Στην εκχώρηση του δικτύου του στους ιδιώτες ανταγωνιστές, σε "συμμαχίες" με μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες και στην εντατικοποίηση της εργασίας με παράλληλη εισαγωγή της μερικής απασχόλησης, με ευλαβική τήρηση και σεβασμό των κοινοτικών κανόνων της απελευθέρωσης, αναζητά η κυβέρνηση το "σωσίβιο" για τη σωτηρία των ΕΛΤΑ.
Στη χτεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, οι συναρμόδιοι υπουργοί με τη συμμετοχή και της διοίκησης των ΕΛΤΑ ενέκριναν στα βασικά του σημεία το νέο πενταετές Επιχειρησιακό Σχέδιο και υποκριτικά μίλησαν για διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού, όταν την ίδια στιγμή ανοίγουν διάπλατα το δίκτυο στους ανταγωνιστές του, σε τομείς όπως οι ταχυμεταφορές, τα χρηματοοικονομικά προϊόντα και τα ευρωδέματα. Μάλιστα, το Επιχειρησιακό Σχέδιο προβλέπει την ίδρυση τουλάχιστον δύο θυγατρικών εταιριών (διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων και πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων), στις οποίες το ιδιωτικό κεφάλαιο θα είναι καλοδεχούμενο. Από την άλλη πλευρά η μείωση και η συγχώνευση ταχυδρομικών γραφείων στην περιφέρεια και η ανάθεση ταχυδρομικού έργου σε ιδιωτικά πρακτορεία (του παλιού καιρού), δηλώνουν ουσιαστικά την υποβάθμιση των ταχυδρομικών υπηρεσιών για εκατομμύρια πολίτες και τη στροφή των ΕΛΤΑ στους "μεγάλους πελάτες".
Η μείωση του εργατικού κόστους είναι η άλλη παράμετρος του Σχεδίου. Εκεί αποβλέπουν η κατάργηση των κλάδων, που καθιστά τον κάθε εργαζόμενο υπάλληλο "για όλες τις δουλιές", αλλά και η εισαγωγή της μερικής απασχόλησης κατά τα πρότυπα του ιδιωτικού τομέα. Οσο για το ελαστικό ωράριο, που προβλέπεται στο Σχέδιο, το θέμα χωρίς να αποσύρεται, παραπέμπεται στο διάλογο με την Ομοσπονδία. Αλλά η εντατικοποίηση της εργασίας σαφώς προκύπτει από το γεγονός ότι η κυβέρνηση εμμένει στη σταδιακή μείωση του προσωπικού, με την αναλογία πέντε αποχωρήσεις μία πρόσληψη, όταν ο όγκος του ταχυδρομικού έργου κάθε χρόνο αυξάνεται, πολύ περισσότερο που η επέκταση των ΕΛΤΑ στα χρηματοοικονομικά προϊόντα δημιουργεί και νέες ανάγκες σε προσωπικό.
Βέβαια, οι συναρμόδιοι υπουργοί εμφανίστηκαν "αισιόδοξοι" για την πορεία των ΕΛΤΑ, τα οποία θα πρέπει από το 1999 να λειτουργήσουν χωρίς την κρατική στήριξη. Αλλά επιμελώς απέφυγαν να μιλήσουν για την κάλυψη του κόστους του κοινωνικού έργου που επιτελούν τα ΕΛΤΑ και που σήμερα υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 5 δισ. δραχμές ετησίως.
Τέλος, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Τάσος Μαντέλης ανακοίνωσε πως ήδη οι υπηρεσίες του υπουργείου έχουν επεξεργαστεί το νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει την ταχυδρομική αγορά και που θα είναι πλήρως εναρμονισμένο με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίες δημιουργούν τις συνθήκες απεριόριστης επιχειρηματικής δράσης των μεγάλων πολυεθνικών ταχυδρομικών εταιριών. Στα πλαίσια αυτά, τα ΕΛΤΑ αναδεικνύονται στον φορέα παροχής των καθολικών υπηρεσιών προς τους πολίτες, που όμως σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ είναι περιορισμένες.
Εντείνονται οι προετοιμασίες, για την επιτυχία του μεγάλου πανελλαδικού συλλαλητηρίου τη Δευτέρα
Τρεις μέρες πριν το πανελλαδικό συλλαλητήριο της ερχόμενης Δευτέρας στην Αθήνα, οι ελαιοπαραγωγοί όλης της χώρας συντονίζουν τα βήματά τους και προετοιμάζονται να δώσουν δυναμική αγωνιστική απάντηση στην καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ, που στόχο έχει τη συρρίκνωση της ελαιοκαλλιέργειας. Με τη συγκέντρωση που θα κάνουν στις 6 μ.μ. στην πλατεία Κάνιγγος, θα απαιτήσουν τη λύση των οξυμένων προβλημάτων τους και την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους.
Στα πλαίσια της προετοιμασίας, κλιμάκια των ΣΕΑ πραγματοποιούν καθημερινές συσκέψεις και ενημερωτικές συγκεντρώσεις, περιοδεύοντας σε όλες τις ελαιοπαραγωγικές περιοχές. Ηδη έχουν ναυλωθεί πολλά λεωφορεία για την Αθήνα, ενώ εκατοντάδες θέσεις σε πλοία έχουν κλείσει μέχρι τώρα και οι ελαιοπαραγωγοί των νησιών.
Τα βασικά αιτήματα των αγωνιζόμενων ελαιοπαραγωγών είναι:
Στη Φωκίδα, όλο το προηγούμενο διάστημα και μέχρι την Κυριακή, κλιμάκια της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων και του Συντονιστικού Οργάνου των αγροτικών συνεταιρισμών και συλλόγων, επισκέπτονται καθημερινά τα ελαιοπαραγωγικά χωριά, ενημερώνοντας τους παραγωγούς λαδιού και βρώσιμης ελιάς για τις αρνητικές αποφάσεις της ΕΕ για τους αγρότες, που θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις και στους ελαιοπαραγωγούς (αναθεώρηση ΚΟΑ λαδιού, αλλαγή επιδότησης κ. ά. ).
"Ηδη η ανταπόκριση των αγροτών είναι μεγάλη και τα κλιμάκια που επισκέπτονται τα χωριά γίνονται αποδέκτες της δυσαρέσκειας και αγανάκτησης που εκφράζουν οι αγρότες", τονίζει στο "Ρ" ο Γ. Κόζαρης,πρόεδρος της ΟΑΣ Φωκίδας και συνεχίζει: "Καταλαβαίνουν ότι πρέπει ν' αντιδράσουν σ' αυτή την πολιτική και δηλώνουν μαζικά συμμετοχή στο πανελλαδικό συλλαλητήριο, με δεδομένο ότι η παραγωγή λαδιού και βρώσιμης ελιάς αποτελεί για εκατοντάδες από εμάς σημαντική πηγή εισοδήματος και η απώλειά του σημαίνει ξεκλήρισμα". "Η αντίδρασή μας, λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΟΑΣ, δε σταματάει με το συλλαλητήριο της Δευτέρας στην Αθήνα, αλλά αποτελεί αφετηρία για τη συνέχιση του αγώνα μας και σε τοπικό επίπεδο, σε συντονισμό με το εργατικό κίνημα, τους επαγγελματοβιοτέχνες και την Τοπική Αυτοδιοίκηση".
Να σημειωθεί ότι τα λεωφορεία που θα μεταφέρουν τους ελαιοπαραγωγούς της Φωκίδας στην Αθήνα, θα ξεκινήσουν στις 2 το μεσημέρι από την Αμφισσα (πλατεία Ησαϊα).
"Χαριστική βολή" για το περιβάλλον της Αττικής και σημαντική αύξηση των παροχών στους ιδιώτες που θα αναλάβουν την κατασκευή των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων - και, βέβαια, την εκμετάλλευσή τους μετά τη διεξαγωγή των Αγώνων - αποτελούν οι αλλαγές στις χωροθετήσεις των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων που προωθεί η αρμόδια διυπουργική επιτροπή.
Κι αν ο Φάκελος Διεκδίκησης της Ολυμπιάδας του 2004 προέβλεπε την οικοδόμηση συνολικά 5.000 στρεμμάτων δασικών και αγροτικών εκτάσεων και ελεύθερων χώρων, με τις αλλαγές που προτείνονται τώρα, η κυβέρνηση θα δώσει το "πράσινο φως" να οικοδομηθεί ακόμα και η ...θάλασσα!
Ετσι, οι ιδιώτες που θα αναλάβουν το Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοϊας θα πάρουν προίκα ένα τεχνητό νησάκι απέναντι ακριβώς από τη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, που θα το εκμεταλλεύονται τουριστικά μετά τους αγώνες. Παράλληλα, οι ανάδοχοι που θα κατασκευάσουν το Ολυμπιακό Χωριό θα έχουν στη διάθεσή τους 1.300 περίπου στρέμματα γης επιπλέον (συνολικά 2.090)...
Σύμφωνα με όσα διοχέτευσε ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Χρ. Βερελής στα "ΝΕΑ" (σ. σ. δεν είναι πρώτη φορά που οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί που αφορούν την Ολυμπιάδα εκχωρούνται στις εφημερίδες του συγκροτήματος Λαμπράκη) και με βάση προμελέτη που έχει εκπονήσει το επιτελείο του, οι χωροθετήσεις πολλών αθλητικών εγκαταστάσεων που περιλαμβάνονται στο Φάκελο Διεκδίκησης αλλάζουν, με μοναδικό στόχο να υπάρξουν πρόσθετα κίνητρα για τους ιδιώτες να αναλάβουν την κατασκευή των έργων.
Οι αλλαγές αφορούν στο σχεδιασμό των προβλεπόμενων εγκαταστάσεων του Αγίου Κοσμά, στο Ελληνικό, όπου θα κατασκευαστεί το Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοϊας, στη χωροθέτηση του Ολυμπιακού Χωριού, στους πρόποδες της Πάρνηθας και στις εγκαταστάσεις που θα κατασκευαστούν στην περιοχή του Φαλήρου και του Ιπποδρόμου.
Συγκεκριμένα:
Σύμφωνα πάντα με την ίδια μελέτη, προβλήματα ανακύπτουν στην υλοποίηση των σχεδίων για τη δημιουργία των αθλητικών εγκαταστάσεων στο Σχοινιά (κωπηλατοδρόμιο) και στη μεταφορά του Ιπποδρόμου στο Τατόι. Είναι ωστόσο άγνωστο ποιοι "εναλλακτικοί" σχεδιασμοί θα αναπτυχθούν και γι' αυτές, στην ίδια κατεύθυνση βέβαια της ιδιωτικοποίησης - εμπορευματοποίησης των Αγώνων και της καταστροφής ελεύθερων χώρων στην Αττική...
Τρεις 4ωρες προειδοποιητικές στάσεις εργασίας κήρυξε για την ερχόμενη βδομάδα η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), καταγγέλλοντας ότι είναι πρόκληση να αυξάνονται μέσα σε 15 μέρες δύο φορές οι μισθοί του διοικητή και των υποδιοικητών, όταν οι εργαζόμενοι δεν έχουν πάρει εδώ και πέντε μήνες τις πρόσθετες αποδοχές τους.
Σύμφωνα με την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας, οι στάσεις εργασίας θα γίνουν στις 13, 14 και 15 του Μάη, από 12-4 μ.μ., ενώ την ερχόμενη Δευτέρα οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας θα παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία θα καταγγείλουν ότι στην ΥΠΑ γίνεται "διασπάθιση δημοσίου χρήματος", με "απευθείας αναθέσεις έργων κατά παράβαση των νόμων και παράνομες αποφάσεις ανάθεσης έργων σε συμβούλους".
Εξάλλου, καταγγελίες για την πρόσληψη "εξωτερικού συμβούλου" στην ΥΠΑ, έναντι παχυλής αμοιβής 55 εκατ. δραχμών σε εποχές σκληρής λιτότητας για τους εργαζόμενους, καταγγέλλουν και οι αερολιμενικοί.
Με χτεσινή του ανακοίνωση ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών ΥΠΑ καταγγέλλει ότι με απόφαση των υπουργών Μεταφορών - Επικοινωνιών και Οικονομικών (ΦΕΚ 351/10-4-98, τεύχος δεύτερο), ο "εξωτερικός σύμβουλος" προσλαμβάνεται για να καταγράψει "τα παράπονα επιβατών - καταναλωτών", αν και για το θέμα αυτό υπάρχει ειδικό γραφείο στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, ενώ με πρωτοβουλία αερολιμενικού, εδώ και καιρό λειτουργεί και "Γραφείο Προστασίας Καταναλωτών" μέσα στο αεροδρόμιο.
Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου καλούν τη διοίκηση της ΥΠΑ να μην προχωρήσει στη "δαπανηρή πρόσληψη", αλλά στην αναβάθμιση των υφιστάμενων γραφείων, ώστε με ελάχιστο κόστος να παραχθεί ακόμα πιο αξιόλογο έργο και να καλυφθούν σε μόνιμη βάση, και όχι ευκαιριακά, οι ανάγκες της ΥΠΑ για ανοιχτή γραμμή με τους πολίτες.