σε ισχύ από τον Απρίλη του 1996.
Με το σήμα αυτό εξασφαλίζεται η προστασία της φίρμας και στις 15 χώρες - μέλη της ΕΕ. Η κατάθεση απαιτεί την καταβολή 975 ECU και η τελική καταχώριση 1.100 ECU, ήτοι 650.000 δρχ. περίπου, ενώ τα εθνικά τέλη είναι 20.000 δρχ. Ετσι, η κατάθεση του κοινοτικού σήματος εξυπηρετεί κυρίως εξαγωγικές επιχειρήσεις που θα κατέθεταν το σήμα τους σε περισσότερες από 3 χώρες της ΕΕ.