Με πρόχειρα λαμαρινένια μπαλώματα πάνω σε ρήγμα, ταξίδευε το μοιραίο πλοίο, αποκαλύφθηκε χτες κατά τη διάρκεια νέας δίκης στο Πρωτοδικείο Πειραιά!
Το μοιραίο τσιμεντάδικο πλοίο ΔΥΣΤΟΣ δεν ήταν μόνο σάπιο ως το κόκαλο, αλλά ταξίδευε και με λαμαρινένια μπαλώματα (επιθέματα) κολλημένα με πρόχειρο τρόπο, τα οποία απέκρυβαν η πλοιοκτήτρια εταιρία ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ και η ιδιωτική εταιρία "Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ"!
Τα νέα στοιχεία για το τραγικό ναυάγιο, ήρθαν στο φως χτες στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά (πρόεδρος του δικαστηρίου ήταν η κ. Παρασκευά), κατά τη διάρκεια εκδίκασης της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν εναντίον της πλοιοκτήτριας εταιρίας, οι οικογένειες πέντε ακόμα πνιγμένων και επιβεβαιώνουν για πολλοστή φορά ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία, σε αγαστή συνεργασία με την ιδιωτική εταιρία "Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ", έστειλαν μπάρκο στο θάνατο 20 ανθρώπους, αποκρύβοντας ότι το πλοίο ήταν πλωτό φέρετρο!
Η κατάθεση του τεχνικού συμβούλου των οικογενειών Ιωάννη Αγγελάκη ήταν καταπέλτης. Οπως είπε, η ύπαρξη πρόχειρου μπαλώματος (το οποίο είναι παράνομο) στην αριστερή πλευρά του πλοίου που είχε τοποθετηθεί κάτω από το χώρο του φορτίου και πάνω από τις δεξαμενές έρματος, αποδεικνύει ότι σε αυτό το επικίνδυνο σημείο υπήρχε ρήγμα, που με τους κλυδωνισμούς του πλοίου και την ταλάντωσή του, άνοιξε περισσότερο!
Το ρήγμα το οποίο αναφέρεται στην πορισματική έκθεση των πραγματογνωμόνων και έχει φωτογραφηθεί από δύτη που είχε διορίσει το Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων,δεν παρουσιάζεται στα πιστοποιητικά του "Ελληνικού Νηογνώμονα", πράγμα που σημαίνει - σύμφωνα με τον Ι. Αγγελάκη - ότι δεν το γνώριζε και ο καπετάνιος, ώστε να μπορεί να υπολογίσει τη "διαγωγή" του πλοίου!
Ο ίδιος ανέφερε ότι η εισροή υδάτων από το ρήγμα δεν μπορούσε να γίνει αρχικά αντιληπτή από ολόκληρο το πλήρωμα. Αλλά προφανώς το αντιλήφθηκαν οι ναυτεργάτες που έκαναν βάρδια στη μηχανή όταν άκουσαν τη βοή του νερού, καθώς στο πέρασμά του έσπαγε τις διαβρωμένες φραχτές (τοιχώματα) των διπύθμενων. Μάλιστα, ήταν τόσο σάπιες, ώστε να βρεθεί νερό ακόμα και στο δεξιό (Νο 4) διπύθμενο του πλοίου, όταν το ρήγμα ήταν στην αριστερή πλευρά του πλοίου! Ετσι εξηγείται και το γεγονός, σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο, ότι ο τρίτος μηχανικός έφυγε εσπευσμένα από το μηχανοστάσιο, το πτώμα του οποίου βρέθηκε στην Κρήτη, ενώ φορούσε ακόμα τη λαδωμένη φόρμα του και αγνοείται ακόμα ο λαδάς Θανάσης Παπαϊωάννου.Διαφορετικά θα τους βρίσκανε μέσα στη μηχανή. Ο τεχνικός σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρίας, Αντώνης Ματθαίου,στην προσπάθειά του να αποδείξει ότι το ρήγμα και το επίθεμα δημιουργήθηκαν μετά το ναυάγιο (!) από κάποιους για λόγους σκοπιμότητας, αποκάλυψε το πόσο πρόχειρα είχε κολληθεί το μπάλωμα! Ομως ο ίδιος "έμεινε στον αέρα", όταν οι συνήγοροι των οικογενειών Μικές Κουντούρης και Αναστασία Στάικου,καταθέτοντας μεγεθυμένη φωτογραφία του επιθέματος, απέδειξαν ότι το επίθεμα είχε κολληθεί πριν το ναυάγιο, αφού οι κολλήσεις είχαν το ίδιο χρώμα με άλλα σημεία του πλοίου που σημαίνει ότι αν κάποιος κόλλησε τη λαμαρίνα μετά το ναυάγιο του πλοίου, θα ήταν αδύνατο να τη βάψει στο βυθό! Να σημειωθεί ότι εναντίον της ΑΓΕΤ και της ιδιωτικής εταιρίας "Ελληνικός Νηογνώμονας" έχει ασκηθεί ποινική δίωξη από τον Προϊστάμενο Εισαγγελίας Πειραιά κ. Φραγκιαδάκη, σε βαθμό κακουργήματος, ενώ το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά έχει ήδη εκδώσει δύο αποφάσεις με τις οποίες αποδέχεται τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν οικογένειες των πνιγμένων εναντίον της ΑΓΕΤ.
Κοντά στους εργαζόμενους της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης βρέθηκε χθες κλιμάκιο συνδικαλιστών, μαζί με τον δήμαρχο Περάματος Γιάννη Πατσιλινάκο,εκπροσώπους των βιοτεχνών και μαζικών φορέων της περιοχής, για να κουβεντιάσουν και να καθορίσουν τα παραπέρα αγωνιστικά τους βήματα.
Το κλιμάκιο κατήγγειλε στους εργαζόμενους την εγκατάλειψη που δέχεται το Πέραμα, καθώς η κατάσταση χειροτερεύει, η ανεργία έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα και η κυβέρνηση μέσω των αρμόδιων υπουργών της, συνεχίζει να δίνει υποσχέσεις, που μέχρι σήμερα μένουν στα χαρτιά. Οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν και για τη στάση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, που, από τη μία ισχυρίζεται ότι παίρνει μέτρα για τη βελτίωση της υποδομής της Ζώνης, ενώ από την άλλη διεκδικεί χώρους που γίνονται επισκευές, για να τους μετατρέψει σε χώρους εκφόρτωσης αυτοκινήτων, υπονομεύοντας έτσι την ύπαρξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης.
Οι εργαζόμενοι που ζουν καθημερινά αυτή την πολιτική, αφού κάνουν μεροκάματο κάθε τρεις και τέσσερις μήνες, δήλωσαν ότι άλλη λύση δεν υπάρχει παρά μόνο ο ενωμένος και συντονισμένος αγώνας. Την ερχόμενη Τετάρτη τα σωματεία μαζί με το δήμο και τους βιοτέχνες προγραμματίζουν νέα κινητοποίηση.
Συγκέντρωση αύριο στη Βουλή
Σε τετράωρο (10πμ - 2μμ) αποκλεισμό του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας προχώρησαν χτες οι ασυρματιστές, διαμαρτυρόμενοι για τον διωγμό τους από τα πλοία.
Με πανό και φωνάζοντας συνθήματα όπως "αυτό το υπουργείο είναι των εφοπλιστών μεσιτικό γραφείο", απέκλεισαν όλες τις εισόδους του υπουργείου και δεν επέτρεπαν σε κανέναν την είσοδο και την έξοδο από αυτό. Κοντά στους ασυρματιστές βρέθηκαν και συνδικαλιστές της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Τελικά στις 2μμ οι ασυρματιστές αποχώρησαν και έδωσαν ραντεβού για αύριο, Παρασκευή, οπότε και θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Βουλή.
Οι 1.300 περίπου ενεργοί σήμερα ασυρματιστές, πέφτουν θύματα της εφοπλιστικής ασυδοσίας που με τις κυβερνητικές πλάτες, μειώνουν τη σύνθεση των πληρωμάτων και διώχνουν τους ασυρματιστές από τα πλοία, με το πρόσχημα ότι αντικαθίστανται από την "τεχνολογία".
Η περίφημη όμως τεχνολογία είναι το σύστημα GMDSS, που όπως λένε οι ασυρματιστές δεν είναι τίποτα άλλο, παρά μια βελτίωση του συστήματος Μορς. Συνεπώς η απουσία των ασυρματιστών από τα πλοία, θέτει σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια των ναυτικών.
Επίσημα η αντικατάσταση των ασυρματιστών από το σύστημα GMDSS, θα αρχίσει από την 1/2/1999, αλλά πολλοί εφοπλιστές προχώρησαν σ' αυτό πριν δύο χρόνια. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για να αποσοβήσει τις αντιδράσεις των ασυρματιστών, τους πρότεινε ως "εναλλακτική" λύση τη μετεκπαίδευσή τους σε ανθυποπλοιάρχους. Κανένας όμως ασυρματιστής που θα μετεκπαιδευτεί σε ανθυποπλοίαρχο δε θα βρει δουλιά, γιατί όπως μας εξηγεί η Χρύσα Πατσούρη"με τη νέα σύνθεση, οι εφοπλιστές δε θα παίρνουν Ελληνες ανθυποπλοιάρχους και η συντριπτική πλειοψηφία των ασυρματιστών είναι πάνω από 40 χρονών, που σημαίνει ότι δύσκολα μπορούν να βρουν δουλιά μ' αυτή την ειδικότητα".
Σε ανακοίνωσή της η "Δημοκρατική Αγωνιστική Συμπαράταξη Ασυρματιστών Εμπορικού Ναυτικού" (ΔΑΣΑΕΝ),τονίζει ότι "η εθνική νομοθεσία εξασφαλίζοντας τα μίνιμουμ διεθνή στάνταρντ, έχει όλη την ευχέρεια να κατοχυρώσει τη θέση του Αξιωματικού Ραδιοεπικοινωνίας στα πλοία. Η κυβέρνηση δεν προχωρεί στην κατεύθυνση αυτή γιατί είναι υποχείριο των εφοπλιστών και δουλοπρεπής απέναντι στα συμφέροντα των πολυεθνικών που κατασκευάζουν και πλασάρουν το GMDSS". Ευθύνες όμως ρίχνει και στην πλειοψηφία της διοίκησης της Πανελλήνιας Ενωσης Ραδιοτηλεγραφητών και Ραδιοηλεκτρονικών Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού για αδράνεια που οδηγεί στην παράδοση του κλάδου άνευ όρων.
ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-
Συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στις 25 Φλεβάρη στη Χαλκίδα αποφάσισε να πραγματοποιήσει το Σωματείο Εργαζομένων και Ανέργων στις μεταλλευτικές εταιρίες της Βορειοκεντρικής Εύβοιας μετά την άρνηση του υπουργείου Εργασίας να ικανοποιήσει τα άμεσα προς υλοποίηση αιτήματα, τα οποία είχε θέσει το σωματείο στον γγ του υπουργείου πριν λίγες μέρες.
Τα αιτήματα που απορρίφτηκαν ασυζητητί, σύμφωνα με απάντηση που έδωσε το υπουργείο χτες, είναι: Σφράγισμα των βιβλιαρίων υγείας. Να καλύπτονται από πρώην εργαζόμενους οι θέσεις όσων συνταξιοδοτούνται. Επιδότηση των ανέργων με το 80% του ΗΑΕ και για όσο διάστημα διαρκεί η ανεργία και επιδότηση νέων ανέργων.
"Θα δούμε"... ήταν η απάντηση στο αίτημα για τη μείωση των ενσήμων από 125 σε 60 για δικαίωμα εγγραφής στο Ταμείο Ανεργίας, καθώς και στο αίτημα για έκτακτη ενίσχυση 200.000.
Τραγικό ναυτεργατικό δυστύχημα έγινε χτες το πρωί στο ελληνικό δεξαμενόπλοιο ΝΗΣΟΣ ΔΗΛΟΣ που επισκευάζεται στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας. Στην προσπάθεια του 30χρονου ναύτη από τις Φιλιππίνες Βεκίνο Αμάμπλ να κάνει πιο ασφαλές το δέσιμο του πλοίου, λόγο των ισχυρών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή, έσπασε η αλυσίδα προσωρινής συγκράτησης του πρυμναίου κάβου και τον χτύπησε θανάσιμα στο κεφάλι. Ο ναύτης μεταφέρθηκε με λάντζα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και από κει με ασθενοφόρο στο "Τζάνειο" Νοσοκομείο Πειραιά,όπου και άφησε την τελευταία του πνοή.
Ο γραμματέας του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, Κώστας Φάκαρος,επισήμανε ότι το τραγικό αυτό περιστατικό αναδεικνύει για μια ακόμα φορά την ανάγκη να μπει μια τάξη στη Ζώνη. "Οι ντόκοι της Ζώνης - όπως είπε - καταλαμβάνονται από ποστάλια που έρχονται να ξεχειμωνιάσουν. Ετσι πλοία που θέλουν να επισκευαστούν, αναγκάζονται να πάνε απέναντι στην Κυνοσούρα όπου δεν εξασφαλίζονται ασφαλείς συνθήκες εργασίας, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ζωή τόσο των εργαζομένων των επισκευαστικών συνεργείων, όσο και των ίδιων των πληρωμάτων των πλοίων".