Το θέμα έφεραν στη Βουλή με σχετική Ερώτηση που κατέθεσαν, οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης και Στ. Παναγιώτου, επισημαίνοντας ότι η μονάδα αυτή είναι επιζήμια για την εθνική οικονομία
Να σταματήσει άμεσα η προώθηση της κατασκευής του σταθμού ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή, ζητάει το ΚΚΕ από την κυβέρνηση, θέτοντας ταυτόχρονα μια σειρά θέματα για την ανάπτυξη της ΔΕΗ στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των συμφερόντων της επιχείρησης και της χώρας και όχι των πολυεθνικών. Το θέμα τέθηκε χτες στη Βουλή με κατάθεση Ερώτησης προς την υπουργό Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου, από τους βουλευτές του Κόμματος Σταύρο Παναγιώτου και Μπάμπη Αγγουράκη. Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
"Σύμφωνα με πληροφορίες του Τύπου, προωθείται η κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο ισχύος 480.000 κιλοβάτ. Οπως μάλιστα αναφέρουν οι πληροφορίες, η ανάθεση του έργου προωθείται σε όμιλο, ο οποίος εξυπηρετεί - όπως και στη Φλώρινα - τα συμφέροντα των επιχειρήσεων Κοπελούζου.
Σχετικά με τα παραπάνω, αξίζει να σημειωθούν τα εξής:
α) Είναι επιζήμια για την εθνική οικονομία η επιμονή εκτεταμένης χρήσης φυσικού αερίου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Είναι ενεργοβόρος αναίτια χρήση, αφού το φυσικό αέριο μπορεί να διανεμηθεί για θερμικές χρήσεις, με πολύ καλύτερη ενεργειακή απόδοση και πολύ καλύτερα αποτελέσματα για την οικονομία της χώρας μας. Μόνο οι πολυεθνικές κερδίζουν απ' αυτή τη χρήση.
β) Ειδικά η κατασκευή και λειτουργία μονάδας φυσικού αερίου στην Κομοτηνή, είναι σκέτος παραλογισμός, αφού ουσιαστικά το μέγιστο μέρος παραγωγής της στέλνεται στη Νότια Ελλάδα, αυξάνοντας σε εθνικό επίπεδο το κόστος της κιλοβατώρας. Ταυτόχρονα η μονάδα φυσικού αερίου δε θα βοηθήσει τη μείωση της ανεργίας στην περιοχή, αφού σ' αυτές τις μονάδες εργάζονται μόνο λίγες δεκάδες εργαζομένων κι απ' αυτούς οι περισσότεροι είναι εξειδικευμένοι, πράγμα που σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα θα μετακινηθούν από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Αλλά και η ίδια η κατασκευή του σταθμού φυσικού αερίου, ελάχιστη απασχόληση και για πολύ λίγο διάστημα θα προσφέρει, αφού ουσιαστικά οι μονάδες του σταθμού έρχονται προκατασκευασμένες.
γ) Ασφαλώς απαιτείται η κατασκευή κλάδου φυσικού αερίου για να τροφοδοτεί την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και μάλιστα ως την Ορεστιάδα προκειμένου να υποβοηθηθεί η ανάπτυξη της περιοχής. Ομως - όπως αναφέρθηκε προηγούμενα - δεν πρέπει να κατασκευαστεί ηλεκτροπαραγωγικός σταθμός φυσικού αερίου. Αν οι υπηρεσίες της ΔΕΗ κρίνουν απαραίτητη την κατασκευή μονάδας στην περιοχή της Θράκης, για λόγους αξιοπιστίας της τροφοδότησης της περιοχής, θα ήταν προτιμότερο να επιλεγεί λιθανθρακικός σταθμός κοντά σε παραλία. Και τούτο επειδή έτσι θα παράγεται φθηνότερη κιλοβατώρα, θα απασχοληθούν για την κατασκευή του σταθμού χιλιάδες εργαζόμενοι για ένα διάστημα 3 - 4 ετών, ενώ για τη λειτουργία του απαιτούνται εκατοντάδες εργαζόμενοι, που στην πλειοψηφία τους θα προέρχονται από το ντόπιο εργατικό δυναμικό.
δ) Επιπλέον, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι και η μονάδα αυτή (όπως και της Φλώρινας) είναι υπερτιμημένη, ενώ η εισήγηση προς το ΔΣ της ΔΕΗ, διατυπώνει την πρόταση με φρασεολογία που δείχνει επιφύλαξη ως προς την τιμή της προσφοράς. Φαίνεται ότι το νέο σκάνδαλο εκκολάπτεται.
ε) Τέλος, από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 η ΔΕΗ δεν έχει ολοκληρωμένο δεκαετές πρόγραμμα, που όπως παλιότερα εγκρινόταν από την κυβέρνηση. Προκαλεί ανησυχία, η προσθαφαίρεση μονάδων της ΔΕΗ χωρίς συγκεκριμένα συνολικό μακροχρόνιο σχεδιασμό. Με τι κριτήρια άραγε γίνονται αυτές οι προσθαφαιρέσεις; Πού τελικά θα οδηγήσουν τη ΔΕΗ και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για τον ελληνικό λαό, ο οποίος τελικά θα πληρώσει τη ζημιά;
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα υπουργός:
Εκατόν εννέα επενδυτικά έργα για τον τουριστικό τομέα, συνολικού προϋπολογισμού 2,566 δισ. δραχμών, ενέκρινε το υπουργείο Ανάπτυξης στα πλαίσια του επιχειρησιακού προγράμματος εξοικονόμησης ενέργειας, το οποίο επιδοτείται στο μεγαλύτερο μέρος του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόκειται για έργα που αφορούν σε περιοχές ολόκληρης της χώρας.
Συγκεκριμένα, τα επιχορηγούμενα επενδυτικά προγράμματα εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας που ενέκρινε το υπουργείο Ανάπτυξης, βάσει της γεωγραφικής τους κατανομής, έχουν ως εξής: