ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 24 Φλεβάρη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Η κυβέρνηση προετοιμάζει το ξεπούλημα

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή ο Μήτσος Κωστόπουλος

Συγκεκριμένες απαντήσεις για όλα τα "καυτά" θέματα, που αφορούν το μέλλον της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", αλλά και των εργαζομένων στον εθνικό αερομεταφορέα, ζητά από την κυβέρνηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος.

Σε Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, επισημαίνει ότι η έντονη κυβερνητική δραστηριότητα το τελευταίο διάστημα, έχει προφανή στόχο την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Οι ακυρώσεις πτήσεων λόγω έλλειψης προσωπικού και μια σειρά προβλημάτων που προκαλούνται από το κυβερνητικό πρόγραμμα "εξυγίανσης", καθώς και η κατευθυνόμενη δυσφήμιση της εταιρίας, τονίζει ο Μ. Κωστόπουλος,ενισχύουν τη θέση των ανταγωνιστών της στην αγορά και προετοιμάζουν την παράδοση μιας κατακερματισμένης ΟΑ "στο πιάτο" των Γερμανών. Παράλληλα, σημειώνει ότι η συκοφάντηση και η ισοπέδωση των εργαζομένων, προετοιμάζουν το έδαφος για νέα αφαίρεση δικαιωμάτων και νέες απολύσεις.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, ρωτά τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών:

  • Αν εξετάζει η κυβέρνηση το ενδεχόμενο να υπάρξουν ιδιώτες - "συνεταίροι" της ΟΑ, ακόμα και να αναλάβει ιδιώτης τη διοίκηση του εθνικού αερομεταφορέα. Σ' αυτή τη λογική προωθείται ο κατακερματισμός της εταιρίας και γίνονται οι σχετικές διαπραγματεύσεις με τις γερμανικές εταιρίες "Χόχτιφ" και "Λουφτχάνσα", σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του ίδιου του πρωθυπουργού και του υπουργού Εθνικής Οικονομίας;
  • Τι μέτρα έχει πάρει η κυβέρνηση για τη μεταφορά συνολικά των δραστηριοτήτων της ΟΑ στο νέο αεροδρόμιο Σπάτων, τι σκοπεύει να κάνει με την αποζημίωση των εγκαταστάσεων της εταιρίας που υποχρεώνεται να εγκαταλείψει στο Ελληνικό και πώς θ' αντιμετωπίσει το κόστος της μετεγκατάστασης;
  • Πότε θα καταβάλλει η κυβέρνηση τη δεύτερη και τρίτη δόση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, που οφείλει στην ΟΑ (35 δισ. δραχμές), πότε θα αποδοθούν τα χρέη των υπουργείων και των δημόσιων οργανισμών και πότε θα αναπροσαρμοστεί το κόμιστρο για τη μεταφορά του ελληνικού Τύπου, στα διεθνώς ισχύοντα;
  • Ποια άλλα πρόσθετα μέτρα, που αφορούν τα εργασιακά δικαιώματα του προσωπικού και τους ισχύοντες κανονισμούς εργασίας, σκέπτεται να πάρει η κυβέρνηση, με δεδομένο ότι το προσωπικό "προσέφερε" περισσότερα από 120 δισ. δραχμές κατά τη διάρκεια της "εξυγίανσης" 1995 - 1997, με την αναστολή και κατάργηση βασικών εργασιακών δικαιωμάτων;
  • Τι μέτρα σκέπτεται να πάρει η κυβέρνηση για την επιβαλλόμενη από την Ευρωπαϊκή Ενωση "απελευθέρωση" της επίγειας εξυπηρέτησης ("GROUD HANDLING") της ΟΑ προς τρίτους, γεγονός που θα στερήσει την εταιρία από ετήσια έσοδα περίπου 45 δισ. δραχμών και ταυτόχρονα θα απειλήσει την εταιρία με απώλεια περίπου 1.500 θέσεων εργασίας;
Στη σειρά η "Ολύμπικ Κέτερινγκ"

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση στρώνει μεθοδικά τον επικίνδυνο δρόμο της ιδιωτικοποίησης για την κερδοφόρα επιχείρηση "Ολύμπικ Κέτερινγκ" (ΟΚ), που ανήκει στον όμιλο εταιριών της "Ολυμπιακής Αεροπορίας". Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος της κυβέρνησης, είναι να επιταχυνθούν οι διαδικασίες μετοχοποίησης της ΟΚ, κατά το πρότυπο του ΟΤΕ, μέσω του Χρηματιστηρίου και προς αυτή την κατεύθυνση δόθηκαν εντολές προς τη διοίκηση να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη "συμβούλου", με προοπτική να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες μέχρι το ερχόμενο Φθινόπωρο.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Φλεβάρη η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εξαγόρασε και μάλιστα καταβάλλοντας σχεδόν τριπλάσιο τίμημα, το 49% των μετοχών της ΟΚ, που είχε ξεπουλήσει έναντι "πινακίου φακής" η κυβέρνηση της ΝΔ σε Λιβανέζους επιχειρηματίες. Δηλαδή ενώ οι ιδιώτες είχαν καταβάλει το 1991, περίπου 1,5 δισ. δραχμές για το 49% των μετοχών της ΟΚ, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τους έδωσε περίπου 4,7 δισ. δραχμές, χωρίς να υπολογίζονται τα ποσά που εισέπραξαν ως μέτοχοι της επιχείρησης όλα αυτά τα χρόνια!


ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Εντολοδόχος των ισχυρών πολυεθνικών συμφερόντων η ΕΕ

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Βασ. Εφραιμίδη στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Την εκτίμηση ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει μετατραπεί σε επίσημη "εντολοδόχο" των ισχυρών πολυεθνικών συμφερόντων των αιθέρων εξέφρασε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Βασ. Εφραιμίδης,κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της ανακοίνωσης της Επιτροπής για την κατάσταση του κλάδου των εναέριων μεταφορών μετά την εφαρμογή του "3ου πακέτου απελευθέρωσης".

Ο Βασ. Εφραιμίδης υπογράμμισε ότι "ο κατήφορος του άκρατου ανταγωνισμού και της απορύθμισης φαίνεται ότι δεν έχει τέλος. Πριν ολοκληρωθεί η εφαρμογή του "3ου πακέτου απελευθέρωσης", η Επιτροπή, στα πλαίσια του "απολογισμού" της, προαναγγέλλει παραπέρα σκλήρυνση της στάσης της, αγνοεί προκλητικά κάθε κοινωνική παράμετρο και έννοια δημόσιου συμφέροντος και υπηρεσίας, εμφανίζεται ουσιαστικά ως επίσημη εντολοδόχος των ισχυρών πολυεθνικών συμφερόντων των αιθέρων".

Αναφερόμενος στην κατάσταση στον κλάδο, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε: "Οι χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων, οι διαδικασίες ανατροπής των συλλογικών συμβάσεων στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, η επίκληση της δαμόκλειας σπάθης του κλεισίματος εταιριών, της κατάργησης συνδέσεων ή της εκχώρησης πτήσεων στο ιδιωτικό κεφάλαιο, οι επιταχυνόμενες ιδιωτικοποιήσεις, η εμφάνιση εταιριών με αμφίβολα εχέγγυα, σε βάρος της ποιότητας των υπηρεσιών, της ασφάλειας των πτήσεων και των εργασιακών σχέσεων, συνθέτουν το τοπίο της απελευθερωμένης αγοράς εναέριων μεταφορών, πριν καν ολοκληρωθεί το σχετικό εγχείρημα".

Βέβαια, συνέχισε ο Βασ. Εφραιμίδης, όλα αυτά δε συνθέτουν "εκρηκτικές" αλλαγές, σύμφωνα με την Επιτροπή. "Απλά έχει επίγνωση των "ενδεχόμενων επιπτώσεων" στην απασχόληση και "εκπονεί μελέτη". Σε σχέση με το περίφημο επιχείρημα πως ο ανταγωνισμός οδηγεί σε μείωση των τιμών, παραδέχεται ότι κάτι τέτοιο δεν έχει επιτευχθεί και αρνείται το γεγονός ότι όπου οι νεοεισερχόμενοι ανταγωνιστές έχουν οδηγήσει σε ελάχιστη ποσοστιαία διαφοροποίηση, αυτό οφείλεται σε πρωτοφανή συμπίεση του κόστους, σε βάρος της ασφάλειας, των εργαζομένων, που απασχολούνται με τριτοκοσμικές συνθήκες, και της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών. Στον απολογισμό της, αγνοεί τις συνέπειες για τα αεροδρόμια και τους εργαζόμενους από την οδηγία για την απελευθέρωση του "χάντλινγκ", από τον κανονισμό για την απελευθέρωση του καμποτάζ. Καλεί σε επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων και των αναδιαρθρώσεων στον κλάδο, απαιτεί την "αυστηρή" εφαρμογή των κανόνων ανταγωνισμού, προαναγγέλλει παραπέρα περιορισμό των κρατικών ενισχύσεων, αμφισβητεί άμεσα την αρχή της καθολικής υπηρεσίας, κάνοντας λόγο για "υπερβολική χρήση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας" και για ανάγκη εξέτασης "του κατά πόσον οι υποχρεώσεις αυτές αποτελούν καλυμμένο μέσο περιορισμού της πρόσβασης στην αγορά". Φυσικά, δεν μπαίνει στον κόπο να εξηγήσει πώς θα συμβιβαστούν οι απαιτήσεις διαχείρισης με βάση την αρχή του ιδιωτικού επενδυτή με τις αυξημένες και ιδιαίτερες υποχρεώσεις των εθνικών αερομεταφορέων ως μέσων επικοινωνίας, σύνδεσης και ανάπτυξης των απομακρυσμένων περιοχών. Ούτε προβληματίζεται από τη διαπίστωσή της ότι αυτές οι γραμμές είναι κατά κανόνα μη κερδοφόρες και επομένως άνευ ενδιαφέροντος για όποιον δρα μόνο με βάση τους όρους της αγοράς".

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, αναφερόμενος στη σχετική έκθεση που υποβλήθηκε για ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τόνισε: "Η έκθεση αποδέχεται πλήρως την πολιτική και την όλη λογική της ΕΕ. Καλεί μάλιστα την Επιτροπή και το Συμβούλιο να επιταχύνουν "αποφασιστικά" την προώθηση των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν, ζητά αυστηρότερη εφαρμογή των κατευθύνσεων για τις κρατικές ενισχύσεις και την αποτροπή οποιασδήποτε "ειδικής μεταχείρισης" των εθνικών μεταφορέων, ζητά την ενδυνάμωση του τζίρου των "ισχυρών" εταιριών της Ευρώπης - σε βάρος προφανώς των ασθενέστερων από αυτές, που κινδυνεύουν να οδηγηθούν σε χρεοκοπία, ενόψει και των υποχρεώσεων δημόσιου συμφέροντος που έχουν - αποδέχεται την απελευθέρωση του καμποτάζ τη στιγμή που παραδέχεται ότι οι περισσότερες συνδέσεις εσωτερικού αποτελούν μη κερδοφόρες δραστηριότητες".

Ο Βασ. Εφραιμίδης υπογράμμισε ότι "δεν μπορούμε να δεχτούμε την αντίφαση ανάμεσα στην πλήρη αποδοχή του άκρατου ανταγωνισμού και την απλή "ανησυχία" για το ότι αυτός εφαρμόζεται σε βάρος της ασφάλειας και της απασχόλησης, ευνοώντας το κοινωνικό ντάμπιγκ. Εμείς αρνούμαστε να αρκεστούμε στο να "διαπιστώνουμε" ή να "εκφράζουμε την ανησυχία" μας για την πορεία προς τα πίσω που ορισμένοι θέλουν να μας επιβάλουν. Θεωρούμε ότι τα συμφέροντα των λαών, των εργαζομένων, των χρηστών των μέσων εναέριας μεταφοράς υπερισχύουν των συμφερόντων μεγιστοποίησης του μεριδίου αγοράς των ισχυρών ομίλων αεροπορικών εταιριών. Γι' αυτό και θα καταψηφίσουμε την έκθεση".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ