Ενα ακόμη "πείραμα" Λαμπρακικής έμπνευσης τελείται στην περιοχή της Αρχαίας Επιδαύρου. Αυτή τη φορά δεν αφορά στο "υιοθετημένο" από τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής μικρό θέατρο, αλλά στην ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας, στην "κοινωνική, οικονομική, αναπτυξιακή και πολιτιστική ζωή της Επιδαύρου και των γύρω δήμων". Ως άλλος Μεσσίας, ο μεγαλοεκδότης και πρόεδρος του ΟΜΜΑ, παρουσίασε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου τα νέα διευρυμένα σχέδιά του, που αφορούν στην ανάπτυξη του "αγροτουρισμού" της περιοχής, τα οποία μάλιστα "αν εφαρμοστούν σωστά μπορούν να βελτιώσουν τις προοπτικές του ελληνικού αγροτικού χώρου". Μετά τις "εκπολιτιστικές" του παρεμβάσεις στην περιοχή ο Χρ. Λαμπράκης επιχειρεί να "σώσει" τους αγρότες και βιοτέχνες της επαρχίας, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές του και σε άλλους τομείς, που σχετίζονται άμεσα με την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη. Το κέρδος του από αυτή τη "σταυροφορία" κατά των μεσαζόντων (Παπανδρέου της δεκαετίας του '80 μάς θύμισε) δεν το αποκάλυψε... Ισως επειδή γι' αυτό έχει φροντίσει η κυβέρνηση, παρέχοντας αφειδώς κοινοτικά κονδύλια για τις δραστηριότητές του. Ο αυτόκλητος "σωτήρας" της Αργολίδας, και πάντα για το "καλό του τόπου", κατά τη διάρκεια του "σεμιναρίου" περί "αγροτουρισμού" που ανέπτυξε χτες, ανέφερε ότι "το πείραμα συνίσταται στη δημιουργία μιας γέφυρας που να συνδέει απευθείας τον αγρότη, τον παραγωγό και τον βιοτέχνη της περιοχής, με την οικονομική και ανθρώπινη δεξαμενή που λέγεται Αθήνα". Σε αυτά τα σχέδια, βεβαίως, δεν παρέλειψε να ζητήσει τη συνδρομή του κράτους.
Το "βάπτισμα" της "νέας παρέμβασης" θα γίνει το τελευταίο Παρασκευο - Σαββατο - Κύριακο του Ιούλη, στο λιμάνι της Αρχαίας Επιδαύρου με τη σχετική "αγορά" τοπικών προϊόντων, ένα "πανηγύρι" από το οποίο δε θα λείψουν και τα πυροτεχνήματα.
Την "Τρικυμία" του Σαίξπηρ παρουσιάζει το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας,σε συνεργασία με την καλλιτεχνική εταιρεία "Αργώ",σε μετάφραση Χριστίνας Παγκουρέλη,σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή,σκηνικά - κοστούμια Αποστόλου Βέττα,μουσική Μιχάλη Λαπιδάκη,χορογραφία Ντόρας Τσάτσου.Παίζουν: Νίκος Γαλιάτσος, Χάρης Γρηγορόπουλος, Αλέκος Κολιόπουλος, Αιμιλία Υψηλάντη κ. ά. Η πρεμιέρα έγινε στη Μήλο (4/7), ενώ σήμερα και αύριο παρουσιάζεται στη Βέροια. Στις 13 Ιουλίου η "Τρικυμία" θα φιλοξενηθεί στο Λυκαβηττό.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (της ανταποκρίτριάς μας).-
Σε τρίωρη στάση εργασίας και αποκλεισμό του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης προχωρούν σήμερα από τις 11 το πρωί οι έκτακτοι εργαζόμενοι στις αρχαιολογικές υπηρεσίες Θεσσαλονίκης, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα των 4 τελευταίων μηνών που τους οφείλονται, καθώς και την προκήρυξη θέσεων εργασίας με κριτήριο την προϋπηρεσία, δεδομένου ότι σήμερα στο υπουργείο Πολιτισμού υπάρχουν 2.500 κενές θέσεις εργασίας.
Δεκάδες εργαζόμενοι που απασχολούνται στις αρχαιολογικές υπηρεσίες της Θεσσαλονίκης, μέσω του προγράμματος δράσης των Εφοριών, παραμένουν απλήρωτοι εδώ και 4 μήνες. Ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι συνάδελφοί τους στις Εφορίες της Μακεδονίας, της Θράκης και της Θεσσαλίας, όμως το Υπουργείο τούς ζητά να κάνουν υπομονή, δηλώνοντας αδυναμία να εκταμιεύσει χρήματα από το ΛΟΤΤΟ και τις Δημόσιες Επενδύσεις, τα κονδύλια, δηλαδή, από τα οποία χρηματοδοτούνται τα προγράμματα δράσης των Εφοριών. Προκειμένου να τονίσουν το μέγεθος της απόγνωσής τους οι απλήρωτοι έκτακτοι της Θεσσαλονίκης στα πλαίσια της σημερινής τους κινητοποίησης θα στήσουν ένα "παζάρι", όπου θα πουλάνε προσωπικά τους αντικείμενα. Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του ΥΠΠΟ, Ευγένιος Γιαννακόπουλος δηλώνει ότι "οι πιστώσεις βρίσκονται καθ' οδόν", ενώ, απαντώντας για τους εργαζόμενους στα έργα της Ροτόντας (χρηματοδότηση από ΠΕΠ) λέει ότι "έχουν πληρωθεί οι αμοιβές μέχρι και το Μάη και άμεσα θα πληρωθούν και οι επόμενοι μήνες".
Ωστόσο, συνεχίζεται το καθεστώς αβεβαιότητας για τους εκατοντάδες έκτακτους εργαζόμενους που σε δύο μήνες, με τη λήξη των συμβάσεων, δεν ξέρουν αν θα συνεχίσουν να εργάζονται ή θα πεταχτούν στο δρόμο απλήρωτοι. Γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους και για την ομαλή συνέχιση των εργασιών στους αρχαιολογικούς χώρους. Η επιλογή του ΥΠΠΟ να μην προχωρήσει σε προσλήψεις, αν και οι ανάγκες των αρχαιολογικών υπηρεσιών σε προσωπικό είναι τεράστιες και χρόνο με το χρόνο αυξάνονται, αποδεικνύει το πόσο σημαντικό θεωρεί το έργο τους.
Με αποκλεισμό του Αρχαιολογικού Μουσείου προχωρούν σήμερα οι εργαζόμενοι του ΥΠΠΟ στη Θεσσαλονίκη
Την πολυπρόσωπη νέα παραγωγή με τίτλο "Δάφνις και Χλόη" σε μουσική του Μορίς Ραβέλ, παρουσιάζει μέχρι τις 13 Ιουλίου στο χώρο του Ζαππείου, η Σχεδία Ομάδα Χορού.Πρόκειται για ένα έργο ιδιαίτερα σημαντικό στην ιστορία του χορού. Το λιμπρέτο του μπαλέτου συνέθεσε στις αρχές του αιώνα μας ο νεαρός χορογράφος Φοκίν. Με το "Δάφνις και Χλόη" ο Φοκίν φιλοδοξούσε να εισαγάγει μια ριζική μεταρρύθμιση στο Ρωσικό Μπαλέτο. Η πρότασή του υιοθετήθηκε αργότερα από τον ιδρυτή των πρωτοποριακών Ρωσικών Μπαλέτων Σεργκέι Ντιαγκίλεφ.Το 1909 παρήγγειλε στον Μ. Ραβέλ να γράψει τη μουσική, η οποία ολοκληρώθηκε τρία χρόνια αργότερα. Το 1912 δόθηκε και η πρεμιέρα του έργου με το Νιζίσκι στο ρόλο του Δάφνι. Η χορογραφία του Φοκίν δεν έχει διασωθεί, αλλά το μουσικό έργο παραμένει ένα από τα σημαντικότερα για το χορό. Μέχρι σήμερα έχει χορογραφηθεί από δεκάδες χορογράφους, με σημαντικότερο τον Φρ. Αστον.
Στο "Δάφνις και Χλόη" της "Σχεδίας", η χορογραφία της Αναστασίας Λύρα βασίστηκε στη διαχρονικότητα που χαρακτηρίζει την κλασική ελληνική τέχνη και θεματολογία. Χορεύουν οι: Νατάσα Αβρά, Ειρήνη Αλεξίου, Νίνα Αλκαλάη, Κατερίνα Αργυρού, Ερμίρα Γκόρου, Αλκηστις Θεοφίλου, Παναγιώτης Κοντονής, Γιάννης Ντανάκος, Ματίνα Σαρρή, Θανάσης Σολωμός κ. ά.
Με προκλητικό τρόπο απαντά το Βρετανικό Μουσείο σε επιστολή του πολιτιστικού οργανισμού "Καλλιτέχνες χωρίς Σύνορα",σχετική με την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα.
Ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου, Ρόμπερτ Αντερσον, αμετακίνητος δηλώνει ότι "οι θέσεις της βρετανικής κυβέρνησης και του Βρετανικού Μουσείου είναι ξεκάθαρες και σαφείς σε ό,τι αφορά στο στάτους που επικρατεί περί στέγασης των γλυπτών στο Μουσείο του Λονδίνου". Επίσης χαρακτηρίζει "υπερβολικές" τις καταγγελίες του ιστορικού Ουίλιαμ Σερ Κλερ. Ο Ρ. Αντερσον αναφέρει πάντως ότι θα συγκληθεί "επιτροπή ειδημόνων για θέματα των γλυπτών από τον Παρθενώνα και οπουδήποτε αλλού".
Οι "Καλλιτέχνες χωρίς Σύνορα" έστειλαν αντίγραφο της απάντησης στον υπουργό Πολιτισμού, Ευάγγελο Βενιζέλο.
Πέντε μαθητές του Β Λυκείου Αγίου Δημητρίου εκπροσωπούν την Ελλάδα στη Διεθνή Εκθεση της Λισαβόνας (28-31 Αυγούστου) κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Επιστήμης και Τεχνολογίας.
Οι μαθητές σήμερα (12μ), στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών (Σίνα 31) παρουσιάζουν στα μέσα ενημέρωσης την εργασία τους, που αφορά την "Επίδραση των φυσικών παραγόντων (άνεμος, βροχή, κύματα) στις βιοκοινωνίες της βραχώδους υπεραιγιαλίτιδας ζώνης".Επίσης θα μετέχουν στον τελικό διαγωνισμό της Λισαβόνας, ενώ θα συνεργαστούν με βουλευτές ευρωπαϊκών κρατών, καθώς και με άλλες ομάδες στη σύνταξη του Ευρωπαϊκού Χάρτη για την προστασία των ωκεανών.
Από το Δήμο Περάματος και τον Πολιτιστικό του Οργανισμό ανακοινώθηκε ότι λόγω των τελευταίων καταστρεπτικών πυρκαγιών, που έπληξαν την πόλη του Περάματος και των οξυμένων προβλημάτων που δημιούργησαν, αναβάλλεται η προγραμματισμένη για μεθαύριο Παρασκευή εκδήλωση για τον Μίκη Θεοδωράκη. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του Σεπτέμβρη.
Εγκαινιάζεται σήμερα (8μμ) στην Πύλη Αμμοχώστου στη Λευκωσία, η 5η Πανελλήνια Εκθεση Βιβλίου στην Κύπρο. Η έκθεση, που θα διαρκέσει μέχρι τις 19/7, οργανώνεται από το Σύνδεσμο Βιβλιοπωλών Κύπρου,την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκδοτών - Βιβλιοπωλών,σε συνεργασία με το Σύλλογο Εκδοτών Βιβλιοπωλών Αθηνών και το Σύνδεσμο Εκδοτών Βιβλίου.
Στη Νέα Υόρκη παρουσιάστηκε πριν από λίγες μέρες το θεατρικό έργο της Ειρένας Αδαμίδου "Ληστεία".Οι παραστάσεις είναι αφιερωμένες στη μνήμη της Μαρούλας Ρώτα και επόμενος σταθμός είναι στη Ρώμη,στις 28 Ιουλίου.Το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Λοϊζίδη, σκηνικά - κοστούμια Δέσποινα Βολίδη και παίζουν οι: Κοσμάς Παναγιωτίδης και Ωραιοζήλη Καραγιαννίδη.