Νέες διαστάσεις παίρνει η ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης. Ετεροχρονισμένα, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών άσκησε ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος, κατά των προέδρων της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Β. Αλεβιζόπουλου και του Συλλόγου Ηλεκτρολόγων ΥΠΑ Σωτ. Ζαργαβατσάκη.Η κατηγορία που αντιμετωπίζουν οι δύο συνδικαλιστές είναι ηθική αυτουργία στα αδικήματα που φέρεται ότι διέπραξε ο ηλεκτρολόγος της ΥΠΑ Νεόφ. Αργυρίου.
Υπενθυμίζεται ότι ο Νεόφ. Αργυρίου,κατά τη διάρκεια της 48ωρης απεργίας της ΟΣΥΠΑ, τον περασμένο Δεκέμβρη, συνελήφθη και παρέμεινε επί 48 μέρες στις φυλακές Κορυδαλλού, κατηγορούμενος για "παρακώλυση συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος". Βέβαια, ο Νεόφ. Αργυρίου ενήργησε σύμφωνα με τις εντολές του σωματείου του και δεν έκανε τίποτα, περισσότερο ή λιγότερο, από όσα ορίζει η σχετική δικαστική απόφαση σε περιπτώσεις απεργιών στα αεροδρόμια. Σημειώνεται ότι ο ηλεκτρολόγος της ΥΠΑ έχει αποφυλακιστεί με περιοριστικούς όρους.
Ο γενικός γραμματέας της ΟΣΥΠΑ Γ. Ρώτας δήλωσε στο "Ρ" ότι η Ομοσπονδία καταδικάζει αυτές τις "φασιστικές αντιλήψεις", όπως τις χαρακτήρισε, και θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να γίνει το θέμα ευρύτερα γνωστό, συνεγείροντας όλους τους συνδικαλιστικούς φορείς, από το πιο μικρό σωματείο, μέχρι την ΑΔΕΔΥ και τη ΓΣΕΕ. "Πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους όλοι οι συνδικαλιστές- επισημαίνει ο Γ. Ρώτας - ότι για πρώτη φορά διώκονται οι πρόεδροι μιας Ομοσπονδίας και ενός Συλλόγου, επειδή υλοποίησαν συλλογικές αποφάσεις. Είναι ευνόητο, πού μπορεί να οδηγήσει μια τέτοια τακτική, γι' αυτό - προσθέτει ο γγ της ΟΣΥΠΑ - η Ομοσπονδία καλεί όλους τους συνδικαλιστές να καταδικάσουν τις υπαγορευμένες από την κυβέρνηση διώξεις και να συγκεντρωθούν στις 16 του μήνα έξω από τα δικαστήρια, σε ένδειξη συμπαράστασης προς τους διωκόμενους συνδικαλιστές". Τέλος, ο Γ. Ρώτας υπογραμμίζει ότι η ΟΣΥΠΑ, αντιδρώντας σε όσα απαράδεκτα συμβαίνουν, θα προχωρήσει άμεσα σε μαζικές κινητοποιήσεις.
Συμφωνούν οι εμπορικοί σύλλογοι, ύστερα από συνάντηση εκπροσώπων τους με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, ο οποίος σήμερα θα συζητήσει το ίδιο θέμα με τον δήμαρχο Αθηναίων
Θα κλείσει πειραματικά από τις αρχές του Απρίλη τόσο για τα ΙΧ αυτοκίνητα, όσο και για τα ταξί, το "εμπορικό τρίγωνο" της πρωτεύουσας, δηλαδή η περιοχή που περιβάλλεται από τους εξής δρόμους: Σταδίου - Αιόλου - Αθηνάς - Μητροπόλεως.
Την ανακοίνωση αυτή έκανε χτες στους δημοσιογράφους ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, αμέσως μετά από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εμπορικών συλλόγων και άλλων φορέων, με τους οποίους υπήρξε κατ' αρχήν συμφωνία. Με την εσπευσμένη ανακοίνωσή του, πάντως, ο υπουργός επιχειρεί προφανώς να δημιουργήσει τετελεσμένα, αφού για σήμερα έχει κανονιστεί συνάντηση για το ίδιο θέμα με τεχνικούς συμβούλους του Δήμου Αθηναίων και τον δήμαρχο Δ. Αβραμόπουλο. Ωστόσο σύμφωνα με δηλώσεις του δημάρχου, και ο δήμος συμφωνεί με το μέτρο, θέτει όμως ορισμένες προϋποθέσεις.
Η πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ περιλαμβάνει ένα σύνολο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, έργων, πεζοδρομήσεων και άλλων παρεμβάσεων κόστους 6 δισ. δρχ. και θα εφαρμοστεί κατ' αρχήν πειραματικά για τρεις μήνες, ενώ στη συνέχεια, ανάλογα με τα συμπεράσματα που θα εξαχθούν, θα επεκταθεί με το κλείσιμο και άλλων περιοχών του Κέντρου, όπως το Κολωνάκι. Σύμφωνα με την πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ:
Να σημειωθεί ότι η παράνομη είσοδος αυτοκινήτων στο εμπορικό τρίγωνο θα τιμωρείται με πρόστιμο 22.500 δρχ. Επίσης ότι ο εφοδιασμός των καταστημάτων θα γίνεται από τις 6 το απόγευμα μέχρι τις 10.30 το πρωί, ενώ θα προωθηθεί η σταδιακή απομάκρυνση από το εμπορικό τρίγωνο όλων των πλανόδιων μικροπωλητών.
Τέλος, ο υπουργός δήλωσε ότι στόχος του μέτρου είναι να αναβαθμιστεί η περιοχή αυτή, που περιλαμβάνει έκταση 400 στρεμμάτων στα οποία εργάζονται 60.000 περίπου άνθρωποι, ενώ κατοικείται μόνο από 300.
Ιεροσυλία μεγάλων διαστάσεων μπορεί μόνο να χαρακτηριστεί η καταστροφή του μνημείου των νεκρών πατριωτών, που υπερασπίστηκαν το εργοστάσιο του Γκαζιού στην Αθήνα από τους ναζί στις 29/7/1944.
Το μνημείο βρίσκεται στο Γ Νεκροταφείο Αθηνών και η καταστροφή του άρχισε πριν μία βδομάδα από εργολαβικό συνεργείο για λογαριασμό ιδιώτη, ο οποίος θέλει να φτιάξει στη θέση του οικογενειακό τάφο, ενώ πληροφορίες αναφέρουν πως το αγόρασε 3 εκατομμύρια! Οι ευθύνες της σημερινής και της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής της Αθήνας είναι τεράστιες, αφού το νεκροταφείο ανήκει στη δικαιοδοσία του δήμου και κάθε μεταβίβαση κυριότητας τάφου γίνεται μόνο μέσω των υπηρεσιών του, ενώ η πώληση έχει γίνει από τον περασμένο Νοέμβρη!
Χαρακτηριστικό της αδιαφορίας, τουλάχιστον της Δημοτικής Αρχής, είναι και το γεγονός ότι ο διευθυντής του νεκροταφείου είπε πως δεν είχε ιδέα για την καταστροφή (!), ενώ μετά από έρευνα των φακέλων μεταβίβασης, όλα δείχνουν πως ο εργολάβος καταστρέφει λάθος τάφο! Ο διευθυντής υποσχέθηκε πως θα υπάρξει αποκατάσταση του μνημείου, παρά το γεγονός πως ο μαρμαράς που έχει αναλάβει το "έργο" επιμένει πως ο ιδιώτης, καθώς και ο μηχανικός τού επέδειξαν το συγκεκριμένο μνημείο! Μάλιστα, το συνεργείο είχε σκοπό να πετάξει τα οστά (!), αγνοώντας τον κανονισμό που λέει πως σε περίπτωση μεταβίβασης τάφου τα παλιά οστά παραμένουν στη θέση τους. Πολύ περισσότερο που το συγκεκριμένο μνημείο δεν έπρεπε καν να γίνει αντικείμενο αγοραπωλησίας.
Την ίδια στιγμή ο δήμαρχος Αθηναίων Δ. Αβραμόπουλος υπόσχεται την κατασκευή μαυσωλείου "ιστορικών προσώπων" στο Α Νεκροταφείο. Μήπως πρέπει να υποθέσουμε πως οι νεκροί του Γκαζιού είναι "εκτός ιστορίας";
Το "έθιμο" που θέλει τους Ελληνες οδηγούς να σκοτώνονται σε κάθε γιορταστική έξοδο, τηρήθηκε για μια ακόμα φορά. Σε 188 τροχαία σκοτώθηκαν 25 άνθρωποι και τραυματίστηκαν 271.
Χτες το πρωί σκοτώθηκε κοντά στο Ξυλόκαστρο ο δημοσιογράφος Θόδωρος Παπαδόπουλος, 25 χρόνων. Στις 8.30 πμ στο 126ο χιλιόμετρο της Εθνικής Αθήνας - Πάτρας, αυτοκίνητο που οδηγούσε ο στρατιωτικός Κ. Μιχαλόπουλος μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε με νταλίκα που οδηγούσε ο Ι. Μιχαλάτος. Σκοτώθηκε ο οδηγός του ΙΧ και τραυματίστηκε ο οδηγός της νταλίκας. Ομως πάνω στα δυο οχήματα έπεσε ΙΧ, στο οποίο επέβαινε ο άτυχος συνάδελφος Θ. Παπαδόπουλος και οδηγούσε ο πατέρας του Γιάννης Παπαδόπουλος. Εκτός από τον Θ. Παπαδόπουλο, σκοτώθηκε η μητέρα του Ουρανία και τραυματίστηκε σοβαρά ο πατέρας του.
Ο Θ. Παπαδόπουλος επέστρεφε με τους γονείς του από τη γενέτειρά του Αμαλιάδα, όπου είχαν πάει για το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας.
Στην Αμαλιάδα τελείωσε το Λύκειο και στη συνέχεια εισήχθη στη Σχολή Ικάρων. Στο τρίτο έτος αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα υγείας και οι γιατροί τού απαγόρευσαν να συνεχίσει την εκπαίδευσή του ως ιπτάμενος. Γράφτηκε στο Φυσικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών και αφιερώθηκε στη δημοσιογραφία. Εργαζόταν ως κοινοβουλευτικός συντάκτης στον ΑΝΤΕΝΝΑ. Η κηδεία του γίνεται σήμερα στο χωριό Γεράκι της Αμαλιάδας.
Επίσης στο 1ο χιλιόμετρο του δρόμου Αντιρρίου - Ιωαννίνων ΙΧ φορτηγό ανατράπηκε, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι Βασιλική Κορδόνη και Αναστασία Γεωργίου. Τραυματίστηκαν οι Σπύρος Κορδόνης και Απόστολος Πλατανιάς.
Τρίτη ξημερώματα. Ο 24χρονος Δημήτρης Ευαγγελάτος επιστρέφει στο σπίτι του, στην οδό Πιπίνου 17 στη Ν. Ζωή στο Περιστέρι. Η ώρα είναι 5.30 το πρωί. Μόλις δρασκελίζει το κατώφλι, βλέπει ένα σακ βουαγιάζ. Σκύβει για να δει το περιεχόμενο του και με έκπληξη βλέπει ένα βρέφος να κοιμάται μέσα σ' αυτό. "Το άφησα εκεί και ανέβηκα στο διαμέρισμά μου για να ειδοποιήσω την Αστυνομία", λέει ο Δ. Ευαγγελάτος. "Τελικά πήγα στο τμήμα της περιοχής και μ' έναν αστυνομικό το μαζέψαμε". Το βρέφος, που γεννήθηκε σε κάποιο σπίτι πριν τρεις μέρες περίπου, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο "Αγ. Σοφία". Εκεί διαπιστώθηκε ότι είναι υγιές και δε φέρει ίχνη κακοποίησης. Το βρέφος, που είναι κοριτσάκι, θα νοσηλευτεί για μερικές μέρες στο νοσοκομείο μέχρι να παραληφθεί από το κέντρο βρεφών "Μητέρα".
Ταλαιπωρία περιμένει τους οδηγούς που θα κινούνται από σήμερα στη Λεωφόρο Κηφισσού, εξαιτίας τεχνικών εργασιών που πραγματοποιεί το ΥΠΕΧΩΔΕ, μετά τις καθιζήσεις που σημειώθηκαν. Συγκεκριμένα θα γίνουν οι εξής εργασίες:
Οπως πληροφόρησε το ΥΠΕΧΩΔΕ μόλις χτες, παραμονή έναρξης των εργασιών, η κυκλοφορία των οχημάτων θα γίνεται χωρίς παρακάμψεις και θα ρυθμίζεται ανάλογα με τις ανάγκες, με τοπικές παρεμβάσεις στη σήμανση.
Πάντως το ΥΠΕΧΩΔΕ παρακαλεί τους οδηγούς να αποφεύγουν καλού - κακού τη διαδρομή αυτή, ενώ σε αντίθετη περίπτωση να δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή και κατανόηση, να κινούνται με μειωμένη ταχύτητα και να συμμορφώνονται πιστά με τα σήματα και τις υποδείξεις της Τροχαίας.
Συνεργασία με θέμα την ανάπτυξη της Θράκης είχε χτες το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός Α. Παπανδρέου με τους υπουργούς Εξωτερικών Κ. Παπούλια, Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου και ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη.
Ο υφυπουργός Τύπου Τ. Χυτήρης μετά τη σύσκεψη, ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους, δήλωσε ότι το Διυπουργικό Οργανο για την ανάπτυξη της Θράκης συνεδρίασε την περασμένη βδομάδα και πήρε κάποιες αποφάσεις, ενώ η χτεσινή σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό ήταν ενημερωτική, αφού οι αποφάσεις αυτές έχουν σχέση με την πορεία των δημοσίων έργων, της βιομηχανικής και οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής. Σημείωσε επίσης ότι συντονιστής και προεδρεύων του Διυπουργικού Οργάνου είναι ο Κ. Παπούλιας.
Ο Τ. Χυτήρης δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της σύσκεψης δε συζητήθηκε το θέμα της τελωνειακής σύνδεσης της Τουρκίας, ούτε συνολικότερα θέματα που αφορούν τα μεγάλα έργα ή την οικονομική πολιτική.
Τότε έπεσαν για την ελευθερία. Σήμερα τους πουλούν αντί μερικών εκατομμυρίων δραχμών. Αλλες εποχές, άλλα ήθη...
Νέα αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων, αφιερωμένη στη μνήμη της Μελίνας Μερκούρη,κυκλοφόρησαν τα ΕΛΤΑ. Η παρουσίαση της νέας σειράς γραμματοσήμων έγινε χτες σε ειδική εκδήλωση στην αίθουσα "Μελίνα Μερκούρη" του κτιρίου Βάιλερ, από τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών Θ. Τσούρα και τη διοίκηση των ΕΛΤΑ. Η νέα σειρά αποτελείται από τέσσερα γραμματόσημα που απεικονίζουν την πορεία της Μελίνας "ως ηθοποιού, αντιστασιακού και πολιτικού".
Την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Δυτικής Στερεάς - Μεσολογγίου - Αγρινίου εξετάζει ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων του ΟΣΕ, που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του υφυπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Κοκκινοβασίλη.Τα τέσσερα μέλη της επιτροπής, σε συνεργασία με τους φορείς της περιοχής, θα συγκεντρώσουν τα υπάρχοντα στοιχεία και στη συνέχεια θα συντάξουν το πόρισμά τους με τα τεχνικο - οικονομικά δεδομένα επαναλειτουργίας της γραμμής.