Ερώτηση κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ, με αφορμή την αυθαίρετη και παράνομη σύλληψη δύο μελών της ΚΝΕ αλλά και την απαράδεκτη στάση των αστυνομικών στο Αστυνομικό Τμήμα Ομόνοιας
Τη διεύρυνση της υπόθεσης και την τιμωρία των υπευθύνων για το επεισόδιο αυταρχισμού, που εξελίχθηκε σε βάρος δύο μελών της ΚΝΕ με την αυθαίρετη σύλληψη, απαράδεκτη συμπεριφορά και παράνομη κράτησή τους χωρίς λόγο, το απόγευμα της 8ης Απρίλη, ζητούν από τον υπουργό Δημόσιας Τάξης οι βουλευτές του ΚΚΕ Στρατής Κόρακας και Μπάμπης Αγγουράκης, με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.
Συγκεκριμένα αστυνομικοί σταμάτησαν στην Ομόνοια τα δύο μέλη της ΚΝΕ, όπως είπαν για έλεγχο, και αφού το μόνο που βρήκαν στις τσάντες τους ήταν η εφημερίδα "Ριζοσπάστης", χωρίς καν να τους ζητήσουν ταυτότητες τους οδήγησαν με χειροπέδες (!) στο τμήμα για "εξακρίβωση στοιχείων", όπως είπαν. Εκεί αντιμετώπισαν προπηλακισμούς, ενώ τους στέρησαν αυθαίρετα ως τις 11.30 μ.μ. το δικαίωμα να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με τους δικούς τους. Ανάλογη αντιμετώπιση είχαν και οι αντιπροσωπείες του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, όταν επισκέφθηκαν τα μεσάνυχτα το Αστυνομικό Τμήμα και ζήτησαν να μάθουν γιατί συνέλαβαν και κρατούσαν τους δύο Κνίτες. Ο αξιωματικός υπηρεσίας όχι μόνο αρνήθηκε να απαντήσει, αλλά επέτρεψε τον προπηλακισμό της αντιπροσωπείας του ΚΚΕ από αστυνομικούς με πολιτικά που πήγαν στο Τμήμα.
Απαράδεκτη και περιφρονητική αντιμετώπιση είχε και το σχετικό διάβημα του βουλευτή του Κόμματος Στρατή Κόρακα, από τους αστυνομικούς Μαρκάτο της Γενικής Ασφάλειας και Μαρή Λουκά αξιωματικό υπηρεσίας του 4ου Αστυνομικού Τμήματος.
Οπως αναφέρουν οι δύο βουλευτές η συνέχιση αυτού του απαράδεκτου επεισοδίου και στο Αστυνομικό Τμήμα με την κατασκευή αστήριχτων κατηγοριών δείχνει ότι δεν επρόκειτο για υπερβάλλοντα ζήλο των αστυνομικών που συνέλαβαν τα δύο μέλη της ΚΝΕ, αλλά εντάσσεται στο γενικότερο κλίμα αυταρχισμού που εντείνεται και οφείλεται στην προσπάθεια της κυβέρνησης να περάσει "διά πυρός και σιδήρου" την αντιλαϊκή πολιτική της. "Εντάσσεται στην προσπάθεια τρομοκράτησης της ΚΝΕ και της νεολαίας που αγωνίζεται για τα δικαιώματά της. Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση αξιοποιεί το θόρυβο περί εγκληματικότητας, για να ενισχύσει όχι τα μέτρα για την άμεση και μακροπρόθεσμη αντιμετώπισή της, αλλά για να καλύψει το κλίμα τρομοκρατίας και αυταρχισμού. Από επιβεβαιώνει η προσπάθεια να "στηθούν" ανυπότακτες κατηγορίες, τη στιγμή που δεν υπήρχε κάποιο στοιχείο, που να δικαιολογεί την κράτηση και την προσαγωγή στο Αυτόφωρο των δύο νέων. Αυτή η αντιμετώπιση προκάλεσε και την απορία αστυνομικών του Τμήματος. Τη στιγμή που η πλατεία Ομόνοιας φημίζεται σαν άντρο διακίνησης ναρκωτικών, γιατί προσήχθησαν και κρατούνταν οι δύο Κνίτες", καταλήγουν οι δύο βουλευτές.
Για το παραπάνω επεισόδιο οι δύο βουλευτές ρωτούν τον υπουργό Δημόσιας Τάξης αν θα πάρει μέτρα για τη διερεύνση της υπόθεσης και την τιμωρία των υπευθύνων για την απαράδεκτη αυτή συμπεριφορά σε βάρος των μελών της ΚΝΕ και του ΚΚΕ. Ρωτούν, επίσης, τι μέτρα θα πάρει για να σταματήσει ο αυταρχισμός και η αντιδημοκρατική συμπεριφορά καθώς και για τον αυστηρό προσανατολισμό των διωκτικών αρχών στη δίωξη του εγκλήματος.
Μια "ανάσα" πριν την τελική απόφαση για το ξεπούλημα της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" (ΟΑ) βρίσκεται η κυβέρνηση. Σήμερα, με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του εθνικού αερομεταφορέα, θα ασχοληθούν οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ενδεχόμενα που εξετάζει η κυβέρνηση για τον εθνικό αερομεταφορέα, είναι η εκχώρηση πλειοψηφικού ή μειοψηφικού πακέτου μετοχών σε ιδιώτες ή η εκχώρηση του "μάναντζμεντ" της ΟΑ σε "στρατηγικό επενδυτή". Το σχέδιο για την εκχώρηση του "μάναντζμεντ" θεωρείται επικρατέστερο, με δεδομένο ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να απαλλαγεί από την ευθύνη λειτουργίας της εταιρίας.
Στο μεταξύ, επαναλαμβάνονται από σήμερα οι γενικές συνελεύσεις των εργαζομένων ανά κλάδο. Στόχος είναι να καθορίσουν τη στάση τους, μετά τις αποφάσεις των ΔΣ των πρωτοβάθμιων σωματείων για την απόρριψη των κυβερνητικών μέτρων στο σύνολό τους και την αναζήτηση τρόπων ακύρωσής τους στην πράξη. Σήμερα συγκαλείται η γενική συνέλευση των μελών της "Επαγγελματικής Ενωσης Αέρος Ελλάδας" (ΕΕΑΕ). Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρωτοβάθμιο σωματείο, με μέλη 2.500 διοικητικούς υπαλλήλους. Στη σημερινή γενική συνέλευση αναμένεται να στηλιτευτεί ιδιαίτερα η στάση του προέδρου της ΟΣΠΑ, Μ. Πέρρου (σ.σ.: Είναι μέλος της ΕΕΑΕ), ο οποίος μαζί με το γενικό γραμματέα της Ομοσπονδίας, Χρ. Νίκου,υπέγραψαν το "πρακτικό συμφωνίας" με τη διοίκηση, λίγες μόλις ώρες μετά την απόρριψή του στο έκτακτο συμβούλιο της ΟΣΠΑ! Σημειώνεται ότι μεταξύ των άλλων, η διοίκηση της ΕΕΑΕ εξετάζει το ενδεχόμενο να υποβάλει μήνυση κατά παντός υπευθύνου, για διαφυγόντα έσοδα και δυσφήμιση της ΟΑ, μετά τα σοβαρά προβλήματα που παρατηρούνται τον τελευταίο καιρό στη λειτουργία της εταιρίας, λόγω έλλειψης προσωπικού και αεροπλάνων.
Η διοίκηση της ΟΑ, ένα από τα ενδεχόμενα που εξετάζει για να δώσει λύση (!) στο πρόβλημα των πτήσεων, είναι η συρρίκνωση του δικτύου, με την περικοπή, τουλάχιστον 4-5 γραμμών από τον επόμενο μήνα. Για το λόγο αυτό συγκροτήθηκε επιτροπή διευθυντικών στελεχών, η οποία ασχολείται με την αναθεώρηση του πτητικού προγράμματος το Μάη, οπότε αναμένεται να εφαρμοστεί και ο νέος κανονισμός εργασίας. Χτες ματαιώθηκαν δύο πτήσεις προς Ρώμη και Θεσσαλονίκη, ενώ οι ματαιώσεις πτήσεων, συγχωνεύσεις και καθυστερήσεις στα δρομολόγια αναμένεται να συνεχιστούν μέχρι το τέλος του μήνα.
Υπενθυμίζεται, ότι με αποφάσεις των ΔΣ των Σωματείων τους, πιλότοι και τεχνικοί, εφαρμόζουν πιστά τον κανονισμό εργασίας, χωρίς να παρέχουν υπερεργασία και ρεπό.
Σε ξένες κατασκευαστικές εταιρίες, με τη γνωστή μέθοδο των φωτογραφικών προδιαγραφών που περιλαμβάνονται σε όρο των Προγραμματικών Συμφωνιών, παραδίδεται η παραγγελία για την κατασκευή θυρών στα βαγόνια του ΟΣΕ και του ΗΣΑΠ. Τα παραπάνω καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής καιΜήτσος Κωστόπουλος,υπογραμμίζοντας ότι οι προδιαγραφές στις Προγραμματικές Συμφωνίες των δύο ΔΕΚΟ με τα Ελληνικά Ναυπηγεία, είναι διατυπωμένες με τέτοιο τρόπο, ώστε για την κατασκευή των θυρών, να προκρίνονται συγκεκριμένοι ξένοι κατασκευαστές.
Με την Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών Τάσο Μαντέλη και Ανάπτυξης Βάσω Παπανδρέου,οι δύο βουλευτές σημειώνουν:"Η Ευρωπαϊκή Ενωση από την 1/1/1998 ουσιαστικά κατάργησε τη διαδικασία, που υπήρχε να ανατίθενται μέσα από Προγραμματικές Συμφωνίες σε ελληνικές παραγωγικές μονάδες η προμήθεια και η κατασκευή μηχανημάτων, συσκευών και άλλων προϊόντων. Ετσι, το ελληνικό δημόσιο στερήθηκε μια δυνατότητα που διέθετε για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, την αύξηση της απασχόλησης και την ανάπτυξη της παραγωγικής βάσης και τεχνογνωσίας της χώρας. Επισημαίνουν μάλιστα, πως λόγω καθυστερήσεων, για τις οποίες η κυβέρνηση έχει την ευθύνη, Προγραμματικές Συμφωνίες πολλών εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δραχμών προωθήθηκαν εσπευσμένα, προκειμένου να ολοκληρωθούν έγκαιρα οι σχετικές διαδικασίες το τελευταίο δίμηνο του 1997. Ετσι δεν έγινε εφικτή η επαρκής διερεύνηση αυτών των Προγραμματικών Συμφωνιών και η έγκαιρη αποκάλυψη των όποιων ανωμαλιών περιλαμβανόταν σ' αυτές".
Οι βουλευτές του ΚΚΕ τονίζουν πως "σήμερα αποκαλύπτεται ένας σκανδαλώδης όρος, που τόσο ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ΟΣΕ) όσο και οι Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς (ΗΣΑΠ) έχουν περιλάβει στις Προγραμματικές τους Συμφωνίες με τα "Ελληνικά Ναυπηγεία". Ενώ, δηλαδή, οι θύρες βαγονιών μπορούν να κατασκευάζονται στην Ελλάδα, ο ΟΣΕ και οι ΗΣΑΠ έχουν διατυπώσει τις προδιαγραφές για την κατασκευή των θυρών με φωτογραφικό τρόπο, προκρίνοντας συγκεκριμένους ξένους κατασκευαστές. Αυτό γίνεται, παρ' όλο που σε προηγούμενες προμήθειες βαγονιών, έγινε προμήθεια τέτοιων θυρών προηγμένης τεχνογνωσίας και ελληνικής κατασκευής, οι οποίες μάλιστα εξάγονται και στο εξωτερικό (ακόμα και στη Γερμανία), πραγματοποιώντας εξαγωγές ύψους εκατοντάδων δισ. δραχμών κάθε χρόνο".
Τέλος, ερωτώνται οι δύο υπουργοί "εάν η κυβέρνηση πρόκειται να παρέμβει και πότε, προκειμένου να καταργηθεί αυτός ο παράλογος και ενάντια στα συμφέροντα της οικονομίας της χώρας όρος και να δοθεί η δυνατότητα (μέσα από διεθνή διαγωνισμό, αλλά όχι με φωτογραφικές προδιαγραφές) και σε ελληνικές παραγωγικές μονάδες να κατασκευάσουν τις θύρες των βαγονιών του ΟΣΕ και των ΗΣΑΠ".
Σε επαγρύπνηση καλεί τους εκπαιδευτικούς η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών", καθώς είναι σε εξέλιξη η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα η ΔΕΕ θα καλέσει τα διοικητικά συμβούλια της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ να συγκαλέσουν τις γενικές συνελεύσεις του κλάδου την ερχόμενη εβδομάδα, προκειμένου να πάρει θέση ο κλάδος απέναντι στις εξελίξεις.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο διαγωνισμό για την κατάρτιση πινάκων διοριστέων, η οποία ξεκίνησε μέσα στις διακοπές του Πάσχα, λήγει στις 4 Μάη, ενώ ο διαγωνισμός θα αρχίσει στις 12 Ιούνη. Το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ έχει ήδη καλέσει τις ΕΛΜΕ να βρεθούν έξω από τα σημεία που υποβάλλονται οι αιτήσεις συμμετοχής και να ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς για τις επιπτώσεις του νόμου 2525/97 και ειδικότερα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Ηδη, οι ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης έχουν αποφασίσει να κάνουν συγκέντρωση έξω από τη Νομαρχία την ερχόμενη Παρασκευή. Αύριο, Πέμπτη, θα συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ που αναμένεται να συζητήσει τη στάση του κλάδου απέναντι στις νέες εξελίξεις, ενώ ήδη υπάρχει η απόφαση της γενικής συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ για πραγματοποίηση γενικών συνελεύσεων μέχρι τις 10 Μάη.
Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα" καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην επιτρέψουν την κατάργηση της επετηρίδας, του μόνου αξιοκρατικού συστήματος διορισμών και να αντισταθούν στην επιβολή των εξετάσεων με την παρουσία τους έξω από τα σημεία όπου θα γίνονται οι αιτήσεις και την ενημέρωση των αδιόριστων εκπαιδευτικών.