ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 13 Αυγούστου 1998
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Τους εγκατέλειψαν!

Χωρίς χρήματα, πετρέλαιο και παραλίγο χωρίς τρόφιμα, 51 ναυτεργάτες του "Βεργίνα Σκάι" στο λιμάνι του Ηρακλείου

Στο λιμάνι του Ηρακλείου στην Κρήτη εγκαταλείφθηκε το πλοίο "Βεργίνα Σκάι",της εταιρίας "Βεργίνα Φέρις" και το πλήρωμά του, από τους εκπροσώπους της ναυλώτριας εταιρίας με την επωνυμία "Κρητικές Μεσογειακές Κρουαζιέρες" (CMC)! Τα 51 μέλη του πληρώματος του πλοίου έχουν προχωρήσει από προχτές σε επίσχεση εργασίας και απαιτούν την καταβολή των δεδουλευμένων τους, τα οποία ανέρχονται, όπως μας δήλωσαν, περίπου στο 1,5 εκατομμύριο δραχμές για τον κάθε ναυτεργάτη! Επίσης, το πλοίο δεν έχει πετρέλαιο, με αποτέλεσμα να μην λειτουργούν οι ηλεκτρογεννήτριές του, γεγονός που εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους.

Σαν να μην φτάνουν όλα αυτά, οι 51 ναυτεργάτες κόντεψαν να μείνουν ακόμα και χωρίς φαγητό (!), καθώς προχτές το απόγευμα επιχειρήθηκε ακόμα και η αφαίρεση των τροφίμων από τους εργολάβους, που έχουν αναλάβει την τροφοδοσία του πλοίου, Σταυρακόπουλο και Σιαμώτη!Με την αποφασιστική παρέμβαση του πληρώματος, τελικά τα τρόφιμα παρέμειναν στο πλοίο. Πάντως, μέχρι και χτες το απόγευμα, κανείς υπεύθυνος από τη ναυλώτρια εταιρία δεν είχε δώσει σημεία"ζωής", ενώ οι ναυτεργάτες είναι αποφασισμένοι, όπως μας δήλωσαν, να διεκδικήσουν τα δεδουλευμένα τους με κάθε νόμιμο μέσο.

Το συγκεκριμένο πλοίο εκτελεί κρουαζιέρες από το Ηράκλειο Κρήτης προς τα νησιά των Κυκλάδων. Με κοινή επιστολή τους προς τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του ΥΕΝ, το Λιμεναρχείο Ηρακλείου και την πλοιοκτήτρια εταιρία "Βεργίνα Φέρις",η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" καταγγέλλουν το γεγονός και ζητούν την άμεση παρέμβαση των λιμενικών αρχών και των υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για την τύχη των ναυτεργατών.

Απαιτούν, επίσης, από την πλοιοκτήτρια εταιρία, να εξοφλήσει στους ναυτεργάτες τις δεδουλευμένες αποδοχές, καθώς και να μεριμνήσει για την ασφαλή πρόσδεση του πλοίου στο λιμάνι. "Σας ενημερώνουμε - σημειώνουν, τέλος, οι δυο ναυτεργατικές ενώσεις - ότι το πλήρωμα θα προβεί σε κάθε ένδικο μέσο για να παραμείνει το πλοίο ως έχει και βρίσκεται μέχρι να ξοφληθούν τα δεδουλευμένα τους".

ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ ΑΕ
Νέα αντεργατική πρόκληση

Με 24ωρη απεργία θα αντιδράσει το σωματείο, αν υλοποιηθεί η απόφαση της εταιρίας για διαθεσιμότητες στο ελασματουργείο

Σε διαθεσιμότητες των εργαζομένων στο ελασματουργείο από τη Δευτέρα, 17 Αυγούστου,ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει η διοίκηση της ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΕ,εκμεταλλευόμενη την καλοκαιρινή περίοδο, που πολλοί εργαζόμενοι της επιχείρησης λείπουν με άδεια. Την προκλητική απόφαση της εταιρίας καταγγέλλει το σωματείο εργαζομένων, προειδοποιώντας ότι στην περίπτωση που προχωρήσει η υλοποίησή της, τότε θα πραγματοποιηθεί 24ωρη απεργία,με βάση προηγούμενη σχετική απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των 360 εργαζομένων!

Η νέα αυτή προκλητική ενέργεια της διοίκησης της ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΕ,είναι συνέχεια της πρακτικής της τα τελευταία χρόνια, η οποία στοχεύει στην εφαρμογή των "νέων σχέσεων εργασίας" της κυβέρνησης πριν ακόμα γίνουν αυτές νόμος του κράτους. Χαρακτηριστικές είναι και οι πρόσφατες προσπάθειες διευθέτησης του χρόνου εργασίας, ακόμα και με 12ωρα, σε ορισμένα τμήματα του εργοστασίου, οι οποίες "έπεσαν στο κενό" μετά την αντίδραση των εργαζομένων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, υπάρχουν και εργασίες ζωτικής σημασίας, οι οποίες μπορούν να γίνουν από τους εργαζόμενους του ελασματουργείου.

Η εταιρία επικαλείται οικονομικές δυσκολίες, προκειμένου να υλοποιήσει τις διαθεσιμότητες, τη στιγμή που ο τζίρος της επιχείρησης ανέρχεται σε δισεκατομμύρια δραχμές.

Το σωματείο εργαζομένων τονίζει σε ανακοίνωσή του ότι η απόφαση είναι απαράδεκτη και δε γίνεται αποδεκτή σε καμία περίπτωση. "Οι εργαζόμενοι μπορούν να απασχοληθούν στο εργοστάσιο για τη διεκπεραίωση αναγκαίων επισκευών και συντήρησης, που το εργοστάσιο έχει τεράστιες ανάγκες. Αυτές οι θέσεις εργασίας χρειάζεται να γίνουν άμεσα, γιατί εγκυμονούνται τεράστιοι κίνδυνοι για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων. Το σωματείο έχει πολλές φορές θέσει αυτή την αναγκαιότητα, αλλά η διοίκηση του εργοστασίου επικαλείται τις δυσκολίες της παραγωγικής λειτουργίας. Τώρα οι εργαζόμενοι μπορούν να απασχοληθούν χωρίς κανένα πρόβλημα σε αυτόν τον τομέα, καθώς και άλλες παραγωγικές ανάγκες του εργοστασίου και να σταματήσουν αυτές τις θέσεις εργασίας να τις καλύπτουν εργολάβοι με ανασφάλιστους αλλοδαπούς εργαζόμενους".

Τονίζεται, επίσης, από το σωματείο ότι είναι "πρόσχημα", οι οικονομικές δυσκολίες που επικαλείται η διοίκηση της εταιρίας, ενώ "το παραμικρό πρόβλημα που προκύπτει, οι ιθύνοντες της εταιρίας εύκολα το φορτώνουν στους εναπομείναντες 360 εργαζόμενους, (τη δεκαετία του '80 εργάζονταν πάνω από 3.000 εργαζόμενοι) οι οποίοι εργάζονται υπερεντατικά στο εργοστάσιο για 10ετίες και με το αίμα της ζωής τους έκαναν την οικογένεια Αγγελόπουλου να φιγουράρει στα πρώτα ονόματα της πλουτοκρατίας στη χώρα μας και στο εξωτερικό".

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν την απόφαση της διοίκησης και τις επιδιώξεις της για "παραπέρα εντατικοποίηση της εργασίας και την αύξηση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων". Θεωρεί, μάλιστα, σαν δείγμα της λογικής των επιδιώξεών της και τη μονομερή απόφαση περικοπής των δρομολογίων των πούλμαν που μεταφέρουν το προσωπικό.

"ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΖΑΧΑΡΗΣ"
Εκβιαστικές μεταθέσεις

Από την Ορεστιάδα στη... Λάρισα, μετατίθενται 18 εργαζόμενοι της επιχείρησης, οι οποίοι αν αρνηθούν θα απολυθούν

Με την εκβιαστική μετάθεση 18 εργαζομένων από το εργοστάσιο της Ορεστιάδας σ' αυτό της Λάρισας προσπαθεί τώρα να κάνει "ανταγωνιστική" την επιχείρηση και να ρίξει το κόστος παραγωγής, η διορισμένη από την κυβέρνηση διοίκηση της "Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης" (ΕΒΖ).

Λίγες μέρες πριν, η διοίκηση της ΕΒΖ ανακοίνωσε σε 18 εργαζόμενους από το εργοστάσιο της Ορεστιάδας,ότι θα μεταφερθούν στη Λάρισα για να καλύψουν τις εκεί κενές θέσεις εργασίας. Ομως, στα πλαίσια της μείωσης του κόστους παραγωγής, στη Λάρισα βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα "εθελούσιας" εξόδου από το εργοστάσιο! Σύμφωνα με τη διοίκηση της επιχείρησης, ο λόγος που πάρθηκε αυτή η απόφαση είναι "πολύ σοβαρός", αφού "αυτές οι μεταθέσεις θα αποβούν καθοριστικές για τη μελλοντική πορεία της ΕΒΖ, σε μια περίοδο που λαμβάνονται περιοριστικά μέτρα, προκειμένου να μειωθεί το κόστος παραγωγής".

Το "κίνητρο" για να αποδεχτούν οι 18 αυτοί εργαζόμενοι να φύγουν από την Ορεστιάδα και να πάνε στη Λάρισα, 600 χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια τους,(σχεδόν όλοι είναι οικογενειάρχες), θα είναι η σύμβαση αορίστου χρόνου, αφού ως αυτή τη στιγμή είναι με σύμβαση ορισμένου χρόνου εργασίας. Σε περίπτωση που οι 18 εργαζόμενοι ή κάποιοι από αυτούς, αρνηθούν να μεταβούν στο εργοστάσιο της Λάρισας - όπως τους διαμήνυσε η διοίκηση της ΕΒΖ - θα απολυθούν.

Η ΕΒΖ διατηρεί πέντε εργοστάσια σε όλη τη χώρα (Ορεστιάδα, Σέρρες, Ξάνθη, Πλατύ Θεσσαλονίκης και Λάρισα) και απασχολεί συνολικά 1.200 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 250 δουλεύουν στο εργοστάσιο της Ορεστιάδας.

Το... επιχείρημα της διοίκησης ότι "αν μετατεθούν αυτοί οι εργαζόμενοι θα σωθεί η ΕΒΖ" έχει προκαλέσει την οργή της κοινωνίας της Ορεστιάδας, όπως επίσης, οργή έχει προκαλέσει και η στάση του εργοστασιακού σωματείου και της Κλαδικής Ομοσπονδίας που αποδέχονται αυτές τις μεταθέσεις. Εκδηλη όμως είναι και η ανησυχία των εργαζομένων στο εργοστάσιο της Ορεστιάδας που βλέπουν με τη σύμφωνη γνώμη του σωματείου (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), να γίνονται περικοπές στις αποδοχές και στα επιδόματά τους "για το καλό της επιχείρησης).

Αργά χτες το βράδυ βρισκόταν σε εξέλιξη σύσκεψη των φορέων της περιοχής που συγκαλέστηκε με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Ορεστιάδας, προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα των εργαζομένων.

ΝΕΜΟΥΤΑ ΗΛΕΙΑΣ
Νεκρός 28χρονος εργάτης

Από ηλεκτροπληξία σκοτώθηκε 28χρονος εργάτης σε έργα της ΔΕΗ. Σε αποσύνθεση η Επιθεώρηση Εργασίας, καταγγέλλουν ΕΣΑΚ, συνδικαλιστές

Ακαριαίο θάνατο από ηλεκτροπληξία βρήκε προχτές ο άτυχος εργάτης Παναγιώτης Αγγελακόπουλος 28 χρόνων, όταν, κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης στύλων της ΔΕΗ, που καταστράφηκαν από τις πυρκαγιές στη Νεμούτα Ηλείας,χτυπήθηκε από ρεύμα υψηλής τάσης.

Ο άτυχος εργάτης δούλευε σε εργολαβικό συνεργείο και την ώρα που άπλωνε έναν αγωγό ηλεκτρικού ρεύματος, ώστε συνάδελφοί του να τον τοποθετήσουν στους στύλους, τεχνικός της ΔΕΗ, που επόπτευε τις εργασίες, σύνδεσε την παροχή ρεύματος, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ο 28χρονος.

Συνδικαλιστές του Εργατικού Κέντρου Πύργου καταγγέλλουν, με ανακοίνωσή τους, ότι επικρατεί χάος στην Επιθεώρηση Εργασίας του νομού, κάνουν λόγο για"εγκληματική ενέργεια" και καλούν τους αρμόδιους να τιμωρήσουν τους υπεύθυνους. Σημειώνουν, ακόμα, ότι, μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα, είχαν αφήσει από τα χέρια τους το σύρμα 5 ακόμα εργαζόμενοι!

Τα θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του θύματος εκφράζει με ανακοίνωσή της η ΤΕ Πύργου της ΕΣΑΚ.Επίσης χαρακτηρίζει ως εγκληματική ενέργεια το χαμό του άτυχου εργάτη και καλεί τους αρμόδιους "να μην αφήσουν απαρατήρητο αυτό το συμβάν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι υπεύθυνοι", ενώ ευθύνες επιρρίπτει και στην Επιθεώρηση Εργασίας του Πύργου, για το λόγο ότι "τον ένα τεχνικό της τον έχει σε άδεια εκτός νομού".

Να αντικατασταθεί

Συνταξιούχος μηχανικός του Πολεμικού Ναυτικού απασχολείται στο φορτηγό πλοίο "Αγιος Σπυρίδων",το οποίο εκτελεί πλόες Μπαρτσελόνα - Αλγέρι. Το γεγονός καταγγέλθηκε στην Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού από μέλη της. Η Διοίκηση της ΠΕΜΕΝ, με επιστολή της προς τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας, απαιτεί την άμεση αντικατάσταση και την προώθηση στη θέση του εν ενεργεία Α μηχανικού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ