Και βέβαια, τέτοιου είδους "σπορά" δε συνέβη μόνο στην Ιταλία. Δε συνέβη μόνο στη Γερμανία, όπου η εξουσία παραδόθηκε, μετά την ιστορική συνεδρίαση των μεγαλοτραπεζιτών και των μεγαλοβιομηχάνων, στον Χίτλερ. Συνέβη και στην Ελλάδα. Και σήμερα, 31 χρόνια μετά την εγκαθίδρυση της εφτάχρονης δικτατορίας στον τόπο μας, το ίδιο απλά μπορούμε να αποκριθούμε: Οσο υπάρχουν αφεντάδες και αν εμείς δεν πάρουμε τα μέτρα μας, τίποτα δεν εγγυάται ότι η "σπορά" τους, αύριο, δε θα ξαναπάρει τη σκυτάλη από τη σημερινή τους δικτατορία με τον κοινοβουλευτικό μανδύα, δε θα ξαναπάρει τη μορφή της απροκάλυπτης χούντας.
***
Αυτό που θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι η βάση, πάνω στην οποία πατάει ο "γύψος", είναι εδώ. Ο "γύψος" είναι μια από τις μορφές που επιλέγει ο καπιταλισμός για να ντύσει το πολιτικό του σύστημα και να προωθήσει τα συμφέροντά του. Σήμερα, η δικτατορία της άρχουσας τάξης δεν έχει ανάγκη αυτή τη μορφή. Κάνει τη δουλιά της μέσα από το πολιτικό σύστημα της αστικής δημοκρατίας. Δηλαδή, μέσα από την κοινοβουλευτικά ραφιναρισμένη δικτατορία των μονοπωλίων. Αλλά αυτό δεν αναιρεί καθόλου, ούτε πως το υπάρχον πολιτικό σύστημα υπηρετεί ακριβώς αυτή τη δικτατορία των καπιταλιστικών συμφερόντων, ούτε σημαίνει πως η άρχουσα τάξη υπέγραψε κανένα... συμβόλαιο, για αιώνια πίστη στα κοινοβουλευτικά προκαλύμματά της.
***
Τώρα, η "δημοκρατία" μας δεν "παρασημοφορείται" με τέτοιες "συμμαχικές" δηλώσεις και πράξεις. Τώρα πια, επί... κοινοβουλευτικής ομαλότητας, ο κύριος Μπερνς μπορεί να λέει και να κάνει "ό,τι θέλει", σύμφωνα με τον υπουργό Εξωτερικών, ο κύριος Κοέν να καθορίζει αν και πώς θα προστατέψει την άμυνά της η χώρα μας, ενώ ο κύριος Σημίτης να "ευχαριστεί" τις ΗΠΑ από βήματος της - ανοιχτής πλέον - Βουλής...
Σήμερα, οι περιπτώσεις τύπου Κοπελούζου και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας περνούν μέσα από την αστική δημοκρατική χοάνη των συνεδριάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου, ενώ τα βεβαιωμένα χρέη των Λάτσηδων δεν εισπράττονται, διότι, σύμφωνα με δηλώσεις του αρμοδίου υφυπουργού, αυτό θα δημιουργούσε προβλήματα στις επιχειρήσεις τους... Σήμερα οι κερδοσκόποι και εκμεταλλευτές δεν έχουν το στιλ του Πάπας, αλλά το τουπέ των... χρηματιστών τύπου Σόρος και λέγονται "θεσμικοί επενδυτές". Αλλά, όπως και τότε, δε δίνουν λόγο σε κανέναν, όπως γνωρίζουν καλά οι άνεργοι της GOOD YEAR. Οσο για τους εφοπλιστές, μπορούν, με απόφαση του Κοινοβουλίου, πλέον, να μην ασφαλίζουν τους αλλοδαπούς εργάτες στα καράβια τους...
Η "δημοκρατία" μας, αν και καμία φορά νοσταλγεί το παρελθόν της, όπως μας θύμισε ο ασκών "διατεταγμένη υπηρεσία" χαφιές, που πιάστηκε στα γραφεία της ΕΣΑΚ, σήμερα έχει "εκσυγχρονιστεί"! Η Σένγκεν και η Ευροπόλ μπορούν να φακελώνουν ηλεκτρονικά, να συλλαμβάνουν και να διώκουν. Τους αρκεί το "αδίκημα" της σκέψης, και μόνο αυτό (!), για να προβούν στα δέοντα. Σήμερα, την εποχή της "δημοκρατικής" κατάργησης του 8ωρου και της "δημοκρατίας", που μεγαλουργεί διά του ξεκληρίσματος του 50% των αγροτών, όποιος αντιδρά δεν πάει φυσικά στην... Μπουμπουλίνας. Η αστική δημοκρατία έχει θεσπίσει "αγροτοδικεία", έχει φροντίσει να σπιλώνει τις "προνομιούχες συντεχνίες" και, όταν καθίσταται αναγκαίο, επαναφέρει σε ισχύ και κανένα χουντικό διάταγμα, όπως διαπιστώθηκε στις περιπτώσεις των αγροτικών κινητοποιήσεων ή της διάλυσης της "Ολυμπιακής".
***
Σήμερα, η βαρβαρότητα της ολιγαρχίας δεν επιβιβάζεται στο μαύρο όχημα των "αλητών με τις χρυσές επωμίδες", όπως αποκαλούσαν τους συνταγματαρχαίους οι αντιστασιακοί. Σήμερα, ο μεσαιωνικός και ανθρωποφάγος "μονόδρομος" των πολυεθνικών έχει έμβλημα το νεοφιλελευθερισμό. Εχει ως άλλοθι την κατασκευή κάλπικων κοινοβουλευτικών κηρυγμάτων, αλλά προδίδεται από τη "μαυρίλα" των ίδιων "οραμάτων". Γιατί τα "οράματα" της πλουτοκρατίας είναι ίδια, είτε τα προωθεί με ανοιχτή είτε με κλειστή τη Βουλή. Αυτό δε σημαίνει ότι το ερώτημα "πώς ασκείται η εξουσία;" είναι αμελητέο. Δεν μπορεί, όμως, να επιχειρείται, πίσω από την πρόταξη αυτού του ερωτήματος, να κρυφτεί το άλλο πρωταρχικό ερώτημα: "Προς όφελος ποιου ασκείται η εξουσία;".
Η πραγματική, επομένως, διδαχή από την 21η Απρίλη του '67, η πραγματική αντίσταση στο φασισμό βρίσκεται εκεί που δυναμώνει η πάλη ενάντια στα θεμέλια του συστήματος που παράγει το φασισμό. Και αν τότε ο αγώνας ενάντια στην καπιταλιστική βαρβαρότητα πέρναγε μέσα από την αντίσταση στη χούντα και στα αφεντικά της, σήμερα μόνο με την πάλη ενάντια στα ίδια αφεντικά και στο νεοφιλελευθερισμό της αστικής κοινοβουλευτικής δικτατορίας των πολυεθνικών θα τρίξουν τα θεμέλια του συστήματος των απάνθρωπων "οραμάτων".
Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ
Σήμερα, ο μεσαιωνικός και ανθρωποφάγος "μονόδρομος" των πολυεθνικών έχει έμβλημα το νεοφιλελευθερισμό. Εχει ως άλλοθι την κατασκευή κάλπικων κοινοβουλευτικών κηρυγμάτων, αλλά προδίδεται από τη "μαυρίλα" των ίδιων "οραμάτων". Γιατί τα "οράματα" της πλουτοκρατίας είναι ίδια, είτε τα προωθεί με ανοιχτή είτε με κλειστή τη Βουλή
- Την περασμένη βδομάδα εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο των ΗΣΑΠ το νέο επιχειρησιακό σχέδιο. Τι σημαίνει αυτό για τους ΗΣΑΠ και τους εργαζόμενους σ' αυτούς;
- To τελευταίο χρονικό διάστημα οι εργαζόμενοι των ΗΣΑΠ, όπως και των άλλων ΔΕΚΟ, βρίσκονται αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή επίθεση, που έχει εξαπολυθεί εναντίον τους από την κυβέρνηση, υπό τη σκέπη του κεφαλαίου και της ΕΕ. Εχει ξεκινήσει και στους ΗΣΑΠ η εφαρμογή, στην ουσία του, του Νόμου 2414 του '96, με τον ψευδεπίγραφο και προκλητικό τίτλο "για τον εκσυγχρονισμό των ΔΕΚΟ", που προδιαγράφει τη διάλυση των ΗΣΑΠ και την παράδοσή τους σε ιδιώτες. Το επιχειρησιακό σχέδιο, που θέλουν να εφαρμόσουν στους ΗΣΑΠ, συρρικνώνει την εταιρία, καταργεί θεμελιακά εργασιακά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα, προβλέπει ότι αυξήσεις ή προαγωγές θα παίρνουν μόνο οι "ημέτεροι" και τα "καλά παιδιά". Οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν όσο, όταν και όποτε θέλει η Διεύθυνση, αν μάλιστα είναι "φρόνιμοι" μπορεί και να μην τους μετατάξουν, ενώ, εκτός από "απασχολήσιμοι", θα έχουν και πολλαπλές ειδικότητες.
- Στις 27 Απρίλη θα διεξαχθούν εκλογές στο σωματείο ηλεκτροδηγών για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου, μετά την παραίτηση της πλειοψηφίας της Διοίκησης. Τι ακριβώς συνέβη;
- Στην πορεία κατάρτισης του επιχειρησιακού σχεδίου εκδηλώθηκε ολοκάθαρα η διάθεση των συνδικαλιστών της πλειοψηφίας του σωματείου, με την ανοχή ή και τη στήριξη της ΔΑΚΕ, να ενδώσουν - μέσα από το παιχνίδι του διαλόγου - στα σχέδια της Γενικής Διεύθυνσης. Οι δυο συνδικαλιστές της ΕΣΑΚ αρνήθηκαν να συμμετάσχουν σ' αυτή τη διαδικασία, κατάγγειλαν τον "διάλογο" και διαχώρισαν τη θέση τους. Η κυβερνητική πλειοψηφία απαίτησε την ύπαρξη "ομοφωνίας" (!) ψάχνοντας συνενόχους, επικαλέστηκε "κομματισμό" των ΕΣΑΚιτών συνδικαλιστών και προχώρησε σε ομαδική παραίτηση με θεατρικό τρόπο, οδηγώντας τον κλάδο των ηλεκτροδηγών σε πρόωρες εκλογές. Προσπαθούν, με την πρόωρη προσφυγή στις κάλπες, να εκμαιεύσουν ισχυρή πλειοψηφία για να εφαρμόσουν τις εντολές των ηγεσιών τους.
- Τι κλίμα έχει διαμορφωθεί στους εργαζόμενους, μετά από αυτές τις εξελίξεις και γιατί η ΔΑΣ Ηλεκτροδηγών ΗΣΑΠ πρέπει να βγει ενισχυμένη απ' αυτές τις εκλογές;
- Οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ, παρά τη σοβαρή προσπάθεια αποπροσανατολισμού τους, τη λασπολογία και τα εκβιαστικά διλήμματα, έχουν, στην πλειοψηφία τους, αντιληφθεί τι πραγματικά συμβαίνει, αντέδρασαν στη βίαιη διάλυση του ΔΣ και πιστεύουμε ότι θα δώσουν στους συνδικαλιστές της ηττοπάθειας και της συναίνεσης την απάντηση που τους αξίζει. Η ΔΑΣ, χωρίς ταλαντεύσεις, συμβιβασμούς και υπαναχωρήσεις, με όπλο το συντονισμό δράσης όλων των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, θα παλέψει για τη μη εφαρμογή του 2414/96 και την ανατροπή του απαράδεκτου επιχειρησιακού σχεδίου. Τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα και του κοινωνικού ρόλου των ΗΣΑΠ. Τη λήψη μέτρων εξυγίανσης, ανάπτυξης και προοδευτικού εκσυγχρονισμού των ΗΣΑΠ προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, της εθνικής οικονομίας. Θα παλέψει για να μην γίνει καμία απόλυση ή αναγκαστική μετάταξη προσωπικού. Να σταματήσει κάθε προσπάθεια αλλαγής των κανονισμών που στοχεύουν στην αλλαγή των εργασιακών σχέσεων. Να μην απορροφηθούν οι ΗΣΑΠ από το ΜΕΤΡΟ. Καλούμε όλους τους ηλεκτροδηγούς, με την ψήφο τους, να στείλουν μήνυμα διεκδίκησης των παραπάνω στόχων και καταδίκης, με κατηγορηματικό τρόπο, της πολιτικής συρρίκνωσης και ιδιωτικοποίησης των ΗΣΑΠ και όσων στηρίζουν αυτή την πολιτική.
Γ. Δ.