ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Ιούνη 1998
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Γ. ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΠΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ
Το υπουργείο μας στη... διάθεσή σας

Στη διάθεση των επιχειρηματιών, έθεσε εαυτόν και τις υπηρεσίες του δημόσιου ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Παπαντωνίου.Αυτό προκύπτει από όσα είπε στο χαιρετισμό που απεύθυνε χτες στην ημερίδα με θέμα "Ο νέος αναπτυξιακός νόμος 2601/98". Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο υπουργός διέθεσε περισσότερο από το 1/3 του χρόνου ομιλίας του, προκειμένου να απολογηθεί για τις... γραφειοκρατικές στρεβλώσεις που δυστυχώς συνεχίζουν να υπάρχουν στο δημόσιο τομέα. Δεν παρέλειψε, μάλιστα, να ζητήσει την κατανόηση των επιχειρηματιών για τα διάφορα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στην επαφή τους με τις δημόσιες υπηρεσίες και να τους καθησυχάσει ότι τα στελέχη των υπηρεσιών ιδιωτικών επενδύσεων του υπουργείου είναι στη διάθεσή τους.

Ο Γ. Παπαντωνίου υπογράμμισε πως και ο ίδιος προσωπικά, παρακολουθεί την εξέλιξη την ιδιωτικών επενδύσεων και υποσχέθηκε ότι τα πορίσματα και τα συμπεράσματα που θα αναπτύξουν οι φορείς (οι εκπρόσωποι των επιχειρηματιών) θα ληφθούν σοβαρά υπόψη σε ό,τι αφορά την υλοποίηση του αναπτυξιακού νόμου...

Και να σκεφτεί κανείς ότι ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας απολογούνταν στους επιχειρηματίες για... προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι στο θέμα της εκχώρησης από το κράτος των επιχορηγήσεων. Επιχορηγήσεις, οι οποίες αφορούν εκατοντάδες δισ. δραχμές, που δίνονται κάθε χρόνο στις μεγάλες κυρίως επιχειρήσεις, υποτίθεται για επενδυτικούς σκοπούς, αλλά δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, που το ζεστό χρήμα που εισπράττουν από το ελληνικό δημόσιο οι επιχειρήσεις να καταλήγει, όχι σε επενδύσεις, αλλά στις τσέπες... ορισμένων αετονύχηδων. Από την άποψη αυτή ενδεικτικά είναι τα στοιχεία Μελέτης που είχε συντάξει για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου ιδιωτική εταιρία, σύμφωνα με τα οποία, κατά την περίοδο 1990 - 1994, από τις τέσσερις επενδύσεις που εγκρίθηκαν και ενισχύθηκαν από το ελληνικό δημόσιο, μόνο η μία ολοκληρώθηκε. Για την ακρίβεια το ποσοστό ολοκλήρωσης ήταν μόλις 22,5%.

Στην ομιλία του ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας εγγυήθηκε στους επιχειρηματίες... σταθερό επενδυτικό κλίμα, με πληθωρισμό στο τέλος του 1999 2%, και ταχεία αποκλιμάκωση των επιτοκίων για επιχειρηματικά δάνεια από 15% σήμερα σε 6 - 7% στο τέλος του επόμενου χρόνου. Μίλησε επίσης για τις"ευεργετικές" επιπτώσεις της υποτίμησης της δραχμής, η οποία πλέον με τη νέα της ισοτιμία καθίσταται... ανταγωνιστική και κάλεσε τέλος τους επιχειρηματίες να εκμεταλλευτούν το θετικό οικονομικό κλίμα.

Στην ημερίδα μίλησαν επίσης παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης, του ΕΟΤ κλπ.

Διακοπές σε φίλους ή στο χωριό

Το 69% των Ελλήνων επιδιώκει τη διαμονή σε ιδιόκτητα ή φιλικά και συγγενικά σπίτια κατά τις διακοπές τους, ενώ μόλις το 1,2% απευθύνεται σε τουριστικά γραφεία για εύρεση καταλύματος. Τα στοιχεία αυτά, που καταδεικνύουν - εκτός από τη συνήθεια και την παράδοση - και ότι το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας έχει μετατρέψει σε πολυτέλεια τη διαμονή σε ξενοδοχεία ή άλλα καταλύματα, έδωσε στη δημοσιότητα το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ). Αλλο χαρακτηριστικό του εσωτερικού τουρισμού είναι η εποχικότητα. Συγκεκριμένα, το 75% των διανυκτερεύσεων συντελείται κατά το δίμηνο Ιούλης - Αύγουστος, έναντι 37% του αλλοδαπού τουρισμού, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για τις περιόδους Απρίλη - Ιούνη και Σεπτέμβρη - Οκτώβρη είναι 19% για τον εγχώριο και 58% για τον αλλοδαπό τουρισμό.

Σύμφωνα, επίσης, με το ΙΤΕΠ, με βάση τα στοιχεία για το διάστημα Γενάρη - Νοέμβρη 1997, ο αριθμός των αφίξεων ξένων τουριστών παρουσιάζει αύξηση κατά 8,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του '96, ενώ για το 1998 εκτιμάται ότι η αύξηση των αφίξεων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά θα ανέλθει σε 12% περίπου. Η αύξηση αυτή, όπως τονίζεται, οφείλεται κυρίως σε εξωτουριστικούς παράγοντες, όπως είναι η υποτίμηση της δραχμής και η συγκράτηση των τιμών.

ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
ΟΧΙ σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης

Την κατηγορηματική αντίθεσή τους απέναντι σε κάθε μορφή πολιτικής που στοχεύει στη με οποιοδήποτε τρόπο ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του δημόσιου τομέα, δηλώνουν σε ψήφισμά τους οι εργαζόμενοι στο υπουργείο Εμπορίου με αφορμή τη δήλωση της πολιτικής ηγεσίας για μεταφορά της υπηρεσίας της Διεύθυνσης Σημάτων στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας. Οι υπάλληλοι του υπουργείου τονίζουν ότι δραχμοβόροι οργανισμοί που λυμαίνονται τα χρήματα του προϋπολογισμού και εξυπηρετούν ημετέρους, δεν έχουν θέση στην οργάνωση του κράτους και συμπληρώνουν ότι η προστασία του πολίτη και των υγιών επιχειρήσεων είναι ευθύνη του κράτους.

Στο ψήφισμά τους δηλώνουν ότι η πολιτική του τεμαχισμού και της διάλυσης του υπουργείου Εμπορίου με αιχμή του δόρατος τα Σήματα, που συνοδεύεται από το επιχείρημα της απαξίωσης των τομέων του υπουργείου και των υπαλλήλων του, δε θα περάσει. Στη συνέλευση που πραγματοποιήθηκε οι υπάλληλοι του υπουργείου δήλωσαν την απόφασή τους να περιφρουρήσουν με κάθε τρόπο το δικαίωμά τους για δουλιά και να εμποδίσουν με κάθε μέσο την υλοποίηση των όποιων αποφάσεων θέτουν σε κίνδυνο τον πολίτη και τον εργαζόμενο και σ' αυτά τα πλαίσια στηρίζουν τις αποφάσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων και όλες τις μορφές πάλης.

Μια επιστολή από τη "Γ. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ και ΣΙΑ"

Το εφοδιαστικό - μεταφορικό δεξαμενόπλοιο JET IV, που εμπλέκεται, βάσει σχετικής ανακοίνωσης του υπουργείου Οικονομικών, σε περίπτωση λαθρεμπορίας που εντοπίστηκε από τα συνεργεία του ΣΔΟΕ, δεν έχει σχέση με την "ΑΕΕΠ Γ. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ και ΣΙΑ". Αυτό αναφέρεται σε επιστολή του εκπροσώπου της εταιρίας, που έφτασε στο "Ρ" και με την οποία διατυπώνεται η εξής άποψη: "το πλοίο του κειμένου (σ.σ. αυτό που ενέχεται στη λαθρεμπορία) δεν ανήκει στην εταιρία μου, η "ΑΕΕΠ Γ. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ και ΣΙΑ" είναι ξένη προς την "MAMIDOIL - JETOIL" και δε βρίσκομαι σε πορεία χρεοκοπίας, αλλά αντίθετα είμαι (σ.σ. εταιρία) εύρωστη και υγιής, καταξιωμένη στην εσωτερική και εξωτερική αγορά πετρελαιοειδών".

Εμείς, που δεν έχουμε λόγους να αμφισβητήσουμε ότι το εν λόγω πλοίο δεν ανήκει στη συγκεκριμένη εταιρία, για την ιστορία να παρατηρήσουμε τα εξής: Η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών για την περίπτωση της φοροδιαφυγής σημείωνε, εσφαλμένα, ότι το πλοίο ανήκει στην εταιρία "ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ JET OIL" αντί για το σωστό "MAMIDOIL - JETOIL". Η συγκεκριμένη διατύπωση οδήγησε στο, εσφαλμένο, συμπέρασμα ότι πρόκειται για πλοίοιδιοκτησίας της"Γ. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ". Σε ό,τι αφορά την κατάσταση της επιχείρησης και την καταξίωσή της στην αγορά, επίσης δεν έχουμε λόγο να αμφισβητήσουμε τα όσα λέει η επιστολή. Η εφημερίδα μας έγραψε στο σχετικό ρεπορτάζ ότι η εταιρία βρίσκεται "σε πορεία χρεοκοπίας", στηριζόμενη στο γεγονός ότι από τους αρμοδίους των "Ελληνικών Πετρελαίων" (πρώην ΔΕΠ), που γνωστοποίησαν την εξαγορά της "ΑΕΕΠ Γ. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ και ΣΙΑ", ανακοινώθηκε ότι η εταιρία είχε χρέη ύψους 14,5 δισ. δραχμών.

Δημοπρασία ετήσιων εντόκων τη Δευτέρα

Δημοπρασία εντόκων γραμματίων ετήσιας διάρκειας ποσού ύψους 160 δισ. δρχ., θα διενεργηθεί την ερχόμενη Δευτέρα 29 Ιούνη 1998. Οπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Οικονομικών, η ημερομηνία έκδοσης και διακανονισμού θα είναι η Τετάρτη 1 Ιούλη 1998.

Η δημοπρασία θα γίνει με ανταγωνιστικές προσφορές από τους λεγόμενους Βασικούς Διαπραγματευτές. Θα γίνουν δεκτές και μη ανταγωνιστικές προσφορές από Βασικούς και μη Βασικούς Διαπραγματευτές οι οποίες μπορούν να ικανοποιηθούν μέχρι συνολικού ύψους 20% του δημοπρατούμενου ποσού.

"Σπάει" στα 2 τη Διώρυγα Κορίνθου

Την πρόθεση της κυβέρνησης να "σπάσει" σε 2 εταιρίες τη Διώρυγα Κορίνθου, επιχειρώντας έτσι να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα συμφέροντα των μεγαλοϊδιωτών, ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός ΟικονομικώνΝ. Χριστοδουλάκης.Μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας "Διώρυγα Κορίνθου ΑΕ", ο υφυπουργός ήταν αποκαλυπτικός. Οπως εξήγησε, η πρώτη εταιρία που θα δημιουργηθεί θα ανήκει αποκλειστικά στο δημόσιο και η δεύτερη θα μετοχοποιηθεί (σ. σ. δηλαδή θα ιδιωτικοποιηθεί).

Η πρώτη εταιρία, θα ανήκει αποκλειστικά στο δημόσιο και θα μεταβιβαστεί σ' αυτήν η ακίνητη περιουσία της Διώρυγας. Στην ουσία δηλαδή, το δημόσιο θα αναλάβει τη ζημιογόνα επιχείρηση που θα έχει την ευθύνη των επενδύσεων και άλλων έργων συντήρησης της Διώρυγας.

Η δεύτερη εταιρία, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και σαν εταιρία "φιλέτο" θα έχει την ευθύνη εκμετάλλευσης της ναυσιπλοϊας για χρονικό διάστημα από 50 μέχρι και 100 χρόνια. Η εταιρία αυτή θα είναι μια ακόμη κερδοφόρα εταιρία του δημοσίου που μεταβιβάζεται σε ιδιώτες, καθώς τα έξοδά της θα είναι συμβολικά σε σχέση με τα έσοδα από τα εισιτήρια, που θα εισπράττει από τα διερχόμενα πλοία.

Σήμερα η σύσκεψη οικονομολόγων Αθήνας - Πειραιά

Πραγματοποιείται σήμερα η σύσκεψη οικονομολόγων που διοργανώνει η Γραμματεία της "Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης Οικονομολόγων" (ΔΠΚ - Ο). Η σύσκεψη θα γίνει στις 7 το απόγευμα, στην αίθουσα της Ενωσης Επαγγελματιών Λογιστών Πρωτεύουσας (ΕΕΛΠ), Κάνιγγος 27, 5ος όροφος.

Θέματα της σύσκεψης, ο απολογισμός δράσης της ΔΠΚ - Ο στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας κατά την τελευταία τριετία, καθώς και η προετοιμασία των δυνάμεων της παράταξης, ενόψει των εκλογών στο Επιμελητήριο, τον προσεχή Δεκέμβρη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ