ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 22 Μάρτη 1998
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
ΓΚΑΖΙΕΣ

ΠΕΝΤΑΘΥΡΟ μίνι της νέας γενιάς θα παρουσιάσει το καλοκαίρι στην Ευρώπη η DAEWOO. Πρόκειται για το Matiz που θυμίσει πολυμορφικό ενός όγκου και κινείται από έναν κινητήρα 800 κ. εκ., που αποδίδει 52 ίππους. Το μικρό των Κορεατών εμφανίστηκε στο σαλόνι της Γενεύης και έκανε αρκετή εντύπωση στους επισκέπτες, που σύμφωνα με εκτιμήσεις ξεπέρασαν τις 700.000 άτομα.

ΟΙ ΔΥΣΜΕΝΕΙΣ καιρικές συνθήκες δεν εμπόδισαν τους φίλους του αυτοκινήτου να μεταβούν στη Ριτσώνα και να παρακολουθήσουν την πρώτη ανάβαση της χρονιάς. Οι αγωνιζόμενοι που έφτασαν στους 72 και η βροχή τούς ταλαιπώρησε αρκετά, αλλά τους επέβαλε να οδηγήσουν προσεκτικά και ταυτόχρονα θεαματικά. Στην ομάδα Ν επικράτησε ο Ηλίας Βρυώνης με Πεζό 106 Ραλί, στην ομάδα Α ο Γιάννης Μαρτίνης με Opel Astra GSI 16V. Στην ομάδα Ε νικητής ο Μιχάλης Ευθυμίου με BMW M3, ενώ στη νεοσύστατη κατηγορία STC ο Λεωνίδας Κύρκος με Ford Escort WRC. Στη Ριτσώνα άνοιξε και η αυλαία του Trofeo Cinquecento με τον Νίκο Μακρυγιάννη να αποδεικνύεται ταχύτερος όλων.

ΜΕ 126 συμμετοχές πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Καλλιθέας Ελασσόνας ο 3ος και 4ος αγώνας του πανελλήνιου πρωταθλήματος μότο - κρος. Στα 125 κ. εκ. τις νίκες μοιράστηκαν Μερεμετσάκης και Παπαβασιλείου. Στα 250 κ. εκ. ο Σταύρος Γεωργακόπουλος πήρε τη νίκη και στα δύο σκέλη, ακολουθούμενος μόνιμα από τους Παπανικολάκη και Λυρίου. Στα Open επικράτησε ο Θανάσης Πλιάτσικας, ενώ στα Junior ο Θεοφάνης Κότσαμπιουκ και στα Mini ο Βασίλης Ζαχαρίου.

ΠΡΩΤΟΣ αγώνας και για το πρωτάθλημα Enduro, αυτός που διοργανώθηκε στην περιοχή της Βοιωτίας από την Αγωνιστική Λέσχη Ασπρων Σπιτιών και την Αγωνιστική Λέσχη Φίλων Αυτοκινήτου Λιβαδειάς. Η διαδρομή είχε μήκος 210 χλμ και περιλάμβανε 8 ειδικές διαδρομές μήκους 24 χλμ. Οι συμμετέχοντες ήταν 126, αλλά μετά τις 7 ώρες του αγώνα, έφτασαν στο τέρμα οι 61 μηχανές. Στα δίχρονα έως 200 κ. εκ. νικητής ο Αδάμος Πράσσος, από 201 έως 250 κ. εκ. ο Θανάσης Αργυρόπουλος και στα 251 κ. εκ. και άνω ο Νίκος Ρήγας. Στα τετράχρονα νικητές στα έως 250 κ. εκ. ο Γιώργος Κόκκινος. Στα 251 έως 400 ο Νίκος Μπουρτζόπουλος και στα τετράχρονα 401 κ. εκ. και άνω ο Στέλιος Σπυριδόπουλος.

ΤΗΝ Παρασκευή ξεκινά το Σαλόνι Μοτοσικλέτας και όπως κάθε χρόνο αναμένεται στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, και για έξι μέρες, να χτυπά εκεί η καρδιά του κόσμου των δύο τροχών. Εκτός των νέων μοντέλων που θα μπορούν να θαυμάσουν οι επισκέπτες, υπάρχει πρόγραμμα εκδηλώσεων, όπως η συζήτηση για τις πίστες αγώνων στην Ελλάδα, που διοργανώνει το περιοδικό "Μότο", στις 28 του Μάρτη, στις 6 μμ, στην οποία έχουν προσκληθεί η ΕΛΠΑ, ο Σύνδεσμος Οδηγών, εκπρόσωποι των ιδιοκτητών από τις τρεις πίστες (Μεγάρων, Σερρών και Πατρών), οργανωτές αγώνων, λέσχες, δημοσιογράφοι, χορηγοί κ. ά.

Νέο σούπερ τετρακίνητο NISSAN PATROL GR

Νέο Patrol GR, εφοδιασμένο με έναν πανίσχυρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 2,8 λίτρων, παρουσίασε η Nissan. Στις καινοτομίες η αντιστρεπτική δοκός που αποενεργοποιείται ηλεκτρικά, συμβάλλοντας στην κίνηση του αυτοκινήτου κάτω από δύσκολες συνθήκες, ενώ δραστικά σε ποσοστό 90% μειώθηκε και ο θόρυβος από το κιβώτιο ταχυτήτων. Στον τομέα της ασφάλειας οι μηχανικοί έχουν δώσει μεγάλη προσοχή και το αμάξωμα διαθέτει εκτεταμένες ζώνες παραμόρφωσης, ενώ στάνταρ υπάρχει αερόσακος οδηγού -συνοδηγού.

Ο κινητήρας αποδίδει 130 ίππους στις 4.000 στροφές και μέγιστη ροπή 252 Nm στις 2.000 και δίνει τελικά 155 χλμ/ώρα και επιτάχυνση από το 0 - 100 σε 17,5''. Στις βαλβίδες έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά, όπως στα ελατήρια και στα πιστόνια. Ο όγκος του συστήματος ψύξης έχει αυξηθεί με πολύ θετικά αποτελέσματα και στις επιδόσεις.

Η κίνηση μεταδίδεται κατ' επιλογή στους πίσω ή στους τέσσερις τροχούς, και μπορεί να γίνει αυτόματα εν κινήσει. Το κιβώτιο είναι πεντάχυτο και υπάρχει βοηθητικό κιβώτιο κατανομής που διαθέτει υψηλή και χαμηλή σχέση. Στο στάνταρ εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται αυτόματες πλήμνες ελεύθερου τροχασμού για τους μπροστινούς τροχούς και το μπλοκέ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον πίσω άξονα.

Το νέο Patrol GR διαθέτει αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς και έξυπνο σύστημα ABS τριών καναλιών που διαβάζει τις συνθήκες του φρεναρίσματος. Οι αναρτήσεις είναι πολλαπλών συνδέσμων σε όλους τους τροχούς με σπειροειδή ελατήρια. Το αυτοκίνητο διατίθεται με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, σε εκδόσεις με 3 ή 5 πόρτες και θα αρχίσει να διατίθεται στα τέλη της άνοιξης, και η τιμή του υπολογίζεται περίπου στα 15.000.000 δρχ.

Νέα δεκαεξαβάλβιδη "καρδιά" για το Opel Corsa

Με νέο τετρακύλινδρο δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα, νέας τεχνολογίας, θα εφοδιάζει η Opel το Corsa από την άνοιξη. Το νέο σύνολο των 1.200 κ. εκ. θα αποδίδει 65 ίππους και σταδιακά θα αντικαταστήσει τον κινητήρα των 1,4 λίτρων.

Στην ουσία πρόκειται για "αδελφό" του τρικύλινδρου Ecotec - Compact, που έχει κατακτήσει τον τίτλο του οικονομικότερου στην κατηγορία του. Τα 65 άλογα έρχονται στις 5.600 σαλ. και η μέγιστη ροπή των 110 Nm στις 4.000 σαλ. Η απόδοση της ροπής είναι εξαιρετικά ομαλή, αφού το 90% αποδίδεται σε μεγάλο εύρος στροφών, και συγκεκριμένα από τις 2.000 έως 4.600 σαλ.

Τα 0 - 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 14,0 δευτερόλεπτα, και η τελική αγγίζει τα 163 χλμ/ώρα. Η ρεπρίζ είναι πολύ καλή για κινητήρα 1,2 λίτρων, αφού ανεβάζει από τα 80 στα 120 χλμ, με πέμπτη ταχύτητα σε 18,5 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο είναι 6,5 λίτρα/100 χλμ, τιμή ικανοποιητική για έναν κινητήρα με αυτή την απόδοση.

Από πλευράς εκπομπών ρύπων, ο νέος τετρακύλινδρος ανταποκρίνεται στις γερμανικές προδιαγραφές D3, που θεωρούνται οι αυστηρότερες στην Ευρώπη.

Οι τεχνικοί της Opel χρησιμοποίησαν στη νέα κινητήρια μονάδα, χυτευτούς στροφάλους και επικεφαλής εκκεντροφόρους (που είναι ελαφρύτεροι από τους συμβατικούς), άμεση ανάφλεξη με ατομικά πηνία, γρανάζι βαλβίδας με ράουλα χαμηλής τριβής κ. ά.

Ηλεκτρικό Berlingo από τη CITROEN

Μέχρι το Μάη θα είναι διαθέσιμο στην αγορά το ηλεκτρικό CITROEN Berlingo, το οποίο χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των 27 συσσωρευτών έχει διατήρηση ανέπαφο το χώρο φόρτωσης που φθάνει τα 500 κιλά. Το ηλεκτρικό Berlingo οδηγείται όπως ακριβώς ένα αυτόματο αυτοκίνητο, και ξεχωρίζει μόνο λόγω της μπρίζας που βρίσκεται στο εμπρός δεξί φτερό. Μια ώρα φόρτισης εξασφαλίζει 20 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ μετά από μια πλήρη φόρτιση διάρκειας 9 ωρών η αυτονομία φτάνει τα 100 χλμ. Για τους βιαστικούς, υπάρχει και η ταχυφόρτωση, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 2 χλμ για κάθε λεπτό φόρτισης.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει υδραυλικό τιμόνι ρυθμιζόμενο κατά ύψος, πολλαπλά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, εσωτερικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες κ.ά. Η CITROEN με το ηλεκτρικό Berlingo απευθύνεται σε εταιρίες, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όσους θέλουν να δοκιμάσουν έναν άλλο τρόπο "επαγγελματικής" οδήγησης.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ