Επανερχόμενος, όμως, από προχτές στη δουλιά, ένιωσα ανενημέρωτος. Για να ξαναμπώ στο "κλίμα" της εφημερίδας έπρεπε να ενημερωθώ για άλλα θέματα που δεν αναφέρονταν στα τηλεοπτικά δελτία. Π.χ. από τις ειδήσεις της τηλεόρασης δεν αντιλαμβάνεται κανείς την ουσία της "αντιπαράθεσης" Πάγκαλου - Κλίντον για τα Ελληνοτουρκικά, τι συμβαίνει με τους "S-300" στην Κύπρο, πώς εξελίσσεται η κυβερνητική αντεργατική επίθεση, πώς προχωρά το ξεπούλημα των τραπεζών κι άλλων δημοσίων επιχειρήσεων, ποιος και γιατί ευθύνεται για τις πυρκαγιές που καίνε ολόκληρη τη χώρα, ποιες δυνάμεις αντιπαρατίθενται πραγματικά και γιατί, στις εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αυτά τα θέματα είτε δεν προβάλλονται καθόλου ή περνούν "ξυστά" από τις τηλεοπτικές οθόνες.
Και τούτο διότι ο πολίτης, που δεν είναι "καταναλωτής" της "ελαφριάς επικαιρότητας", αλλά ψάχνει το "γιατί και το διότι" των προβλημάτων που αντιμετωπίζει, δε μετατρέπεται εύκολα σε άβουλο εργαζόμενο που αποδέχεται την κατάργηση του 8ωρου, σε υπάκουο αγρότη που προσκυνά την ΚΑΠ και την ΓΚΑΤΤ, σε απελπισμένο βιοτέχνη που βάζει λουκέτο στο μαγαζί του, σε μεμψίμοιρο νέο που αναζητά δουλιά "φιλώντας κατουρημένες ποδιές" ή αυταπατάται περιμένοντας μόρφωση από τα φροντιστήρια, σε αποκαμωμένο συνταξιούχο που βολεύεται στην πενιχρή σύνταξη, σε "γραικύλο" που πορεύεται προς την ΟΝΕ και "κρέμεται από τα χείλη" του Κλίντον, σε αφελή ψηφοφόρο των κομμάτων του κατεστημένου.
Ο ενημερωμένος πολίτης καθίσταται αντίπαλος όλων αυτών που διαφεντεύουν τις τύχες του λαού και της χώρας μας. Κι οι αφεντάδες δε θέλουν πολίτες αντιπάλους, αλλά ακίνδυνους υπηκόους.
Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ
Με νομοσχέδιο, που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το Σεπτέμβρη, η κυβέρνηση επιχειρεί να επιβάλει τους αντεργατικούς κανονισμούς εργασίας στον ΟΣΕ και τις υποχρεωτικές μετατάξεις 2.000 σιδηροδρομικών σε άλλες υπηρεσίες
Μετά τις πρόσφατες οριστικές αποφάσεις για το ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ σε ιδιώτες μέσω θυγατρικών, η κυβέρνηση προχωρά τώρα στην επιβολή του "εργασιακού μεσαίωνα" στον Οργανισμό και μάλιστα με νόμο! Η απόφαση πάρθηκε σε προχτεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, υπό την προεδρία του Γ. Παπαντωνίου και τη συμμετοχή των υφυπουργών Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκη,Μεταφορών Μ. Λουκάκη,ΕργασίαςΧρ. Πρωτόπαππα και του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ Ι. Μουρμούρη.
Το νομοσχέδιο, που θα περιλαμβάνει τους νέους αντεργατικούς κανονισμούς εργασίας, αλλά και υποχρεωτικές μετατάξεις 2.000 εργαζομένων, θα καταρτιστεί τις επόμενες μέρες και η κατάθεσή του στη Βουλή προσδιορίστηκε για το Σεπτέμβρη. Στη σύσκεψη οριστικοποιήθηκε, επίσης, ότι - σε εφαρμογή του"επιχειρησιακού σχεδίου" -από το Σεπτέμβρη θα γίνουν και νέες περικοπές γραμμών, δεδομένου ότι το σχέδιο της κυβέρνησης δεν προβλέπει την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά τη συρρίκνωση του δικτύου και τη δραστική περικοπή των δαπανών λειτουργίας. Στο πλαίσιο αυτό, έκλεισε από τον Ιούνη το θεσσαλικό δίκτυο και πολλοί σιδηροδρομικοί σταθμοί, ενώ έγιναν και περικοπές δρομολογίων.
Οσον αφορά τους νέους κανονισμούς εργασίας, οι σιδηροδρομικοί τους έχουν χαρακτηρίσει "μνημείο αντεργατικής νοοτροπίας" και με απεργιακές κινητοποιήσεις τον Ιούνη και τον Ιούλη, αξίωσαν την απόσυρσή τους, καταγγέλλοντας ότι είναι πλήρως εναρμονισμένοι με το "επιχειρησιακό σχέδιο" συρρίκνωσης και ξεπουλήματος κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ. Οι κανονισμοί εργασίας που θέλει να "περάσει" με νόμο η κυβέρνηση, μεταξύ άλλων, προβλέπουν την κατάργηση του 8ωρου και την αύξηση του συνολικού χρόνου απασχόλησης. Την κατάργηση των ειδικοτήτων και την υποχρέωση του προσωπικού να απασχολείται σε αλλότρια καθήκοντα. Μείωση του προσωπικού με υποχρεωτικές μετατάξεις, χωρίς να αποκλείονται και οι απολύσεις.
Με μια λέξη ακυρώνουν θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα, που έχουν κατακτηθεί με πολύχρονους αγώνες και έχουν κατοχυρωθεί με διεθνείς συμβάσεις εργασίας. Κατά τα άλλα στη σύσκεψη αποφασίστηκε η διαγραφή χρεών του ΟΣΕ ύψους 600 δισ. δραχμών, τα οποία προέρχονται από παλιά δάνεια και πρόστιμα ληξιπρόθεσμων οφειλών, ενώ στην ίδια αδιέξοδη πολιτική του ξέφρενου δανεισμού, εγκρίθηκε και η σύναψη νέου δανείου 30 δισ. δραχμών στον ΟΣΕ με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.
Για τις εξελίξεις αυτές, ο Σωτ. Ραυτόπουλος,αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ και στέλεχος της ΔΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), επισημαίνει στο "Ρ" τις σοβαρές ευθύνες που έχουν οι ηγεσίες των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, οι οποίες στην τελευταία συνεδρίαση της Ομοσπονδίας, την περασμένη Παρασκευή, απέρριψαν την πρόταση της ΔΕΣΚ να παρθεί απόφαση καταδίκης των κυβερνητικών σχεδίων για το ξεπούλημα του ΟΣΕ και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και παράλληλα να οργανωθεί η αντίσταση των σιδηροδρομικών. Για το "από δω και πέρα", τονίζει ότι είναι ανάγκη να οργανώσουν οι ίδιοι οι σιδηροδρομικοί την αντίστασή τους από τα κάτω και, σε συντονισμό με τους άλλους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ, να συγκροτήσουν ισχυρό και δυναμικό μέτωπο, με στόχο την απόκρουση της κυβερνητικής πολιτικής ξεπουλήματος του δημόσιου τομέα και ανατροπής των εργασιακών σχέσεων.
Να αποτρέψουν με τον αγώνα τους τα κυβερνητικά σχέδια για τον ΟΣΕ και τις εργασιακές τους σχέσεις, καλεί τους σιδηροδρομικούς η ΔΕΣΚ